-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з дератизації та дезінсекції, винищування шкідників та комах і гризунів у житлових будинках комунальної власності територіальної громади Солом’янського району міста Києва
Послуги з дератизації та дезінсекції, винищування шкідників та комах і гризунів у житлових будинках комунальної власності територіальної громади Солом’янського району міста Києва згідно технічного завдання
Торги відмінено
1 197 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 970.00 UAH
мін. крок: 1% або 11 970.00 UAH
Період оскарження:
17.04.2020 19:25 - 30.04.2020 00:00
Скарга
Очікує розгляду
Щодо незаконного визначення переможця
Номер:
a041d9efb1144763a065242252d716e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-007060-a.c6
Назва:
Щодо незаконного визначення переможця
Скарга:
Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва» (далі – Замовник) було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги) закупівлі «Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень за кодом CPV ДК 021:2015 90920000-2 (Послуги з дератизації та дезінсекції, винищування шкідників та комах і гризунів у житлових будинках комунальної власності територіальної громади Солом’янського району міста Києва)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-17-007060-a. ТОВ «ЕМПЕКС» (надалі - Скаржник) приймає участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації подало свою тендерну пропозицію. За результатами торгів Замовник прийняв пропозицію учасника ТОВ «Укрбіоекологія» (ЄДРПОУ 34617039), та повідомив про намір укласти договір на закупівлю (протокол розгляду тендерних пропозицій № 105/05 від 08.05.2020 р).
Опрацювавши документи, що подані ТОВ «Укрбіоекологія» у складі тендерної пропозиції, було встановлено їх не відповідність вимогам тендерної документації Замовника.
Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі», є незаконними та упередженими, зокрема:
1. У п. 2.1. п.2 додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагав обов’язкову наявність у штаті учасника лікаря-епідеміолога або лікаря-дезінфекціоніста (надати копію дипломів та наказів про призначення).
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрбіоекологія» надано файл «2.3.8. Наказ, диплом лікаря епідеміолог». Проте надана копію диплому та посвідчень гр. Слободкіна В.І., що датовані ще 1963 та 1968 роками, не свідчать що гр. Слободкін В.І. має лікарську спеціалізацію «Епідеміологія» або «Дезінфекційна справа» та має право працювати на посаді лікаря-епідеміолога або лікаря-дезінфекціоніста. Оскільки, у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 302 «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я» та наказу МОЗ України від 22.02.2019р № 446 «Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів» (п. 11) «Лікарі, які протягом року після закінчення п’ятирічного строку з дати попередньої атестації не виявили бажання і не подали документи на чергову атестацію, та лікарі, яким за рішенням атестаційної комісії відмовлено в атестації або присвоєнні (підтвердженні) кваліфікаційної категорії, підлягають атестації на визначення знань та практичних навичок з підтвердженням звання «лікар-спеціаліст» після проходження стажування.» Відповідно до вказаних нормативно-правових актів усі лікарі зобов’язані кожні 5 років підтверджувати свою спеціалізацію та рівень кваліфікації.
Таким чином документи, що видані у 1963 та 1968 роках не підтверджують лікарської спеціальності гр. Слободкіна В.І., а отже ТОВ «Укрбіоекологія» не виконано вимоги Тендерної документації Замовника.
2. У п. 2.4. п.2 Додатку 3 до тендерної документації Замовник вимагав надати копію ліцензії та/або дозволу на провадження певного виду діяльності, якщо це передбачено чинним законодавством.
У відповідності до ч.5 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія - право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Замовник вимагав від учасників мати у штаті лікаря-епідеміолога або лікаря дезінфекціоніста, а отже у учасник повинен мати ліцензію МОЗ України на право здійснення медичної практики за відповідними лікарськими спеціальностями. Відповідні роз’яснення МОЗ України були надані у листах, що додаються, від 03.02.2014р ПП «Фрост і Ко» та 14.06.2018р ТОВ «ЕМПЕКС».
Оскільки ТОВ «Укрбіоекологія» у складі тендерної пропозиції не надано ліцензію МОЗ України на право здійснення медичної практики, то учасник не виконав вимоги тендерної документації і його пропозиція має бути відхилена.
3. У пп. 1.1 п. 1 Додатку 2 тендерної документації Замовник вимагав надати санітарний паспорт на автотранспорт, який буде задіяний до предмету закупівлі.
У файлі «1.5. Санітарні паспорти на авто» ТОВ «Укрбіоекологія» надано копії санітарних паспортів виданих Голосіївським міжрайонним відділом лабораторних досліджень ДУ «Київський міський лабораторний центр МОЗ України».
Водночас, у листі ДУ «Київський міський лабораторний центр МОЗ України» від 18.03.2019р № 772 вказано, що видача санітарних паспортів не належить до повноважень вказаної установи, а у відповіді Голосіївського міжрайонного відділу лабораторних досліджень ДУ «Київський міський лабораторний центр МОЗ України» від 30.04.2020 №298 вказано, що санітарні паспорти на транспорт ТОВ «Укрбіоекологія» не дійсні і не видавалися.
Таким чином учасник у складі тендерної пропозиції надав не дійсні документи, а отже не виконав вимоги тендерної документації і його пропозиція мала бути відхилена.
4. У пп. 2.7. п. 2 Додатку 3 тендерної документації Замовник вимагав надати Погодження маршруту руху транспортних засобів під час перевезення небезпечних вантажів з департаментом Національної поліції України.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрбіоекологія» надано файл «2.7. Погодження маршруту руху транспортних засобів». Проте, при перевірці погодження за QR-кодом в реєстрі Нацполіції розміщується зовсім інше Погодження з № 2019-13853001-8605НВ, а при перевірці за номером погодження такий документ взагалі відсутній. Вказаний факт та інші може свідчити про фальсифікування документів тендерної пропозиції учасником.
Оскільки надане Погодження маршруту руху не підтверджується в електронному реєстрі, а також у ньому зазначено отримувачем вантажу іншу юридичну особу, а не особу Замовника, то тендерна пропозиція ТОВ «Укрбіоекологія» має бути відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно оцінив пропозицію ТОВ «Укрбіоекологія», що підтверджується наведеними фактами та документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного до незаконного визначення переможцем ТОВ «Укрбіоекологія» (ЄДРПОУ 34617039) та порушення прав Скаржника на добросовісну конкуренцію, об’єктивну та неупереджену оцінку пропозицій конкурсних торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ ЕМПЕКС.pdf 18.05.2020 21:28
- Глосіївський МРВ КМЛЦ МОЗ.pdf 18.05.2020 21:28
- Лист КМЛЦ щодо СП.pdf 18.05.2020 21:28
- лист МОЗ дез справа Фрост.pdf 18.05.2020 21:28
- лист МОЗ щодо ліцензування дез справа.pdf 18.05.2020 21:28
- Платіжне доручення 2208 від 18.05.2020.pdf 18.05.2020 21:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.05.2020 21:29
Вимога
Без відповіді
Незаконне визначення переможця
Номер:
25fd5c845f78460195d0279e93af0602
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-007060-a.c5
Назва:
Незаконне визначення переможця
Вимога:
1. У п. 2.1. п.2 додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагав обов’язкову наявність у штаті учасника лікаря-епідеміолога або лікаря-дезінфекціоніста (надати копію дипломів та наказів про призначення).
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрбіоекологія» надано файл «2.3.8. Наказ, диплом лікаря епідеміолог». Проте надана копію диплому та посвідчень гр. Слободкіна В.І., що датовані ще 1963 та 1968 роками, не свідчать що гр. Слободкін В.І. має лікарську спеціалізацію «Епідеміологія» або «Дезінфекційна справа» та має право працювати на посаді лікаря-епідеміолога або лікаря-дезінфекціоніста. Оскільки, у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 302 «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я» та наказу МОЗ України від 22.02.2019р № 446 «Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів» (п. 11) «Лікарі, які протягом року після закінчення п’ятирічного строку з дати попередньої атестації не виявили бажання і не подали документи на чергову атестацію, та лікарі, яким за рішенням атестаційної комісії відмовлено в атестації або присвоєнні (підтвердженні) кваліфікаційної категорії, підлягають атестації на визначення знань та практичних навичок з підтвердженням звання «лікар-спеціаліст» після проходження стажування.» Відповідно до вказаних нормативно-правових актів усі лікарі зобов’язані кожні 5 років підтверджувати свою спеціалізацію та рівень кваліфікації.
Таким чином документи, що видані у 1963 та 1968 роках не підтверджують лікарської спеціальності гр. Слободкіна В.І., а отже ТОВ «Укрбіоекологія» не виконано вимоги Тендерної документації Замовника.
2. У п. 2.4. п.2 Додатку 3 до тендерної документації Замовник вимагав надати копію ліцензії та/або дозволу на провадження певного виду діяльності, якщо це передбачено чинним законодавством.
У відповідності до ч.5 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія - право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Замовник вимагав від учасників мати у штаті лікаря-епідеміолога або лікаря дезінфекціоніста, а отже у учасник повинен мати ліцензію МОЗ України на право здійснення медичної практики за відповідними лікарськими спеціальностями. Відповідні роз’яснення МОЗ України були надані у листах, що додаються, від 03.02.2014р ПП «Фрост і Ко» та 14.06.2018р ТОВ «ЕМПЕКС».
Оскільки ТОВ «Укрбіоекологія» у складі тендерної пропозиції не надано ліцензію МОЗ України на право здійснення медичної практики, то учасник не виконав вимоги тендерної документації і його пропозиція має бути відхилена.
3. У пп. 1.1 п. 1 Додатку 2 тендерної документації Замовник вимагав надати санітарний паспорт на автотранспорт, який буде задіяний до предмету закупівлі.
У файлі «1.5. Санітарні паспорти на авто» ТОВ «Укрбіоекологія» надано копії санітарних паспортів виданих Голосіївським міжрайонним відділом лабораторних досліджень ДУ «Київський міський лабораторний центр МОЗ України».
Водночас, у листі ДУ «Київський міський лабораторний центр МОЗ України» від 18.03.2019р № 772 вказано, що видача санітарних паспортів не належить до повноважень вказаної установи, а у відповіді Голосіївського міжрайонного відділу лабораторних досліджень ДУ «Київський міський лабораторний центр МОЗ України» від 30.04.2020 №298 вказано, що санітарні паспорти на транспорт ТОВ «Укрбіоекологія» не дійсні і не видавалися.
Таким чином учасник у складі тендерної пропозиції надав не дійсні документи, а отже не виконав вимоги тендерної документації і його пропозиція мала бути відхилена.
4. У пп. 2.7. п. 2 Додатку 3 тендерної документації Замовник вимагав надати Погодження маршруту руху транспортних засобів під час перевезення небезпечних вантажів з департаментом Національної поліції України.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрбіоекологія» надано файл «2.7. Погодження маршруту руху транспортних засобів». Проте, при перевірці погодження за QR-кодом в реєстрі Нацполіції розміщується зовсім інше Погодження з № 2019-13853001-8605НВ, а при перевірці за номером погодження такий документ взагалі відсутній. Вказаний факт та інші може свідчити про фальсифікування документів тендерної пропозиції учасником.
Оскільки надане Погодження маршруту руху не підтверджується в електронному реєстрі, а також у ньому зазначено отримувачем вантажу іншу юридичну особу, а не особу Замовника, то тендерна пропозиція ТОВ «Укрбіоекологія» має бути відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації
Вимагаємо скасувати рішення про визначення переможця.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.05.2020 21:26
Вимога
Вирішена
пп.2.8 п. 2 додатку 3 щодо страхового сертифікату
Номер:
7511358ba92d452b82b12c4e3002112e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-007060-a.b4
Назва:
пп.2.8 п. 2 додатку 3 щодо страхового сертифікату
Вимога:
У пп.2.8 п. 2 додатку 3 вказано, що учасник має надати "Копію договору страхування Учасника цивільної відповідальності за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру, затверджених Постанови КМУ від 16.11.2002р. № 1788. та оригінал Страхового сертифікату до Договору". Проте вимога щодо надання "Страхового сертифікату до Договору" є дискримінаційною та незаконною, оскільки вказаною постановою КМУ від 16.11.2002р. № 1788 Страховий сертифікат не передбачений, а передбачено лише Договір обов'язкового страхування, та затверджена його типова форма у додатку 2. Вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу із тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.04.2020 17:07
Вирішення:
відповідь на вимогу учасника
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
24.04.2020 08:24
Підтвердження вирішення:
Дане питання буде вивчено при необхідності будуть внесені зміни до документації
Вимога
Відхилено
пп. 2.5 та 2.6 п. 2 додатку 3 щодо ISO
Номер:
e2fdd9a78e4f4ae6ab7b81e7d22e51cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-007060-a.b3
Назва:
пп. 2.5 та 2.6 п. 2 додатку 3 щодо ISO
Вимога:
У пп. 2.5 та 2.6 п. 2 додатку 3 передбачено вимогу про надання сертифікатів на "Систему менеджменту якості ISO 9001" та на "Систему менеджменту якості ISO 14001" та підтверджуючих документів щодо чинності їх дії.
Вказані вимоги є дискримінаційними та незаконними оскільки:
1. ISO 14001 це система екологічного управління, а не управляння якістю
2. В сертифікатах ISO зазначаються терміни їх дії, а тому вимога про надання додаткових підтверджуючих документів щодо чинності їх дії має бути вилучена із тендерної документації.
Вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.04.2020 17:03
Вирішення:
відповідь на вимогу учасника
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
24.04.2020 08:25
Підтвердження вирішення:
1. Щодо "Систему менеджменту якості ISO 14001" а саме п.п. 2.6 п. 2 додатку 3 Тендерної документації будуть внесені зміни для приведення у відповідність технічних термінів системи стандартизації, а саме "Система екологічного керування за ISO 14001»:
2. У відповідності до вимог міжнародного стандарту ISO/IEC 17021- 1:2015 Оцінка відповідності – Вимоги до органів, що здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту.
Даний стандарт опубліковано Міжнародною організацією для встановлення єдиних вимог до органів оцінки відповідності систем менеджменту (ISO 17021). Підтверджуючи відповідність стандарту, органи з сертифікації визнаються на державних і міжнародних ринках та гарантують якість наданих послуг.
Нижче, наведено витяги з даного стандарту, щодо порядку проведення сертифікації і термінів сертифікаційного періоду.
- Інформація щодо сертифікаційної діяльності та вимог - це створення усіх необхідних умов для проведення аудитів, включаючи надання документації для перевіряння і забезпечення доступу до всіх процесів і ділянок, записів і персоналу для первинної сертифікації, наглядання, повторної сертифікації та вирішення скарг;
- За умови наявності вимог конкретної галузевої схеми сертифікації, тривалість циклу сертифікації може бути іншою ніж три роки.
- Наглядові аудити необхідно проводити щонайменше один раз на рік, за винятком років, коли проводиться повторна сертифікація. Дата першого наглядового аудиту, наступного після первинної сертифікації, не повинна бути пізніше, ніж через 12 місяців від дати прийняття рішення щодо сертифікації.
- Орган з сертифікації повинен спланувати свою діяльність щодо наглядання таким чином, щоб на регулярній основі проводити моніторинг репрезентативних об’єктів і функцій, які охоплені сферою системи менеджменту, а також враховувати зміни у сертифікованого підприємства і його системи менеджменту.
Наглядовий аудит
Наглядові аудити - це аудити на місці, повні аудити системи, які повинні плануватися разом з іншими діями щодо наглядання таким чином, щоб орган з сертифікації був в змозі підтримувати упевненість в тому, що сертифікована система менеджменту підприємства продовжує відповідати вимогам у періоди між повторними сертифікаційними аудитами.
- Орган з сертифікації повинен призупинити сертифікацію у випадках:
- сертифікована система менеджменту підприємства постійно або суттєво не відповідає вимогам сертифікації, зокрема вимогам щодо ефективності системи менеджменту,
- сертифіковане підприємство не дозволяє проводити наглядові аудити або повторні сертифікаційні аудити з необхідною періодичністю;
- сертифіковане підприємство добровільно подало прохання щодо призупинення.
- Під час призупинення, сертифікація системи менеджменту підприємства є тимчасово недійсною.
- Орган з сертифікації повинен поновити призупинену сертифікацію, якщо проблемне питання, результатом якого є призупинення, вирішено. Неспроможність вирішити проблемне питання, результатом якого є призупинення, в терміни, встановлені органом з сертифікації, має своїм результатом скасування сертифікації або скорочення сфери сертифікації.
Враховуючи вище наведені витяги з пунктів стандарту ISO/IEC 17021-1:2015 повідомляємо, що сертифікат на системи менеджменту видається терміном на 3 роки за умови щорічного підтвердження (наглядових аудитів). Наглядові аудити протягом цього трирічного періоду дають змогу підтвердити наявність що підприємство відповідає вимогам сертифікації.
Вимога
Відхилено
пп. 1.1 п. 1 додатку 2 щодо сан паспорта на автомобіль
Номер:
d36a02d447cc429285d978877b360561
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-007060-a.b2
Назва:
пп. 1.1 п. 1 додатку 2 щодо сан паспорта на автомобіль
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу "санітарні паспорти на автотранспорт, який буде задіяний щодо надання послуг, що є предметом закупівлі, завірені належним чином або інший відповідний документ на автотранспорт, відповідно до вимог ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві»." Відповідно до листів ГУ Держпродспоживслужби у м. Києві та ДУ "Київський міський лабораторний центр МОЗ України" санітарні паспорти на автотранспорт ці державні установи не видають. У додатку 4 до ДСП 8.8.1.2.001-98 "Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві" затверджено форму "Санітарного паспорта на право одержання і зберігання пестицидів та мінеральних добрив", інших санітарних паспортів не передбачено.
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист Держпрод щодо СП.pdf 21.04.2020 16:52
- Лист КМЛЦ щодо СП.pdf 21.04.2020 16:52
Дата подачі:
21.04.2020 16:52
Вирішення:
відповідь на вимогу учасника
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
24.04.2020 08:26
Підтвердження вирішення:
Санітарні паспорти на автотранспорт надаються відповідно до вимог ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» санітарним лікарем структурних підрозділів МОЗ та належить до компетенції МОЗ України чи підпорядкованих установ. Нормативні акти, якими регламентується надання санітарного паспорту: Закон України від 24.02.1994 №4004-XII «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» стаття 25, Закон України від 02.03.1995 №86/95-ВР «Про пестициди і агрохімікати» статті 11, 16-3, Постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1092 «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів», ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві», затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 03.08.1998 №1, пункти 4.1, 4.5. При цьому, повідомляємо, що у випадку ненадання Учасником того чи іншого документа у складі тендерної пропозиції, ним може бути надано довідку в довільній формі з відповідними обґрунтуваннями його ненадання.
Вимога
Відхилено
пп. 1.1 п. 1 Додатку 2 щодо погодження інспектором по охороні навколишнього природного середовища санітарного паспорту
Номер:
d33ca79877a04ce1a7691727612740af
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-007060-a.b1
Назва:
пп. 1.1 п. 1 Додатку 2 щодо погодження інспектором по охороні навколишнього природного середовища санітарного паспорту
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу щодо погодження інспектором по охороні навколишнього природного середовища санітарного паспорту на складське приміщення, оскільки згідно листа-роз'яснення це не належить до компетенції Інспекції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Щодо відсутності потреби погодження СП (екологічна інспекція).pdf 21.04.2020 16:47
Дата подачі:
21.04.2020 16:47
Вирішення:
відповідь на вимогу учасника
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
24.04.2020 08:28
Підтвердження вирішення:
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у cnoci6, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) е центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується i координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних pecypciв i який реалізує державну політику iз здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення i охорони природних pecypciв.
Відповідно до покладених на Держекоінспекцію та її територіальні органи завдань та в межах їх повноважень не передбачено погодження Держекоінспекцією та и територіальними органами зберігання пестицидів на складі.
Більше того, в п. 2 Положення про Державну екологічну інспекцію зазначається: Держекоінспекція у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Враховуючи вищевикладене, повноваження у Держекоінспекції та її територіальних органах у погодженні санітарних пacnopтів на право одержання, зберігання i застосування пестицидів відсутні.
Відповідно п 5.1.21. Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві». Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві. Зберігання пестицидів на складі допускається тільки після його погодження установами санепідслужби та охорони природи і отримання паспорта (Додаток N 4). Паспортизація здійснюється щорічно.
Відповідно до Додатку № 4 Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві». Затверджена форма санітарного паспорту - САНІТАРНИЙ ПАСПОРТ на право одержання, зберігання і застосування пестицидів і мінеральних добрив. В зазначеній формі визначено «ПОГОДЖЕННЯ» Інспектора по охороні навколишнього природного середовища тому санітарний паспорт на складські приміщення без погодження його з інспектором по oxopоні навколишнього природного середовища є недійсним.