• Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
  • Безлотова
  • КЕП

Енергосервіс комплексу будівель КП «Володимир-Волинське ТМО»

Завершена

0.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.04.2020 15:30 - 18.05.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення ТД

Номер: afc0809aba644a5589b4f43fb8205e84
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-008630-b.a3
Назва: Порушення ТД
Вимога:
Закон України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 9 квітня 2015 року № 327-VIII встановлює правові та економічні засади ЗДІЙСНЕННЯ ЕНЕРГОСЕРВІСУ для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності (преамбула до Закону). Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII фактичний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг визначається за показниками відповідних ЗАСОБІВ ОБЛІКУ/ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ та може бути скоригований з урахуванням змін кліматичних умов, температури зовнішнього повітря, призначення об’єкта енергосервісу, змін у конструкції або площі, порядку або режиму роботи об’єкта енергосервісу тощо. Замовник не має права визначати у тендерній документації вимоги щодо встановлення обладнання, оскільки усі заходи визначає учасник. Окрім того на заходи енергоменеджменту вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не поширюються. Тому Ваша вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та Закону України «Про публічні закупівлі». Прошу вилучити вказану вимогу. Практика розгляду скарга Антимонопольного комітету України вказує на те, що довідки у довільній формі та листи-відгуки належать до категорії критеріїв документального підтвердження. Тому вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів. Дана норма зазначена у ч. 5 ст. Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та набирає чинності з 01.01.2022 року, а тому пункт 2.9 додатку 7 до тендерної документації є незаконним. Також вважаємо, що встановлення забезпечення виконання договору/або банківської гарантії обмежує можливість учасника взяти участь у закупівлі. Поряд з тим, такі вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не передбачені та підлягають вилученню з тендерної документації. Прошу невідкладно внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність чинному законодавству. Оскільки аналогічні норми ідентичного змісту містяться у багатьох тендерних документаціях різних замовників з різних регіонів, а відповіді на вимоги інших учасників носять ідентичний зміст, вважаємо за доцільне звернутись до Державного бюро розслідувань та Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України з заявою про створення злочинної організованої групи та зловживанням службовим становищем посадовими особами тендерного комітету Замовника. Також копію заяви буде направлено до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Стосовно першого питання: Статтею 3 Закону України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації" встановлено вимоги тендерної документації. Вичерпність цих вимог не зазначено жодними нормативно-правовими актами. Публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації. Згідно зі статтею 22 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник закупівлі має право встановлювати в тендерній документації інші вимоги щодо надання будь-якої іншої інформації відповідно до законодавства, яку він вважає за потрібне включити до цієї ж тендерної документації. Встановлення системи віддаленого управління, диспетчеризації та аналізу (контролю) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не є енергоефективним заходом, який впливає на рівень енергоефективності будівель. Вищезазначена система дозволяє здійснювати безперервний контроль і аналіз за рівнем споживання енергії у будівлі та відповідно підтримувати досягнутий рівень споживання енергоресурсів після впровадження енергоефективних заходів, тобто відноситься до організаційних заходів з енергоменеджменту. Потрібно зазначити, що запровадження систем енергетичного менеджменту є вимогою пункту 6 «Плану заходів із запровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах», що затверджено Розпорядженням КМУ від 26.04.2017 № 732-р. В даному випадку замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення цих аспектів систем не належить до енергоефективних заходів. Вимога надає можливість Замовнику отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів або енергоносіїв для верифікації та коригування досягнутої економії за енергосервісними договорами та мати онлайн-доступ до даних про температури приміщень, тощо. Це дозволить аналізувати виконання санітарних норм та правил, що є вимогою до енергосервісних договорів згідно із п.7 частини 2 статті 5 Закону України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації". Вимога гарантійного листа в довільній формі від виробника системи віддаленого управління, диспетчеризації та аналізу (контролю) енергоспоживання надає можливість підтвердити технічні характеристики устаткування системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, та не є порушенням відповідно до ч.3 ст. 3 Закону України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації". Інформаційна довідка лише підтверджує, що обладнання яке виготовляється зазначеним виробником, відповідає всім заявленим в тендерній документації параметрам, що в свою чергу є усередненими та стандартними і не є унікальними для даного виду устаткування. Документи, які підтверджують всі якісні та технічні характеристики (копії паспортів якості чи сертифікати/декларації відповідності на запропоноване обладнання), Замовником не вимагалися в тендерній документації. В частині наявності такої вимоги порушень не має. Гарантійний лист від Виробника в певній мірі доводить Замовнику, що Учасник процедури закупівлі планує встановити та нести відповідальність саме на вказане обладнання, та відповідати за якісне функціонування цього устаткування, що гарантуватиме задекларовану Учасником економію енергоносіїв внаслідок запровадження енергоефективних заходів за енергосервісним договором. 2. Стосовно другого питання: В тендерній документації Замовником вимагається надання довідки в довільній формі, щодо наявності досвіду з впровадження систем контролю енергоспоживання та дистанційного аналізу. У відповіді на перше запитання викладено обґрунтування про те, що зазначена система не є енергоефективним заходом, тож Замовник не встановлював кваліфікаційного критерію, передбаченого абзацом четвертим частини другої статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Щодо вимоги відгуку від іншого Замовника: вищезазначені інформаційні довідки не є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих робіт. Насамперед, підтвердженням досвіду роботи є копії укладених та виконаних договорів з підтверджувальними документами щодо їх виконання, які не вимагаються Замовником в тендерній документації, а тому і порушень з боку Замовника не має. 3. Стосовно третього питання: Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» новостворені суб’єкти господарювання можуть мати перші звітні періоди не більш за 15 місяців або не менш за 12 місяців (стаття 13 зазначеного Закону). Перший випадок відноситься до підприємств, державна реєстрація яких відбулася протягом року. Звітувати про перші результати господарської діяльності суб’єкт зобов’язаний за період від дати реєстрації по останній день календарного року. Другий випадок для суб’єктів, що зареєстровані наприкінці року в період із 1 жовтня по 31 грудня. Для підприємства, що є платником податку на прибуток, вимога - скласти фінансову звітність від дати реєстрації до кінця року, оскільки під час подання річної декларації з податку на прибуток такий суб’єкт господарювання має долучити до зазначеної декларації фінансову звітність відповідно Податкового Кодексу України (п. 137.5, п. 46.2 ). Декларацію з податку на прибуток складають на основі показників фінансової звітності. Тобто, в усіх випадках Учасник закупівлі має мати фінансову звітність за 2019 рік згідно вимог законодавства, що регулює бухгалтерську діяльність та оподаткування. Звинувачення Учасника закупівлі щодо штучного усунення небажаного учасника закупівлі бажанням Замовника не має жодних обґрунтованих підстав. Вимога тендерної документації щодо підтвердження Учасником прибуткової діяльності Учасника за попередній рік, що може бути надана Учасником відповідно до викладеного вище, виглядає абсолютно логічно та цілком відповідає чинному законодавству, з огляду на очікування значних приватних капіталовкладень з боку Учасника в енергоефективні заходи за результатами укладення енергосервісних договорів. 4. Забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Енергоадуит

Номер: fed750a3517a4d8c8b6b2bc0114274b7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-008630-b.b2
Назва: Енергоадуит
Вимога:
Для ефективного визначення енергосервісних заходів необхідними є висновки енергоаудиту. Просимо опублікувати за наявності висновки енергоаудиту та/або енергетичні сертифікати будівель, щодо яких оголошено закупівлю енергосервсних заходів.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Публікуємо енергетичний сертифікат будівлі.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінацйійні вимоги у ТД

Номер: 3f172443c3564125abbb325d92871100
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-008630-b.b1
Назва: Дискримінацйійні вимоги у ТД
Вимога:
При вивченні тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційний вимог та вимог, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації, не усунення яких порушує законне право учасників, гарантоване Законом України «Про публічні закупівлі» на участь в даних відкритих торгах, а саме: 1. Вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, яка повинна відповідати вказаним технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ». Вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ», ОСКІЛЬКИ УЧАСНИК В СИЛУ АБЗАЦУ 1 ЦЬОГО ПУНКТУ НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ВСТАНОВЛЮВАТИ ВКАЗАНЕ ОБЛАДНЕННЯ В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ. 2. Вимога до Переможця протягом 2 робочих днів після закінчення періоду оскарження в якості підтвердження справжності своїх намірів внести забезпечення виконання умов договору у розмірі 5% від ціни енергосервісного договору Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ». 3. Вимога надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 1 РОЗДІЛУ ІІ «ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ". 4. Вимога надати документальне підтвердження фінансової спроможності учасника для впровадження енергозберігаючих заходів, а саме значення чистого прибутку (збитку), що має додатне сальдо, відповідно до звіту про фінансові результати підприємства за 2019 рік фактично унеможливлює її виконання для підприємств створених у ІІ-IV кварталах 2019 року або у 2020 році. З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, НЕ МАЄ МОЖЛИВОСТІ ДОКУМЕНТАЛЬНО ПІДТВЕРДИТИ ВИМОГУ, А ОТЖЕ ВИНИКАЄ НЕМОЖЛИВІСТЬ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ, ТОМУ ПОЛОЖЕННЯ ТД Є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ. ДІЇ ЗАМОВНИКА Є ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ» ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ ЗМІНИ У ТД ТА ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ. Супровідний лист з обґрунтуванням додається.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу сформовано у вигляді супровідного листа з обґрунтуванням, що додається, та затверджено протокольним рішенням тендерного комітету №96 від 06.05.2020р.
Статус вимоги: Відхилено