-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для виробництва текстильних виробів (код ДК 021: 2015 - 42710000-6) (професійний прасувальний каток)
Завершена
130 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження:
28.04.2020 12:21 - 05.05.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Скарга на відсутність прозорості та відкритості закупівлі
Номер:
1485aa9525ed45c8952c66e05153b277
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-28-000378-c.b1
Назва:
Скарга на відсутність прозорості та відкритості закупівлі
Вимога:
Перед тим як перейти до суті скарги вважаємо, що потрібно нагадати для чого була створена «Прозорро».
Система публічних електронних закупівель Prozorro виникла під час здійснення Реформи державних закупівель. Офіційний слоган реформи: «Всі бачать все».
Метою впровадження Реформи було викорінення та системне запобігання корупції, підвищення прозорості процесу здійснення закупівель, перехід на електронний товарооборот, уникнення дискримінації заявок учасників, широке залучення громадськості, запровадження електронного аукціону, який передбачає автоматичну оцінку поданих пропозицій. Суть реформи полягає в максимальній прозорості та доступності процесу закупівель, взаємодії влади, бізнесу та громадськості.
А тепер по суті скарги:
Отже, закупівля проходить згідно нової редакції ЗУ «Про публічні закупівлі» ст. 5 за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В даному випадку ми не вбачаємо те, що закупівля проходить за принципами відкритості та прозорості.
ФОП Герман Н.В. не надала інформацію, яка саме марка (модель) виробу та виробник продукції буде поставлятися замовнику в даних закупівлях.
Оскільки ми не можемо ідентифікувати марку (модель) та виробника продукції, то не можемо бути впевненими, що дійсно пропозиція ФОП Герман Н.В. відповідає ряду ключових вимог цієї закупівлі і іншим Законам України. А саме:
1) Що дійсно товар відповідає технічним параметрам замовника.
2) Що дійсно товар не підпадає під ЗУ «Про санкції» та не є виготовленим з країни-агресора.
3) Що дійсно товар є безпечним для життя та здоров’я працівників, які будуть його експлуатувати і що на товар дійсно є відповідні документи про його якість та безпеку. (Це ряд регламентів Кабінету Міністрів України стосовно низковольтного обладнання, наприклад №1077, №1067 та ряд санітарних норм Держпродспоживслужби стосовно рівня виробничого шуму і тд).
Окремо хочемо зазначити про дуже дивну позицію щодо ціноутворення вартості обладнаня від ФОП Герман Н.В., що була до аукціону 129000,00 грн, а за результатами аукціону стала 95000,00 грн. Нагадуємо те, що Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом відведеного на це строку. Вважаємо, що перед акцептом даного учасника потрібно було обов’язково запросити додаткові документи щодо ціноутворення предмету закупівлі, за рахунок яких даний учасник надає такі знижки.
Вважаємо, що пропозицію ФОП Герман Н.В. потрібно відхилити згідно невідповідності тендерній документації (ЗУ «Про санкції», ЗУ «Про публічні закупівлі» і тд).
Просимо тендерний комітет вжити заходів та відповісти на наше запитання з посиланням на чинне законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.05.2020 18:13
Вирішення:
На Вашу вимогу про усунення порушення UA-2020-04-28-000378-c повідомляємо наступне:
Комунальним закладом «Ліцей з посиленою військово – фізичною підготовкою «Патріот» Харківської обласної ради (далі – Замовник) 28.04.2020 оголошено проведення спрощеної закупівлі машини для виробництва текстильних виробів (код ДК 021:2015 - 42710000-6 (професійний прасувальний каток) - 1 шт. Розкриття пропозицій учасників спрощеної закупівлі відбулось 13.05.2020. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі були визначені кваліфікаційні критерії та технічні вимоги до предмету закупівлі.
Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі – Закон), у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. В процесі проведення даної процедури закупівлі не було подано жодних запитів щодо надання роз’яснень чи вимог щодо внесення змін до технічних вимог предмета закупівлі.
Для участі у спрощеній процедурі закупівлі були подані дві пропозиції, а саме: ФОП Герман Н.В. та ТОВ "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД". Після проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією було визнано пропозицію ФОП Герман Н.В. з ціною 95 000,00 грн. Під час проведення перевірки пропозиції учасника спрощеної закупівлі було встановлено, що пропозиція ФОП Герман Н.В повністю відповідає вимогам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета. Звертаємо Вашу увагу на те, що вимогами спрощеної закупівлі не було передбачено надання інформації про марку (модель) виробу та виробника продукції. Відповідно до інформаційної довідки про відповідність продукції технiчним, якiсним та кiлькiсним характеристикам предмета закупiвлі наданої ФОП Герман Н.В у складі пропозиції спрощеної закупівлі, професійний прасувальний каток повністю відповідає технічним вимогам зазначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Щодо аномально низької ціни, що запропонована переможцем, то слід зазначити наступне.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону, аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Отже відповідно до вимог Закону механізм аномально низької ціни визначається електронною системою закупівель автоматично та не може бути застосований при проведенні спрощених закупівель. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що шляхом математичного вирахування різниця від первісно запропонованою ціною ФОП Герман Н.В та її ціною за результатами електронного аукціону, в процентному відношенні склала приблизно у 27 %. Тобто кінцева ціна ФОП Герман Н.В., в жодному випадку не підпадає під визначення аномально низької ціни, та не потребує додаткових пояснень щодо її ціноутворення. Крім того, ФОП Герман Н.В було надано довідку про те, що товар виробника не підпадає під дію Закону України від 14.08.2014 №1644-VII «Про санкції» згідно частини 11 п. 6 оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином Замовник не бачить підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП Герман Н.В. та наразі відстуні підстави для задоволення скарги.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні