-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 15540000-5 «Сирні продукти» (ДК 016:2010 код 10.51.4 «Сир сичужний та кисломолочний сир») (2 лоти)
Завершена
8 797 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 7 724.20 UAH
мін. крок: 0.1% або 7 724.20 UAH
Період оскарження:
25.11.2016 11:56 - 22.12.2016 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Про приведення ТД у відповідність до законодавства
Номер:
bb9825adcb8a4173a0d2149e0344b401
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-11-25-000607-a.a1
Назва:
Про приведення ТД у відповідність до законодавства
Вимога:
Голові тендерного комітету Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації
Вимога
в порядку ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»
УО Дарницької РДА в м. Києві у своїй тендерній документації виклали вимоги до учасників та пропонованого товару, які частково не відповідають чинному законодавству виходячи з наступного.
Відповідно до п. 3 Таблиця 1 Додатку 1 Замовник вимагає надання учасником підтвердження виконання аналогічних договорів, в той же час не визначено яка кількість аналогічних договорів повинна бути надана, в той же час цей пункт можна трактувати по різному, як надання одного договору так і декількох та таку ж кількість відгуків.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», зазначена вимога чітко встановлює кількість аналогічних договорів, а саме, - 1 договір.
Відповідно до п.8 Таблиця 3 Додатку 1 «Переможець на виконання вимоги статті 17 Закону надає інформацію, викладену нижче» Замовник вимагає надання переможцем «Оригінал або нотаріально завірена копія довідки про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)…».
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
На сьогоднішній день інформація про відсутність та/або наявність заборгованості із сплати податків і зборів наявна у відкритих джерелах на офіційному веб порталі Державної фіскальної служби (sfs.gov.ua.businesspartner), а тому вимагати надання цієї інформації від учасника чи переможця, законодавство забороняє.
Відповідно до п.1 Таблиця 1 Додатку 1 Замовник вимагає надання «Копії санітарних паспортів на кожний автомобільний транспорт, яким буде здійснюватися постачання товару завірені підписом та печаткою учасника (у разі наявності)».
Згідно з внесеними змінами до чинного законодавства України з 20.09.2016 року санітарні паспорти на автомобільний транспорт не видаються, та вимагати такі документи, навіть за наявності, є протизаконним, оскільки ненадання такого документу або довідки про відсутність такого документу є підставою для відхилення пропозиції учасника.
Відповідно до п. 5 Додатку 2 Замовник вимагає надання документів:
«- копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів;
- у разі наявності у Учасника експлуатаційного дозволу для потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів копія рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей на такі об’єкти не подається;».
Згідно з Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку, які проводять свою діяльність пов’язану з продуктами харчування тваринного походження зобов’язані отримати експлуатаційний дозвіл для потужностей.
В той же час експлуатаційний дозвіл на потужність «автотранспорт» не видається, але зазначається що відповідальність за забезпечення санітарних норм при транспортуванні несе перевізник.
Зазначена вимога Замовника встановлює колізію між двома вимогами які Замовник може трактувати по різному.
Відповідно до п. 5 Додатку 2 Замовник вимагає надання документів:
«копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством: посвідчення або декларація про якість, експертний висновок на предмет закупівлі, сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009; ISO 9001:2008…»
Відповідно до вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» єдиним документом, що підтверджує якість є «посвідчення про якість», надання виробниками споживачам інших документів не передбачено.
Зауважуємо, що вимога надання учасником «експертний висновок на предмет закупівлі» протирічить вимогам законодавства України, оскільки нормативні посилання на «експертний висновок» у чинному законодавстві відсутнє.
Також зазначаємо, що вимога надання учасником «сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009; ISO 9001:2008» це є дискримінаційною вимогою Замовника виходячи з того, що системи управління якістю та безпечністю належать до нерегульованої сфери та не є обов’язкові для отримання учасниками, встановлення цього критерію зменшує конкуренцію під час закупівлі продуктів харчування.
Враховуючи вищевикладене, просимо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, а саме:
1. Встановити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з наданням ОДНОГО договору з одним відгуком;
2. Виключити надання переможцем оригіналу або нотаріально завірена копії довідки про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів);
3. Внести зміни щодо вимог про якість предмету закупівлі та викласти їх у редакції «учасник повинен надати копії документів, що засвідчують якість продукту харчування передбачених законодавством, - посвідчення про якість або декларація про якість або декларація виробника на пропонований товар.»;
4. Виключити вимогу Замовника щодо надання копії рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей;
5. Виключити вимогу Замовника щодо надання копії санітарних паспортів на кожний автомобільний транспорт, яким буде здійснюватися постачання товару завірені підписом та печаткою учасника (у разі наявності);
6. Виключити вимогу Замовника щодо надання учасником копії сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009; ISO 9001:2008 та експертного висновку.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.12.2016 19:25
Вирішення:
Шановний учасник!
1. Відповідно до п.3 Таблиці №1 Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати копії виконання аналогічних договорів, завірені підписом та відбитком печатки Замовника, на поставку ДК 021:2015 код 15540000-4 «Сирні продукти» (ДК 016:2010 Код 10.51.4 «Сир сичужний та кисломолочний сир») (2 лоти), та листи відгуки. Конкретна кількість таких договорів та листів відгуків не зазначена оскільки учасник може надати таку кількість яку вважає за необхідне, але зрозуміло що не менше одного.
2. Відповідно до ч.3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку від 15.01.2016р. № 3302-06/906-06 на сьогодні зазначений вами податковий сервіс не є державним реєстром, у якому б розміщувалися всі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами державної фіскальної служби, оскільки вказані довідки видаються платникам податків безпосередньо.
3. Відповідно до п.1.3 Таблиці №1 до тендерної документації учасник повинен надати Копії санітарних паспортів на кожний автомобільний транспорт, яким буде здійснюватися постачання товару завірені підписом та печаткою учасника (у разі наявності). Уразі якщо строк дії санітарного паспорту закінчився учасник повинен надати копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 №39.
4. На виконання наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 №39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам»
- «…1.3. Оператор ринку харчових продуктів, який провадить діяльність, що відповідно до вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов'язаний подати до територіального органу компетентного органу заяву про державну реєстрацію потужності, яка використовується на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів, відповідно до цього Порядку.» - «… 1.4. Оператор ринку, який провадить діяльність з виробництва та/або обігу харчових продуктів рослинного походження, не подає до територіального органу компетентного органу заяву про державну реєстрацію потужності, на яку цим оператором ринку отримано експлуатаційний дозвіл».
- Відповідно до п.69 ч.1 ст.1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», потужності – це споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів.
- Оскільки експлуатаційний дозвіл видавався на приміщення, то учаснику необхідно надати копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, що і зазначено у тендерній документації.
5. Відповідно до п.5 Додатку №2 тендерної документації учасник повинен надати копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції в повному обсязі, в тому числі , сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009; ISO 9001:2008. Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, в тому числі, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації учасник повинен надати копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством, в тому числі сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009; ISO 9001:2008. Встановлення такого кваліфікаційного критерію дає змогу замовнику отримати інформацію про учасника, що надасть можливість зорієнтуватись наскільки учасник буде надійним у виконанні своїх зобов’язань оскільки управління освіти закупає продукти для дитячих навчальних закладів.
6. Щодо надання експертного висновку, замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено