-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (поточний ремонт доріг, тротуарів, сходів на території приватного сектору Південного району (відсипка, грейдерування))
Торги не відбулися
670 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 700.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 700.00 UAH
Період оскарження:
28.04.2020 18:52 - 24.05.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Незаконне визначення переможця
Номер:
5cdf0c9e9c0349329454aba471c982cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-28-002960-b.b4
Назва:
Незаконне визначення переможця
Скарга:
10.06.2020 року Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення що викладено в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 12 від 10.06.2020 року, яким тендерна пропозиція учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» була відхилена.
Зазначене рішення Замовника було оскаржено Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» в порядку ст. 18 Закону до органу оскарження.
За результатами розгляду скарги ПОСТІЙНО ДІЮЧОЮ АДМІНІСТРАТИВНОЮ КОЛЕГІЄЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ було прийнято Рішення № 13118-р/пк-пз від 06.07.2020 року, яким зобов’язано ОРГАН САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ "КОМІТЕТ РАЙОНУ "БАГЛЄЙ" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТДОРБУДСТРОЙ" та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Ганжи Євгена Валерійовича переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-04-28-002960-b.
На виконання вимог Рішення № 13118-р/пк-пз від 06.07.2020 року, Замовником 14.07.2020 року о 10:01 год. розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу Протокол № 15 уповноваженої особи ОРГАНУ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ "КОМІТЕТ РАЙОНУ "БАГЛЄЙ" від 14.07.2020 року, яким Замовник вирішив скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТДОРБУДСТРОЙ" та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Ганжи Євгена Валерійовича переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-04-28-002960-b.
Але з відомостей які розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу вбачається що Замовником також було скасовано рішення про відхилення Учасника ТОВ «УКРАВТОБУД»!
Скасувавши рішення про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «УКРАВТОБУД», Замовник повторно розмістив щодо цього самого Учасника Вимогу про усунення порушення: до 18.07.20, 14:57, та 21.07.2020 року прийняв рішення про визнання Учасника ТОВ «УКРАВТОБУД» переможцем та оприлюднив повідомлення про намір підписати договір.
Таким рішенням Замовник порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ».
Виконавши Рішення № 13118-р/пк-пз від 06.07.2020 року, Замовник мав повторно розглянути саме пропозицію ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ».
Натомість дії Замовника свідчать про дискримінаційний підхід щодо Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ», адже Замовник всіма засобами намагається не дати Учаснику ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» можливість перемогти в даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Баглєй № 2.pdf 21.07.2020 12:20
- Рішення від 04.08.2020 № 14917 (+лист Замовнику).pdf 05.08.2020 16:51
- інформація про перенесення розгляду скарги № 12445.pdf 14.08.2020 21:26
- інформація про перенесення розгляду скарги № 13471.pdf 28.08.2020 22:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2020 № 16395.pdf 01.09.2020 18:55
- Рішення від 31.08.2020 № 16395.pdf 03.09.2020 23:25
- ПРОТОКОЛ (баглей) 15 - СКАСУВАННЯ РІШЕНЬ.doc 06.08.2020 15:29
- ПРОТОКОЛ (баглей) 16 - (повідомлення ТОВ Укравтобуд).doc 06.08.2020 15:29
- ПРОТОКОЛ (баглей) 17 - (визнач.переможця ТОВ Укравтобуд).doc 06.08.2020 15:29
- Протокол № 18 від 09.09.2020.pdf 09.09.2020 15:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.07.2020 16:04
Дата розгляду скарги:
13.08.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2020 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.09.2020 23:25
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2020 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасування рішення про визначення ТОВ "УКРАВТОБУД" переможцем процедури закупівлі: “Поточний ремонт доріг, тротуарів, сходів на території приватного сектору Південного району (відсипка, грейдерування) за кодом CPV за ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь” (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-28-002960-b)
Скарга
Виконана замовником
Незаконне відхилення пропозиції Учасника
Номер:
92ae1a2045914c94af37db68804afc52
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-28-002960-b.c3
Назва:
Незаконне відхилення пропозиції Учасника
Скарга:
За змістом Протоколу Замовника № 12 від 10.06.2020 року, підставою відхилення Пропозиції Учасника стали норми абзацу 1 підпункту 1 пункту 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» - учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону, а саме:
Згідно повідомлення про виправлення недоліків, учасник повинен був надати додаткову угоду про внесення змін в існуючий договір № 29/11/2019 від 29.11.2019 року «Про надання послуг технікою», укладеного з ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (зміна керівника).
Крім того, Замовником зазначено, що Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» залучено ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в якості субпідрядника/співвиконавця в обсязі більше ніж 20% від вартості договору про закупівлю, яке має податковий борг та не відповідає вимогам п. 13 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким рішенням Замовник порушив принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ». Це також призвело до реальної можливості надлишкового витрачання бюджетних коштів територіальної громади м. Кам’янське.
На виконання вимог Тендерної документації, Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надано в складі тендерної пропозиції файли:
- «29. Довідка про МТБ.pdf»;
- «30. Договір про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 р.pdf»;
- «31. Свідоцтва реестрацій машин мєханізмів.pdf»;
- «32. Пояснення щодо техніки.pdf»,
та повністю виконано вимогу Замовника про підтвердження кваліфікаційного критерію – наявність в учасника закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази та технологій.
Натомість, в своїй вимозі про усунення порушення (ідентифікатор закупівлі № UA-2020-04-28-002984-b), строком дії до 06.06.20, 10:22 год., Замовник вимагав від учасника: «додаткову угоду на внесення змін у діючий договір, так як він вимагається кваліфікаційними критеріями до учасника».
Така вимога Замовника є абсолютно незаконною, не передбачена умовами Тендерної документації та є повною нісенітницею не регламентованою законодавством, про що Учасником аргументовано було зазначено в своїх поясненнях на вимогу (файл «Пояснення на вимогу.pdf»)!
Замовник не виявляв будь-які невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією!
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надано в складі тендерної пропозиції достовірні документи, які не викликають жодного об’єктивного сумніву.
Підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» стало саме те, що учасник не надав на вимогу замовника додаткову угоду про внесення змін в існуючий договір № 29/11/2019 від 29.11.2019 року «Про надання послуг технікою», укладеного з ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (зміна керівника).
Зі змісту Тендерної документації Замовника вбачається, що Замовник не вимагав від Учасників надання у складі Тендерної пропозиції такого документа!
Зі змісту Тендерної документації Замовника вбачається, що Замовник не вимагав від Учасників надання у складі Тендерної пропозиції договору, який має бути підписаним саме діючим керівником Учасника!
Замовник не має права вимагати від Учасників закупівлі внесення змін у будь-які договори!
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТОЙ» надано в складі тендерної пропозиції всі документи які вимагались Замовником для підтвердження кваліфікаційним вимогам по статті 16 Закону.
Щодо тверджень Замовника про те, що Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» залучено ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в якості субпідрядника/співвиконавця в обсязі більше ніж 20% від вартості договору про закупівлю, яке має податковий борг та не відповідає вимогам п. 13 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надано в складі тендерної пропозиції документ – файл «30. Договір про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 р.pdf».
Зі змісту Договору про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 року вбачається, що Виконавець в особі Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» зобов’язується надавати Замовнику в особі ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» послуги автотранспортом та механізмам (надалі по тексту – «Техніка»), зазначеними в додатках до цього Договору, які є його невід’ємною частиною, з особами, які мають право на керування такою Технікою, в технічно справному стані для використання її у виробничій діяльності Замовника (пункт 1.1 Договору).
Предметом договору є саме надання послуг у виробничій діяльності ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ», що вбачається з його змісту.
Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не є субпідрядником/співвиконавцем Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» та між сторонами немає правовідносин підряду.
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» зазначено, що він не планує залучати залучати субпідрядні організації до виконання робіт (файл «3. Лист про субпідрядників.pdf»), та зобов’язується виконати всі роботи самостійно.
Крім того, згідно Договірної ціни та Підсумкової відомості ресурсів (файл «38. Розрахунок Ціни.pdf») вбачається, що загальна договірна ціна запропонована Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ», з урахуванням усіх податків та зборів, становить 637 864,80 грн., а загальна вартість експлуатації будівельних машин та механізмів – 121 149,00 грн., що не перевищує 20% від суми 637 864,80 грн.!
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» не залучав потужності Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» як субпідрядника/співвиконавця за відповідним договором підряду для виконання робіт за даної закупівлею.
Із комплексного аналізу положень Договору про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 року вбачається, що предметом Договору є саме надання послуг, які споживаються в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ». При цьому, між Сторонами не виникають правовідносини, передбачені договором підряду, як між Генпідрядником та Субпідрядником!
