• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя за лінійним принципом (Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 51+000–км 56+000, Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 56+000–км 61+000 Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 61+000–км 66+000 Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 66+000–км 71+000 Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 71+000 – км 76+100) (45233142-6 Ремонт доріг)

Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя за лінійним принципом (Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 51+000–км 56+000, Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 56+000–км 61+000 Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 61+000–км 66+000 Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 66+000–км 71+000 Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 71+000 – км 76+100) (45233142-6 Ремонт доріг)

Завершена

447 977 344.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 447 977.34 UAH
Період оскарження: 16.04.2020 19:30 - 25.05.2020 00:00
Скарга
Відхилено

скарга щодо дискримінаційних вимог

Номер: 3b861dbf9d3b42a1992de193e79f953a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-16-005488-a.b5
Назва: скарга щодо дискримінаційних вимог
Скарга:
скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.05.2020 16:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.06.2020 18:01
Автор: ТОВ Березівкаагрошляхбуд, Борисов Вячеслав Олександрович +380485621565 beragrobud@ukr.net
Вимога
Відхилено

ВИМОГА щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: f8d92256629a48e2938e58cf1d3ece6a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-16-005488-a.b4
Назва: ВИМОГА щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
ВИМОГА щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації Відповідно до вимог тендерної документації (пункт 3.1 Додаток №3) Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформацію про досвід виконання аналогічного договору. Замовником визначено, наступне: «Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт з будівництва та/або реконструкції, та/або капітального ремонту, та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні та територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії. У разі, якщо учасник надає аналогічний договір, який виконувався поза межами України, учасником зазначається еквівалент відповідності щодо категорійності доріг за складністю виконання робіт, природою, методологією та обсягами. В такому випадку учасник додатково надає лист-пояснення щодо еквіваленту відповідності категорійності доріг, аналогічних видів робіт, їх обсягів та у разі необхідності іншої інформації, яка вимагає пояснень щодо аналогічності договору. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні,регіональні та територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно (за будь-який період у 2015-2020 роки) в обсязі не менше ніж, встановлено вимогами тендерної документації. Аналогічний договір має бути завершений або виконаний не менш, ніж на 85%.» При цьому Замовником встановлено ряд дискримінаційних, антиконкурентних вимог, що створюють значні корупційні ризики, надаючи Замовнику можливість відхилити пропозицію майже будь-якого небажаного учасника. ЗОКРЕМА, ЗАМОВНИКОМ ВСТАНОВЛЕНА ВИМОГА ЩОДО ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО ДОГОВОРУ НЕ МЕНШ, НІЖ НА 85% ВІД ЗАГАЛЬНОЇ ЦІНИ ДОГОВОРУ. Ця вимога є дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь у даній закупівлі багатьох потенційних учасників, адже аналогічний договір може знаходитись на стадії виконання і бути виконаним менше ніж на 85% від загальної ціни договору. Тим не менше, учасником уже було виконано ряд робіт у достатніх обсягах. Окрім цього, поширеними є випадки, коли під час оголошення закупівель, а також під час виконання договору у Замовників не було достатніх бюджетних призначень на всю (загальну) суму договору, а виключно на суму наявних у Замовників бюджетних призначень, про що сторонами укладаються відповідні зміни і доповнення до договорів, погоджуються строки і обсяги їх виконання. Таким чином у договорах, які є значними за їх сумою, Замовники, як правило, встановлюють загальну суму договору повну (на суму ремонту усієї дороги), однак фактично доручають підрядникам виконувати роботи виключно в межах сум наявних бюджетних призначень (про що безпосередньо вказується у відповідних договорах), а не на загальну суму укладених договорів, а відповідно підрядники зобов’язані і виконують такі договори в меншій сумі (ніж загальна сума договору), не з власної вини, а виключно згідно вказівок Замовників та у відповідності до вимог чинного бюджетного законодавства України. Проаналізувавши вимоги Тендерної документації щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, можна зробити висновок, що при розробці Тендерної документації Замовник користувався Методологією щодо особливостей здійснення закупівель робіт з будівництва (нове будівництво, капітальний ремонт та реконструкція) та послуг з поточного ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Слід звернути увагу на те, що ця Методологія ще не затверджена відповідним Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України, а є лише ПРОЄКТОМ, тому не має відповідної юридичної сили. Окрім цього, слід врахувати позицію Антимонопольного комітету України, викладену у Листі до Державного агентства автомобільних доріг України №300-29/01-1772 від 03.02.2020 Щодо погодження проєкту Методичних рекомендацій зі складання тендерної документації на закупівлю робіт з проектування, будівництва (нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт) та послуг з поточного ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. А саме, щодо надмірної доказової бази для Учасника щодо досвіду виконання робіт: «Так, абзацом 6 пункту 4.4.8 проекту Методичних рекомендацій передбачено, що «учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт (надання послуг) на автомобільних дорогах загального користування державного значення будь-якої категорії сумарно за будь-який період протягом останніх 5-ти років в обсязі не менше ніж 50 % від об’ємів основних робіт/послуг, передбачених технічним завданням (в натуральних величинах). Види основних робіт або послуг та об’єми, виконання яких має підтвердити Учасник, визначаються Замовником». У висновку Комітет зазначає, що «вимоги встановлені в проєкті Методичних рекомендацій в зазначеній редакції можуть призвести до зменшення конкуренції на торгах при здійсненні закупівель робіт з проектування, будівництва (нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт) та послуги з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування та як результат – нівелювання прав споживачів.» Водночас у проєкті Методології щодо особливостей здійснення закупівель робіт з будівництва (нове будівництво, капітальний ремонт та реконструкція) та послуг з поточного ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування встановлені ще більш жорсткі вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору ніж у проєкті Методичних рекомендацій зі складання тендерної документації на закупівлю робіт з проектування, будівництва (нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт) та послуг з поточного ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Окрім цього, зазначаємо, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) при вирішенні аналогічних скарг постановлюються на користь Учасників. Прикладом цього є нещодавне рішення Колегії №6403-р/пк-пз від 03.04.2020 року. (Номер скарги: UA-2020-02-18-003600-b.b7) та інші. З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕВКАЗАНЕ, ПРОСИМО ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, З МЕТОЮ УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЗОКРЕМА ВИМОГУ ЩОДО ВІДСОТКУ ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ У РОЗМІРІ 85% ВІД ЗАГАЛЬНОЇ ЦІНИ ДОГОВОРУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо наявністі обладнання та матеріально-технічної бази, а саме техніки та обладнання, необхідних для виконання робіт

Номер: 0b0519959d2b420583eae45f3a2f14a6
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-16-005488-a.a3
Назва: Щодо наявністі обладнання та матеріально-технічної бази, а саме техніки та обладнання, необхідних для виконання робіт
Вимога:
Наше підприємство має намір прийняти участь у відповідній закупівлі, однак під час ознайомлення зі змістом Тендерної документації та змін до неї було встановлено, що окремі вимоги Замовника суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та порушують законні права та інтереси потенційних учасників, які планують прийняти участь в процедурі Закупівлі. Так у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії для учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено: Відповідно до статті 16 Закону Замовник установлює наступні кваліфікаційні критерії: 1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме техніки та обладнання, необхідних для виконання робіт. Інформація надається Учасником за встановленою формою та з підтверджуючими документами, згідно Додатку №1. Згідно вимог вищезазначеного Додатку №1 у Розділі 1 - Інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Таблиці 1, пункті 1.1. Замовником встановлено обмеження для Учасників щодо типу та кількості техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), а саме: 1. Інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. 1.1. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати довідку, згідно Таблиці 1 цього Додатку, щодо наявності техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) в кількості не менше: Автомобiль бортовий з автогідропідіймачем - 1 одиниця Автомобiлi бортовi - 3 одиниці Автомобiлi-самоскиди - 25 одиниць Автоцементовоз - 1 одиниця Крани на автомобiльному ходу - 2 одиницї Крани на гусеничному ходу - 1 одиниця Навантажувач пневмоколісний одноковшевий - 1 одиниця Електростанцiї пересувнi - 1 одиниця Компресори пересувнi - 1 одиниця Екскаватори - 1 одиниця Бульдозери - 1 одиниця Машина суспензійно-змішувальна або цементорозподілювач - 1 одиниця Автогудронатори - 1 одиниця Автогрейдери - 2 одиниці Котки дорожнi - 15 одиниць Машина маркірувальна - 1 одиниця Машина поливально-мийна - 1 одиниця Асфальтоукладальник - 1 одиниця Дорожня фреза - 1 одиниця Ресайклер - 1 одиниця Машина бурильно-кранова - 1 одиниця Автобітумовоз - 1 одиниця Замовник не довів необхідність встановлення наведених вище умов Тендерної Документації саме у наведеній редакції. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають саме зазначену кількість та типи техніки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасників, які не відповідають встановленим умовам, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, в іншому випадку ми будемо вимушені оскаржити такі вимоги в АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо наявністі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору

Номер: ee282f9e31e64218b68c061d2d78a65d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-16-005488-a.c2
Назва: Щодо наявністі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Вимога:
Наше підприємство має намір прийняти участь у відповідній закупівлі, однак під час ознайомлення зі змістом Тендерної документації та змін до неї було встановлено, що окремі вимоги Замовника суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та порушують законні права та інтереси потенційних учасників, які планують прийняти участь в процедурі Закупівлі. Так у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії для учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено: Відповідно до статті 16 Закону Замовник установлює наступний кваліфікаційний критерій: 3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (аналогічних договорів). Інформація надається Учасником за встановленою формою та з підтверджуючими документами, згідно Додатку №3. У відповідності до вимог п. 3.1. Додатку №3 до тендерної документації Замовником встановлюється: ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНОМУ КРИТЕРІЮ «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» 3.1. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку згідно Таблиці 1 цього додатку. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні,регіональні та територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно (за будь-який період у 2015-2020 роки) в обсязі не менше ніж на 85%: Земляні роботи - 95345 м3 Влаштування основи дорожнього одягу із щебенево-піщаної суміші - 22303 м2 Регенерація конструктивних шарів дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг - 215820 м2 Влаштування вирівнюючого шару із крупнозернистої щільної асфальтобетонної суміші - 49969 т Влаштування верхнього шару покриття – 209402 м2 Влаштування горизонтальної дорожньої розмітки - 74,351 км Аналогічний договір має бути завершений або виконаний не менш, ніж на 85%. Вважаємо вимоги Замовника дискримінаційними, антиконкурентними та такими, що створюють значні корупційні ризики, надаючи Замовнику можливість відхилити пропозицію майже будь-якого небажаного учасника. Замовник встановив загальні об’єми послуг та види робіт, виконаних за аналогічними договорами, в обсязі не менше 85 % від об’ємів послуг, визначених в тендерній документації, в натуральних величинах у вищевказаних обсягах. Зазначаємо що такими умовами Замовник встановлює додаткові, не обумовлені у Законі обмеження щодо обсягів та видів робіт, які мали бути виконані учасником за аналогічним договором. Замовник не довів необхідність встановлення наведених вище умов Тендерної Документації саме у наведеній редакції. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання саме тих конкретно зазначених обсягів та видів робіт, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути встановлені об'єми та види робіт шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, в іншому випадку ми будемо вимушені оскаржити такі вимоги в АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо відповідності природоохоронному законодавству

Номер: b9f2baf3e0ec4f95a2e135c8b0fd0936
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-16-005488-a.b1
Назва: Щодо відповідності природоохоронному законодавству
Вимога:
В складі тендерної пропозиції Замовник вимагає Учасника надати довідку про заходи із захисту довкілля та про зобов’язання Учасника дотримуватися вимог відповідного чинного законодавства при виконані робіт, що є предметом закупівлі; Виробництво та використання асфальтобетонних сумішей є складовою частиною технологічного процесу виконання робіт, тому незрозуміло чому допускається можливість порушення Учасниками природоохоронного законодавства зокрема ЗУ "Про охорону атмосферного повітря", яким захищається права громадян на безпечне для життя і здоров'я навколишнє природне середовище, оскільки від Учасників не вимагається надання дозволу (уповноваженого органу) на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами наданий від постачальника (виробника) асфальтобетонних сумішей які будуть використані при виконанні робіт, що є предметом закупівлі . Діяльність на асфальтобетонних заводах (виробництві) повинна відповідати природоохоронному законодавству, з цією метою Замовнику необхідно внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Учасників надавати у складі своєї пропозиції дозвіл (уповноваженого органу) на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, щодо асфальтобетонного заводу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено