-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с.Агрономічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга будівництва)
Торги відмінено
7 703 540.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 517.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 517.70 UAH
Період оскарження:
27.04.2020 10:26 - 08.05.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення замовника
Номер:
ad1a7f54675b492db21dad7c57f97f86
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-27-000322-b.b3
Назва:
Скарга на рішення замовника
Скарга:
01червня 2020 р. № 04-ск
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарженя: Товариство з обмеженою відповідальністю «Хмільницька будівельна компанія»
22065, Вінницька обл., Хмільницький район, село Широка Гребля, ВУЛИЦЯ ПРОМИСЛОВА, буд. 4
Код ЄДРПОУ 34680933
Замовник: Агрономічна сільська рада
23227, Україна, Вінницька обл., село Агрономічне, вулиця Мічуріна, будинок 12
Код ЄДРПОУ 04525998
Засоби зв’язку: +380432584213
galiababiy@ukr.net
Ідентифікатор закупівлі:UA-2020-04-27-000322-b
СКАРГА
на рішення Замовника
Агрономічною сільською радою було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі:UA-2020-04-27-000322-b.
За предметом даної закупівлі було подано пропозиції наступних учасників:
ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» з ціновою пропозицією за результатом аукціону 6 600 000,00 грн. з ПДВ
ТОВ «Шляхбуд» з ціновою пропозицією за результатом аукціону 7 110 480,00 грн з ПДВ (визнаний Переможцем).
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи (відхилення пропозицій) від 22 травня 2020 року, керуючись ч.1 п.1 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі»,тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Хмільницька будівельна компанія» (далі – Скаржник)відхилено, оскільки учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:«Під час детального вивчення пропозиції Учасника виявлено, що у складі тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Хмільницька будівельна компанія» відсутній наступний документ:копія акту приймання-передачі асфальтозмішувальної установки (АБЗ) за відповідним договором (засвідчену належним чином), який вимагався Додатком 2 тендерної документації. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника надано договір оренди майна №15/10-3 від 01 квітня 2019 року, з терміном дії до 31 грудня 2022 року (укладений на три роки і 9 місяців). Відповідно до ст. 793 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню.
Вищезазначений договір не є нотаріально посвідченими. Статтею 220 ЦКУ визначені правові наслідки недодержання вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору: він визнається нікчемним.
Враховуючи вищевикладене, подання учасником копій договорів, які є в силу закону нікчемними, такі договори не є належним підтвердженням відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази».
Ознайомившись з викладеними у протокольному рішенні уповноваженої особи Замовника висновками щодо відхилення пропозиції ТОВ «Хмільницька будівельна компанія», вважаємо, що Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, виходячи з наступного.
19 квітня 2020 року набула чинності нова редакція Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до змін, внесених Законом України19.09.2019 р. № 114-IX.
Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-04-27-000322-b за предметом закупівлі "Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с.Агрономічне, Вінницького району, Вінницької області (ІІ черга будівництва)" оприлюднено в електронній системі публічних закупівель prozorro.gov.ua Агрономічною сільською радою 27 квітня 2020 року.
Таким чином, відкриті торги, оголошені Агрономічною сільською радою 27 квітня 2020 року(ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-27-000322-b), мають проводитись за новою редакцією Закону України «Про публічні закупівлі».
Нова редакція Закону не містить п.1 ч. 1 ст.30, якою керувався Замовник при відхиленні тендерної пропозиції Скаржника. Стаття 30 Закону має назву «Електронний аукціон».
Натомість відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема,учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином нова редакція Закону, яка вже діяла на момент початку даної процедури закупівлі, передбачає обов'язок замовника при розгляді тендерної пропозиції учасника, пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною, звернутися через електронну систему закупівель до учасника шляхом розміщення повідомлення про усунення невідповідності в інформації та/або документах, поданих учасником у складі тендерної пропозиції. Натомість учасник виправляє невідповідності в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин.
При цьому у разі, якщо учасник не виправляє невідповідності в інформації та/або документах, замовник відхиляє його тендерну пропозицію.
Виявлені відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 22 травня 2020 року невідповідності стосуються документів, поданих у складі тендерної пропозиції Скаржника, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
В електронній системі публічних закупівель prozorro.gov.ua не міститься будь-яких даних про розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції у відповідності до ч. 16 ст. 29 Закону.
Таким чином, приймаючи оскаржуване рішення, Замовником порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до змін, внесених Законом України19.09.2019 р. № 114-IX, утому числі передбачені ч.16 ст. 29 Закону.
Таким чином, неправомірними діями Замовника було порушено право Скаржника, передбачене ч.16 ст.29 Закону, на виправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Тим самим Замовник ставить Скаржника в дискримінаційне положення відносно інших учасників процедури закупівлі та порушує права та законні інтереси Скаржника.
Скаржник звернувся до Замовника з вимогою від 22 травня 2020 року усунути викладені вище порушення, однак у задоволенні вимоги було відмовлено. До вимоги було долучено договір оренди майна №15/10-3 від 01 квітня 2019 року з терміном дії до 31 грудня 2021 року та акт прийому-передачі майна (у т.ч. АБЗ) від 01 квітня 2019 року до договору оренди майна №15/10-3 від 01 квітня 2019 року. Таким чином
Скаржником усунуто невідповідності, виявлені Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Хмільницька будівельна компанія». Договір оренди майна, який було надано Скаржником в складі тендерної пропозиції, в силу ч. 3 ст. 640 ЦК України є неукладеним та був завантажений помилково.
З огляду на наведене, вимоги тендерної документації в частині п. п. 8-9 ч. 2 додатку 2 до тендерної документації Скаржником дотримано в повній мірі.
ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону «Про публічні закупівлі», а саме статті 5, відповідно до якої закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, дане рішення стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, оскільки воно прийняте всупереч вимогам ч. 16 ст. 29 та п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону «Про публічні закупівлі».
Відтак, вищенаведене переконливо свідчить, що Замовник закупівлі є упередженим і безпідставно не визнає відповідність поданих учасником вищезазначених документів та інформації, безпідставно не застосовує положення ч. 16 ст. 29Закону «Про публічні закупівлі». Тим самим Замовник закупівлі ставить учасника в дискримінаційне положення відносно інших учасників процедури закупівлі.
На підставі ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Прийняти скаргу до розгляду.
1. Встановити наявність порушення замовником процедури закупівліUA-2020-04-27-000322-b.
2. Зупинити процедуру закупівлі на час розгляду скарги.
Зобов’язати Замовника скасувати рішення в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Хмільницька будівельна компанія».
3. Зобов’язати Замовника визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «Хмільницька будівельна компанія» переможцем процедури закупівлі: Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с.Агрономічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга будівництва)(Ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-27-000322-b).
Додатки:
Протокольне рішення уповноваженої особи від 22.05.2020.
Договір оренди майна №15/10-3 від 01 квітня 2019.
Акт прийому-передачі майна від 01 квітня 2019 року до договору оренди майна №15/10-3 від 01 квітня 2019 року.
Всі інші документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua.
Директор
ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» Ткачук А.В.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 04.06.2020 № 11057.pdf 04.06.2020 19:48
- Інформація про перенесееня розгляду скарги № 8113.pdf 16.06.2020 00:03
- Інформація про резолютивану частину рішення від 16.06.2020 № 11927.pdf 17.06.2020 19:24
- рішення від 16.06.2020 № 11927.pdf 19.06.2020 22:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.06.2020 11:38
Дата розгляду скарги:
15.06.2020 16:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.06.2020 19:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.06.2020 22:07
Дата виконання рішення Замовником:
15.07.2020 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення АМКУ виконано
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
76af7f79a01d4724904f1273f0dd73b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-27-000322-b.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимога
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога та документи 23.05.2020 12:52
- протокол 29.05.2020 12:56
Дата подачі:
23.05.2020 12:52
Вирішення:
Наданий Вами у тендерній пропозиції Документ 18 «договір оренди майна №15/10-3 від 01 квітня 2019 року» містить термін дії до 31 грудня 2022 року, а наданий той самий документ до розглядаємої вимоги містить термін дії до 31 грудня 2021 року.
Таким чином, за підроблення чи використання підроблених документів, а також за надання недостовірних даних у складі тендерної пропозиції, кримінальну відповідальність згідно статті 358 Кримінального Кодексу України несе безпосередньо учасник.
У разі, якщо Учасник надає недостовірну інформацію щодо його відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям або не відповідає кваліфікаційним критеріям, його тендерна пропозиція відхиляється відповідно до частини першої статті 30 Закону (в старій редакції).
Крім того, відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога усунути порушення на етапі кваліфікації
Номер:
b5ca03f0581449beb6fa09cfa7edc1b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-27-000322-b.b1
Назва:
Вимога усунути порушення на етапі кваліфікації
Вимога:
вих. № 968 від «22» травня 2020 р.
Уповноваженій особі із забезпечення
організації та проведення процедур
електронних закупівель в системі PROZORRO
Агрономічної сільської ради
Габрієль Валентині Володимирівні
від ТОВ "Хмільницька будівельна компанія"
ВИМОГА
усунути порушення на етапі кваліфікації
Агрономічною сільською радою с системі публічних закупівель PROZORRO , проводиться процедура закупівлі робіт "Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с. Аграномічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга )" за номером UA-2020-04-27-000322-b, ID : 03681f4c95ed4cae9fbc398e5ee321ee , ідентифікатор плану : UA -P-2020-04-27-000541-bпроцедуру закупівлі оприлюднено 27 квітня 2020 року .
ТОВ "Хмільницька будівельна компанія" приймає участь у даній закупівлі в якості Учасника закупівлі. 22 травня 2020 року Вами винесено та оприлюднено о 12 год. 01 хв. протокол рішення уповноваженої особи від 22.05.2020 року про дискваліфікацію пропозиції ТОВ "Хмільницька будівельна компанія".
Згідно даного протоколу підставами для дискваліфікації ТОВ "Хмільницька будівельна компанія" є:
Під час детального вивчення пропозиції Учасника виявлено, що у складі тендерної пропозиції учасникаТовариство з обмеженою відповідальністю «Хмільницька будівельна Компанія»відсутній наступний документ:
копія акту приймання-передачі асфальтозмішувальної установки (АБЗ) за відповідним договором (засвідчену належним чином), який вимагався Додатком 2 тендерної документації.
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника надано договіроренди майна №15/10-3 від 01 квітня 2019 року, з терміном дії до 31 грудня 2022 року (укладенийна три роки і 9 місяців).Відповідно до ст. 793 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню. Вищезазначений договір не є нотаріально посвідченими. Статтею 220 ЦКУ визначені правові наслідки недодержання вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору: він визнається нікчемним.
Враховуючи вищевикладене, подання учасником копій договорів, які є в силу закону нікчемними, такі договори не є належним підтвердженням відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази».
Тобто вказані Вами порушення та відсутність документів відносяться до кваліфікаційних критеріїв ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Звертаємо Вашу увагу на те , що 19 квітня 2020 року вступили в дію зміни до Закону України " Про публічні закупівлі" , відповідно всі процедури закупівель починаючи з 20 квітня 2020 року повинні проводитись з урахуванням змін внесених до даного Закону.
З урахуванням вищенаведеного оголошена 27 квітня 2020 року процедура закупівлі робіт "Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с. Аграномічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга )" повинна проводитись Вами відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі " зі змінами та доповненнями станом на 19.04.2020 року.
Відповідно до п.16 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі " зі змінами та доповненнями станом на 19.04.2020 року визначено :
" п.16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю."
Від так обов'язок Замовника закупівлі при розгляді тендерної пропозиції Учасника , пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною ,звернутися через електронну систему закупівель до Учасника шляхом розміщення повідомлення про усунення невідповідності в інформації та/або документах, поданих учасником у складі тендерної пропозиції. Натомість учасник виправляє невідповідності в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин.
При цьому у разі, якщо учасник не виправляє невідповідності в інформації та/або документах, замовник відхиляє його тендерну пропозицію.
закупівлю.
Визначені Вами протоколом від 22 травня 2020 року порушення в тендерній пропозиції ТОВ "Хмільницька будівельна компанія" відносяться до документів що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Будь яких звернень через електронну систему закупівель до Учасника шляхом розміщення повідомлення про усунення невідповідності в інформації та/або документах, поданих учасником у складі тендерної пропозиції не надходило.
Таким чином Вами порушено вимоги Закону України "Про публічні закупівлі " зі змінами та доповненнями станом на 19.04.2020 року про проведення публічних
закупівель , у тому числі вимоги п.16 ст. 29 Закону .
На підставі вищенаведеного
ВИМАГАЄМО:
1. Скасувати рішення уповноваженої особи від 22.05.20 року по закупівлі робіт "Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с. Аграномічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга )" що до дискваліфікації ТОВ "Хмільницька будівельна компанія"
2. В звязку із продовженням Вами терміну розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Хмільницька будівельна компанія" відповідно до протоколу рішення Уповноваженої особи від 19.05.2020 року терміном до 20 робочих днів , надати повідомлення Учаснику про усунення невідповідності в інформації та / або документах.
В разі якщо наша ВИМОГА не буде задоволена залишаємо за собою право звернутись зі скаргою до органу оскарження з вимогою про скасування рішення про дискваліфікацію та притягнення відповідальних осіб до відповідальності відповідно до ст. 44 ЗУ "Про публічні закупівлі " зі змінами та доповненнями станом на 19.04.2020 року, ст. 164 14КУпАП зі змінами та доповненнями.
До вимоги надаємо документи що підтверджують виправлення помилок згідно протоколу Уповноваженої особи від 22.05.2020 року
Директор
ТОВ "Хмільницька будівельна компанія" А.В.Ткачук
Дата подачі:
22.05.2020 18:01
Вирішення:
За результатами розгляду вимоги повідомляємо наступне: п.5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону.
Агрономічною сільською радою закупівлю робіт «Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с.Агрономічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга будівництва)» розпочато 09.04.2020 року із затвердження тендерної документації на відповідну закупівлю. Відповідно подано перше оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-04-10-000267-a, оскільки торги не відбулись, подано повторне оголошення UA-2020-04-27-000322-b, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізнялись від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації 09.04.2020 року (і в першому і в повторному оголошенні про проведення відкритих торгів тендерна документація одна і та сама).
Враховуючи вищевикладене закупівлю робіт «Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с.Агрономічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга будівництва)» розпочато 09.04.2020 року до набрання чинності Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями станом на 19.04.2020 року. Відповідно, неспроможність подати всю інформацію, що потребує тендерна документація, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, віднесена на ризик учасника та спричиняє за собою відхилення такої тендерної пропозиції.
Крім того, ст. 204 Цивільного Кодексу «Презумпція правомірності правочину» встановлено, що «Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом, або якщо він не визнаний судом недійсним».
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
ae580db6bab24841b2839e9e59738309
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-27-000322-b.a4
Назва:
Скарга
Скарга:
№ 05-ск від 20 липня 2020 року
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Хмільницька будівельна компанія»
(код ЄДРПОУ 34680933)
Адреса: 22065, Вінницька обл., Хмільницький р-н, с. Широка Гребля,
вул. Промислова, 4
електронна пошта: thashuk_71@ukr.net
телефон (0432) 69-94-76
Замовник:
Агрономічна сільська рада
(код ЄДРПОУ 04525998)
Адреса: 23227, Україна , Вінницька обл., село Агрономічне,
вулиця Мічуріна, будинок 12.
електронна пошта: galiababiy@ukr.net
телефон: +380432584213
Інформація про закупівлю
ID: UA-2020-04-27-000322-b
Ідентифікатор закупівлі: 03681f4c95ed4cae9fbc398e5ee321ee
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника
15 липня 2020 р.
СКАРГА
щодо дій та прийнятого рішення Замовника про відміну тендера
Підстави для подання скарги:
Неправомірне рішення Замовника – Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15 липня 2020 року, без номера (далі по тексту – Протокол).
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу дій замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Скаржника:
27 квітня 2020 року Агрономічною сільською радою (далі – Замовник), на веб-порталі Уповноваженого органу розміщено оголошення про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» (Капітальний ремонт автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с.Агрономічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга будівництва)).
13 травня 2020 року, після проведення аукціону, електронною системою закупівель автоматично розкрито тендерні пропозиції учасників.
22 травня 2020 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника, яка за результатами оцінки була визначена найбільш економічно вигідною.
25 травня 2020 року переможцем закупівлі було визнано учасника ТОВ «Шляхбуд» та опубліковано Повідомлення про намір укласти договір.
01 червня 2020 року Скаржником – ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» - було подано Скаргу до Органу оскарження на неправомірне відхилення його тендерної пропозиції. На засіданні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) від 16.06.2020 року було прийнято рішення №11927-р/пк-пз, яким зобов’язано Замовника – Агрономічну сільську раду, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» за даною закупівлею.
Замовник 23 червня 2020 року скасував своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» та з того часу пропозиція на веб-порталі Уповноваженого органу перейшла у статус «Очікує рішення».
15 липня 2020 року Замовник прийняв рішення про відміну тендера № UA-2020-04-27-000322-b та опублікував відповідний протокол. Причиною відміни тендера вказано ч.1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Такими порушеннями замовник вважає: тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону та порушено строки розгляду тендерної пропозиції.
Таке рішення Замовника є безпідставним, надуманим та суперечить Закону.
ТОВ «Хмільницька будівельна компанія», як учасник закупівлі, має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Але фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
Обґрунтування незаконності рішення Замовника щодо відміни тендеру.
У ч.2 статті 22 Закону вказано, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій – Розділ 3 тендерної документації даної закупівлі (далі – Документації);
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством – пункт 5 розділу 3 Документації.
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) - пункт 6 розділу 3 Документації.
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) – пункт 2 Додатку 2 Документації.
5) кількість товару та місце його поставки – предметом закупівлі є роботи. Відсутня необхідність у таких відомостях в Документації;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги – пункт 3 розділу 1 Документації.
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг - пункт 3 розділу 1 Документації.
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов – пункт 3 та пункт 4 розділу 6 Документації, Додаток 5 Документації.
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами - пункт 3 розділу 1 Документації.
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію – пункт 1 розділу 5 Документації.
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій - пункт 4 розділу 3 Документації.
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції – пункт 6 розділу 1 Документації.
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції - пункт 7 розділу 1 Документації.
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій – пункт 1 розділу 4 Документації.
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) – пункт 2 розділу 3 Документації.
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати) – пункт 6 розділу 6 Документації.
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками – пункт 2 розділу 1 Документації.
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг – пункт 7 розділу 3 Документації.
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки – в пункті 1 розділу 3 Документації.
Тобто, усі передбачені ч.2 статті 22 Закону відомості, які зазначаються у тендерній документації, наявні у тендерній Документації даної закупівлі.
Окрім того, під час розгляду пропозиції визначеного Замовником переможця даної закупівлі - ТОВ «Шляхбуд» ( повідомлення про намір укласти договір від 25 травня 2020 року) у Замовника не виникали сумніви, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону.
Також на момент підписання Договору , відповідно до п.3.3 Проекту Договору на виконання робіт по капітальному ремонту автомобільної дороги по вул. Гагаріна в с. Агрономічне Вінницького району Вінницької області (ІІ черга будівництва) - "На виконання всіх Робіт, що є предметом цього Договору, Підрядником (якщо інше не встановлено Сторонами) складається кошторисна документація, яка є невід’ємною частиною Договору."
Отже, відміна замовником тендеру через те, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону, є безпідставним, незаконним, таким, що порушує принципи необ’єктивності та неупередженості здійснення публічних закупівель.
Щодо порушення строків розгляду тендерної пропозиції, то вони теж не можуть бути причиною відміни тендера.
Відповідно ч.10 статті 29 Закону: строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Період з 23 червня 2020 року (дата, коли пропозиція Скаржника набула статусу «Очікує рішення») до 15 липня 2020 року (дата, коли Замовник повідомив про відміну тендера) становить 15 (п'ятнадцять) робочих днів. Тобто, строк є меншим за 20 робочих днів, зазначених у ч.10 статті 29 Закону.
Тобто, Замовник мав можливість розглянути пропозицію Скаржника та прийняти відповідне рішення. Окрім того, попередньо він її вже розглядав, коли прийняв первинне рішення про відхилення (22 травня 2020 року). Тепер, на виконання рішення Колегії від 16 червня 2020 року, йому потрібно було скасувати своє рішення від 22.05.2020 року про відхилення пропозиції та визнати Скаржника переможцем.
Частиною першою статті 44 Закону встановлено, що за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Те, що Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення, може бути підставою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб Замовника згідно статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, але ніяк не може бути підставою для відміни тендеру.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення в діях Замовника - Агрономічна сільська рада - порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну тендера - Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15 липня 2020 року, без номера.
Тендерна документація за предметом закупівлі та інші документи знаходяться у вільному доступі та розміщені на майданчику «PROZORRO» за ID: UA-2020-04-27-000322-b, ідентифікатор закупівлі: 03681f4c95ed4cae9fbc398e5ee321ee.
З повагою,
директор ТОВ «Хмільницька будівельна компанія» Ткачук А. В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Дояснення скаржника по суті справи ворд 03.08.2020 09:10
- Пояснення скаржника по суті справи 03.08.2020 09:10
- Скарга 20.07.2020 09:48
- пояснення уповноваженої особи 24.07.2020 13:40
- пояснення уповноваженої особи 24.07.2020 13:40
- протокол 24.07.2020 13:40
- Рішення від 03.08.2020 №14875.pdf 06.08.2020 20:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.08.2020 №14875.pdf 04.08.2020 14:47
- Рішення від 23.07.2020 № 14234 + лист Замовнику.pdf 23.07.2020 20:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.07.2020 10:07
Дата розгляду скарги:
03.08.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.07.2020 20:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.08.2020 20:08
Дата виконання рішення Замовником:
10.08.2020 10:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
скасувати рішення про відміну процедури
закупівлі