-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва
Очікування коштів
Завершена
356 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 567.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 567.00 UAH
Період оскарження:
15.04.2020 14:37 - 26.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Зміна умов Тендерної документації.
Номер:
c25b9792aecf4e2da7f1f84a4e009cac
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-003905-b.b1
Назва:
Зміна умов Тендерної документації.
Вимога:
Одним із основних принципів проведення публічних закупівель – є недискримінація учасників, згідно зі ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
У відповідності до ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Під час детального ознайомлення з умовами тендерної документації Замовника Комунального некомерційного підприємства «Териториальне медичне об’єднання «Обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф» Запорізької обласної ради було виявлено низку дискримінаційних вимог.
Предметом закупівлі за ідентифікатором UA-2020-04-15-003905-b є послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (код ДК 021:2015 – 791100008).
Додатком № 1 Тендерної документації встановлені кваліфікаційні критерії до учасника.
1. Так, п. 1 Додатку № 1 вимагається надання довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору у 2019 році році, в якій повинна бути зазначена інформація щодо стану належного виконання договору стосовно якості та строків.
Під аналогічним договором слід розуміти договір, предметом якого є надання юридичних послуг комунальному закладу (установі).
Підтверджуючі документи: скановані копії аналогічного договору з додатками (акти наданих послуг або видаткові накладні або листи відгуки), які підтверджують завершення аналогічного договору.
Проте вказана щодо наявності аналогічного договору саме з комунальною установою є дискримінаційною. Незрозумілим є те, на підставі чого Замовник обмежує коло суб’єктів за принципом фінансування та виходить із права власності суб’єкта. Предметом даної закупівлі є надання юридичних послуг, тому вимога щодо надання аналогічного договору на підтвердження кваліфікаційних критеріїв повинна виходити саме з предмету закупівлі. Безліч потенційних учасників має аналогічні договори з іншими суб’єктами господарювання та не має договору про надання юридичних послуг саме з комунальним закладом (установою), однак це ніяким чином не впливає на кваліфікацію та досвід учасника у юридичній практиці.
Аналогічна позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо вимоги про надання аналогічного договору з певним суб’єктом залежно від форми власності викладена у рішенні № 9941-р/пк-пз від 26 вересня 2018 року у закупівлі UA-2018-08-27-001135-с.а1 за посиланням https://zakupki.prom.ua/ru/gov/tenders/UA-2018-08-27-001135-c/complaints/97d184a1b4444c099550a0dc9a4745f7
2. Пунктом 3 Додатку № 1 вимагається надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації: До штату Учасника (або до складу його учасників/засновників фізичних осіб) повинно входити не менше 4 (ЧОТИРЬОХ) працівників, кваліфікованих працівників, а саме: працівників що мають стаж у сфері права, з яких не менше 3 (ТРЬОХ) З УРАХУВАННЯМ КЕРІВНИКА повинні мати свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю та не менше 2-1 (двох-одного) повинні бути штатними юристами (юристом), які (який) мають (має) дипломи бакалавра та/або спеціаліста, магістра в галузі права, в т.ч. керівник учасника повинен мати досвід роботи у галузі права ТА НЕПРЕРИВНИЙ СТАЖ ЗДІЙСНЕННЯ АДВОКАТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ не менше 10 (десяти) років, за формою встановленою у Додатку № 1.
Вимога щодо наявності працівників із свідоцтвом про право на заняття адвокатською діяльності є цілком зрозумілою в рамках діючого законодавства, зокрема під час представництва в органах судової влади. Однак вимога щодо наявності непреривного стажу здійснення адвокатської діяльності не менше 10 (десяти) років керівником учасника є відверто дискримінаційною. Замовником у тендерній документації не доведено та підтверджено необхідність встановлення саме цієї вимоги до керівника. Керівник є представником юридичної особи, він відповідає за виконання умов договору, а його виконання може бути, в свою чергу, покладено на працівника учасника із стажем роботи у галузі предмету договору який буде визначено. Наявність саме адвокатського стажу не менше 10 (десяти) років ніяким чином не впливає на кваліфікацію та якість послуг, що будуть надаватися в рамках договору. Тим паче, законодавством не встановлено жодних вимог щодо наявності певного визначеного у часі терміну стажу здійснення адвокатською діяльності для можливості виконання певних функцій, прав та обов’язків.
Аналогічне стосується і вимоги, що встановлена у підпункті 1 п. 1.2. Додатку № 3, а саме «Досвід роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника в сфері адвокатської діяльності: не менше 10 років».
3.Підпунктом підпункту 2 п. 1.2. Додатку № 3 встановлена вимога щодо досвід роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності: не менше 10 років. Підтверджується завіреною особистим підписом копією трудової книжки особи.
Замовником не доведена необхідність наявності саме досвіду роботи на посаді юрисконсульта. Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» містить немало професійних назв робіт, які можна певною мірою віднести до «юридичних професій» та які .свідчать про наявність юридичного стажу та досвіду роботи у юридичній сфері. Дана вимога є також дискримінаційною.
4. Також звертаємо особливу увагу на вимогу підпункту 3 п. 1.2. Додатку № 3, яким встановлена необхідність наявності наукового ступені в галузі права. Що є відверто абсурдною та дискримінаційною.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» Вчені мають право на здобуття наукового ступеня доктора філософії і доктора наук та присвоєння вчених звань старшого дослідника, доцента і професора. Наявність відповідного наукового ступеня або вченого звання є кваліфікаційною вимогою для зайняття науковим працівником відповідної посади.
Наукові ступені — кваліфікаційна система в науковій діяльності, державне визнання рівня кваліфікації вченого, що є критеріями ранжування наукових і науково-педагогічних працівників. В Україні присуджують наукові ступені — кандидата і доктора наук. Тобто наявність наукового ступеня має значення лише для працівників у сфері научної діяльності. Замовником у тендерній документації не доведена необхідність наявності саме працівників із науковим ступенем, там паче не вказано яке повинне бути їх функціональне призначення, адже у предмет закупівлі, а саме «послуги з юридичного консультування та юридичного представництва» не входить надання наукового висновку доктором філософії або доктором юридичних наук. Для цього існують спеціалізовані установи такі як Науково-дослідні інститути, Національна академія правових наук України та підпорядковані їй Науково-дослідні інститути в окремих галузях права.
Підсумовуючи вищевикладене наявність даного переліку дискримінаційних вимог свідчить про здійснення узгоджених антиконкурентних дій, що штучно обмежує економічну конкуренцію на ринку та не сприяє економії бюджетних коштів та є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та норми Закону України «Про захист економічної конкуренції». Складається думка, що встановлені Замовником вимоги, зокрема у кваліфікаційних критеріях прописані під певного Учасника.
Встановлюючи дискримінаційні вимоги в Тендерній документації Замовник порушує права значного кола потенційних учасників брати участь у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками. У випадку ігнорування та відхилення даної вимоги, є усі підстави та строки для звернення із скаргою до Антимонопольного комітету України.
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до Тендерної документації процедури відкритих торгів UA-2020-04-15-003905-b, на закупівлю послуг з юридичного консультування та юридичного представництва, код ДК 021:2015: - 791100008, а саме вилучити з умов тендерної документації дискримінаційні вимоги:
- п. 1 Додатку № 1 ТД «Під аналогічним договором слід розуміти договір, предметом якого є надання юридичних послуг комунальному закладу (установі)»;
- п. 3 Додатку № 1 ТД «керівник учасника повинен мати досвід роботи у галузі права та непреривний стаж здійснення адвокатської діяльності не менше 10 (десяти) років»;
- підпункт 1 п. 1.2 Додатку № 3 ТД «Досвід роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника в сфері адвокатської діяльності: не менше 10 років. Підтверджується витягом з ЄДИНОГО РЕЄСТРУ АДВОКАТІВ УКРАЇНИ, що функціонує на підставі Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» та «Порядку ведення Єдиного реєстру адвокатів України», затвердженого рішенням Ради адвокатів України від 17 грудня 2012 року № 26 (із змінами та доповненнями)»;
- підпункт 3 п. 1.2 Додатку № 3 ТД «Наявність наукового ступеня у галузі права. Підтверджується відповідним дипломом».
2. Внести зміни до Тендерної документації процедури відкритих торгів UA-2020-04-15-003905-b, на закупівлю послуг з юридичного консультування та юридичного представництва, код ДК 021:2015: - 791100008, а саме змінити дискримінаційні умови тендерної документації:
- підпункт 2 п. 1.2. Додатку № 3 ТД «Досвід роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності: не менше 10 років. Підтверджується завіреною особистим підписом копією трудової книжки особи» змінити на «Стаж юридичної роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності: не менше 10 років. Підтверджується завіреною особистим підписом копією трудової книжки особи».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.04.2020 15:31
Вирішення:
Вимоги не є дискримінаційними виходячи з наступного.
По першому питанню. Замовник, керуючись принципами прозорості, підтримки конкуренції та недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності використання коштів сформулював вимоги до предмету закупівлі як до цілісного рішення. Враховуючи вимоги п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога про наявність досвіду виконання аналогічного договору у 2019 році з комунальною установою буде свідчити про наявність відповідної кваліфікації виходячи саме з роду діяльності Замовника та виконання останнім своїх функцій та повноважень.
По другому питанню. Вимога щодо наявності непреривного стажу здійснення адвокатської діяльності не менше 10 (десяти) років керівником учасника, а також вимога, що встановлена у підпункті 1 п. 1.2. Додатку № 3, а саме «Досвід роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника в сфері адвокатської діяльності: не менше 10 років», спрямовані на досягнення мети отримання належних та якісних послуг з юридичного консультування та юридичного представництва виходячи з роду діяльності Замовника, свідчить про наявний досвід діяльності Виконавця та його кваліфікованість в різних галузях права.
По третьому питанню, аналогічно, вимога щодо досвіду роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності не менше 10 років, спрямована на досягнення мети отримання належних та якісних послуг з юридичного консультування та юридичного представництва виходячи з роду діяльності Замовника, свідчить про наявний досвід діяльності Виконавця та його кваліфікованість в різних галузях права.
По четвертому питанню, наявність наукового ступеня в галузі права додатково підтверджує стаж роботи в галузі права, високий професіоналізм, кваліфікованість, систематизованість знань, умінь і практичних навичок.
Статус вимоги:
Відхилено