• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання» ( Інтерактивні комплекси)

Придбання інтерактивних комплексів

Завершена

1 000 050.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 000.50 UAH
Період оскарження: 15.04.2020 14:48 - 27.04.2020 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга до АМКУ

Номер: 2807a68d988c408ebfaadbfc81b9c080
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-15-004079-b.c5
Назва: Скарга до АМКУ
Скарга:
Скарга до АМКУ, Платіжне доручення, додатки у вкладенні.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2020 11:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.06.2020 22:45
Автор: ТОВ "КРЕО СІНЕРЖІ", Глушан Олена Віталіївна +380683826358 kreosynerzhy@gmail.com
Вимога
Є відповідь

ОСКАРЖЕННЯ

Номер: d91065c906f444b0b0174fc324579978
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-15-004079-b.a4
Назва: ОСКАРЖЕННЯ
Вимога:
Шановний замовник! Щодо фактичних обставин по справі. За оголошеною Вами процедурою закупівлі інтерактивного обладнання 13.05.2020 року після розкриття та розгляду тендерних пропозицій було кваліфіковано учасника ФОП Гончаров Д.В. як переможця. Однак результати процедури закупівлі не можна визнати такими, що відповідають Закону України “Про публічні закупівлі” (далі Закону), за наступних підстав. 1. Так, Згідно з ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Скановані документи повинні бути адресовані замовнику, мати вихідний номер, ідентифікатор даної процедури закупівлі згідно інформації оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу. При цьому файл № 2 «Кваліфікаційні критерії», поданий ФОП Гончаров Д.В., містить Довідки, що не відповідають вимогам тендерної документації, не мають вихідного номера, дати, не адресовані замовнику та не мають ідентифікатор закупівлі. 2. Згідно з тендерною документацією - Копії документів (за виключенням нотаріальних), які надаються у складі пропозиції учасником обов’язково завіряються підписом уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також відбитком печатки (у разі використання)* із обов’язковим зазначенням словосполучення «Згідно з оригіналом», посада, прізвище, ім’я по батькові особи, що завіряє копію, дата завірення копії. При цьому Файл № 4 «Інші документи» містить копії документів, а саме Виписку з Єдиного державного реєстру, на якому не вказана дата завірення копії, у Витягу з Єдиного державного реєстру — не вказана дата, посада уповноваженої особи, прізвище та ім’я, позначення-напис “Згідно з оригіналом”. Паспорт учасника — не вказана дата завірення. 3. Згідно з умовами ТД учасники у складі своєї ТП учасники подають Копію чинного на дату проведення аукціону сертифікату ISO 9001:2015 на систему управління якістю на виробництво інтерактивних мультимедійних комплексів та на cepвісне обслуговування інтерактивного обладнання, що пропонується до постачання, дійсного на дату кінцевого дня подання тендерних пропозицій, завірений печаткою та підписом виробника. Однак ФОП Гончаров Д.В. надав даний документ не завірений як вимагалося тендерною документацією - Копії документів (за виключенням нотаріальних), які надаються у складі пропозиції учасником обов’язково завіряються підписом уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також відбитком печатки (у разі використання)* із обов’язковим зазначенням словосполучення «Згідно з оригіналом», посада, прізвище, ім’я по батькові особи, що завіряє копію, дата завірення копії. Окрім того відповідно до Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003», затвердженим наказом Держспоживстандарту від 7.04.2003 №55, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції від 18.06.2015 №1000/5 — документи з метою їх подальшої ідентифікації та набуття юридичної сили мають наступні обов’язкові реквізити: номер документу, дату складання, найменування адресата та адресанта тощо, а копії документів повинні бути засвідчені написом “Згідно з оригіналом” із обов’язковим указанням дати посвідчення, ПІБ, посади особи, яка посвідчує документ, а також власноручний підпис особи. Тобто, подані ФОП Гончаров Д.В. документи, у зв’язку із відсутністю обов’язкових елементів/реквізитів, які повинні мати оригінали документів та їх копії, фактично не мають юридичної сили, а тому не повинні були прийматися Замовником взагалі. 4. Згідно з умовами ТД учасники у складі своєї ТП учасники подають Гарантійний лист про постачання нового обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання цінової пропозиції з інформацією щодо умов та термінів гарантійного та сервісного обслуговування Товару. При цьому Учасник надав Гарантійний лист, проте не зазначив в ньому умови та терміни гарантійного та сервісного обслуговування, що фактично нівелює його юридичну можливість як одностороннього зобов’язання вчиняти певні правочини за умови настання відповідних обставин, оскільки не визначено істотних умов, за яких та протягом якого часу ці умови повинні настати. Фактично Замовник не забезпечений гарантійними зобов’язаннями учасника ані щодо предмету, ані щодо термінів поставки. А сам учасник ФОП Гончаров Д.В. не довів та документально не підтвердив, що буде забезпечувати гарантійне та сервісне обслуговування протягом того чи іншого терміну. Вказана правова позиція підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 1348-р/пк-пз від 20.03.2017 року та № 1648-р/пк-пз від 30.03.2017 року. 5. Згідно з умовами ТД учасники у складі своєї ТП учасники подають Довідку про виконання аналогічного договору (або договорів), де зазначено повне найменування замовників згідно таких договорів, їх код ЄДРПОУ, адреса та контактні телефони, ПІБ посадових осіб замовників, що були уповноважені за супровід та виконання таких договорів, номер та дата укладання договорів та предмет договорів. Однак учасник ФОП Гончаров Д.В. не вказав номер та дату укладання договорів в Довідці. Фактично у випадку подання учасником недостовірних даних та навмисного введення Замовника в оману, вказані аналогічні договори згодом неможливо буде ідентифікувати, а відтак і притягнути до відповідальності винну особу. 6. Згідно з умовами ТД учасники у складі своєї ТП учасники Авторизаційні листи від виробника чи офіційного представника виробника на території України з зазначенням найменування учасника, номера торгів, назви товару із зазначенням кількості, на інтерактивні дошки, проектори, ноутбуки. Однак Учасник ФОП Гончаров Д.В. надав Авторизаційний лист на проектор від Інституту новітніх технологій, в якому зазначено що даний інститут є офіційним представником виробника проекторів Viewsonic. Доводимо до відома, що виробник Viewsonic надав офіційний лист (завантажуємо окремо), в якому зазначив що офіційними дистриб’юторами (представниками) Viewsonic на території України є компанії MTI, InterSystem, Elko, Diweave. Тобто Аторизаційний лист на проектор Viewsonic міг надати або сама компанія Viewsonic, або компанії MTI, InterSystem, Elko, Diweave. Відтак Авторизаційний лист наданий учасником на проектор — не є дійсний та не може братися до уваги при розгляді тендерної пропозиції. 7. Згідно Додатку 3 п.7.2. Учасник підтверджує під час проведення процедури закупівлі, шляхом надання наступних документів у складі тендерної пропозиції, а саме: Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, які вказані в таблиці Додатку (обов‘язково зазначається виробник, модель (артикул) для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника. У разі відсутності зазначених вимог, Замовник залишає право відхилити пропозицію). Учасник ФОП Гончаров Д.В. надав Порівняльну таблицю відповідності проте не зазначив в ній виробника Спеціалізованого програмного забезпечення. Оскільки наведена вище умова не була виконана, що є порушенням вимог Документації, Пропозиція ФОП Гончаров Д.В. мала бути відхилена Замовником. Вказана правова позиція підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № No11052-р/пк-пзвід 12.08.2019 року. 8. Учасник надав посвідчення на Соловйова А.В. - начальник проектного відділу ТОВ “Київелектроспецмонтаж” як особи, яка має допуск з електробезпеки та буде здійснювати монтаж обладнання. При цьому в Довідці про працівників учасника Соловйов А.В. зазначений не був. Тобто фактично поданий документ не має ніякого відношення до учасника, оскільки з нього неможливо встановити факт трудових (за договором, контрактом) чи господарських (у випадку надання послуг) правовідносин між Соловйовим А.В. та учасником ФОП Гончаров Д.В. 9. Програмне забезпечення запропоноване учасником Klassmate Presenter ПОВНІСТЮ не відповідає технічним вимогам Додатку 3 тендерної документації. Щодо правового обгрунтування Відповідно до п.п. 15, 30 ч. 1 ст. 1 Закону: - переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації - тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації Згідно зі ст. 3 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 4 ст. 28 Закону Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Не відхиливши Пропозиції ФОП Гончаров Д.В. Замовник порушив вимоги частини першої статті 30 Закону, відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону, зокрема, об’єктивна та неупереджена оцінка. На підставі вищевикладеного, наполягаємо рішення про кваліфікацію як переможця ФОП Гончаров Д.В. відмінити. В іншому випадку будемо змушені будемо звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний учасник! Уважно розглянувши Ваш лист, повідомляємо: 1. Усі Довідки що містяться у файлі № 2 «Кваліфікаційні критерії», поданому ФОП Гончаров Д.В., мають вихідний номер, дати, адресовані замовнику та мають ідентифікатор закупівлі. 2. Згідно розділу ІІІ Тендерної документації (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) до формальних (несуттєвих) помилок належать: не завірення окремої сторінки (сторінок) підписом та/або печаткою (за наявності) учасника торгів; неправильне, неповне завірення та/або не завірення учасником копії документа згідно з вимогами цієї документації. Тому тендерний комітет має право віднести це до формальних помилок. 3. Копія чинного на дату проведення аукціону сертифікату ISO 9001:2015 на систему управління якістю на виробництво інтерактивних мультимедійних комплексів та на cepвісне обслуговування інтерактивного обладнання, що пропонується до постачання, дійсного на дату кінцевого дня подання тендерних пропозицій, згідно з вимогами тендерної документації мала бути завірена печаткою та підписом виробника. ФОП Гончаров Д.В. надав даний документ завірений печаткою та підписом виробника. 4. Вимоги про відповідність документів учасника ДСТУ 4163-2003, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічної політики від 07.04.2003 р. № 55, в тендерній документації не висувалися. 5. Згідно з умовами тендерної документації учасники подають гарантійний лист про постачання нового обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання цінової пропозиції з інформацією щодо умов та термінів гарантійного та сервісного обслуговування товару. ФОП Гончаров Д.В. подано гарантійний лист про постачання нового обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання цінової пропозиції з інформацією щодо умов та термінів гарантійного та сервісного обслуговування товару. Умови та терміни гарантійного та сервісного обслуговування повністю зазначені в тендерній пропозиції ФОП Гончаров Д.В. Додатково звертаємо увагу, що до формальних (несуттєвих) помилок належить, серед іншого, зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника. 6. У довідці про виконання аналогічних договорів ФОП Гончаров Д.В. вказав номери та дати укладання договорів. 7. Згідно з умовами тендерної документації учасники у складі своєї тендерної пропозиції надають Авторизаційні листи від виробника чи офіційного представника виробника на території України з зазначенням найменування учасника, номера торгів, назви товару із зазначенням кількості, на інтерактивні дошки, проектори, ноутбуки. ФОП Гончаров Д.В. надав відповідний Авторизаційний лист на проектор від Інституту новітніх технологій в освіті, в якому зазначено що даний інститут є офіційним представником виробника проекторів Viewsonic. Згідно інформації на сайті Viewsonic за посиланням https://www.viewsonic.com/ua/partners/ в розділі офіційні партнери Viewsonic Інститут новітніх технологій в освіті (ТОВ ІНТО) дійсно є офіційним представником виробника проекторів Viewsonic. Звертаємо увагу, що в тендерній документації не вимагалося надання Авторизаційних листів саме від дистриб’ютора виробника на території України. 8. Згідно Додатку 3 п.7.2 учасник подає порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, які вказані в таблиці Додатку (обов‘язково зазначається виробник, модель (артикул) для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам замовника. У разі відсутності зазначених вимог замовник залишає право відхилити пропозицію, але не зобов’язаний відхилити таку пропозицію. 9. Оскільки Учасник надав Сертифікат, який дає право проводити установку, консультації та навчання по роботі з інтерактивним обладнанням то даний сертифікат передбачає також підключення обладнання до діючої електричної мережі. 10. Програмне забезпечення запропоноване ФОП Гончаров Д.В. відповідає технічним вимогам Додатку 3 тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, тендерний комітет вважає, що пропозиція ФОП Гончаров відповідає тендерній документації та визнана найбільш економічно вигідною. А вимога про відміну рішення про кваліфікацію як переможця ФОП Гончаров Д.В. є безпідставною та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Обмеження конкуренції

Номер: eb333d1ea29a4888b7b6c64b48ca1b35
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-15-004079-b.c3
Назва: Обмеження конкуренції
Вимога:
У Додатку 3 Ви вимагаєте надання грифу МОН на програмне забезпечення до інтерактивної дошки «Схвалено для використання у закладах загальної середньої освіти». Кожна інтерактивна дошка постачається з програмним забезпеченням, що розробляється її виробником, оскільки без нього вона втрачає свою функціональність. Тому, таке програмне забезпечення не може бути виокремлене як окремий товар. Жоден з нормативних актів не передбачає обов'язковість надання грифу МОН України для програмного забезпечення до інтерактивної дошки, тому зазначена Вами вимога розцінюється як намір обмежити коло потенційних Учасників закупівлі. Просимо Вас внести зміни до Тендерної документації та усунути вимогу про необхідність надання грифу МОН на програмне забезпечення до інтерактивної дошки «Схвалено для використання у закладах загальної середньої освіти».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Повідомляємо, що Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» (надалі – Інститут) як головна організація Міністерства освіти і науки України з питань стандартизації засобів навчання та обладнання для закладів освіти відповідно до Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17.06.2008 № 537, розглядає зразки (макети) обладнання та допоміжних матеріалів для загальноосвітніх навчальних закладів виготовлені (представлені) підприємствами-виробниками (постачальниками), перевіряє наявність висновку санітарно-епідеміологічної експертизи Міністерства охорони здоров’я на відповідність вимогам діючого санітарного законодавства України та організовує проведення експертизи на відповідність нормативно-правовим актам галузі освіти. За результатами експертизи, у разі позитивного висновку, комісія з засобів навчання, обладнання та комп’ютеризації закладів освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України надає свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам. Номер і дата реєстрації свідоцтва з формулюванням висновку «Використання в закладах освіти України дозволяється» зазначається у вихідних даних кожного виду обов’язкової ділової документації. Згідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 17.06.2008 N 537 «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України», Грифи МОН надають засобам навчання, зокрема: Відео- та аудіозасобам навчання - засоби навчання, застосування яких потребує використання спеціальної техніки (апаратури) для подачі закладеної у них інформації; Електронним засобам навчального призначення - засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні (комп'ютерні програми загально-дидактичного спрямування, електронні таблиці, електронні бібліотеки, слайдтеки, тестові завдання, віртуальні лабораторії тощо); Електронним засобам загального призначення - засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні та забезпечують підтримку інноваційних технологій навчання (операційні системи, прикладні програми, автоматизовані системи управління, бази даних тощо). У зв’язку з тим, що Замовник не має спеціалістів, які б могли на достатньому фаховому рівні проаналізувати відповідність складного обладнання санітарним нормам і правилам, технічним умовам та педагогічним вимогам, в перелік документації включена вимога надати гриф МОН на програмне забезпечення до інтерактивної дошки «Схвалено для використання у закладах загальної середньої освіти» . Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація є такою, що відповідає чинному законодавству та не потребує внесення змін.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Внесення змін до Тендерної документації

Номер: b88e1415efd64a00931c9580e239be9d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-15-004079-b.a2
Назва: Внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
Додаток 3 (п. 7.8.) встановлює, що Учасники повинні надати Копію чинного на дату проведення аукціону сертифікату ISO 9001:2015 на систему управління якістю на виробництво інтерактивних мультимедійних комплексів. Звертаємо Вашу увагу, що обладнання, яке входить до складу мультимедійного комплексу (дошка, ПЗ, проектор, ноутбук) виготовляється РІЗНИМИ виробниками, а не як єдиний готовий виріб (мультимедійний комплекс), тому кожен з цих виробників має свій Сертифікат ISO 9001:2015 на виробництво ОКРЕМО дошок, ПЗ, проекторів, ноутбуків. Учасники, які беруть участь у закупівлі є дистриб’юторами складових комплексу (дошка, ПЗ, проектор, ноутбук), тому об'єднуючи їх в мультимедійний комплекс, вони не здійснюють будь-яких дій, які б змінювали їх технічні характеристики або функціональне призначення (тобто дій, які пов’язані з ВИРОБНИЦТВОМ). Виходячи з цього, надання Сертифікату ISO 9001:2015 на виробництво мультимедійних комплексів не є можливим. Більше того, зазначені Сертифікати не визначені як обов’язкові жодним Наказом МОН та не підтверджують якість обладнання. Таким чином, вимагаємо внести зміни до Додатку 3 Тендерної документації та викласти пункт 7.8. в наступній редакції: «Копію чинного на дату проведення аукціону сертифікату ISO 9001:2015 на систему управління якістю на виробництво інтерактивних мультимедійних комплексів або на кожну з їх складових».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Як Ви вірно вказали до складу мультимедійного комплексу входить: інтерактивна дошка, ПЗ, мультимедійний проектор з короткофокусним об'єктивом, ноутбук. Тобто закуповується комплекс як окремий продукт, а не компоненти, з яких можна скласти такий чи подібний комплекс. Відповідно для забезпечення якості, злагодженості роботи, нормальної сумісності обладнання вимагається надати копію сертифікату ISO 9001:2015 на виробництво інтерактивних мультимедійних комплексів та на cepвісне обслуговування інтерактивного обладнання, що пропонується до постачання. Тому Замовником буде розглядатися сертифікація ISO 9001:2015 як на виробництво інтерактивних мультимедійних комплексів так і на кожну з їх складових.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 17cc5d5030154bccb3d473af4111a69b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-15-004079-b.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з вимогами пункту 7.7. Додатку 3 до Тендерної документації Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції Посвідчення Спеціаліста з установки інтерактивного обладнання. Звертаємо Вашу увагу, що жоден законодавчий акт не передбачає, що особа, яка здійснює установку інтерактивного обладнання повинна мати якесь особливе посвідчення, в якому зазначається конкретно інтерактивне обладнання. Крім цього, для того, щоб документ мав юридичну силу, він повинен бути виданий уповноваженим на те органом/спеціалізованою установою. Жоден законодавчий акт України не встановлює порядку видачі такого посвідчення, його форму та уповноважений на видачу орган/установу. Зазначена Вами вимога свідчить про те, що Ви навмисне намагаєтеся звузити коло Постачальників, які бажають взяти участь у Вашій закупівлі, зазначивши як обов’язковий документ, що є абсолютно не потрібним. Закликаємо Вас не порушувати принципи законодавства України у сфері публічних закупівель та усунути дискримінаційні вимоги, а саме – обов’язковість надання Посвідчення Спеціаліста з установки інтерактивного обладнання.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Порядок робіт з електроустановками та електрообладнанням визначений Правилами безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими наказом № 4 від 09.01.1998 р. Міністерства праці та соціальної політики України Комітетом по нагляду за охороною праці. Згідно з п. 2.1.4. Забороняється допускати до роботи в електроустановках осіб, які не пройшли навчання і перевірку знань цих Правил. Форма посвідчення про перевірку знань, допуску до робіт з електроустановками передбачена Додатком 2 до пункту 2.1.3 Правил. Тому з метою повної відповідності очікуваного предмету закупівлі вимогам навчального процесу та безпечності монтажу та подальшого обслуговування інтерактивного електрообладнання Замовником визначено надання Посвідчення Спеціаліста з установки інтерактивного обладнання як доказу допуску до робіт з електроустановками.
Статус вимоги: Відхилено