-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дороги по вул. Козацька в м. Васильків Київської області
Завершена
8 310 773.10
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 8 310.77 UAH
мін. крок: 0.1% або 8 310.77 UAH
Період оскарження:
16.04.2020 10:43 - 20.05.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника
Номер:
c13009a0702f47bcbb846a99e2fa57dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-16-001342-b.c1
Назва:
СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника
Скарга:
16.04.2020 Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (надалі – Замовник) оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення закупівлі робіт Капітальний ремонт дороги по вул. Козацька в м. Васильків Київської області (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-16-001342-b.
10.06.2020 Протоколом № 486 засідання тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації Приватне Підприємство Автомагістраль було дискваліфіковано у закупівлі UA-2020-04-16-001342-b на підставі п.4.ч.1ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі» через невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам тендерної документації, а саме: «Згідно додатку 7 до тендерної документації (Проект договору) у разі невиконання або ж неналежного виконання умов договору про закупівлю, зокрема, виконання робіт з відхиленням від проектно-кошторисної документації, використання неякісних матеріалів та обладнання, порушення строків визначених Договором та недотримання інших взятих на себе зобов’язань, до учасника-переможця можуть бути застосовані оперативно-господарські санкції, що передбачені ст.ст 217, 235 та п.4 ч.1 ст.236 Господарського кодексу України про, що у складі тендерної пропозиції учасники надають лист-згоду про можливе застосування оперативно-господарських санкцій.».
При цьому у сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій:
відшкодування збитків;
штрафні санкції;
оперативно-господарські санкції.
Тож замовник може, посилити штрафні санкції у договорі.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 235 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) оперативно-господарські санкції – це заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов'язання, що використовуються самими сторонами зобов'язання в односторонньому порядку.
При цьому замовники зможуть реалізувати механізм застосування оперативно-господарських санкцій лише в тому випадку, якщо пропишуть в договорі відповідні умови, наявності яких потребує ГКУ. В інакшому випадку, якщо договір міститиме тільки право застосувати оперативно-господарські санкції, хоч і з посиланням на відповідні норми ГКУ, замовник не зможе реалізувати зазначений механізм.
Так, в силу норми ч. 2 ст. 235 ГКУ до суб'єкта, який порушив господарське зобов'язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором.
Так, у господарських договорах сторони можуть передбачати використання таких видів оперативно-господарських санкцій:
1) одностороння відмова від виконання свого зобов'язання управненою стороною, із звільненням її від відповідальності за це - у разі порушення зобов'язання другою стороною;
відмова від оплати за зобов'язанням, яке виконано неналежним чином або достроково виконано боржником без згоди другої сторони;
відстрочення відвантаження продукції чи виконання робіт внаслідок прострочення виставлення акредитива платником, припинення видачі банківських позичок тощо;
2) відмова управненої сторони зобов'язання від прийняття подальшого виконання зобов'язання, порушеного другою стороною, або повернення в односторонньому порядку виконаного кредитором за зобов'язанням (списання з рахунку боржника в безакцептному порядку коштів, сплачених за неякісну продукцію, тощо);
3) встановлення в односторонньому порядку на майбутнє додаткових гарантій належного виконання зобов'язань стороною, яка порушила зобов'язання: зміна порядку оплати продукції (робіт, послуг), переведення платника на попередню оплату продукції (робіт, послуг) або на оплату після перевірки їх якості тощо;
4) відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов'язання.
Перелік оперативно-господарських санкцій, встановлений у ч. 1 ст. 236 ГКУ, не є вичерпним. Законодавець дозволив сторонам передбачити у договорі також інші оперативно-господарські санкції. Тож замовники можуть або вибрати якусь із санкцій, наведених вище, або ж передбачити власну санкцію в договорі.
Разом з тим, у договорі має бути визначено порядок застосування сторонами (у нашому випадку, замовником) конкретних оперативно-господарських санкцій.
Необхідними умовами застосування оперативно-господарських санкцій є виконання таких вимог:
- передбачення у договорі права застосування санкцій, тобто можливість їх застосування має бути узгоджена обома сторонами;
- сторони можуть застосовувати лише ті санкції, які вони закріпили у договорі;
- порядок застосування оперативно-господарських санкцій регулюється виключно договором.
А тому для застосування до контрагента (порушника господарського зобов’язання) оперативно-господарських санкцій замовник має ще на етапі затвердження тендерної документації у проекті договору передбачити окрім права застосування зазначених санкцій, ще їх вид та порядок застосування.
В Тендерній пропозиції до закупівлі робіт Капітальний ремонт дороги по вул. Козацька в м. Васильків Київської області (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-16-001342-b, ПП «Автомагістраль» надало Лист-згоду з проектом договору про закупівлю, в якому були передбачені умови, що до підрядника можуть бути застосовані оперативно-господарські санкції, що передбачені ст.ст 217, 235 та п.4 ч.1 ст.236 Господарського кодексу України, що і є на нашу думку гарантією того, що наше підприємство погодившись з умовами договору, підтверджує згоду на застосування до них у разі порушення умов договору оперативно-господарських санкцій.
Тому вважаємо, що вимоги викладені в Тендерній документації ПП «Автомагістраль» виконала повністю і надало всі підтверджуючі документи, що стосуються застосування оперативно-господарських санкцій.
Крім того, факт нашого твердження, щодо надання Листа-згоди з проектом договору повинен розцінюватися, як факт повної згоди з проектом договору також підтверджено в прецедентному рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4474-р/пк-пз від 11.05.2018, в якому зазначено, що враховуючи можливість надання зазначеного гарантійного листа у довільній формі та наявність наведеного документа у складі тендерної пропозиції Скаржника, замовник неправомірно відхилив його пропозицію.
Також, проаналізувавши документи ТОВ "БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС", якого визнано переможцем в закупівлі робіт Капітальний ремонт дороги по вул. Козацька в м. Васильків Київської області (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-16-001342-b, виявлено факт ненадання окремого листа-згоди про можливе застосування оперативно-господарських санкцій.
Крім того, пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС " (далі – Товариство) якого визнали переможцем за ціновою пропозицією не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», адже запропонована ними сума 7 726 930,00 з ПДВ, що є вищою ніж пропозиція ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ» та не відповідає вимогам Замовника встановленим у Тендерній документації.
Враховуючи викладений вище факт, вважаємо дискваліфікацію/відхилення пропозиції ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АВТОМАГІСТРАЛЬ" неправомірною та незаконною.
Тому, вважаємо, що ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ» повністю виконала вимоги тендерної документації’ в частині надання всіх документів, які передбачені Тендерною документацією, а тому всі підстави дискваліфікації, що вказані Замовником в протоколі № 486 засідання тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації від 10.06.2020, є такими, що не відповідають вимогам, встановленим тендерною документацією, що порушує Закон України «Про публічні закупівлю.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом десяти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Зважаючи на наведені норми законодавства та викладені доводи скарги, вважаємо що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ч.1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
На підставі викладеного, керуючись ст.3, ч.3 ст.5, ст.18, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Скаржник просить Орган оскарження:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення в протокол № 486 засідання тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації від 10.06.2020 про дискваліфікації ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АВТОМАГІСТРАЛЬ" ЄДРПОУ: 31481658 в закупівлі робіт «Капітальний ремонт дороги по вул. Козацька в м. Васильків Київської області (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-16-001342-b.».
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "" БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС " з ціновою пропозицією 7 726 930,00 з ПДВ в процедурі закупівлі робіт «Капітальний ремонт дороги по вул. Козацька в м. Васильків Київської області (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-16-001342-b.». зазначене в протоколі засідання Тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 487 від 10.06.2020 р. Перевірити відповідність дій та рішень Замовника при розгляді тендерної пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" ЄДРПОУ: 31481658.
4. Зобов’язати Замовника визнати ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" ЄДРПОУ: 31481658 переможцем в процедурі закупівлі робіт «Капітальний ремонт дороги по вул. Козацька в м. Васильків Київської області (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-16-001342-b.».
До скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у тому числі у вигляді pdf формату файла):
1. Протокол рішення засідання Тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 486 від 10.06.2020 р .
2. Протокол рішення засідання Тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 487 від 10.06.2020 р.
3. Платіжне доручення.
Крім того, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
Пов'язані документи:
Учасник
- UA-2020-04-16-001342-b - скарга.docx 17.06.2020 13:29
- UA-2020-04-16-001342-b - скарга.pdf 17.06.2020 13:29
- 1. Протокол рішення № 486 від 10.06.2020 р ..PDF 17.06.2020 13:30
- 2. Протокол рішення № 487 від 10.06.2020 р ..PDF 17.06.2020 13:30
- 3. Платіжне доручення.pdf 17.06.2020 13:30
- рішення від 19.06.2020№12160+лист замовнику.pdf 22.06.2020 14:39
- рішення від 08.07.2020№13277.pdf 09.07.2020 16:22
- Пояснення на Скаргу вул.Козацька в м.Васильків.PDF 01.07.2020 17:32
- Козацька Васильків Автомагістраль заперечення.docx 01.07.2020 17:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.06.2020 13:30
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.06.2020 14:40
Опис причини скасування:
Відсутність потреби в оскаржені закупівлі. У порядку абзац 3 частини 5 статті 18 ЗУ "Про публічні закупівлі" просимо прийняти рішення про припинення розгляду скарги
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
08.07.2020 08:38
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
09.07.2020 16:23