-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза
Торги відмінено
2 865 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 325.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 325.00 UAH
Період оскарження:
22.04.2020 16:00 - 11.05.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза)
Номер:
f65289dc37254c36aeea76c25d043411
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-22-001611-b.b1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини
(Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза)
Скарга:
22.04.2020 року Комунальне підприємство «ХМІЛЬНИКВОДОКАНАЛ» Хмільницької міської ради (далі – Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю (відкриті торги) Коагулянтів на основі сполук алюмінію та заліза. Предмет закупівлі: Код ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-22-001611-b. Наше підприємство – ТОВ «ХІМЕФЕКТ» (далі – Скаржник) з 2014 року займається виробництвом та реалізацією Коагулянтів на основі сполук алюмінію та заліза, має всі відповідні для цього ліцензії та сертифікати, має великий досвід в цій справі. Неодноразово ми приймали участь у ідентичних тендерах, за результатами яких ставали переможцем. ТОВ «ХІМЕФЕКТ» виявило бажання взяти участь у оскаржуваному тендері. Ознайомившись, дослідивши ретельно умови та документацію щодо закупівлі, яку ініціювало КП«ХМІЛЬНИКВОДОКАНАЛ» Хмільницької міської ради ми дійшли висновку, що частина умов є обґрунтованими та відповідають законодавству. Однак, серед умов тендеру нами також було виявлено і ті, які не відповідають чинним стандартам і законодавству, порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмежують конкуренцію: В документах по вищезазначеній закупівлі, а саме в Додатку № 2 (Кваліфікаційні критерії) в п.2.3 Замовником вказано, що для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Учасник закупівлі повинен надати оригінал(-и) позитивного(-их) відгуку(-ів) від замовника про досвід роботи з Учасником згідно Довідки передбаченої п.2.1 цього Додатку. Наше підприємство вважає, що вищезазначений пункт не має жодного значення для кваліфікації учасника закупівлі. Якщо в нашого підприємства не було жодних розбіжностей або спорів, судових позовів до нашого підприємства з боку замовників, яким раніше були надані товари та послуги аналогічні оспорюваній закупівлі, то навіщо взагалі потрібен позитивний відгук? ТОВ «ХІМЕФЕКТ» кожного разу було чітко зорієнтовано на якості матеріалів, які постачало своїм замовникам, справно виконувало свої обов’язки перед клієнтами, однак ніколи не займалось тим, що збирало з кожного свого контрагента, якому постачало свої послуги або матеріали позитивні відгуки щодо закупівель, в яких брало участь. Вважаємо, що головним показником якості роботи компанії є не збір та наявність документально підтверджених позитивних відгуків від замовників, а відсутність будь-яких спорів та розбіжностей, відсутність судових розглядів та справ проти нашого підприємства.
В Додатку № 4 (Технічні вимоги) в п.5 зазначено, що учасник повинен надати Копію сертифікату управління якістю згідно вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в області розробки, виробництва та продажу алюмінієвих коагулянтів для водопідготовки, що засвідчують якість продукції та її безпечність у галузі господарсько-питного водопостачання. Сертифікат ISO 9001:2015 підтверджує: 1) Клієнтоорієнтованість виробництва і бізнесу. Підприємство, що претендує на отримання даного сертифікату, повинно організувати процеси з орієнтацією на кінцевого покупця. Наприклад тотальний контроль на характеристиками продукції, що виробляється, запровадження нових технологій, покращуючи характеристики продукту. 2) Технологічний розвиток виробництва в рамках постійної модернізації та еволюції робітників, а також технологічних процесів. 3) Наявність постійного аналітичного моніторингу, направленого на модернізацію виробничої, а також кадрової політики. 4) Грамотно організована система реагування на скарги покупців, відпрацювання висновків, прийняття ефективних заходів для усунення недоліків. Сертифікат ISO 9001:2015 не являється свідоцтвом якості товарів та послуг. Міжнародна стандартизація – це відносно загальна збірка правил та критеріїв, що передбачає універсальність ліній діючих стандартів. Головна ціль стандартизації, як інструменту технічного регулювання ринку полягає в стимулюванні грамотної організації виробничих процесів. Вищезазначений сертифікат безперечно є в наявності у нашого товариства, але нам незрозуміло, яке відношення він має саме до якості продукту, адже для реального підтвердження саме якості товару надається Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, щодо очищення води питного призначення, який ґрунтується на ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНИХ НОРМАХ ТА ПРАВИЛАХ "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10), а також, як зазначено в п.8 Додатку № 4 Копії діючого стандарту на підставі якого вироблений товар, з поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорт якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника. У разі виготовлення Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з детальними та поетапними методиками проведення аналізу контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника. Зауважуємо, що згідно п.3.11 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНИХ НОРМАХ ТА ПРАВИЛАХ "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10) у сфері питного водопостачання населення можуть використовуватись матеріали, речовини та сполуки (коагулянти, флокулянти, реагенти для знезараження, консерванти, ємкості, тара, засоби закупорювання, мийні та дезінфекційні засоби, обладнання, устаткування, будівельні матеріали тощо), дозволені центральним органом виконавчої влади у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення для застосування у цій сфері. Залишкові концентрації хімічних речовин та сполук у питній воді не повинні перевищувати встановлені гігієнічні нормативи.
Відповідно до п.4.5 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНИХ НОРМАХ ТА ПРАВИЛАХ "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10) підприємства питного водопостачання повинні здійснювати систематичний виробничий контроль за безпечністю та якістю води від місця водозабору до місця її споживання.
Зазначимо, що реагенти вироблені ТОВ «ХІМЕФЕКТ» використовувалися і використовуються іншими водоканалами і підприємствами, що розташовані на р. Південний Буг, що свідчить про ефективну роботу реагентів. Тому вважаємо проведення додаткових випробувань недоцільним та такими, що перешкоджають здоровій конкуренції.
В цьому ж Додатку № 4 (Технічні вимоги) в п.6 вказано, що учасник також повинен надати Гарантійний лист про те, що Учасник або виробник (якщо Учасник не є виробником) має достатню кількість ресурсів для здійснення успішної екологічної діяльності свого виробництва. Застосує заходи із захисту довкілля при поставці товару, заходи із зведення до мінімуму негативного впливу діяльності організації на навколишнє середовище, дотримується законів, правил, інших вимог, орієнтованих на збереження екології, заходи зі зниження ризиків виникнення екологічних інцидентів, в тому числі аварій. зниження негативних наслідків виробництва на живу природу, підвищення ефективності в сфері екології; зниження формування виробничих відходів і їх переробка. Згідно п.7 вищезазначеного додатку: Враховуючи, що виробники хімічних реагентів для очищення води та стоків в ході своєї роботи використовують виробничі об'єкти та обладнання, а також здійснюють технологічні процеси, які можуть завдати шкоди навколишньому середовища Учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат системи екологічного менеджменту такого виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015 в галузі виробництва і реалізації коагулянтів на основі солей алюмінію, заліза. З приводу цих пунктів - 6,7: яким чином менеджмент та організація екологічних питань на виробництві доводить якість і відповідність продукції стандартам. Додаток № 4 називається – Технічні вимоги, однак дані пункти не є підтвердженням якості та відповідності, екологічний менеджмент підприємства не є технічною вимогою товару і не може ним бути.
З вищезазначеного виникає питання, яким чином Сертифікат ISO 14001:2015 розміщений в переліку Технічних вимог, а саме Додатку № 4?
Технічні умови (ТУ) — нормативний документ, що встановлює внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. ТУ встановлюють вимоги до продукції, призначеної до самостійного постачання (виконання, надавання) та регулюють відносини між виробником (постачальником) та споживачем (користувачем). ТУ можуть бути невід'ємною частиною комплекту конструкторської, технологічної або іншої технічної документації на продукцію або окремим документом. В ТУ, які є окремим документом, має бути повний комплекс вимог до продукції, її виготовлення, контролювання, приймання та постачання. Яким саме чином організація менеджменту якості на підприємстві може впливати на характеристику і якість кінцевого продукту? Такі вимоги в документації до Закупівлі ускладнюють доступ до участі та суттєво зменшують кількість учасників. Через умови вищезазначеного пункту учаснику важко дійти до пропозиції ціни в закупівлі, що і є антиконкуретним, та сприяє до участі лише конкретних компаній. В п.10 Додатку № 4 (Технічні вимоги) зазначено: Документи (протоколи та/або акти та/або звіти тощо) про проведення лабораторних та промислових випробувань реагенту протягом різних періодів року на водоочисній станції Замовника (внесено до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника). Незрозумілим в цьому пункті є те, що в умовах тендеру прописано, що Замовнику потрібен продукт, аналогічний за своїми хімічними та фізичними властивостями. З чого постає питання: навіщо проводити лабораторні та промислові випробування, якщо якість продукту підтверджується сертифікатами якості, які ґрунтуються на вимогах ДСТУ. Також в даному пункті вказано про проведення вищезазначених заходів на станції Замовника. Тобто, якщо раніше наше підприємство не працювало саме із Замовником закупівлі, то не можемо брати участь у тендері? Цей пункт є антиконкуретним, так як будь-яке підприємство, яке не має досвіду роботи саме із Замовником не може брати участь в оспорюваній закупівлі. В п.11 Додатку № 4 (Технічні вимоги) зазначено: Підтвердження досвіду постачання коагулянту (підтверджується наданням нотаріально завіреної копії аналогічного договору з іншим підприємством, виконаним (або тим, що виконується) впродовж попередніх 3х років та/або поточного року, та наданням копій видаткових накладних). Вважаємо вказану вимогу дискримінаційною та такою, що внесена з метою ускладнення підготовки пропозиції конкурсних торгів учасниками процедури закупівлі, оскільки копія аналогічного договору, засвідчена нотаріально ніяким чином не підтверджує його виконання, а свідчить лише про наявність підписів та печаток сторін на ньому. Необхідність нотаріального засвідчення копій аналогічних договорів покладає на учасників процедури закупівлі додаткові матеріальні витрати, в частині оплати послуг нотаріуса. Відповідно до п.3, глави 8 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.02.2012 року за № 282/20595, не приймаються порвані документи та документи, викладені на двох і більше окремих аркушах, якщо аркуші не з’єднані у спосіб, що унеможливлює їх роз’єднання без порушення цілісності, не пронумеровані і не скріплені підписом відповідної посадової особи та печаткою юридичної особи, яка видала документ. Більшість договорів, в тому числі всі договори про закупівлю товарів за державні кошти, не укладаються з додержанням вимог п.3, глави 8 зазначеного Порядку. Вимога документації стосовно надання нотаріально завірених копій аналогічних договорів суттєво зменшує кількість учасників Процедури закупівлі, які мають можливість вчинити ці дії.
