-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
48510000-6 - Пакети комунікаційного програмного забезпечення. (Програма екранного доступу та екранного збільшення.)
Завершена
80 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
Період оскарження:
27.04.2020 14:46 - 30.04.2020 14:51
Вимога
Залишено без розгляду
Безпідставна дискваліфікація
Номер:
fbdb763c57d64ad38fec17b3f3e5eeb9
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-27-000606-c.c1
Назва:
Безпідставна дискваліфікація
Вимога:
Шановний Замовнику!
Учасник Приватне підприємство інвалідів "Лаура" вважає його дискваліфікацію безпідставною, дії уповноваженої особи при підготовці тендерної документації та оцінки пропозицій некваліфікованими або такими, що умисно направлені на дискваліфікацію учасника з найбільш вигідною пропозицією із власних мотивів.
Зокрема, по зауваженням уповноваженої особи, зазначеним у протоколі 51 від 08.05.2020 р., які стали підставою для дискваліфікації відповідаємо наступне:
1. Сканована копія протоколу зборів не надавалася, бо, як і для фізичних осіб підприємців, загальні збори не є органом управління у приватному підприємстві, про що зазначено у довідці, завантаженої у систему в складі тендерної пропозиції. Довідка приєднана до вимоги. Інформацію можна також отримати із копії Статуту, який був наданий на вимогу замовника.
2. Тендерна пропозиція учасника цілком відповідає вимогам тендерної документації, бо програма NVDA, яка входить до комплекту поставки відповідно вимог замовника, має драйвери і повну підтримку роботи з дисплеями Брайля, відповідно такі драйвери і підтримка розповсюджуються на весь комплект поставки ZoomText magnifier/Reader 2020. Екранний доступ програми ZoomText magnifier/Reader 2020 побудовано на основі технологій Jaws – розробки тієї ж компанії виробника.
3. Недостовірність інформації, поданої учасником не підтверджена, див. пункт 2 вимоги учасника.
4. Учасник не зобов'язаний прив'язувати свою цінову пропозицію до середніх цін на аналогічні продукти, тим більше, що замовник у своїх вимогах, крім самого продукту, передбачив встановлення програмного забезпечення у приміщеннях замовника і послугу навчання персоналу. Данна претензія замовника щодо початкової ціни взагалі не може бути основою для дискваліфікації замовника і свідчить про відсутність мінімальної кваліфікації уповноваженої особи замовника у правовому полі та тендерних закупівлях.
Про відсутність кваліфікації уповноваженої особи свідчить також той факт, що він навіть не врахував при підготовці тендерної документації українську мову навчання у закладі замовника і не передбачив вимогу щодо наявності програм синтезу українського мовлення у комплекті поставки. Нечітко виписані технічні вимоги призвели до того, що до замовника були поставлені запитання щодо предмету закупівлі ще до початку торгів, всі учасники подали різні пропозиції.
На основі вищезазначеного вимагаємо:
Визнати дискваліфікацію учасника ППІ "Лаура", що подав найбільш економічно вигідну пропозицію, яка відповідає вимогам замовника незаконною і визнати його переможцем.
Як альтернатива, у зв'язку з некваліфікованою підготовкою тендерної документації уповноваженою особою замовника, припущення помилок і не врахування важливих для замовника вимог, які технічно неможливо ввести чи виправити на даному етапі процедури закупівлі, скасувати таку закупівлю відповідно Закону з подальшою розробкою кваліфікованих вимог і оголошенням нової закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка.pdf 13.05.2020 12:26
Дата подачі:
13.05.2020 12:27
Вирішення:
Шановний скаржник!
Комунальним закладом «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-
інтернат «Орієнтир» Запорізької обласної ради уважно розглянуто Вашу
вимогу щодо безпідставної, на Вашу думку, дискваліфікації Приватного
підприємства інвалідів "Лаура" у закупівлі Пакетів комунікаційного
програмного забезпечення (Програма екранного доступу та екранного
збільшення), а також, нібито некваліфікованими або такими, що умисно
направлені на дискваліфікацію учасника, діями уповноваженої особи
Замовника.
За результатами розгляду повідомляємо.
1. Протокол про прийняття рішення уповноваженою особою Замовника
№51 від 08.05.2020 року не містить жодних зауважень або запитань до
учасника Закупівлі, на які він має надавати відповіді. Протокол містить
виключно інформацію про результати розгляду пропозиції учасника на
предмет її відповідності вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» і
тендерної документації Замовника та обґрунтування прийнятого
уповноваженню особою Змовника рішення.
2. Пропозиція Приватного підприємства інвалідів "Лаура" у Закупівлі
відхилена Замовником, у тому числі, через відсутність у її складі сканованої
копії протоколу зборів учасників/засновників. Обов’язковість надання
учасниками у складі тендерної пропозиції сканованої копії протоколу зборів
учасників/засновників встановлена п.5.3 Документації про проведення
Закупівлі.
Скаржник, замість сканованої копії протоколу зборів
учасників/засновників, надав у складі тендерної пропозиції довідку від
05.05.2020 року, у якій вказав: «Приватне підприємство інвалідів "Лаура"
повідомляє, що виключне право на призначення директора, відповідно
Статуту підприємства, має власник підприємства. Загальні збори колективу
не є органом управління і відповідних рішень не приймають».
У своїй скарзі скаржник стверджує, що копія протоколу зборів не
надавалася, бо, як і для фізичних осіб підприємців, загальні збори не є
органом управління у приватному підприємстві, про що зазначено у довідці,
завантаженої у систему в складі тендерної пропозиції. При цьому, у вказаній
довідці та у скарзі, відсутні будь-які посилання на конкретні норми чинного
законодавства, що підтверджують викладене. Крім того, у довідці йдеться не
про збори учасників/засновників, а про загальні збори колективу. При цьому,
у тендерній документації Замовника не висувалося жодних вимог щодо
надання будь-яких документів загальних зборів колективу.
Таким чином, за результатами розгляду тендерної пропозиції та вимоги
Приватного підприємства інвалідів "Лаура", Замовник дійшов висновку, що
скаржник або не розуміє різниці між протоколом зборів
учасників/засновників та протоколом загальних зборів колективу, або
маніпулюючи у документах своєї тендерної пропозиції та скарзі фразою
«загальні збори», намагається навмисно ввести в оману Замовника,
примусити його діяти всупереч чинного законодавства України та інтересів
служби та скасувати правомірне рішення Замовника про відхилення
тендерної пропозиції скаржника.
З метою припинення будь-яких подальших маніпуляцій скаржника з
цього питання, Замовником вивчено узагальнену практику Колегії
Антимонопольного комітету України щодо ненадання учасниками у складі
тендерної пропозиції копії протоколу зборів учасників/засновників, якщо
надання такої копії прямо передбачено тендерною документацією Замовника.
Замовником встановлено, що 11.12.2019 року Постійно діючою
адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду
скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято
Рішення №18403 р/пк-пз. У п.2 вказаного Рішення зазначено: «…Додатком 4
Документації передбачений перелік документів, що надаються учасником,
відповіднго до якого зазначено, що учасник повинен завантажити в
електронному вигляді… сканована копія протоколу зборів
учасників/засновників та наказу (іншого розпорядчого документу) про його
призначення. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі
Уповноваженого органу, документи Пропозиції підписані директором С.Д.
Москалець. … У складі Пропозиції Переможця відсутній протокол зборів
учасників/засновників, що не відповідає умовам Документації в цій частині.
Враховуючи вище викладене, Пропозиція Переможця не відповідала умовам
Документації в цій частині».
Рішенням №18403 р/пк-пз від 11.12.2019 року Постійно діюча
адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду
скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов'язала
замовника скасувати рішення про визначення приватного підприємства
"ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО IНВАЛIДIВ ЛАУРА" переможцем
процедури закупівлі.
Замовник дійшов висновку, що скаржник, при поданні тендерної
пропозиції Замовнику, знав про необхідність надання для Приватного
підприємство інвалідів "Лаура" копії протоколу зборів учасників/засновників
та навмисно не виконав цієї вимоги тендерної документації Замовника.
За викладених обставин, відхилення уповноваженою особою Замовника
тендерної пропозиції скаржника є правомірним.
3. У складі тендерної пропозиції скаржник подав Додаток №2 до
Документації «Якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» у якому
вказав, що запропоноване ним програмне забезпечення ZoomText
magnifier/Reader 2020 у повній мірі відповідає Технічним вимогам до товару,
встановленим Замовником, у тому числі вимогам щодо підтримки Брайля,
наявності драйверів для дисплеїв Брайля, підтримки екранного читання
вголос на базі JAWS.
У поданій Замовнику скарзі, скаржник вказав, що: «програма NVDA, яка
входить до комплекту поставки відповідно вимог замовника, має драйвери і
повну підтримку роботи з дисплеями Брайля, відповідно такі драйвери і
підтримка розповсюджуються на весь комплект поставки ZoomText
magnifier/Reader 2020».
Тобто скаржник визнав, що запропонована ним у Закупівлі програма
ZoomText magnifier/Reader 2020 не має драйверів для дисплеїв Брайля та не
підтримує роботу з дисплеями Брайля, тобто інформація вказана ним у
Додатку №2 до Документації «Якісні та кількісні вимоги до предмету
закупівлі» є завідомо недостовірною.