Висновки Замовника про те, що між Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» та ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» існують правовідносини підряду, є незаконними, не відповідають положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та нормам Цивільного кодексу України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Баглєй.pdf 17.06.2020 21:37
- Пояснення Багл.pdf 01.07.2020 08:44
- рішення від 23.06.2020 № 12326 + лист Замовнику .pdf 24.06.2020 19:10
- інформація про перенесення розгляду скарги від 19.06.2020 № UA-2020-04-28-002960-b.c3.pdf 03.07.2020 21:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.07.2020 № 13118.pdf 07.07.2020 18:05
- рішення від 06.07.2020 № 13118.pdf 09.07.2020 20:28
- пояснення Баглєй.PDF 26.06.2020 16:21
- Протокол № 12 від 10.06.2020.pdf 26.06.2020 16:21
- ТД дороги баглей (зі змінами від 08.05.2020).doc 26.06.2020 16:21
- ТД дороги баглей (зі змінами від 20.05.2020).doc 26.06.2020 16:21
- ТД дороги.doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 1.doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 2 (зі змінами від 20.05.2020).doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 2.doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 3 (зі змінами від 20.05.2020).doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 3.doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 4 (зі змінами від 20.05.2020).doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 4.doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 5 (зі змінами від 20.05.2020).doc 26.06.2020 16:21
- Додаток 5.doc 26.06.2020 16:21
- зміни в ТД (дороги) ОСН КР Баглєй від 08.05.2020.doc 26.06.2020 16:21
- зміни від 20.05.2020.doc 26.06.2020 16:21
- Протокол № 15 від 14.07.2020.PDF 14.07.2020 10:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.06.2020 16:16
Дата розгляду скарги:
03.07.2020 16:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2020 19:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.07.2020 20:29
Дата виконання рішення Замовником:
14.07.2020 10:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасоване рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТДОРБУДСТРОЙ" (протокол № 12 від 10.06.2020 року) та рішення про визначення Фізичної особи-підприємця Ганжи Євгена Валерійовича переможцем процедури закупівлі: “Поточний ремонт доріг, тротуарів, сходів на території приватного сектору Південного району (відсипка, грейдерування) за кодом CPV за ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь” (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-28-002960-b) (протокол № 14 від 15.06.2020 року)
Вимога
Є відповідь
Незаконне відхилення пропозиції учасника
Номер:
5889b8a92a394d9ca892756bdf04e9eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-28-002960-b.b2
Назва:
Незаконне відхилення пропозиції учасника
Вимога:
Таким рішенням Замовник порушив принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ». Це також призвело до реальної можливості надлишкового витрачання бюджетних коштів територіальної громади м. Кам'янське.
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» звертає увагу Замовника на те, що Додатком 1 до Тендерної документації чітко визначено документи, які надає учасник для підтвердження критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази та технологій».
Зокрема, Додатком 1 чітко та беззаперечно визначено, що Учасник на виконання вимоги Замовника згідно статті 16 Закону надає інформацію, викладену нижче:
- сканований оригінал або сканована чітка копія підтверджувальних документів на зазначені у довідці будівельні машини та механізми. Підтверджувальними документами є документи, що підтверджують наявність у власності (копії технічних паспортів, свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів тощо) або в користуванні Учасника (копії договорів оренди, суборенди, надання послуг з експлуатації (терміном дії до 31.12.2020 або більше) тощо та додатково технічні паспорти, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів тощо) будівельних машин та механізмів, що використовуватимуться учасником для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Замовник не ставив в умовах Тендерної документації надання оригіналів та/або копій договорів, які повинні бути підписані виключно діючим директором!
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» виконав вимоги Замовника, надавши в складі тендерної пропозиції відповідний договір – файл «30. Договір про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 р.pdf».
Зазначений договір є чинним, зі строком дії до 31.12.2020 року.
Вимога Замовника про «надання додаткової угоди на внесення змін у діючий договір, так як він вимагається кваліфікаційними критеріями до учасника», суперечить вимогам Тендерної документації та нормам цивільного законодавства.
Директор (керівник) підприємства є посадовою особою.
Зміна директора (керівника) на підприємстві не призводить до розірвання, зміни та або припинення будь-яких договорів підприємства з його контрагентами.
