• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

“ДК 021:2015 – 33110000-4. Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019 – 40761. Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації (портативний ультразвуковий сканер SonoScape E2 або еквівалент))”

Торги не відбулися

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 18.04.2020 22:21 - 30.04.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога внесення змін до тендерної документації

Номер: 7ff262d9bc4840669805bd5599357271
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-18-000415-c.c1
Назва: Вимога внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Закону про Публічні закупівлі, а саме: Стаття 23 пункт 4 «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", вся Тендерна пропозиція містить назву конкретного виробника, а саме: SonoScape E2 з конкретно прописаними параметрами саме під даного виробника і є не обгрунтованим Замовником, а допущення еквіваленту в даному випадку, не дає змогу іншим учасникам- виробникам та представникам виробників, згідно прописаних технічних параметрів прийняти участь у даній закупівлі, що є вже по суті відкритою дискримінацією інших учасників. Оскільки еквівалент, це є «продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату», відповідно, за декількома прописаними технічними характеристиками саме виробника SonoScape E2, що не містить жоден інший Виробник, унеможливлює участь інших учасників у даній процедурі закупілі UA-2020-04-18-000415-c . Згідно Статті 21 пункту 2. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для проведення відкритих торгів має бути подано не менше двох тендерних пропозицій.» , згідно прописаних технічних вимог , що дає змогу лише певному виробнику прийняти участь у даній закупівлі, йде порушення даного пункту Закону. Ми вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, лишивши технічні характеристики, що є важливими параметрами до даного обладнання, з розширеним вказанням даних ознак менше, або більше Також просимо надати роз’яснення стосовно розділу ІІІ Тендерної документації стосовно пункту: «Усі файли, що прикріплені до пропозицій учасників процедури закупівлі повинні бути пронумеровані», яким саме чином це вбачає Замовник? Оскільки умовами ТД подання реєстру наданих документів, а тим паче файлів, не передбачено.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, по-перше, слід зауважити, що при розгляді даних вимог, Замовником було враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови Додатку №1 до тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог. Причому в тендерній документації зазначено, що "Усі посилання у цьому Додатку 1 до тендерної документації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент".", а тому тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, та відповідно доводить, що вимоги Скаржника є нікчемними, тобто такими, що не мають під собою правового підґрунтя. Вимоги Додатку №1 до тендерної документації, встановлюються для всіх учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документи, гарантійні листи чи довідки в довільній формі, які вимагаються, можуть бути надані будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. А отже, вимоги щодо надання учасниками документів, відповідно до Додатку №1 тендерної документації, не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та тендерна документація не містить будь-яких дискримінаційних вимог, і з точки зору доступності, вимоги Додатку №1 тендерної документації, можуть бути виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та відповідні документи можуть бути подані на участь у даній процедурі закупівлі. Окрім цього, слід зауважити, що практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням - http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017. По-друге, усі умови тендерної документації процедури закупівлі визначено Замовником з чітким дотриманням вимог Закону та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, а в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог у тендерній документації з дотриманням методичних рекомендацій Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за вих. №3302-06/3812-06 від 07.02.2017 16:03:06 “Щодо розробки тендерної документації” А отже, тендерна документації відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі” та не містить жодних дискримінаційних вимог.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.05.2020 09:00