• Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
  • Безлотова
  • КЕП

Енергосервіс будівлі комунального підприємства “Дніпропетровський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії” Дніпропетровської обласної ради”

Торги відмінено

0.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.04.2020 13:36 - 14.06.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації.

Номер: 9bb5ee563250462bae2d1849a3bd6970
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-005848-b.c4
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Скарга:
Тендерна документація містить вимоги не передбачені законодавством, які є дискримінаційними та обмежують участь учасника.
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.05.2020 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.06.2020 19:43
Дата виконання рішення Замовником: 09.06.2020 12:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.06.2020 № 10896-р/пк-пз, Замовником усунуто порушення шляхом внесення змін до тендерної документації (перелік змін додається), а також продовжено строк подання тендерних пропозицій у відповідності до вимог Закону України “Про публічні закупівлі”.
Автор: ТОВ "ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ", Яковчук Вячеслав +380639915257 eskocentral@gmail.com
Вимога
Відхилено

Внесення змін до ТД

Номер: f1511c68555a4a63ab6af5987a768ef5
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-005848-b.a3
Назва: Внесення змін до ТД
Вимога:
Закон України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 9 квітня 2015 року № 327-VIII встановлює правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності (преамбула до Закону). Відповідно до ст. 1 Закону № 327-VIII енергосервіс - комплекс технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення замовником енергосервісу споживання та/або витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг порівняно із споживанням (витратами) за відсутності таких заходів. Щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу - щорічне скорочення витрат замовника (у грошовій формі) на споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг у результаті здійснення енергосервісу, що зазначається учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції. Відтак Законом № 327-VIII чітко визначено, що учасник самостійно визначає та планує усі технічні та організаційні енергозберігаючі (енергоефективні) та інших заходи у ТП, які забезпечать щорічне скорочення витрат Замовника. Інші заходи, які не спрямовані на скорочення витрат Замовника не є предметом закупівлі енергосервісу, а Закон № 327-VIII на вказані правовідносини не поширюється. Вказівка Замовника у Тендерній документації на встановлення обладнання, яке не забезпечує економію паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, а є лише допоміжним, вказує на зловживання Замовником своїм службовим становищем та вихід за межі повноважень, порушення Законодавства. Закупівля вказаного обладнання повинне здійснюватись за окремою процедурою закупівлі товару. Відповідно до ст.. 2 № 327-VIII публічні закупівлі енергосервісу (далі - закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Тому, Закон № 327-VIII є спеціальним актом по відношенню до Закону України «Про публічні закупівлі». А це свідчить, що Закон № 327-VIII має вищу юридичну силу. Ст. 19 Конституцією України передбачено, що посадові особи публічного права зобов’язані діяти виключно в межах закону та не відступати від нього. Як висновок, вимоги до Тендерної документації Закону № 327-VIII для посадових осіб є вичерпним в силу імперативної норми правового регулювання. Відтак, Замовник не має права включати до тендерної документації норми, які не передбачені Законом № 327-VIII. Враховуючи зазначене, вимагаємо норми Замовника встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, яка повинна відповідати вказаним технічним характеристикам; надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання виключити з Тендерної документації. Також звертаємо увагу, що Забезпечення договору Законом № 327-VIII не передбачено. Окрім того, учасник може не мати коштів для забезпечення 5% вартості договору, що унеможливлює його участь у закупівлі, відповідно створює дискримінаційні дії з боку Замовника. Вимагаємо вказану норму виключити з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності встановлені Законом України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” (далі – закон про ЕСКО). Зазначеним законом визначено термін, що характеризує енергосервіс: “енергосервіс – це комплекс технічних, організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення замовником енергосервісу споживання та/або витрат на оплату ПЕР та/або ЖКП порівняно із споживанням (витратами) за відсутності таких заходів. Згідно з ч.1 ст. 2 Закону про ЕСКО публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. У ч.2 ст. 1 Закону про ЕСКО зазначено, що термін “публічні закупівлі” та інші терміни, не визначені в цьому Законі, вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі”. Ст. 3 Закону про ЕСКО визначено особливості здійснення закупівель енергосервісу та надано перелік того, що в обов’язковому порядку має містити тендерна документація з енергосервісу. Також ч.3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерною документацією визначено вимоги до Учасника тільки щодо надання переліку енергоефективних (енергозберігаючих) заходів (додаток 8). Також з метою оцінки Замовником ефективності запроваджених Учасником відповідно до тендерної пропозиції енергоефективних заходів, останній зобов'язаний встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу Відповідно до термінів визначених законодавством у сфері енергозбереження встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, не є енергоефективним заходом, а функціонально є складовою системи менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту) на об'єкті енергосервісу. Це підтверджується Законом України “Про енергозбереження”, який визначає правові, економічні, соціальні та екологічні основи енергозбереження для всіх підприємств, об’єднань та організацій, розташованих на території України, а також для громадян, та надає тлумачення понять: – енергозберігаючі (енергоефективні) заходи – заходи, спрямовані на впровадження та виробництво енергоефективних продукції, технологій та обладнання. – менеджмент з енергозбереження – система управління, спрямована на забезпечення раціонального використання споживачами паливно-енергетичних ресурсів. Також п.7 ч.1 ст. 1 Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” надано визначення терміну “заходи із забезпечення (підвищення рівня) енергетичної ефективності будівель”, це будівельні роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами. Запровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах вимагається п.6 Плану заходів із впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р. Енергозберігаючими (енергоефективними) заходами є: термомодернізація будівлі, встановлення індивідуального теплового пункту з погодним регулюванням, модернізація внутрішньої системи опалення, теплоізоляція трубопроводів та запірної арматури системи опалення, відновлення централізованих систем вентиляції з рекуперацією, модернізація системи освітлення, а також інші капітальні та організаційні заходи із реконструкції, що призводять до зниження споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг. Визначення вимог до системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, як складової менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту), яка не є енергоефективним заходом, але безпосередньо пов’язана із запровадження енергосервісу в бюджетній сфері, оцінкою ефективності впроваджених енергозберігаючих (енергоефективних) заходів, отриманням інформації про споживання паливно-енергетичних ресурсів для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісним договором, контролем дій виконавця енергосервісу щодо забезпечення під час виконання енергосервісного договору узгоджених сторонами та/або визначених законодавством режимів та умов використання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг (включаючи повітряно-тепловий режим, штучне освітлення, інші характеристики, що відповідають вимогам у сфері організації праці, утримання будинків, будівель, споруд), що є істотною умовою енергосервісного договору, дозволить Замовнику дотримуватися законодавства. Також зазначена вимога надає реальну можливість Замовнику, у випадку невідповідності фактичного рівня скорочення споживання паливно-енергетичних ресурсів затвердженим істотним умовам енергосервісного договору або порушення санітарних норм щодо температурних режимів, вимагати від виконавця енергосервісу усунення таких недоліків або, в разі відмови, – вимагати розірвання договору в частині не виконання взятих на себе зобов'язань з боку виконавця енергосервісу, та не витрачати бюджетні кошти на не ефективний проект. У тендерній документації Замовник не встановлює кваліфікаційний критерій, передбачений абз.4 ч.2 ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки впровадження системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, не є енергоефективним заходом. Вимога щодо надання гарантійного листа – підтвердження, у довільній формі, від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, надає можливість підтвердити технічні характеристики устаткування зазначеної системи, заявленим в тендерній документації, та підтверджує Замовнику, що Учасник планує встановити саме вказане обладнання та готовий нести відповідальність за його якісне функціонування, що гарантуватиме задекларовану Учасником економію паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг за рахунок запровадження енергоефективних заходів відповідно до істотних умов енергосервісного договору. Надання довідки в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання (а саме: виконання робіт, в рамках яких впроваджувалися системи диспетчеризації та системи віддаленого управління та контролю із зазначенням об’єкта (місця) та дати встановлення) та відгуку в довільній формі від попереднього Замовника, на об’єкті/об’єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання, то дана вимога, спрямована на надання можливості Замовнику попередньо оцінити надійність Учасника, як виконавця енергосервісу та ефективність запропонованого до встановлення обладнання. Замовник не вважає потрібним вносити зміни до тендерної документації, оскільки дотримується норм статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі” щодо встановлення вимог до забезпечення виконання договорів. Законодавчий акт, на який посилається заявник не відміняє норм Закону України “Про публічні закупівлі”, а лише визначає певні особливості його застосування в частині закупівлі енергосервісу.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Порушення ТД

Номер: 5ce331cae72745baa0e93b322a4aeb42
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-005848-b.a2
Назва: Порушення ТД
Вимога:
Закон України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 9 квітня 2015 року № 327-VIII встановлює правові та економічні засади ЗДІЙСНЕННЯ ЕНЕРГОСЕРВІСУ для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності (преамбула до Закону). Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII фактичний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг визначається за показниками відповідних ЗАСОБІВ ОБЛІКУ/ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ та може бути скоригований з урахуванням змін кліматичних умов, температури зовнішнього повітря, призначення об’єкта енергосервісу, змін у конструкції або площі, порядку або режиму роботи об’єкта енергосервісу тощо. Замовник не має права визначати у тендерній документації вимоги щодо встановлення обладнання, оскільки усі заходи визначає учасник. Окрім того на заходи енергоменеджменту вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не поширюються. Тому Ваша вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та Закону України «Про публічні закупівлі». Прошу вилучити вказану вимогу. Практика розгляду скарга Антимонопольного комітету України вказує на те, що довідки у довільній формі та листи-відгуки належать до категорії критеріїв документального підтвердження. Тому вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів. Дана норма зазначена у ч. 5 ст. Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та набирає чинності з 01.01.2022 року, а тому пункт 2.9 додатку 7 до тендерної документації є незаконним. Також вважаємо, що встановлення забезпечення виконання договору/або банківської гарантії обмежує можливість учасника взяти участь у закупівлі. Поряд з тим, такі вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не передбачені та підлягають вилученню з тендерної документації. Прошу невідкладно внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність чинному законодавству. Оскільки аналогічні норми ідентичного змісту містяться у багатьох тендерних документаціях різних замовників з різних регіонів, а відповіді на вимоги інших учасників носять ідентичний зміст, вважаємо за доцільне звернутись до Державного бюро розслідувань та Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України з заявою про створення злочинної організованої групи та зловживанням службовим становищем посадовими особами тендерного комітету Замовника. Також копію заяви буде направлено до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності встановлені Законом України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” (далі – закон про ЕСКО). Зазначеним законом визначено термін, що характеризує енергосервіс: “енергосервіс – це комплекс технічних, організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення замовником енергосервісу споживання та/або витрат на оплату ПЕР та/або ЖКП порівняно із споживанням (витратами) за відсутності таких заходів. Згідно з ч.1 ст. 2 Закону про ЕСКО публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. У ч.2 ст. 1 Закону про ЕСКО зазначено, що термін “публічні закупівлі” та інші терміни, не визначені в цьому Законі, вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі”. Ст. 3 Закону про ЕСКО визначено особливості здійснення закупівель енергосервісу та надано перелік того, що в обов’язковому порядку має містити тендерна документація з енергосервісу. Також ч.3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерною документацією визначено вимоги до Учасника тільки щодо надання переліку енергоефективних (енергозберігаючих) заходів (додаток 8). Також з метою оцінки Замовником ефективності запроваджених Учасником відповідно до тендерної пропозиції енергоефективних заходів, останній зобов'язаний встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу Відповідно до термінів визначених законодавством у сфері енергозбереження встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, не є енергоефективним заходом, а функціонально є складовою системи менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту) на об'єкті енергосервісу. Це підтверджується Законом України “Про енергозбереження”, який визначає правові, економічні, соціальні та екологічні основи енергозбереження для всіх підприємств, об’єднань та організацій, розташованих на території України, а також для громадян, та надає тлумачення понять: – енергозберігаючі (енергоефективні) заходи – заходи, спрямовані на впровадження та виробництво енергоефективних продукції, технологій та обладнання. – менеджмент з енергозбереження – система управління, спрямована на забезпечення раціонального використання споживачами паливно-енергетичних ресурсів. Також п.7 ч.1 ст. 1 Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” надано визначення терміну “заходи із забезпечення (підвищення рівня) енергетичної ефективності будівель”, це будівельні роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами. Запровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах вимагається п.6 Плану заходів із впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р. Енергозберігаючими (енергоефективними) заходами є: термомодернізація будівлі, встановлення індивідуального теплового пункту з погодним регулюванням, модернізація внутрішньої системи опалення, теплоізоляція трубопроводів та запірної арматури системи опалення, відновлення централізованих систем вентиляції з рекуперацією, модернізація системи освітлення, а також інші капітальні та організаційні заходи із реконструкції, що призводять до зниження споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг. Визначення вимог до системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, як складової менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту), яка не є енергоефективним заходом, але безпосередньо пов’язана із запровадження енергосервісу в бюджетній сфері, оцінкою ефективності впроваджених енергозберігаючих (енергоефективних) заходів, отриманням інформації про споживання паливно-енергетичних ресурсів для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісним договором, контролем дій виконавця енергосервісу щодо забезпечення під час виконання енергосервісного договору узгоджених сторонами та/або визначених законодавством режимів та умов використання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг (включаючи повітряно-тепловий режим, штучне освітлення, інші характеристики, що відповідають вимогам у сфері організації праці, утримання будинків, будівель, споруд), що є істотною умовою енергосервісного договору, дозволить Замовнику дотримуватися законодавства. Також зазначена вимога надає реальну можливість Замовнику, у випадку невідповідності фактичного рівня скорочення споживання паливно-енергетичних ресурсів затвердженим істотним умовам енергосервісного договору або порушення санітарних норм щодо температурних режимів, вимагати від виконавця енергосервісу усунення таких недоліків або, в разі відмови, – вимагати розірвання договору в частині не виконання взятих на себе зобов'язань з боку виконавця енергосервісу, та не витрачати бюджетні кошти на не ефективний проект. У тендерній документації Замовник не встановлює кваліфікаційний критерій, передбачений абз.4 ч.2 ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки впровадження системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, не є енергоефективним заходом. Вимога щодо надання гарантійного листа – підтвердження, у довільній формі, від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, надає можливість підтвердити технічні характеристики устаткування зазначеної системи, заявленим в тендерній документації, та підтверджує Замовнику, що Учасник планує встановити саме вказане обладнання та готовий нести відповідальність за його якісне функціонування, що гарантуватиме задекларовану Учасником економію паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг за рахунок запровадження енергоефективних заходів відповідно до істотних умов енергосервісного договору. Надання довідки в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання (а саме: виконання робіт, в рамках яких впроваджувалися системи диспетчеризації та системи віддаленого управління та контролю із зазначенням об’єкта (місця) та дати встановлення) та відгуку в довільній формі від попереднього Замовника, на об’єкті/об’єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання, то дана вимога, спрямована на надання можливості Замовнику попередньо оцінити надійність Учасника, як виконавця енергосервісу та ефективність запропонованого до встановлення обладнання. Замовник не вважає потрібним вносити зміни до тендерної документації, оскільки дотримується норм статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі” щодо встановлення вимог до забезпечення виконання договорів. Законодавчий акт, на який посилається заявник не відміняє норм Закону України “Про публічні закупівлі”, а лише визначає певні особливості його застосування в частині закупівлі енергосервісу.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги у ТД

Номер: ff46033479db478e90e85eff0ec27df9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-005848-b.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги у ТД
Вимога:
При вивченні тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог та вимог, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації, не усунення яких порушує законне право учасників, гарантоване Законом України «Про публічні закупівлі» на участь в даних відкритих торгах, а саме: 1. Вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, яка повинна відповідати вказаним технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ». Вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ», ОСКІЛЬКИ УЧАСНИК В СИЛУ АБЗАЦУ 1 ЦЬОГО ПУНКТУ НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ВСТАНОВЛЮВАТИ ВКАЗАНЕ ОБЛАДНЕННЯ В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ. 2. Вимога до Переможця протягом 2 робочих днів після закінчення періоду оскарження в якості підтвердження справжності своїх намірів внести забезпечення виконання умов договору у розмірі 5% від ціни енергосервісного договору Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ». 3. Вимога надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 1 РОЗДІЛУ ІІ «ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ". 4. Вимога надати документальне підтвердження фінансової спроможності учасника для впровадження енергозберігаючих заходів, а саме значення чистого прибутку (збитку), що має додатне сальдо, відповідно до звіту про фінансові результати підприємства за 2019 рік фактично унеможливлює її виконання для підприємств створених у ІІ-IV кварталах 2019 року або у 2020 році. З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, НЕ МАЄ МОЖЛИВОСТІ ДОКУМЕНТАЛЬНО ПІДТВЕРДИТИ ВИМОГУ, А ОТЖЕ ВИНИКАЄ НЕМОЖЛИВІСТЬ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ, ТОМУ ПОЛОЖЕННЯ ТД Є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ. ДІЇ ЗАМОВНИКА Є ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ» ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ ЗМІНИ У ТД ТА ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ. Супровідний лист з обґрунтуванням додається.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Учасник! Щодо Ваших вимог повідомляємо: 1. Стосовно першого запитання: Статтею 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлені вимоги тендерної документації. Вичерпність цих вимог не зазначено жодним нормативно-правовим актом. Згідно із статтею 22 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник закупівлі має право встановлювати в тендерній документації інші вимоги щодо надання будь-якої іншої інформації відповідно до законодавства, яку він вважає за необхідне включити до тендерної документації. Публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України “Про публічні закупівлі” для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не є енергоефективним заходом, що впливає на рівень енергоефективності будівель. Встановлення вищезазначеної системи відноситься до організаційних заходів з енергоменеджменту, тобто дозволяє здійснювати безперервний контроль і аналіз за рівнем споживання енергії у будівлі та відповідно підтримувати досягнутий рівень споживання енергоресурсів після впровадження енергозберігаючих заходів. Запровадження систем енергетичного менеджменту є вимогою пункту 6 “Плану заходів із запровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах”, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р. Таким чином Замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення системи енергомоніторингу (диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання) не належить до енергоефективних заходів. Вимога надає можливість Замовнику отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів або енергоносіїв для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісними договорами та мати доступ в онлайн режимі до даних про температури внутрішніх приміщень. Це дозволить аналізувати виконання санітарних норм та правил, що є вимогою до енергосервісних договорів згідно із пунктом 7 частини 2 статті 5 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Вимога гарантійного листа в довільній формі від виробника системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання надає можливість підтвердити технічні характеристики устаткування системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, та не є порушенням вимог частини 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Інформаційна довідка лише підтверджує, що обладнання, яке виготовляється зазначеним виробником, відповідає всім заявленим в тендерній документації параметрам, які в свою чергу є усередненими та стандартними і не є унікальними для даного виду обладнання. Документи, які підтверджують всі якісні та технічні характеристика обладнання (копії паспортів якості чи декларації/сертифікати відповідності на запропоноване обладнання), Замовником не вимагалися в тендерній документації. Порушень, в частині наявності такої вимоги, відповідно, не має. Гарантійний лист від Виробника в певній мірі доводить Замовнику, що Учасник процедури закупівлі планує встановити саме вказане обладнання та готовий нести відповідальність за якісне функціонування цього устаткування, що гарантуватиме задекларовану Учасником економію паливно-енергетичних ресурсів (енергоносіїв) внаслідок запровадження енергоефективних заходів за енергосервісним договором. 2. Стосовно другого запитання: Під час проведення процедур закупівель енергосервісу Замовники керуються наступними законодавчими актами: Законом України “Про публічні закупівлі” та Законом України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. В частині 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлені вимоги щодо параметрів і показників, які повинна в обов'язковому порядку містити тендерна документація, зазначені у вищенаведеній статті вимоги не є вичерпними. А тому, керуючись частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник має право встановлювати в тендерній документації інші вимоги щодо надання будь-якої іншої інформації відповідно до законодавства, яку він вважає за необхідне включити до тендерної документації. Крім того, забезпечення виконання енергосервісного договору стосується безпосередньо переможця та його готовності нести повну відповідальність за виконання взятих на себе зобов’язань за укладеним енергосервісним договором в разі затвердження його істотних умов центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (щодо об’єктів державної власності), Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою (щодо об’єктів комунальної власності). Таким чином, керуючись положеннями статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовником було встановлено вимогу щодо надання переможцем протягом 2 робочих днів після закінчення періоду оскарження в якості підтвердження справжності своїх намірів внести забезпечення виконання умов договору у розмірі 5% від ціни енергосервісного договору. Отже, ця вимога не є грубим порушенням частини 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” та не обмежує конкуренцію і не призводить до дискримінації учасників. 3. Стосовно третього запитання: Замовником в тендерній документації вимагається надання довідки в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання. У відповіді на перше запитання викладено обґрунтування, що зазначена система не є енергоефективним заходам, тому Замовник не встановлював кваліфікаційного критерію, передбаченого абзацом 4 частини 2 статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”. Щодо вимагання відгуку від іншого Замовника: вищезазначені інформаційні довідки не є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних). Підтвердженням досвіду роботи є копії укладених та виконаних договорів з підтверджувальними документами щодо їх виконання, які не вимагаються Замовником в тендерній документації, а тому і порушень з боку Замовника не має. 4. Стосовно четвертого запитання: Відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність” новостворені суб’єкти господарювання можуть мати перші звітні періоди менш за 12 місяців або не більш за 15 місяців (стаття 13 зазначеного Закону). Перший випадок відноситься до підприємств, державна реєстрація яких відбулася протягом року. Звітувати про перші результати господарської діяльності суб’єкт зобов’язаний за період від дати реєстрації по останній день календарного року. Другий випадок для суб’єктів, що зареєстровані наприкінці року в період із першого жовтня по 31 грудня. Для підприємства, що є платником податку на прибуток, вимога – скласти фінансову звітність від дати реєстрації до кінця року, оскільки під час подання річної декларації з податку на прибуток такий суб’єкт господарювання зобов’язаний долучити до зазначеної декларації фінансову звітність відповідно Податкового Кодексу України (пункт 137.5, пункт 46.2). Декларацію з податку на прибуток складають на основі показників фінансової звітності. Таким чином, в усіх випадках Учасник закупівлі має мати фінансову звітність за 2019 рік згідно вимог законодавства, що регулює бухгалтерську діяльність та оподаткування. Звинувачення Учасника закупівлі щодо бажання Замовника закупівлі штучно усунути небажаного учасника не має жодних обґрунтованих підстав. Вимога тендерної документації щодо підтвердження Учасником прибуткової діяльності Учасника за попередній рік, що може бути надана Учасником відповідно до викладеного вище, цілком відповідає чинному законодавству та виглядає абсолютно логічно з огляду на очікування значних приватних капіталовкладень з боку Учасника в енергоефективні заходи за результатами укладення енергосервісного договору.
Статус вимоги: Відхилено