В Цивільному кодексі України відсутні такі підстави для припинення, зміни та/або розірвання договорів, як «зміна директора» тощо.
Крім того, нормами цивільного законодавства не вимагається вносити зміни до діючих договорів у зв’язку зі змінами в керівництві Сторін.
Крім того, такі вимоги не передбачені й самим змістом Договору про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 р.
Таким чином, вищенаведені обставини не можуть вважатися невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.
Вимоги Замовника про надання Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» додаткової угоди на внесення змін у діючий договір є незаконними, не передбачені вимогами Тендерної документації, а тому не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ" з підстав невідповідності учасника кваліфікаційним критеріям.
Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не є субпідрядником/співвиконавцем Учасника ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ", про що ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ" зазначено в складі тендерної пропозиції.
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надано в складі тендерної пропозиції документ - файл «30. Договір про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 р.pdf».
Зі змісту Договору про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 року вбачається, що Виконавець в особі Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» зобов’язується надавати Замовнику в особі ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» послуги автотранспортом та механізмам (надалі по тексту – «Техніка»), зазначеними в додатках до цього Договору, які є його невід’ємною частиною, з особами, які мають право на керування такою Технікою, в технічно справному стані для використання її у виробничій діяльності Замовника (пункт 1.1 Договору).
Предметом договору є саме надання послуг, що вбачається з його змісту.
Договір послуг (статті 903-907 Глави 63 Цивільного кодексу України) та договір підряду (статті 837-864 Глави 61 Цивільного кодексу України) є різними цивільно-правовими договорами.
Частиною 1 статті 903 ЦК України визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Тобто послугою є певне нематеріальне благо, яке надається виконавцем і споживається замовником у процесі вчинення певних дій або здійснення певної діяльності.
Визначення договору підряду міститься в частині 1 статті 837 Цивільного кодексу України, відповідно до якої за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Частина 2 статті 837 Цивільного кодексу України доповнює характеристику договору підряду, вказуючи на те, що договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Отже, чітко визначеною метою договору підряду є виконання певної роботи, результатом якої є певний матеріалізований об'єкт. При цьому замовник має право у будь-який час перевірити хід і якість роботи, не втручаючись у діяльність підрядника (ч. 1 ст. 849 Цивільного кодексу України).
Якщо за договором про надання послуги дії виконавця не мають вирішального значення, оскільки це спосіб надання послуги, то для договору підряду процес виконання роботи є важливим, порушення якого надає замовнику певні права (ч. 2-4 ст. 849 Цивільного кодексу України).
Із комплексного аналізу положень Договору про надання послуг технікою № 29-11-2019 від 29 листопада 2019 року вбачається, що предметом Договору є саме надання послуг, які споживаються в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ».
При цьому, між Сторонами не виникають правовідносини, передбачені договором підряду, як між Генпідрядником та Субпідрядником!
Таким твердження Замовника про те, що Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» є субпідрядником Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» не відповідають нормам чинного законодавства та суперечать закону.
З огляду на вищевикладене, Замовник не може та не має права оцінювати Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» як субпідрядника Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» та проводити аналіз відповідності такої юридичної особи вимогам статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відносини ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» за Договором не мають на меті виконання певної роботи, результатом якої є певний матеріалізований об'єкт, та Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», надаючи на замовлення Учаснику ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» машини та механізми, не несе відповідальності перед ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» за будь-які результати своїх дій.
Саме ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» буде виконувати роботи за закупівлею та нести відповідальність перед Замовником за їх належне виконання у відповідності до вимог Замовника.
З огляду на вищевикладене, Дочірнє підприємство «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не є субпідрядником/співвиконавцем робіт за даною закупівлею.
Таким рішенням Замовник порушив принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ». Це також призвело до реальної можливості надлишкового витрачання бюджетних коштів територіальної громади м. Кам'янське.
Учасник залишає за собою право оскаржити рішення Замовника до АМКУ у строки, встановлені статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 2.PDF 11.06.2020 11:16
Дата подачі:
10.06.2020 11:57
Вирішення:
Учасник повинен був надати додаткову угоду про внесення змін в існуючий договір № 29/11/2019 від 29.11.2019 «Про надання послуг технікою», укладеного з ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (зміна керівника), тому що підписантом договору та додатку до нього є різні особи.
Відповідно до п.7.1 розділу 7 «Зміна умов договору, його розірвання» Договору № 29/11/2019 від 29.11.2019 «Про надання послуг технікою»: «Зміна умов цього Договору можлива лише шляхом укладання додаткової угоди окрім випадків, прямо передбачених цим Договором».
Відповідно до п.9.1 розділу 9 «Інші умови» Договору № 29/11/2019 від 29.11.2019 «Про надання послуг технікою»: «Всі додатки, зміни, доповнення до цього Договору є невід’ємною його частиною та будуть чинними у випадку належного їх оформлення: письмовій формі, підписані Сторонами та скріплені печатками».
Учасник в довідці вих. № 29/01 від 25.05.2020 «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази» зазначив перелік обладнання та матеріально-технічної бази що не знаходиться у його власності, не перебуває в оренді, а отримує послуги технікою, ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України».
Провівши аналіз договору № 29/11/2019 від 29.11.2019 «Про надання послуг технікою» та договірної ціни, яка є остаточною після проведення аукціону за предметом закупівлі «Поточний ремонт доріг, тротуарів, сходів на території приватного сектору Південного району (відсипка, грейдерування)» — код національного класифікатора України ДК 021:2015 «45230000-8» – «Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, було виявлено, що вартість послуг без ПДВ складає 531 554,00 грн., згідно підсумкової відомості ресурсів розділу ІІ – Будівельні машини та механізми вартість техніки складає – 121 148,68 грн., без ПДВ (тобто 22,79%). Відповідно чинного законодавства на вище вказані суми нараховується ПДВ.
У зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі не має власних потужностей, а весь автотранспорт залучається згідно договору № 29/11/2019 від 29.11.2019, укладеного з
ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (код ЄДРПОУ 31950828) виникає потреба в перевірці цього підприємства.
Замовник має право самостійно перевіряти у відкритих реєстрах інформацію про співвиконавців/субпідрядників для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
При перевірці даних, що міститься в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо ДП «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (код ЄДРПОУ 31950828) було виявлено, що стосовно нього відкрито провадження у справі про банкрутство № 904/5292/19 від 02.12.2019. Крім того в Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство містяться дані щодо вимог кредиторів та заборгованість за податками до бюджету.
Крім того на сайті Державної фіскальної служби України за посиланням http://sfs.gov.ua/businesspartner зазначена інформація, що «Станом на 03.06.2020 платник податків має податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого платника».
Отже, ураховуючи вищезазначене, інформуємо що підготовка тендерної пропозиції повинна здійснюватись відповідно до вимог тендерної документації та діючого законодавства. Уповноважена особа Органу самоорганізації населення "Комітет району "Баглєй" проводить закупівлю UA-2020-04-28-002960- b виключно в межах чинного законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушень у тендерній документації та уточнення її змісту, а також внесення змін до неї
Номер:
bb82b9329e224b8f9cb78a17011deae8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-28-002960-b.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушень у тендерній документації та уточнення її змісту, а також внесення змін до неї
Вимога:
Вимога
щодо усунення порушень у тендерній документації та уточнення її змісту, а також внесення змін до неї
Шановний Замовнику!
Розділом тендерної документації «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» п.6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» передбачено:
«Від учасника-переможця вимагається внесення ним забезпечення виконання договору не пізніше дати укладання договору про закупівлю.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Вид забезпечення виконання договору – гарантія (гарантія повинна відповідати вимогам законодавчих та нормативно-правових актів).
У складі тендерної пропозиції Учасник подає довідку про наявність фінансової спроможності внесенням ним забезпечення виконання договору не пізніше дати укладання договору про закупівлю та на весь строк дії укладеного договору про закупівлю.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників».
Вважаємо, що зазначені вимоги, щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам діючого законодавства, не точними, узагальненими та підлягають детальному уточненню Замовником у тендерній документації, а саме:
1. Вважаємо, що доцільно, з метою забезпечення добросовісної конкуренції та не допущення дискримінації учасників, встановити конкретний розмір забезпечення виконання договору про закупівлю у процентному або грошовому відношенні, що дасть можливість учасникам об’єктивно оцінити свій фінансовий стан для виконання вимог Замовника щодо забезпечення виконання договору про закупівлю. Або більш детально та конкретно визначити у тендерній документації порядок дій Замовника та Учасника (процедуру) щодо визначення розміру забезпечення виконання договору про закупівлю.
2. Більш конкретно визначити від забезпеченні виконання договору, а саме, яка саме гарантія, як вид забезпечення договору, вимагається для надання учасником-переможцем процедури закупівлі, у відповідності до вимог діючих та нормативно- правових актів.
Слід зазначити, що діюче законодавство, а саме положення ст.560 Цивільного кодексу України та ст.200 Господарського кодексу України, визначають, що гарантія, як спосіб забезпечення виконання зобов’язань, та видається виключно шляхом письмового підтвердження (гарантійного листа) банком, іншою кредитною установою, страховою організацією (банківська гарантія)
З огляду на вказане, вважаємо, що у тендерній документації необхідно чітко визначити, яку саме гарантію (від банку – банковську, страхової організації – страхову, чи від іншої кредитної чи фінансової установи) конкретно вимагається Замовником від Учасника – переможці процедури закупівлі.
3. У проекті договору про закупівлю (Додаток №5 до тендерної документації), у відповідності до положень ст. 27, 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог зазначених у тендерній документації вимог щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, доцільно визначити та додати положення щодо вимог відносно забезпечення договору про закупівлю, а саме: вид забезпечення, розмір забезпечення, порядок та умови повертає забезпечення виконання договору про закупівлю.
Враховуючи вищевказане, просимо Ваc, у відповідності до вказаного вище, внести відповідні уточнення до тендерної документації та Додатку 5 «Проект договору».
Тендерною документацією п.1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначено: «Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладання на неї електронного цифрового підпису (ЕЦП) або кваліфікованого електронного підпису (КЕП)»
Просимо Вас визначити у тендерній документації, який саме ЕЦП чи КЕП (учасника та/але уповноваженої особи Учасника на подання та підпис тендерної пропозиції), у відповідності до вимог тендерної документації, повинен бути накладений на документи тендерної пропозиції Учасника, а також визначити у тендерній документації, чи може бути підписана тендерна документація особистим ЕЦП (КЕП) уповноваженої особи або\чи директора підприємства як фізичної особи.
Додатком 2 до тендерної документації «Інформація щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону» визначено: «Також у складі пропозиції Учасник надає лист у довільній формі, яким гарантує, що у разі визнання його переможцем Учасником будуть надані документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 5, 6, 13 частини першої ст. 17 Закону «Про публічні закупівлі» у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір».
Дана вимога тендерної документації викладена з порушенням ч.6 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з положеннями якої «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті».
Враховуючи вищезазначене просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації.
Частиною 5 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено. що «Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель», але Замовником, всупереч цього вимагається від Учасників надання документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих реєстрах, а саме вимагається надання Учасниками довідки (окремих довідок) у дозвільній формі (саме документальне підтвердження публічної інформації) відносно публічної інформації, яка є відповідних у відкритих реєстрах, а саме:
- на підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 4, 5, 6, 10 ч. 1 (крім п. 1, 7, 12, 13 частині першої ст. 17 Закону, учасник подає інформацію в довільній формі;
- на підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 3 ч. 1 ст. 17 Закону, учасник подає інформацію в довільній формі;
- на підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 8 ч. 1 ст. 17 Закону, учасник подає інформацію в довільній формі;
- на підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 9 ч. 1 ст. 17 Закону, учасник подає інформацію в довільній формі.
Враховуючи вищезазначене просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації.
Також тендерною документацією визначено «документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно додатку1) та документи, що містять технічний опис предмета закупівлі (згідно формі встановленою додатку 3 та ч.6 даного розділу документації) завантажуються в окремому одному файлі в форматі PDF (частина 1 ст.26 Закону)».
Оскільки зі змісту вказаного вище, не зрозуміло чи завантажувати їх разом в одному файлі чи завантажувати їх в різних файлах по групам: документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно додатку1); документи, що містять технічний опис предмета закупівлі (згідно формі встановленою додатку 3 та ч.6 даного розділу документації), а ч1.ст.26 Закону взагалі не містить такої обов’язкової вимоги (Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації), просимо Вас надати детальне роз’яснення стосовно даної вимоги тендерної документації, а саме у тендерній документації детально вказати, які саме документи повинні бути завантажені в окремому (окремих) файлі (перелік) та чи можуть бути усі документи тендерної пропозиції завантажені згідно тендерної документації в одному чи/
або в декількох файлах, а також внести відповідні зміни до тендерної документації в частині приведення даного положення у відповідності до вимог ч.1 ст.26 Закону.
Також просимо уточнити, чи потрібно у заповненому Учасником Додатку 4 Тендерної документації «Комерційна пропозиція», зазначати суму комерційної пропозиції, та якщо потрібно вказати де саме її зазначити, а також внести відповідні зміни до тендерної документації.
Додатком 3 Тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме зазначено загальний об’єм у метрах кубічних матеріалу для улаштування підстильних та вирiвнювальних шарів основи - шлаку доменного відвального сталеплавильного, а також вказано, що у розрахунок ціни враховуються витрати на матеріали та інших витрат. Тобто, вартість послуг включає у себе витрати та матеріали, витрати на оплату праці, витрати на машини та механізми, адміністративні витрати, податки тощо, які буде нести Учасник, але взагалі не вказано точну загальну площу улаштування. Таким чином, не зазначення у Додатку 3 Тендерної документації загальної площі улаштування підстильних та вирiвнювальних шарів основи робить не можливим для Учасників у повному обсязі зробити розрахунок ціни тендерної пропозиції, у тому числі визначити чітко витрати та матеріали, витрати на оплату праці, витрати на машини та механізми, адміністративні витрати, податки тощо, що взагалі робить не можливим для учасника в повному обсязі визначити правильну вартість тендерної пропозиції.
Враховуючи зазначене, просимо Вас, внести відповідні зміни до Додатку 3 Тендерної документації, а саме зазначити загальну (загальні) площу (площі) улаштування підстильних та вирiвнювальних шарів основи - шлаку доменного відвального сталеплавильного.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу.PDF 19.05.2020 13:49
Дата подачі:
15.05.2020 09:39
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу щодо порушень у тендерній документації та уточнень її змісту за закупівлею UA-2020-04-28-002960-b, уповноважена особа Органу самоорганізації населення «Комітет району «Баглєй» повідомляє наступне.
В Тендерній документації в п.6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» від учасника-переможця вимагається внесення ним забезпечення виконання договору не пізніше дати укладання договору про закупівлю.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору та уточнюється Переможцем перед укладанням договору у Замовника.
Вид забезпечення виконання договору – банківська гарантія (гарантія повинна відповідати вимогам законодавчих та нормативно-правових актів).
Договір укладається на підставі умов Цивільного та Господарського кодексів та повинен містити істотні умови договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. У зв’язку в вище викладеним зобов’язання виконання договору не відносяться до істотних умов договору, тому вимушені відмовити Вам у задоволені вашої вимоги.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладання на неї електронного цифрового підпису (ЕЦП) або кваліфікованого електронного підпису (КЕП). У разі якщо Учасник, згідно із законодавством або з технічних причин, не може підписати ЕЦП або КЕП тендерну пропозицію, то такий Учасник надає лист-пояснення, в якому зазначає законодавчі або технічні причини не накладання на неї ЕЦП або КЕП.
В Тендерній документації та в статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» вказані нормативні акти, в яких зазначено, яким саме вимогам до електронного підпису необхідно дотримуватись.
Відповідно додатку 2 до тендерної документації Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Відповідно п.1 статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»:
«Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації».
Суб’єктами владних повноважень є:
1. Верховна Рада України
2 Президент України
3. Кабінет Міністрів України
4. Національний банк України
5. Адміністрація Президента України
6. Служба безпеки України
7. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення
8. Рахункова палата
9. Генеральна прокуратура України
10. Секретаріат Кабінету Міністрів України
11. Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини
12. Рада національної безпеки і оборони України
13. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі
14. Вища рада правосуддя
15. Місцеві державні адміністрації
Замовник не може передбачити який саме суб’єкт господарювання буде приймати участь у відкритих торгах. У додатку 2 до тендерної документації було зазначено, що замовник у довільній формі вимагає довідки для самостійної перевірки. Тому вимушені відмовити Вам у задоволені вашої вимоги.
Відносно інших зауважень - в тендерну документацію будуть внесені зміни, уточнення, виправленні технічні помилки та згідно чинного законодавства вони будуть оприлюдненні у електронній системі закупівель.
Отже, ураховуючи вищезазначене, інформуємо що підготовка тендерної пропозиції повинна здійснюватись відповідно до вимог тендерної документації та діючого законодавства. Уповноважена особа Органу самоорганізації населення «Комітет району «Баглєй» проводить закупівлю UA-2020-04-28-002960-b виключно в межах чинного законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено