• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія по універсальній послузі

для освітлення місць загального користування в житлових будинках

Торги не відбулися

434 489.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 172.00 UAH
Період оскарження: 24.04.2020 11:38 - 07.05.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінуючі умови документації

Номер: d4a2e85c0a5143be9a8112cd206668ae
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-24-000298-c.c1
Назва: Дискримінуючі умови документації
Вимога:
Шановний Замовник, Вами оголошена відриті торги по предмету закупівлі ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія по універсальній послузі). Однак, зазначений Вами предмет закупівлі у вигляді «універсальної послуги» виключає наявність конкуренції на ринку в Вашому регіоні, саме тому, що на закріпленій території може бути лише один постачальник універсальної послуги. Враховуючи інформацію з реєстру суб’єктів природних монополій, що розміщений на веб-сайті Антимонопольного комітету України, а також постанову НКРЕКП, за якою на території Ваших об’єктів споживання діє лише один постачальник універсальних послуг, який проводить господарську діяльність у сфері енергетики, а саме: ТОВ «Енера Вінниця», здійснення закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги є незаконним та дискримінаційним. Наше підприємство має намір прийняти участь у закупівлі та має усі необхідні дозвільні документи (ліцензію) на провадження господарської діяльності у сфері постачання електричної енергії, однак, обмеження, що Вами встановлені у вигляді «універсальної послуги», позбавляють права прийняти участь в оголошеній закупівлі. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) встановлено: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.». З огляду на це, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши умову здійснення закупівлі електричної енергії саме з урахуванням «універсальної послуги». В протилежному випадку змушені будемо оскаржити зазначені умови в порядку статті 18 Закону до Органу оскарження. Додатково хочемо повідомити, що зазначена у вимозі позиція також підтверджується рішеннями АМКУ по закупівлях: UA-2019-07-11-001036-b, UA-2019-12-24-000832-c, UA-2019-11-23-000173-b
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Закону «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб'єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими Законом. Постачання електричної енергії у розумінні Закону не належить до сфери природних монополій, та є конкурентним видом діяльності. Згідно статті 3 Закону «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Підприємства, установи, організації, які проводять закупівлю товарів і послуг у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», мають вчиняти дії з проведення тендерів для закупівля електроенергії. Мінекономрозвитку в листі від 13.12.2018 р. № 3304-04/54502-07 звертає увагу на конкурентність ринку електроенергії і наявність всіх інструментів для відбору постачальника шляхом відкритих торгів. Крім того, підтвердженням зазначеної позиції є Висновок на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2019-12-23-000785-b, оприлюднений Державно аудиторською службою України Північного офісу Держаудитслужби управління північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій обл. Даним висновком, встановлено: Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 31 грудня 2019 року видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. При цьому, Товариство з обмеженою відповідальністю «Енера Вінниця», відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики, станом на 31 грудня 2019 року. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua. Відповідно до Постанови національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження порядку формування цін на універсальні послуги» № 1177 від 05.10.2018, КП «Жмеринкакомунсервіс» є побутовим споживачем - юридичною особою, що об’єднує фізичних осіб, які використовують електричну енергію для власних побутових потреб(ОСББ, житлово-експлуатаційні організації, садові товариства, гуртожитки тощо), та розраховуються з електропостачальником за загальним розрахунковим засобом обліку по тарифу 1.68 (Згідно постанови НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ №220 від 26.02.2015 «Про встановлення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню») –що включає в себе витрати на постачання та розподіл електричної енергії .
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.05.2020 11:47