Державна реєстрація небезпечних факторів: Використання в народному господарстві та побуті будь-якого небезпечного фактора хімічної та біологічної природи допускається лише за наявності сертифіката, що засвідчує його державну реєстрацію (ст. 9, Розділ ІІІ закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»). Згідно з ст. 21 закону України «Про охорону праці» не допускається застосування у виробництві шкідливих речовин у разі відсутності їх гігієнічної регламентації та державної реєстрації. Державна реєстрація небезпечних факторів здійснюється відповідно Розділу ІІ «Положення про гігієнічну регламентацію та державну реєстрацію небезпечних факторів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.95р. №420. Реєструються всі індивідуальні хімічні та біологічні речовини (сполуки), у тому числі полімери та матеріали на їх основі, а також ті, що входять до складу сумішевої продукції, які виробляються та (або) застосовуються на території України чи ввозяться з-за кордону. Державна реєстрація небезпечних факторів є неодмінною умовою видачі дозволу на імпорт, застосування і організацію виробництва продукції, на внесення небезпечних факторів до нормативної та проектної документації, а також умовою видачі гігієнічного висновку. Реєстрація хімічних та біологічних речовин (сполук) проводиться Комітетом за поданням міністерств, відомств, організацій, установ, підприємств незалежно від їх підпорядкування та форм власності, інших юридичних осіб, які відповідають за випуск чи імпорт конкретної речовини (сполуки). Для державної реєстрації небезпечних факторів Заявник надає перелік документів Наказом МОЗ України від 23.03.2010 р. № 250. Після реєстрації небезпечного фактора Комітет видає заявнику відповідний сертифікат (свідоцтво) та розроблену Карту даних небезпечного фактора; публікує інформацію про державну реєстрацію на сайті Комітету. Зауважуємо, що в коагулянтів на основі сполук алюмінію згідно Державного реєстру небезпечних факторів закінчився строк дії сертифікатів. В реєстрі чітко зазначено: Алюміній хлорид гідроксид, № згідно з CAS 1327-41-9, № Держреєстрації В001499, Строк дії реєстрації: 16.09.2019; Алюміній хлорид гідроксид, № згідно з CAS 39290-78-3, № Держреєстрації В000730, Строк дії реєстрації: 29.03.2019. В списку позицій закупівлі зазначена загальна назва: Залізовмісний коагулянт це торгова назва, і інформації, який саме реагент закуповує Замовник немає, під назвою залізовмісний реагент, можна подати безліч реагентів. Надати на такий продукт карту небезпечного фактору вважаємо не можливим, та недоцільним вимагати карту небезпечного фактору, як документ. ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду, 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, Додатки: 1. Докази оплати за подання ска
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 10.05.2020 11:19
- Квитанція про сплату скарги.pdf 10.05.2020 12:15
- Рішення від 14.05.2020 №9329.pdf 14.05.2020 19:48
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги UA-2020-04-22-001611-b.b1.pdf 22.05.2020 20:00
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги UA-2020-04-22-001611-b.b1.pdf 25.05.2020 21:52
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги UA-2020-04-22-001611-b.b1.pdf 27.05.2020 09:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.05.2020 №10549.pdf 29.05.2020 15:43
- Рішення від 28.05.2020 №10549.pdf 02.06.2020 20:19
- Відповдіь на скаргу. хімефект.docx 19.05.2020 16:45
- Відповдіь на скаргу. хімефект.pdf 19.05.2020 16:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.05.2020 13:01
Дата розгляду скарги:
22.05.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2020 19:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.06.2020 20:19