-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Гоголя в м. Старий Самбір Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013)
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Гоголя в м. Старий Самбір Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013)
Торги не відбулися
2 967 372.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
Період оскарження:
15.04.2020 12:04 - 26.04.2020 00:00
Вимога
Без відповіді
Незаконне відхилення
Номер:
1a5021de09b34451b29b26fba4d2f5b8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-002115-b.a2
Назва:
Незаконне відхилення
Вимога:
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Старосамбірської міської ради Львівської області №35 від 08 травня 2020 р. пропозиція ФОП Іванишина І.С. було відхилено як таку що не відповідає вимогам тендерної документації. Повідомляю, що в умовах тендерної тендерній документації на закупівлю робіт «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Гоголя в м. Старий Самбір Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (45230000-8) (ДК 021:2015)» затвердженій рішенням тендерного комітету від «15» квітня 2020 р. такі вимоги як: надання учасником: - гарантійного листа про те, що зобов’язується своєчасно усувати з будівельного майданчика сміття, непотрібні для подальших робіт будівельну техніку та матеріали,тимчасові спори та приміщення; - згоду про те, що зобов’язується відповідати за поведінку своїх працівників на будівельному майданчику, забезпечувати дотримання ними трудової та технологічної дисципліни, забезпечувати дотримання вимог техніки безпеки і охорони праці працівниками Генпідрядника і субпідрядників; - згоду про те, що зобов’язується до надходження бюджетних коштів за вимогою Замовника виконувати роботи за рахунок власних коштів; не передбачено. Відповідно рішення про відхилення моєї тендерної пропозиції є незаконним.
Щодо розрахунку заробітної плати повідомляю наступне:
Згідно вимог Тендерної документації не було встановлено розмір мінімальної заробітньої плати, а лише надання розрахунку заробітньої плати. Дана підствава відхилення є незаконною, оскільки заробітну плату своїм працівникам встановлює лише виконавець. Розмір кошторисної заробітної плати обчислюється згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Величина, нижче якої не може бути розмір кошторисної заробітної плати, визначається з використанням даних щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за попередній звітний рік та прогнозного індексу споживчих цін на поточний рік.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 3 Закону «Про публічні закупівлі»:
« Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.».
Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо: учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям встановленим статтею 16 Закону, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Враховуючи наведене, учасник ФОП Іванишин І.С. не порушив умови Документації, тому його Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником.
Враховуючи все вищевказане, просимо переглянути своє рішення.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.pdf 18.05.2020 21:06
Дата подачі:
18.05.2020 21:06
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
8ab55131b48641d99905fa5d0f51b771
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-002115-b.a1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
«15» квітня 2020 року Старосамбірська міська рада Львівської області (Далі — Замовник) оприлюднив оголошення про заплановану закупівлю робіт з «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Гоголя в м. Старий Самбір Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (45230000-8) (ДК 021:2015).
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
У п. 5 Розділу ІІІ ТД Інструкція з підготовки тендерної пропозиції вказано згідно з цією документацією та Додатком 2 Учасник подає, як частину його пропозиції, документи, що підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним вимогам, якими є, зокрема:
1) Довідка про виконання аналогічного/их договору/ів загальною вартістю не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі Замовника за формою, наведеною нижче.
2) Виконання аналогічного/их договору/ів* про виконання робіт з будівництва або капітального ремонту доріг або вулиць Замовнику державної або комунальної форми власності за 2019 рік або за 2020 рік (подається як мінімум 1 копія завіреного учасником договору) та оригінал як мінімум одного позитивного листа – відгуку виданого не раніше квітня 2020 року, що відповідає копії/ям поданих аналогічних договорів від організацій які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів (може подаватись копія договору, що виконується), а також оформлених на їх виконання довідок про вартість виконаних учасником будівельних робіт за формою №КБ-3.
* - під аналогічним договором розуміється договір з влаштування/будівництва/капітального ремонту дороги або вулиці бруківкою
Відповідно до п.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Отже, законодавством України не встановлено обмеження щодо замовника аналогічного договору, а лише щодо наявності досвіду його виконання.
Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору саме для Замовника державної або комунальної форми власності, оскільки за таких умов в тендері не зможуть взяти участь учасники, які виконували аналогічні роботи для замовників приватної форми власності, ОСББ, серед яких є і учасник.
Статтями 43 та 44 Господарського кодексу України встановлено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику.
Статтею 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Крім того, серед основних принципів ведення господарської діяльності є принцип свободи діяльності у межах дозволених законом. Згідно статті 317 Господарського кодексу України загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Відповідно до статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу. Вимогами статті 846 Цивільного кодексу України визначено, що строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряд. Відповідно до статей 843, 846 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.
Вимога щодо певного критерію замовника аналогічного договору (державної або комунальної форми власності) є незаконною та дискримінаційною, враховуючи чинні норми матеріального права, встановлення такого кваліфікаційного критерію, як документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору не повинно бути прив’язано виключно до договорів, укладених з такими замовниками, адже учасник може підтвердити досвід виконання аналогічних робіт, що є предметом публічної закупівлі, будь – якими угодами, укладеними із замовниками приватної власності. Зазначене кореспондується з рішенням постійно діючої колегії АМКУ №18569-р/пк-пз від 13.12.2019.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть договір про виконання робіт для замовників державної або комунальної форми власності, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі.
Скаржник ПП «Уенерго» має досвід виконання аналогічного договору з влаштування та капітального ремонту дороги або вулиці бруківкою для Замовників приватної форми власності та ОСББ. Однак не може взяти участь у закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних вимог у ТД.
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, можна дійти переконливого висновку, що ці вимоги мають бути виключені з Документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку виконання робіт згідно предмету закупівлі. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника у ТД, скаржник не може прийняти участь у закупівлі. (приклад)
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «30» квітня 2020року.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства
.ДОДАТКИ:
1. Доказ оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
25.04.2020р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 25.04.2020 22:19
- Скан-копія платіжного доручення 25.04.2020 22:19
- Рішення від 29.04.2020 № 8228.pdf 29.04.2020 21:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.04.2020 22:19
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.04.2020 21:30