-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам'яне)
Завершена
3 150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 750.00 UAH
Період оскарження:
17.04.2020 11:33 - 03.05.2020 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги
Номер:
954ea27c8e9047fa9d862250f29857e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-003174-b.c2
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до тендерної документації - Додаток 2, Замовником була встановлена вимога, щодо надання Оригіналу або копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновану марку вугілля (в якому виробником повинен бути вказаний суб’єкт господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів та договір (купівлі-продажу або поставки або тощо) з яким учасник надає на виконання вимог пункту 3 Додатку 2 цієї тендерної документації) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
Дана вимога є дискримінаційною, так як при реалізації вугілля це не передбачено Законодавством України, та обмежує коло потенційних учасників.
Законодавство України про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення (санітарне законодавство) базується на Конституції України і складається з Основ законодавства України про охорону здоров'я, цього Закону, законів України "Про захист населення від інфекційних хвороб", "Про протидію захворюванню на туберкульоз", "Про запобігання захворюванню на синдром набутого імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення", інших нормативно-правових актів та санітарних норм".
Видача санітарно-епідеміологічного висновку регулюється Законом України від 24 лютого 1994 р. № 4004-ХІІ «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення», в якому дано визначення понять:
«висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи»;
«об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи».
Згідно з вимогами пункту 3.4 Наказу МОЗ України № 247 від 09.10.2000 «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи» державна санітарно- епідеміологічна експертиза діючих об’єктів експертизи призначається лише у разі наявності в головного державного санітарного лікаря офіційних матеріалів про негативний вплив об’єктів на здоров’я людей або зміну їх властивостей, що може спричинити такий вплив, а також у разі внесення змін до санітарного законодавства, якими встановлюються більш жорсткі вимоги до об’єктів експертизи.
Наразі законодавством не передбачено обов’язку суб’єктам господарювання здійснювати санітарно-епідеміологічний контроль та експертизу таких груп товарів як вугілля, оскільки такий товар не контактує безпосередньо з шкірою людини та призначений для спалювання в відповідних котельних установках, а не призначений для вживання у їжі
Підтверджуючим документом гарантованої якості та безпечності продукції( вугілля) є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, згідно норм чинного Законодавства та ДСТУ 7146-2010 на яке посилається Замовник. Беспечність вугілля характеризується показниками сірки, хлору та миш`яку. Згідно частини 3 ст.5 Закону «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Отже встановлені вимоги до учасників, щодо надання оригіналу висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на марку вугілля (до предмета закупівлі)є дискримінаційною. Просимо привести Тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства. В разі не внесення змін змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.04.2020 14:56
Вирішення:
Відповідно до положень пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій «Оригінал або копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновану марку вугілля (в якому виробником повинен бути вказаний суб’єкт господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів та договір (купівлі-продажу або поставки або тощо) з яким учасник надає на виконання вимог пункту 3 Додатку 2 цієї тендерної документації) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій».
Відповідно до підпункту 4.1. розділу 4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля не є токсичним продуктом…». Однак згідно цього ж самого підпункту «За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії...». Тобто вугілля кам’яне має вплив на організм людини і належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії.
Відповідно до визначення термінів в статті 1 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" «державна санітарно-епідеміологічна експертиза» - це вид професійної діяльності органів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, встановленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а у разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини
Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися в закладах освіти, де одночасно тривалий час перебувають велика кількість учнів, педагогів та обслуговуючий персонал, постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля для учнів, педагогів та обслуговуючого персоналу (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо).
Згідно з статтею 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають, зокрема: - продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей. Тому, на нашу думку, згідно з нормами Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" виробники вугілля кам’яного мають вжити заходів для здійснення державної санітарно-епідеміологічної експертизи своєї продукції.
Отже, з наведеного слідує, що вугілля кам’яне підлягає державній санітарно-епідеміологічній експертизі, а тому вимога щодо надання в складі тендерних пропозицій висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи не є дискримінаційною.
Додатково слід зазначити, що виходячи з умов тендерної документації, учасник не зобов’язаний закуповувати вугілля з метою прийняття участі у торгах та проходити процедуру державної санітарно-епідеміологічної експертизи щоб на своє ім’я отримати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідну пропоновану марку вугілля. Під час підготовки та подання своєї тендерної пропозиції учасник повинен визначити вартість, за яку він згоден виконати замовлення щодо постачання вугілля. Для формування вартості пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції, яку він планує постачати. Не маючи договірних відносин з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику, на нашу думку учасник не може сформувати вартість пропозиції для участі у торгах та включити до неї всі необхідні витрати, оскільки в нього відсутня точна інформація щодо собівартості продукції. Отже, для підготовки своєї пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції за якою він буде закуповувати вугілля для подальшої його реалізації.
Тому учасник, який вирішив прийняти участь у зазначених торгах на момент подання тендерної пропозиції повинен для формування вартості своєї пропозиції укласти договір на постачання вугілля необхідної марки з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику. В свою чергу, уклавши договір на постачання вугілля учасник, може отримати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідну пропоновану марку вугілля у виробника чи іншого суб’єкта господарювання, з яким укладено договір на постачання та відвантаження вугілля учаснику.
Отже, вимога тендерної документації щодо надання в складі тендерних пропозицій «Оригінал або копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновану марку вугілля (в якому виробником повинен бути вказаний суб’єкт господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів та договір (купівлі-продажу або поставки або тощо) з яким учасник надає на виконання вимог пункту 3 Додатку 2 цієї тендерної документації) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій» не є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги документації
Номер:
f9274e5276a2485db22ce8bc5cf3ac87
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-17-003174-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги документації
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно Додатку 2, п.5 Учасник повинен надати: «Оригінал або копію протоколу випробувань на минулу партію відповідної пропонованої марки вугілля, виданого на ім’я учасника процедури торгів (або виробника пропонованої марки вугілля (або будь-якого іншого суб’єкта господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів) та договір з яким надано у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації, на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами) не раніше 2019 року лабораторією, яка атестована на відповідність вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005 (або стан вимірювання в лабораторії відповідає вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005), з показниками зольності та вологи, а також оригінал документа про атестацію (або про відповідність або про визнання вимірювальних можливостей) відповідної лабораторії;»
Вважаємо, що вищевказана вимога Замовника є дискримінаційною та незаконною, з наступних підстав:
1.Тільки ті учасники, які за своїм волевиявленням зробили протокол дослідження на минулу партію саме у лабораторії , яка атестована на відповідність вимогам стандаргу ДСТУ 10012:2005, а не у іншій лабораторії, зможуть прийняти участь у закупівлі, що є грубим порушенням порушенням вимог частини 4 статті 22 Закону. Тобто Учасники, що мають Оригінал або копію протоколу випробувань на минулу партію відповідної пропонованої марки вугілля, виданого на ім’я учасника процедури торгів (або виробника пропонованої марки вугілля (або будь-якого іншого суб’єкта господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів), та договір з яким надано у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 3 Додатку 2 Документації) не раніше 2019 року лабораторією, яка акредитована за міжнародним стандартом ДСТУ ISO 17025 не зможуть взяти участь у процедурі Закупівлі. Звертаємо увагу, що атестація на відповідність вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005 не є обов'язковою для лабораторій, які здійснюють випробування вугілля, відповідно до вимог чинного законодавства України, таким чином Замовник звужує коло можливих учасників, які співпрацюють з лабораторіями, що не атестовані по зазначеному стандарту та усуває від участі в торгах Учасників, які співпрацюють з лабораторією, яка акредитована національним агентством по акредитації України відповідно до вимог стандарту ISO 17025 або ДСТУ ISO 17025, а не акредитована в системі ISO 10012:2005.
2. Згідно статті Доктора технічних наук Академії метрології України Большакова В.Д. « ГНОСЕОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ».надається висновок про те, що обидва стандарти «за суттю дуже схожі.», тому надання переваги тільки Учаснику, який співпрацює тільки з лабораторією, яка атестована на відповідність в системі ISO 10012:2005 – є дискримінаційною та незаконною.
3. Згідно реєстру Міністерства економічного розвитку Національного агентства з акредитації України – усі «Випробувальні лабораторії» акредитовані на відповідність саме ДСТУ ISO 17025, про що є інформація у вільному доступу.
Вимагаємо Вас зробити відповідні зміни у Тендерній документації , а саме видалити дискримінаційну «Атестацію на відповідність лабораторій стандарту ДСТУ 10012:2005.
Додаток: Стаття Доктора технічних наук Академії метрології України « ГНОСЕОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ».
Пов'язані документи:
Учасник
- По вопросу ДСТУ 10012 и 17025.pdf 23.04.2020 11:40
Дата подачі:
23.04.2020 11:40
Вирішення:
Тендерний комітет ВІДДІЛУ ОСВІТИ ГАЙВОРОНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ керуючись положеннями ч.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» на вимогу № UA-2020-04-17-003174-b.b1 від 23.04.2020 повідомляє наступне.
Зауважимо, що умовами пункту 5 додатку 2 до тендерної документації учасникам надано можливість надати в складі своєї тендерної пропозиції протокол випробувань, який виданий не раніше 2019 року на минулу партію відповідної пропонованої марки вугілля, який може бути виданий як на учасника так і на виробника пропонованої марки вугілля або будь-якого іншого суб’єкта господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів. При цьому таким виробником або іншим суб’єктом господарювання може бути суб’єкт господарювання договір (купівлі-продажу або поставки або тощо) з яким учасник надає на виконання вимог тендерної документації.
Водночас, виходячи з умов тендерної документації, учасник не зобов’язаний закуповувати вугілля з метою прийняття участі у торгах. Умови тендерної документації надають можливість учасникам надавати відповідний протокол випробувань на партію вугілля, виданий не раніше 2019 року на виробника або іншого суб’єкта господарювання, що буде здійснювати йому постачання та відвантаження вугілля для подальшого постачання учасником цього вугілля на адресу замовника, з якими планується співпрацювати.
Зауважимо, що під час підготовки та подання своєї тендерної пропозиції учасник повинен визначити вартість, за яку він згоден виконати замовлення щодо постачання вугілля. Для формування вартості пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції, яку він планує постачати. Не маючи договірних відносин з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику, на нашу думку учасник не може сформувати вартість пропозиції для участі у торгах та включити до неї всі необхідні витрати, оскільки в нього відсутня точна інформація щодо собівартості продукції. Отже, для підготовки своєї пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції за якою він буде закуповувати вугілля для подальшої його реалізації.
Тому учасник, який вирішив прийняти участь у зазначених торгах на момент подання тендерної пропозиції повинен для формування вартості своєї пропозиції укласти договір на постачання вугілля необхідної марки з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику. В свою чергу, уклавши договір на постачання вугілля учасник, може отримати протокол випробувань датований не раніше 2019 року самостійно або має змогу отримати протокол випробувань на вироблену партію вугілля у виробника чи іншого суб’єкта господарювання, з яким укладено договір на постачання та відвантаження вугілля учаснику.
Замовником, на виконання вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», в додатку 3 до тендерної документації було встановлено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики вугілля, яке він має на меті придбати за результатами торгів. Водночас, для того щоб переконатися в тому, що учасник пропонує товар з необхідними показниками додатково було встановлено перелік документів, якими учасники повинні підтвердити відповідність запропонованого товару технічним, якісним характеристикам Замовника. Одним з таких документів повинен бути оригінал або копія протоколу випробувань на минулу партію відповідної пропонованої марки вугілля, виданого на ім’я учасника процедури торгів (або виробника пропонованої марки вугілля (або будь-якого іншого суб’єкта господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів) та договір з яким надано у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації, на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами) не раніше 2019 року.
Разом з цим, замовником було встановлено критерії до лабораторій, протокол випробування якої повинен надати учасник, зокрема лабораторія має бути атестована на відповідність вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005 (або стан вимірювання в лабораторії відповідати вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005). Замовником було обрано відповідність лабораторії саме вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005 через те, що саме цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування ПРОЦЕСАМИ ВИМІРЮВАННЯ, а замовника цікавлять саме результати вимірювань показників вугілля, які свідчитимуть про якість пропонованого вугілля. Вимогами тендерної документації передбачено подання протоколу випробувань на минулу партію відповідної пропонованої марки вугілля виданого саме лабораторією, атестованою на відповідність вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005 (або стан вимірювання в лабораторії відповідає вимогам стандарту ДСТУ 10012:2005).
Зауважимо, що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля видається один раз на чотири роки, а тому зазначені в ньому на дату його видачі (наприклад серпень 2019 року) дані щодо основних параметрів вугілля (зокрема зольність на сухий стан палива та загальна волога на робочий стан палива) відрізняються від тих, що отримуються шляхом дослідження відібраної об’єднаної проби від прийнятої до відправлення партії вугілля (наприклад станом на грудень 2019 року). Тому саме протокол випробувань слугуватиме актуальним та об’єктивним обґрунтуванням якості товару, що буде постачатися, та гарантією для Замовника щодо отримання якісного вугілля належної якості.
Вимога тендерної документації про необхідність надання протоколу випробувань не може вважатись дискримінаційною, оскільки не створює перешкод для участі будь-кому з потенційних учасників Процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено