-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з видалення великогабаритних відходів
Більш детально викладено у тендерній документації
Завершена
599 970.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 999.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 999.85 UAH
Період оскарження:
15.04.2020 10:01 - 27.04.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги - техніка
Номер:
810fbd1a2e3f4354a29cedafbbbc1d67
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-000362-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги - техніка
Вимога:
Згідно підпункту 1.1.2 пункту 5 Розділу 3 Тендерної документації – учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у складі тендерної документації має надати підтвердження володінням чи користуванням - автомобілями-сміттєвоз об’ємом не менш 20 м3 в кількості не менше 3 одиниці, та транспортні засоби вантажопідйомністю не менш 11 т. для транспортування та розміщення знімних контейнерів об’ємом не менш 7 м3 та наявність таких знімних контейнерів в кількості не 2 одиниць.
Вказані вимоги є дискримінаційними і надмірними, відповідно тендерної документації закупівлі UA-2020-04-15-000362-a предметом закупівлі є Послуги з видалення великогабаритних відходів, відповідні послуги надаються транспортними засобами для транспортування та розміщення знімних контейнерів об’ємом не менш 7 м3. Замовником жодним чином не обгрунтована необхідність наявності у учасника автомобілів-сміттєвозів об’ємом не менш 20 м3, які використовуються для вивезення твердих побутових відходів.
Також Замовником не обгурунтована необхідність у виконавця транспортних засобів для транспортування та розміщення знімних контейнерів об’ємом вантажопідйомністю не менш 11 т., оскільки відповідно тендерної документації послуги надаються за допомогою контейнерів об’ємом не менш 7 м3, а в свою чергу контейнер об’ємом 7 м3 не може важити більше 7 тон, то вказана вимога замовника щодо вантажопідьйомності автомобілів в 11 тон є дискримінаційною.
Враховуючи вище зазначене вимоги що навності в учасника автомобілів-сміттєвозів об’ємом не менш 20 м3 та стосовно вантажопідйомності траноспортних засобів не менш 11 т. мають бути виключені з тендерної документації.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії та у разі її задоволення - ініціюватимемо компенсацію Вами у судовому порядку плати за подачу скарги до АМКУ з віднесенням на Вас усіх судових витрат, в тому числі витрат на оплату послуг адвоката. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на звернення від 23.04.2020(тех.часть).docx 23.04.2020 16:58
Дата подачі:
21.04.2020 20:59
Вирішення:
Відповідь на вимогу «Дискримінаційні вимоги - техніка…..»
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
23.04.2020 17:00
Підтвердження вирішення:
Роз’яснення щодо вимог підпункту 1.1.2. пункту 5 Розділу 3 Тендерної документації:
До тендерної документації були внесені відповідні зміни (пп. 1.1.2 пункту 5 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції).
Зауважуємо, що в рамках проведення даної закупівлі дана вимога не є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги - лист-гарантія
Номер:
e82038c327f64fe0ad214000df8300da
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-15-000362-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги - лист-гарантія
Вимога:
Підпунктом 5.3.3 пункту 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено – «Учасник повинен підтвердити відсутність застосування санкцій між замовником і учасником щодо договірних правовідносин у минулому. Для підтвердження такої відсутності до складу тендерної документації учасник зобов’язаний надати лист - гарантію установленої форми. (Додаток 6)»
Згідно підпункту 5.3.4. пункту 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5.Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації – «У разі наявності між Учасником та Замовником господарських договорів укладених (виконаних та/або діючих) за період 2016 - 2019 р. р., Учасник надає у складі тендерної пропозиції Лист-гарантію, з підтвердженням того, що Учасником договір виконується (виконувався) належним чином та/або Замовником не застосовувались до Учасника відповідні пункт (пункти) договору(-ів) у частині розірвання його(-їх) в односторонньому порядку у зв’язку з неналежним виконанням його(-їх) умов. У разі якщо договір було виконано (чи виконується) неналежним чином або Замовником було застосовано норми договору(-ів) у частині розірвання його(-їх) в односторонньому порядку у зв’язку з неналежним виконанням його(-їх) умов Учасником, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника відповідно до ст. 30 Закону, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.».
Відповідна вимога є обмежуючою конкуренцію. Згідно статті 20 Закону України «Про звернення громадян» (який за відсутності профільного закону використовується за аналогією) звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж. Так як Документація опублікована 15.04.2020 року (тобто за 17 днів до розкриття), а відповідь надається у термін до одного місяця, то учасник не має можливості своєчасно підготувати запит на отримання «листа- гарантії» та отримати його у строк, передбачений для подачі тендерної пропозиції. При цьому, зазначаємо, що для отримання такої інформації може застосовуватись аналогія закону, але жодних, чітко встановлених строків нормативно-правовими актами не визначено.
Враховуючи вище зазначене, вимагаємо усунути з тендерної документації вимогу наступного змісту - «У разі наявності між Учасником та Замовником господарських договорів укладених (виконаних та/або діючих) за період 2016 - 2019 р. р., Учасник надає у складі тендерної пропозиції Лист-гарантію, з підтвердженням того, що Учасником договір виконується (виконувався) належним чином та/або Замовником не застосовувались до Учасника відповідні пункт (пункти) договору(-ів) у частині розірвання його(-їх) в односторонньому порядку у зв’язку з неналежним виконанням його(-їх) умов. У разі якщо договір було виконано (чи виконується) неналежним чином або Замовником було застосовано норми договору(-ів) у частині розірвання його(-їх) в односторонньому порядку у зв’язку з неналежним виконанням його(-їх) умов Учасником, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника відповідно до ст. 30 Закону, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.» та «Учасник повинен підтвердити відсутність застосування санкцій між замовником і учасником щодо договірних правовідносин у минулому. Для підтвердження такої відсутності до складу тендерної документації учасник зобов’язаний надати лист - гарантію установленої форми. (Додаток 6)».
Також вище зазначена вимога є дискримінаційною, та такою, що спрямована на обмеження конкуренції, оскільки учасник який бажає взяти участь у відповідній закупівлі буде змушений звернутися до Замовника для отримання «Листа-гарантії», враховуючи даний факт, замовник сам може впливати на результати торгів, оскільки враховуючи Закону України «Про звернення громадян», замовник може умисно не видати вчасно «Листа-гарантії» певним групам учасників, та в той же час надати його вчасно іншим. Вказана вимоги містять корупційні ризики, та є такими, що підлягають виключенню з тендерної документації.
Відповідно частини 3 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог ст.ст.3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищенаведене, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: в Тендерній документації виключити:
- Підпункт 5.3.4. пункту 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5.Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації – «У разі наявності між Учасником та Замовником господарських договорів укладених (виконаних та/або діючих) за період 2016 - 2019 р. р., Учасник надає у складі тендерної пропозиції Лист-гарантію, з підтвердженням того, що Учасником договір виконується (виконувався) належним чином та/або Замовником не застосовувались до Учасника відповідні пункт (пункти) договору(-ів) у частині розірвання його(-їх) в односторонньому порядку у зв’язку з неналежним виконанням його(-їх) умов. У разі якщо договір було виконано (чи виконується) неналежним чином або Замовником було застосовано норми договору(-ів) у частині розірвання його(-їх) в односторонньому порядку у зв’язку з неналежним виконанням його(-їх) умов Учасником, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника відповідно до ст. 30 Закону, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.».
- Підпункт 5.3.3 пункту 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено – «Учасник повинен підтвердити відсутність застосування санкцій між замовником і учасником щодо договірних правовідносин у минулому. Для підтвердження такої відсутності до складу тендерної документації учасник зобов’язаний надати лист - гарантію установленої форми. (Додаток 6)»
- Додаток 6 до Тендерної документації.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії та у разі її задоволення - ініціюватимемо компенсацію Вами у судовому порядку плати за подачу скарги до АМКУ з віднесенням на Вас усіх судових витрат, в тому числі витрат на оплату послуг адвоката. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на звернення від 23.04.2020(санкції).docx 23.04.2020 16:50
Дата подачі:
21.04.2020 20:58
Вирішення:
Відповідь на вимогу «Дискримінаційні вимоги - лист-гарантія…..»
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
23.04.2020 16:52
Підтвердження вирішення:
Роз’яснення щодо вимог П. 5.3.4. ч. 3 р. 5 тендерної документації:
п. 5.3.4. ч. 3 р. 5 тендерної документації вимагається надання Учасником у складі тендерної пропозиції Листа-гарантії, з підтвердженням того, що протягом 2016 - 2019 років до останнього не було застосовано оперативно – господарські санкції відповідно до ст. 235 і 237 Господарського кодексу України. Учасник повинен підтвердити відсутність застосування санкцій між замовником і учасником щодо договірних правовідносин у минулому. Для підтвердження такої відсутності до складу тендерної документації Учасник зобов’язаний надати лист - гарантію установленої форми - Додаток 6 ТД. Зазначений Додаток 6 тендерної документації заповнюється Учасником та завантажується в складі ТП.
Ми, як Замовник вимагаємо надання такого листа-гарантії з метою залучення надійних та добросовісних учасників, належного виконання договору. Звертаємо увагу, - за надання завідомо недостовірної інформації учасники та їх посадові особи несуть кримінальну відповідальність за підроблення документів відповідно до діючого Кримінального кодексу України.
Керуючись Законом України від 25.12.2015 № 922 «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) замовник може розглядати питання механізму застосування господарських санкцій як правового засобу відповідальності у сфері господарювання. В рамках даної закупівлі до недобросовісних учасників передбачено застосування оперативно-господарських санкцій про що зазначено у тендерній документації. Замовник залишає за собою право відмовитися від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов'язання за попередніми договорами із Замовником (як один із видів оперативно-господарських санкцій). А тому, вимога про надання листа-гарантії з підтвердженням того, що протягом 2016 - 2019 років до Учасника не було застосовано оперативно – господарські санкції відповідно до ст. 235 і 237 Господарського кодексу України є такою, що відповідає ГКУ, Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що вимоги тендерної документації, а саме: підпункт 5.3.3, 5.3.4. пункту 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5.Оцінка тендерної пропозиції та зміст Додатку 6 до тендерної документації не є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію.