• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне

Торги відмінено

359 401.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 594.00 UAH
Період оскарження: 17.04.2020 17:28 - 09.05.2020 00:00
Вимога
Без відповіді

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 89f7bd4ea7524ece95b3d4fb3e19ae92
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-010744-b.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Уважно вивчивши тендерну документацію вимагаємо усунення грубих порушень законодавства при проведенні публічних закупівель згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) в частині прийняття таких безпідставних та протизаконних рішень щодо затвердження тендерної документації та змін до неї Рішенням тендерного комітету від 17 квітня 2020 року протокол № 14, що містить дискримінаційні вимоги. 1. Щодо наявності вагового обладнання. Додатком 2 до тендерної документації на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям містяться вимоги які на нашу думку мають дискримінаційний характер, а саме: для документального підтвердження наявності вагового обладнання надати довідку в довільній формі про наявність вагового обладнання, яке може бути використане за місцем поставки вугілля кам'яного, а також надати копію договору оренди (або користування або надання послуг зі зважування) (якщо учасник користується ним на договірних засадах). Копія договору повинна бути завірена обома сторонами договору. Надати документ, підтверджуючий наявність вагового обладнання (договір купівлі-продажу або накладну на придбання вагів) якщо учасник є власником цього вагового обладнання. Також учасники повинні надати копію документу з результатами повірки даного вагового обладнання. Дана вимога є дискримінаційною як для нас, так і для певного кола учасників з наступних причин. - По перше, жодним чинним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку під час здійснення господарської (підприємницької) діяльності мати та використовувати власні чи орендовані потужності в тому числі вагове обладнання саме за місцем поставки, а саме встановлена вимога робить можливість приймати участь в тендері тільки якщо в учасника є в наявності мобільні ваги для зважування на місці поставки (згідно п.4.1 розділу 1 тендерної документації місце поставки за адресою замовника торгів), а маючи договори оренди вагового обладнання за місцем оренди складу ми вже не маємо змогу прийняти участь, що є дискримінацією в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Просимо виключити таку протизаконну вимогу та не порушувати Закон та його основні принципи. Практика розгляду подібних питань Антимонопольним комітетом України дає підстави для твердження, що документація торгів не повинна містити вимог відносно наявності в Учасника вагів, вагової або складу на певній території, тому що дані вимоги Замовника кваліфікуються як такі, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж зазначена вимога, встановлена Замовником, ним не обгрунтована, не є обов'язковою згiдно вимог чинного законодавства та направлена лише на збiльшення витрат учасникiв та як наслiдок необгрунтованого здорожчання предмета закупiвлi. На підставі наведеного вище вимагаємо зобов’язати Замовника виключити дискримінаційну вимогу та внести відповідні зміни до тендерної документації. 2. Щодо надання документів про відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника. Замовником в Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу: інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника повинна бути підтверджена скан-копією з оригіналу сертифікату походження на отриману учасником марку вугілля, що передбачена згідно цієї документації, а також скан-копії з оригіналів посвідчення про якість на марку вугілля отриманого учасником не раніше 2019 р., із зазначенням номерів вагонів або інших транспортних засобів та якісних показників вугілля; (дана вимога обумовлена ситуацією що сталася на ринку, та вимогами до ввезеного на територію України товару (вугілля), а також з метою недопущення закупівлі нелегально видобутого (на непідконтрольній владі території) вугілля), скан-копії з оригіналів протоколів випробування, сертифікатів якості, виданих не раніше 2019 року, незалежною випробувальною лабораторією. Вищезазначене порушує вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація та добросовісна конкуренція серед учасників. Відповідно до ДСТУ 7146:2012 під час укладання договору на поставку вугілля для побутових потреб повинен бути представлений лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, який і засвідчує можливість виробляти та постачати певну марку вугілля. Згідно ДСТУ 4096:2002 посвідчення якості на вугілля видається на відвантажену чи вироблену партію вугілля відповідною лабораторією. Таким чином ми або інший учасник повинен мати в наявності марку вугілля, що є предметом закупівлі. А якщо учасник планує видобуток чи придбання вугілля в майбутньому, то такий учасник не в змозі надати документи, що вимагаються та виконати встановлену Замовником вимогу. Встановлена вимога, щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника скан-копії з оригіналу сертифікату походження на отриману учасником марку вугілля, скан-копії з оригіналів посвідчення про якість на марку вугілля, скан-копії з оригіналів протоколів випробування, сертифікатів якості, є дискримінаційною, обмежує коло учасників процедури закупівлі. До того ж такі документи як сертифікат якості чи сертифікат відповідності, декларація про відповідність не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, тобто враховуючи те, що предмет закупівлі за Кодом ДК 021-2015 (CPV):09110000-3 - Тверде паливо не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005р. №28, а також у зв’язку з тим, що Декрет КМУ від 10 травня 1993р. №46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" втратив чинність з 01 січня 2018, наведені вище вимоги тендерної документації порушують вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника, щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення відповідних змін до документації (Рішення № 1730-р/пк-ск. від 04.08.2016 р., рішення № 1784-р/пк-ск, від 11.08.2016 р., рішення № 1715-р/пк-ск від 01.08.2016 та інші). Таким чином, з урахуванням наведеної вище iнформації вимагаємо внести змiни до тендерної документації із зазначених вище підстав задля вiдновлення прав учасникiв процедури, та усунення iнших порушень законодавства щодо дискримiнацiї учасникiв, адже на цей час тендерна документація Замовника не забезпечує принцип прозоростi процедури, її конкурентностi, а ставить певнi рамки та обмеження для учасникiв закупiвлi з наданням переваги певним суб’єктам господарювання. В разі ігнорування звернення та відсутності видалення зазначених дискримінаційних вимог вимушені будемо звернутися за захистом своїх прав та інтересів до контролюючих органів та Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Замовник