Замовник звертає увагу скаржника, що будь-яке безкоштовне
загальнодоступне програмне забезпечення (у тому числі безкоштовна
програма екранного доступу NVDA), яке не є та не може бути предметом
закупівлі за кошти державного бюджету України (оскільки є безкоштовним),
незалежно від того, постачається воно, чи ні, у комплекті з іншим
програмним забезпеченням що є предметом закупівлі за бюджетні кошти,
жодним чином не може змінювати характеристики такого предмету
закупівлі, якщо про це прямо не вказано виробником. Окремі складові або
функціональні частини безкоштовного програмного забезпечення також
жодним чином не можуть розповсюджуватися на інше програмне
забезпечення іншого виробника, що є предметом закупівлі.
Твердження скаржника про те, що екранний доступ програми ZoomText
magnifier/Reader 2020 побудовано на основі технологій Jaws жодним чином
не обґрунтоване скаржником і не відповідає дійсності. Програми JAWS та
ZoomText magnifier/Reader 2020 дійсно виробляються одним виробником,
проте використовують зовсім різні технології, що є загальновідомою
інформацією. Скаржник документально не підтвердив своє твердження про
те, що екранне читання програми ZoomText magnifier/Reader 2020
здійснюється на базі JAWS. При цьому, на сайті скаржника trosti.com.ua у
описі програми ZoomText magnifier/Reader 2020 вказано: "Нові клавіатурні
команди, що дозволяють уникнути конфліктів команд з іншими програмами,
зокрема JAWS for Windows".
Крім того, вартість на сайті скаржника trosti.com.ua програми екранного
доступу JAWS складає 19000 грн. Вартість програми екранного збільшення з
підтримкою синтезу мови ZoomText magnifier/Reader (повна назва програми
вказана відповідно до сайту скаржника trosti.com.ua, при цьому предметом
закупівлі Замовника є програма екранного доступу та екранного збільшення)
складає 7000 грн. При тому, у вказаного скаржником виробника в
асортименті є програма екранного доступу та екранного збільшення FUSION,
вартість якої є більш високою, ніж програми екранного доступу JAWS. На
офіційній сторінці програми FUSION виробником чітко вказано, що ця
програма об’єднує у собі програми ZoomText та JAWS.
Замовник вважає, що вищевикладені фактичні данні є достатнім
підтвердженням факту навмисного внесення Приватним підприємством
інвалідів "Лаура" у свою пропозицію недостовірної інформації, що є
суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
4. Одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є
принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Здійснення
замовником закупівлі (у тому числі програмного забезпечення) за ціною, що
суттєво перевищує ринкову, є підставою для порушення правоохоронними
органами відповідних проваджень, за причини завдання шкоди державному
бюджету.
Замовник переконаний, що надання супутніх послуг, таких як
встановлення та налаштування програмного забезпечення у приміщеннях
замовника і навчання персоналу, не може призвести до збільшення ціни
закупівлі такого програмного забезпечення більш ніж у два рази, що у свою
чергу і підтвердив скаржник, знизивши остаточну ціну своєї пропозиції до
ринкової.
Пропозиція скаржника відхилена Замовником не через початкову ціну
пропозиції, а через невідповідність умовам, визначеним в оголошенні про
проведення закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, про що чітко вказано
у Протоколі №51 від 08.05.2020 року.
Пункт Протоколу №51 від 08.05.2020 року у якому йдеться про
початкову цінову пропозицію, скаржнику слід читати наступним чином:
Приватне підприємство інвалідів "Лаура" знаючи про невідповідність
запропонованого ним товару вимогам Замовника, навмисно внесло у свою
пропозицію недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні
результатів процедури закупівлі, та збільшило початкову ціну більш ніж
вдвічі у порівнянні з ринковою ціною. У випадку відсутності конкуренції у
закупівлі і відповідних фахових працівників у Замовника, дії Приватного
підприємства інвалідів "Лаура" могли б призвести до закупівлі неналежного
товару за суттєво завищеною ціною, що завдала б шкоди державному
бюджету та Замовнику і призвела б до неминучого притягнення
відповідальних осіб Приватного підприємства інвалідів "Лаура" до
встановленої законом відповідальності.
5. Модулі синтезу української мови (голоси Анатоль і Наталя) є
загальнодоступними і безкоштовними та наявні у Замовника. Постачання цих
модулів Замовник не потребує.
6. Основою для формування технічних вимог до предмету закупівлі є
інформація, розміщена у вільному доступі на сайті виробника і сайті
програмного забезпечення, що є предметом закупівлі. На усі запитання, що
поставлені учасниками у період уточнень, Замовник надав повну, чітку і
своєчасну відповідь.
7. Замовник не має жодних підстав для відміни рішення щодо
відхилення тендерної пропозиції скаржника.
8. У Довідці «Про досвід поставки товарів того ж виробника, що і товар,
запропонований Учасником» від 05.05.2020 р., що підписана директором ППІ
"Лаура" С.Д. Москальцем та надана у складі тендерної пропозиції, вказано:
«З метою запобігання встановлення завищених в кілька разів цін на предмет
закупівлі, та можливі наслідки у звинуваченні у корупційній діяльності
відповідальної особи замовника, пропонуємо у подальшому скористатись
можливістю отримання консультацій наших фахівців щодо визначення
найбільш ефективного і локалізованого для України обладнання та
програмних продуктів та встановлення адекватних закупівельних цін».
Замовник вважає, що у своїй тендерній пропозиції директор ППІ
"Лаура" С.Д. Москалець прямо погрожує відповідальній особі Замовника
звинуваченнями у корупційній діяльності, якщо він не скористається
можливістю отримання консультацій фахівців ППІ "Лаура". Така погроза
висунута на тлі навмисного надання ППІ "Лаура" у тендерній пропозиції
завідомо недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів
процедури закупівлі, завищення початкової ціни на запропоноване
неналежне програмне забезпечення більш ніж удвічі, у порівнянні з її
ринковою ціною, ненадання документів, надання яких прямо передбачено
тендерною документацією.
У своїй скарзі, директор ППІ "Лаура" С.Д. Москалець, без наведення
будь-яких обґрунтувань чи доказів, звинувачує відповідальну особу
Замовника у:
- безпідставній дискваліфікації;
- некваліфікованій підготовці тендерної документації;
- некваліфікованій оцінці пропозицій;
- навмисному вчинені дій, спрямованих на дискваліфікацію учасника з
найбільш вигідною пропозицією із власних мотивів, не зазначаючи при
цьому таких мотивів;
- відсутності мінімальної кваліфікації уповноваженої особи Замовника у
правовому полі та тендерних закупівлях;
- відсутності кваліфікації;
- не врахуванні при підготовці тендерної документації української мови
навчання у закладі Замовника;
- нечіткому формулюванні технічних вимог;
- припущенні помилок і не врахуванні важливих для замовника вимог;
- тощо.
Замовник вимагає від директора ППІ "Лаура" С.Д. Москальця
припинити вчинення подібних дій та принести офіційні вибачення
уповноваженій особі Замовника.
У випадку продовження вчинення директором ППІ "Лаура" С.Д.
Москальцем подібних дій у майбутньому, Замовник звернеться до
відповідних правоохоронних та судових органів для вжиття заходів
реагування.
Таким чином, за результатами повторного розгляду тендерної
пропозиції Приватного підприємства інвалідів "Лаура" та поданої ним
вимоги на рішення уповноваженої особи Замовника, що викладено у
Протоколі про №51 від 08.05.2020 року, Замовник встановив:
- Приватне підприємство інвалідів "Лаура" не виконало вимоги
тендерної документації Замовника - не надало у складі своєї пропозиції
скановану копію протоколу зборів учасників/засновників. Необхідність
надання копії протоколу зборів учасників/засновників на вимогу тендерної
документації Замовника саме для ППІ "Лаура", підтверджена Рішенням
№18403 р/пк-пз від 11.12.2019 року Постійно діючої адміністративної колегії
Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель;
- запропонований Приватним підприємством інвалідів "Лаура" товар не
відповідає вимогам Додатку №2 до Документації Замовника «Якісні та
кількісні вимоги до предмету закупівлі», що підтверджується інформацією з
сайту ППІ "Лаура" (trosti.com.ua), інформацією викладеною скаржником у
тесті вимоги від 13.05.2020 року, інформацією з офіційного сайту виробника
та офіційного сайту запропонованого ППІ "Лаура" товару тощо;
- Приватне підприємство інвалідів "Лаура" у своїй пропозиції зазначило
недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів
процедури закупівлі, що повністю підтверджується вищевикладеною
інформацією.
За результатами розгляду вимоги Приватного підприємства інвалідів
"Лаура" від 13.05.2020 року, Замовником підтверджено невідповідність
пропозиції ППІ "Лаура" умовам, визначеним в оголошенні про проведення
закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, а також факт надання ППІ
"Лаура" у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при
визначенні результатів процедури закупівлі.
Підстави для скасування рішення щодо відхилення тендерної пропозиції
ППІ "Лаура" відсутні.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника
спрощеної закупівлі UА-2020-04-27-000606-с ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО
ІНВАЛІДІВ "ЛАУРА" залишається без змін.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.05.2020 14:35
Задовільнена:
Ні