-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобіль з маніпулятором
Завершена
4 260 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 300.00 UAH
Період оскарження:
15.04.2020 18:08 - 21.05.2020 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
9779c147384a4abda5b213761a4a8370
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-006864-b.a2
Назва:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Замовником порушено вимоги частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме встановлення дискримінаційних вимог до Учасників та невідповідність тендерної документації вимогам п.3 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Специфікація автомобіля Renault C 15.05.2020 17:19
- Специфікація автомобіля КрАЗ 6511 15.05.2020 17:19
- Специфікація автомобіля MAN TGX 15.05.2020 17:19
- Специфікація автомомбіля Mercedes-Benz Arocs з двигуном OM 10,7. 15.05.2020 17:19
- Специфікація автомобіля МАЗ 6312 15.05.2020 17:19
- Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель 15.05.2020 17:19
- Скан-копія платіжного доручення 15.05.2020 17:19
- Порівняння краново-маніпуляторних установок представлених на ринку щодо вимог специфікації 15.05.2020 17:19
- Порівняння шасі автомобілів представлених на ринку щодо вимог технічної специфікації 15.05.2020 17:19
- Рішення від 19.05.2020 № 9725.pdf 20.05.2020 08:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.05.2020 17:19
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
20.05.2020 08:42
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги до Учасників та невідповідність тендерної документації вимогам п.3 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
e2cfaf04de2e4d3a9c81e4f391a4f957
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-006864-b.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги до Учасників та невідповідність тендерної документації вимогам п.3 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявів корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
При складанні тендерної документації порушено вимоги частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме встановлення дискримінаційних вимог до Учасників та невідповідність тендерної документації вимогам п.3 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо дискримінаційними технічні вимоги Замовника щодо базового шасі автомобіля, що є предметом закупівлі, які позбавляють нас, як потенційного учасника прийняти участь в вищезазначеній закупівлі, створють антиконкурентне середовище на ринку та звужують потенційне коло учасників.
В додатку 3 до тендерної документації на закупівлю “Автомобіль з маніпулятором’’ Замовником зазначені технічні вимоги до предмету закупівлі, а саме:
1 Об’єм двигуна см3 Не більше 10,5 л
2 КПП Автоматична
3 Гальмівна система
Передні дискові гальма Електронного типу. Обов’язкова наявність ABS, ASR та ESP
Обов’язкова наявність
4 Дзеркала заднього виду з підігрівом та електрорегулюванням. Панорамне дзеркало з підігрівом Обов’язкова наявність
5 Кут повороту КМУ, не менше град 410
6 Максимальний гідравлічний горизонтальний виліт м Не менше 7,9
Детально вивчивши технічні вимоги Додатку 3 та тендерну документацію в цілому, по суті Вимоги, хотіли б зазначити, наступне:
Автомобіль з краном маніпулятором – це спеціальний транспортний засіб, що призначений для розвантажувальних та навантажувальних робіт, демонтажних та монтажних роботи на нульових і мінусових позначках. В той же час це механізм підвищеної небезпеки, що при неправильному виконанні та експлуатації несе загрозу для життя та здоров’я людей.
Одночасно зазначимо, що згідно технічних вимог Замовником вимагається транспортний засіб категорії N3 з колісною формулою 6х4 та розміщенням крано – маніпуляторної установки (далі – КМУ) за кабіною водія.
Вимоги до колісних транспортних засобів, до котрих відноситься і автомобіль з КМУ регламентуються ДСТУ 3649:2010 Колісні транспортні засоби Національного стандарту України.
Щодо об’єму двигуна хотіли б зазначити, що Автомобіль з КМУ має вантажопідйомність 15 000 кг. і буде використовуються за призначенням комунальним підприємством "Тернопільводоканал" з повним завантаженням в тому числі у місцях аварійних розриттів, що є прямим обов’язком підприємства проїзд до яких може бути обтяжений. Зважаючи на вагу автомобіля, та вантажу, такий об’єм двигуна з зазначеною потужністю є недостатнім та не дозволить оптимізувати витрати на експлуатацію автомобіля, в тому числі у співвідношенні витрат палива, прохідність та знос деталей.
Як наслідок це призведе до надмірного використання ресурсу автомобіля, його передчасного зносу та неефективного використання коштів підприємства.
Більшість автовиробників використовує в своїх автомобілях з повною масою більше 33000 кг. двигуни з об’ємом більше ніж 11000 см3 та потужністю від 430 к.с. – це дозволяє не тільки ефективно використовувати бюджетні кошти, а й використовувати автомобіль згідно його призначення з максимальною користю.
Штучне обмеження об’єму двигуна лише обмежує коло потенційних учасників і не має нічого спільного ні с ДСТУ ні з Законодавством України.
Вимога щодо автоматичної коробки передач є взагалі немотивованою так як:
Коробка передач - основний багатоступінчастий редуктор трансмісії, який забезпечує зміни швидкості і напрямку руху, тягового зусилля при постійній частоті обертання колінчастого вала двигуна, а також тривале відключення двигуна від трансмісії.
Механічні (МКПП) - такі коробки відрізняються високим коефіцієнтом корисної дії при найменшої вазі. Забезпечують більш динамічний розгін автомобіля і економічна витрата палива. Автоматичні (АКПП) - ці коробки відрізняються простотою використання, але разом з тим досить “задумливо” перемикають передачі і помітно збільшують витрату палива. Також слід зазначити що автоматичні коробки передач за рахунок складності виробництва та адаптації збільшують кінцеву вартість автомобіля на 5-7% у порівнянні з аналогічними автомобілями з МКПП.
Одночасно вимога щодо дзеркала заднього виду з підігрівом та електрорегулюванням. Та панорамного дзеркала з підігрівом також не несе ніякої користі для використання автомобіля з КМУ за призначенням, не вимагається діючими ДСТУ до колісних транспортних засобів, а лише збільшує кінцеву вартість автомобіля.
З чого слідує що у гонитві за простотою в експлуатації слідує не ефективне використання коштів, що прямо суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі».
Що стосується вимог по гальмівній системі, варто зазначити, що наявність гальмівної системи обумовлена ДСТУ 3649:2010 Колісні транспортні засоби та є обов’язковою. Системи ABS, ASR та ESP збільшують ефективність гальмівної системи та покращують динамічні характеристики автомобіля вцілому.
Водночас Передні дискові гальма не є ефективнішими за барабанні, а тільки звужують перелік автомобілів що можуть запропонувати потенційні Учасники та знову ж таки збільшують вартість.
Серед переваг барабанних гальм: захищеність від бруду (колодки працюють в замкнутому просторі, і бруд туди просто не потрапляє) – що дуже важливо в умовах експлуатації техніки водоканалом та високе гальмівне зусилля. Закрита конструкція дозволяє зробити площу тертя дуже великою за рахунок збільшення діаметру та ширини барабану, тому до недавна гальмівні барабани взагалі були безальтернативними для вантажівок та автобусів. Серед преваг також і зносостійкість гальмівних колодок, а як наслідок і їх більший ресурс використання.
З урахуванням симбіозу всіх вищезазначених вимог щодо технічних характеристик автомобіля нами вбачається явне лобіювання інтересів конкретного виробника автомобілів – MAN, так як відповідати всім цим вимогам може лиш е вантажівка цього виробника.
Хоча на сьогоднішній день на нашому ринку представлені не менш відомі та надійні автомобільні шасі серед яких як вітчизняні так і іноземні виробники.
Наприклад: Mersedes-Benz (Німетчина), Ford Trucks (Туреччина), Renault Trucks (Франція), КрАЗ (Україна), МАЗ (Білорусь), Isuzu (Японія), що за роки експлуатації в наших умовах добре себе зарекомендували, мають позитивні відгуки споживачів та більш конкурентну ціну.
Також вимога щодо кута повороту КМУ є штучно завищеною та абсолютно безпідставною так як кут повороту в 400 град є абсолютно достатнім для ефективного використання КМУ за призначенням, а кут повороту в 410 град в такому класі КМУ відповідає лише одному виробнику кранів маніпуляторів Fassi, а саме моделі Fassi F90B2.22.
Одночасно повідомляємо, що вимога щодо горизонтального гідравлічного вильоту стріли є завищеною, для типу обладнання, що вимагається, так як на КМУ з вантажним моментом до 9 тм та зазначеними в вимогах вантажо-висотними характеристиками, максимальний гідравлічний горизонтальний виліт стріли становить від 7,6 до 7,8 метра у всіх виробників, у разі збільшення горизонтального вильоту стріли до 7,9 метра, змінюються вантажо-висотні характеристики обладнання і відповідно невідповідність буде в інших параметрах.
З метою уникнення порушення Закону, недопущення дискримінації та розширення потенційного кола учасників і як наслідок ефективного використання бюджетних коштів, просимо викласти вищезазначені пункти Додатку 3 тендерної документації в наступній редакції:
1 Об’єм двигуна см3 Не менше 10,5 л
2 КПП Автоматична або механічна
3 Гальмівна система
Передні дискові або барабані гальма Електронного типу. Обов’язкова наявність ABS, ASR та ESP
Обов’язкова наявність
4 Дзеркала заднього виду Панорамне дзеркало Обов’язкова наявність
5 Кут повороту КМУ, не менше град 406
6 Максимальний гідравлічний горизонтальний виліт м Не менше 7,8
Всі інші вимоги Додатку 3 тендерної документації залишити без змін.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Одночасно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що регламентує недискримінацію учасників говорить про рівність учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм, що беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, але всупереч Закону, прослідковується порушення Законів та лобіювання інтересів конкретного учасника з боку посадових осіб Замовника.
Також ч.4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», регламентується, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 14.05.2020 13:38
- Платіжне доручення 14.05.2020 13:42
- Специфікація автомобіля Renault C 14.05.2020 13:42
- Порівняння шасі автомобілів 14.05.2020 13:42
- Порівняння краново-маніпуляторних установок 14.05.2020 13:42
- Специфікація автомобіля MAN TGX 14.05.2020 13:42
- Специфікація автомобіля КрАЗ 6511 14.05.2020 13:42
- Специфікація автомомбіля Mercedes-Benz Arocs з двигуном OM 10,7. 14.05.2020 13:42
- Специфікація автомобіля МАЗ 6312 14.05.2020 13:42
Дата подачі:
27.04.2020 11:42
Вирішення:
Закон України “Про публічні закупівлі” визначає, що одним із принципів публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При цьому, означення поняття “дискримінація”, вказане в Законі Україні “Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні”, передбачає, що обов’язковою характерною рисою дискримінації є певна ознака, наявність якої в особи та / або групи осіб створює для неї / них обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами (п.2 ч.1 ст.1).
Зазначаємо, що така ознака, яка є невід’ємним елементом дискримінації, Вами не вказана та відсутня в оскаржуваних Вами умовах закупівлі. Як наслідок, дискримінація, як правовий інститут, не може бути присутньою у відносинах де відсутній обов’язковий елемент дискримінації.
Додатково слід зауважити, що оспорювані Вами умови Тендерної документації спрямовані на закупівлю якіснішого та ефективнішого Товару. При цьому, сучасний стан розвитку науки і техніки дозволяють з відносно несуттєвими затратами забезпечити дотримання таких умов та багато провідних виробників транспортних засобів вже їх дотримуються.
Зокрема, щодо об’єму двигуна повідомляємо, що виробники транспортних засобів вже давно перейшли на виробництво менших за об’ємом, проте економічних та з достатньою потужністю двигунів.
Вибір автоматичної КПП в умовах трафіку є більш доречною, оскільки сучасні автоматичні КПП є більш економними. До того ж багато виробників пропонують шасі з автоматичними КПП.
Автомобіль призначений для використання на дорогах загального користування з колісною формулою 6х4, а не всюдихідної 6х6, при якій використання барабанних передніх гальм дійсно було б більш доречно. Саме тому й потрібні також всі електронні системи, такі як ABS, ASR та ESP для більш безпечного пересування автомобіля дорогами загального користування. Оснащення дисковими гальмами для багатьох виробників не є проблемою.
Багато виробників може надати опції з дзеркалами заднього виду з підігрівом та електрорегулюванням, панорамним дзеркалом з підігрівом.
Кут повороту КМУ в 410 градусів та більше може використовуватися навіть в менших за класом КМУ. Такі приклади представлені на ринку.
Також на ринку присутні пропозиції щодо максимального гідравлічного горизонтального вильоту 7,9м та вище.
Враховуючи вищенаведене, не вбачаємо в умовах Тендерної документації будь-яких дискримінаційних умов, а тому й не вбачаємо за необхідне вносити зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
2d8c92d7dfba44f2867bb1657e0d8426
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-006864-b.b3
Назва:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення _ 152 вiд 13 травня 2020 року про сплату коштiв за подання скарги.pdf 02.06.2020 17:51
- Порівняння краново-маніпуляторних установок представлених на ринку щодо вимог специфікації.pdf 02.06.2020 17:51
- Порівняння шасі автомобілів представлених на ринку щодо вимог технічної специфікації.pdf 02.06.2020 17:51
- Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.pdf 02.06.2020 17:51
- Специфікація автомобіля MAN TGX.pdf 02.06.2020 17:51
- Специфікація автомобіля Renault C.pdf 02.06.2020 17:51
- Специфікація автомобіля КрАЗ 6511.pdf 02.06.2020 17:51
- Специфікація автомобіля МАЗ 6312.pdf 02.06.2020 17:51
- Специфікація автомомбіля Mercedes-Benz Arocs з двигуном OM 10_7..pdf 02.06.2020 17:51
- File0103.PDF 04.06.2020 14:45
- Рішення від 05.06.2020 № 11149.pdf 05.06.2020 22:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.06.2020 17:51
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.06.2020 22:37
Задовільнена:
Ні