-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля марки АС 6-13мм
Торги відмінено
1 716 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 160.00 UAH
мін. крок: 1% або 17 160.00 UAH
Період оскарження:
14.04.2020 15:55 - 25.04.2020 03:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови тендерної документації.
Номер:
2e982fcbb86d478e81c16a8f92d377dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-14-000925-c.b2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації.
Скарга:
14.04.2020 року Замовником було прийнято рішення (протокол від 14.04.2020 протокол № 293, нова редакція від 16.04.2020 року протокол №294) про затвердження тендерної документації щодо предмету закупівлі 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне (вугілля АС (6-100)), при цьому положення тендерної документації містять умови, що порушують наші права та законні інтереси як учасника процедури закупівлі, а саме: замовником порушено статтю 3 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Скаржник, Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАРКВУД» (далі Скаржник), не погоджується з умовами тендерної документації в наступній їх частині:
1. Підпунктом 1 та 2 Пункту «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Розділу 1 Документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям ДОДАТОКУ 1 до тендерної документації передбачено, що учасник має надати зокрема наступні документи:
1. Довідка учасника у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для здійснення поставки товару за предметом цієї процедури закупівлі та виконання умов договору, яка повинна містити наступну інформацію та документи:
- …..
- надати довідку в довільній формі про наявність вагового обладнання, яке може бути використане за місцем поставки вугілля;
- надати оригінал договору оренди або договору з надання відповідних послуг, що містить інформацію про марку та реєстраційний номер транспортних засобів (якщо учасник користується ним на договірних засадах), а також оригіналсвідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (якими буде постачатися товар) та копію свідоцтва про реєстрацію технічного засобу/машини (для навантаження вугілля).
- додатково учасник повинен надати в складі пропозиції на водія/водіїв транспортного засобу (якими буде постачатися товар)та водія (машиніста, тракториста-машиніста, тощо) технічного засобу / машини (для навантаження вугілля)- оригінал медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом та навантажувачем (технічним засобом, машиною), чинної станом на дату розкриття тендерних пропозицій;
- також учасники повинні надати оригінал посвідчення водійських прав водія/водіїв, що буде (-уть) здійснювати поставку товару та оригінал посвідчення водійських прав (посвідчення тракториста-машиніста, тощо) водія/водіїв що будуть здійснювати навантаження вугілля.
- оригінал документу про перевірку технічного стану на транспортний засіб, яким буде постачатися товар.
Учасник не погоджується з вищезазначеними вимогами та вважає їх дискримінаційними, а саме:
Скаржник у своїй діяльності використовує навантажувачі, вантажний автотранспорт на підставі договору перевезення (надання послуг організаціями-перевізниками), при цьому такі автомобілі не належать нам на праві власності або користування, отже не може надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, медичні довідки щодо придатності до керування транспортним засобом на водіїв, оригінал посвідчення водійських прав (посвідчення тракториста-машиніста, тощо) водія/водіїв що будуть здійснювати навантаження вугілля, оригінал документу про перевірку технічного стану на транспортний засіб, яким буде постачатися товар, так як такі документи належать іншому суб’єкту права власності або права користування або працівникам такого суб’єкта користування чи права власності.
Перевізник, з яким укладено договір на перевезення вантажу автомобільним транспортом, відмовився надати вищезазначені документи посилаючись на Закон України «Про захист персональних даних» від 01.06.10 № 2297-VI. Лист відповідь та копія договору перевезення додаються.
Крім того, Замовник поставив умову використовувати вагове обладнання за місцем поставки товару- мобільні ваги. Наше підприємство використовує стаціонарні автомобільні ваги, які знаходяться неподалеку від складу Замовника, тому користуватися мобільними вагами вважаємо дискримінаційною вимогою.
Враховуючи вищезазначене, просимо визнати вищезазначені вимоги дискримінаційними та зобов’язати замовника, внести зміни до тендерної документації.
2. ДОДАТОК 4 до тендерної документації передбачає надання учасником, зокрема наступних документів:
-….
- копію дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці), завірену виробником запропонованої продукції.
- Оригінал або завірена копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, строк дії якого повинен бути дійсним на момент подання пропозиції та постачання продукції.
Учасник не може надати вищезазначених документів, так як такі документи надаються виробнику товару, при цьому учасник-скаржник, співпрацює з дилером (посередником)- ТОВ «Алмаз Б», який не володіє такими документами. Лист відповідь додається.
Окрім того, вимагається документ (копія дозволу) завірений виробником запропонованої продукції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Нова редакція ТД вугілля АС 6-13мм 16.04.2020.-1.docx 24.04.2020 17:52
- Копія договору.pdf 24.04.2020 17:52
- Лист відповідь 2.pdf 24.04.2020 17:52
- Лист відповідь.pdf 24.04.2020 17:52
- СКАРГА на умови тендерної документації.doc 24.04.2020 17:52
- Платіжне доручення.pdf 24.04.2020 17:52
- Скарга.pdf 24.04.2020 17:52
- Рішення від 29.04.2020 № 8200 .pdf 29.04.2020 17:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.05.2020 №9657.pdf 19.05.2020 15:46
- Рішення від 18.05.202 0№9657.pdf 21.05.2020 20:23
- 3.4.Нова редакція ТД вугілля АС 6-13мм 16.04.2020..docx 08.05.2020 12:11
- 3.3.Прот засід _294 від 16.04.2020..doc 08.05.2020 12:11
- 3.3.2.Затверджено ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТД 16.04.20..doc 08.05.2020 12:11
- 3.2.протокол 293 від 14.04.2020р АС 6-13 мм -вибір процедури.doc 08.05.2020 12:11
- 3.2.1Протокол _ 293 від 14.04.2020.pdf 08.05.2020 12:11
- Лист АМКУ від 08.05.2020 _ 116 на скаргу ТОВ Старквуд.pdf 08.05.2020 12:11
- 3.2.1.Зміни до річного плану на 2020 рік Протокол _ 293 14.04.20.doc 08.05.2020 12:11
- 2.1.Оголошення 14.04.2020..pdf 08.05.2020 12:11
- 1. ТД вугілля АС 6-13мм 14.04.2020..docx 08.05.2020 12:11
- 2. 14.04.2020 Оголошення вугілля АС 6-13 2020 рік.docx 08.05.2020 12:11
- 3.2.2. Зміни до плану закупівель 2020рік.pdf 08.05.2020 12:11
- Висновок СЕС 25.11.19..pdf 08.05.2020 12:11
- Висновок СЕС 19.06.19..pdf 08.05.2020 12:11
- Лист АМКУ _116 від 08.05.20 АС 6-13 по скарзі ТОВ Старквуд.docx 08.05.2020 12:11
- 3.1.Протокол _ 283-ПЛ від 27.01.2020 та Річний план.pdf 08.05.2020 12:11
- 3.5.1. Протокол _ 295 від 21.04.2020.pdf 08.05.2020 12:11
- 3.5. Прот засід _295 від 21.04.2020..doc 08.05.2020 12:11
- 3.3.1.Протокол _ 294 від 16.04.2020 Нова редакція ТД вугілля кам_яне АС 6-13мм.pdf 08.05.2020 12:11
- АМКУ Повідомлення про усунення порушень по скарзі _UA-2020-04-14-000925-c.b2 від 24.04.2020..pdf 02.06.2020 15:43
- Нова редакція ТД вугілля АС 6-13мм 02.06.2020..docx 02.06.2020 15:43
- Зміни до ТД (протокол _ 297 від 02.06.2020).pdf 02.06.2020 15:43
- Протокол _ 297 від 02.06.2020..pdf 02.06.2020 15:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.04.2020 17:52
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.04.2020 17:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.05.2020 20:23
Дата виконання рішення Замовником:
02.06.2020 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Перелік змін до Тендерної документації затверджено рішенням тендерного комітету 02.06.2020 протокол № 297, що знаходиться у списку пов’язаних документів.
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо Усунення дискримінаційних вимог та внесення відповідних змін до тендерної документації.
Номер:
4e39e1b596764041b916dc0f0916c505
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-14-000925-c.b1
Назва:
ВИМОГА щодо Усунення дискримінаційних вимог та внесення відповідних змін до тендерної документації.
Вимога:
Уважно вивчивши тендерну документацію вимагаємо усуненням грубих порушень законодавства при проведенні публічних закупівель згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) в частині прийняття таких безпідставних та протизаконних рішень щодо затвердження тендерної документації та змін до неї Рішенням тендерного комітету від 16.04.2020 протокол № 294, що містить низку дискримінаційних вимог.
1. Щодо наявності вагового обладнання. Додатком 1 тендерної документації на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям містяться вимоги надати наступну інформацію та документи які на думку скаржника мають дискримінаційний характер, а саме: - інформацію про наявність в учасника вагового обладнання, яке може бути використане за місцем поставки вугілля, а також надати оригінал договору оренди (або користування або надання послуг зі зважування, якщо учасник користується ним на договірних засадах) або договору купівлі-продажу або свідоцтво або інший документ про право власності). Також учасники повинні надати оригінал документу з результатами повірки даного вагового обладнання.
Дана вимоги є дискримінаційною як для Скаржника, так і для певного кола учасників з наступних причин. - По перше, жодним чинним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку під час здійснення господарської (підприємницької) діяльності мати та використовувати власні чи орендовані потужності в тому числі вагове обладнання саме за місцем поставки, а саме втсановлена вимога робить можливість приймати участь в тендері тільки якщо в учасника є в наявності мобільні ваги для зважування на місці поставки, а маючи договори на послуги зважування за місцем оренди складу ми вже не маємо змогу прийняти участь, що є дискримінацією в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Просимо виключити таку протизаконну вимогу та не порушувати Закон та його основні принципи.
Практика розгляду подібних питань Антимонопольним комітетом України дає підстави для твердження, що документація торгів не повинна містити вимог відносно наявності в Учасника вагів, вагової або складу на певній території, тому що дані вимоги Замовника кваліфікуються як такі, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж зазначена вимога, встановлена Замовником, ним не обrрунтована, не є обов'язковою згiдно вимог чинного законодавства та направлена лише на збiльшення витрат учасникiв та як наслiдок необrрунтованого здорожчання предмета закупiвлi. На підставі наведеного вище вимагаємо зобов’язати Замовника виключити дискримінаційну вимогу та внести відповідіні зміни до тендерної документації.
2. Щодо дозволів виданих Державною службою України з питань праці (Держпраці) та Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи Замовником в Додатку 4 тендерної документації встановлено наступні дискримінаційні вимоги надати наступні документи:
- Учасник повинен підтвердити статус відповідного суб’єкта господарювання (вугілля виробництва якого пропонується до постачання), як легального виробника, шляхом надання в складі тендерної пропозиції копію дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці) на суб’єкта господарювання, продукція якого пропонується учасником, завіреного виробником пропонованого вугілля, діючого на весь період постачання.
В розумінні даної тендерної документації, виробником вугілля є суб’єкт господарювання, який здійснює видобування та/або виробництво (сортування, збагачення, брикетування та інше) вугільної продукції.
- Оригінал або завірена копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар (предмет закупівлі), який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції(висновок санітарно-епідеміологічної експертизи повинен бути виданий на суб’єкта господарювання, продукція якого пропонується до постачання).(у висновку має бути зазначено найменування суб’єкта господарювання, вугілля виробництва якого пропонується учасником до постачання).
Зазначимо, що дані вимоги є незаконними та протиправними з тих причин, що законодавством України не передбачено надання дозволів Державною службою України з питань праці при закупівлі товарів, а лише для надання окремих послуг та робіт потрібно мати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки згідно вимогами пункту 13 додатку 2 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 №48). Такий дозвіл передбачається відповідно до статті 21 Закону України «Про охорону праці» який роботодавець повинен одержати на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що ніяким чином не відноситься до технічних вимог встановлених до предмету закупівлі (Товару) Замовником, а також до виду діяльності виробника який збагачує чи сортує вугілля.
Щодо незаконної вимоги надання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар Вугілля кам’яне відповідно до Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» в якому відсутня пряма норма, яка зобов’язує суб’єкта господарювання отримувати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та відсутність обов’язкового Переліку чи такого товару як вугілля кам’яне в такому Переліку товарів, що підлягають обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі немає. На підставі наведеного вище вимагаємо зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації .
3. Щодо надання документів про якість вже поставленої (відвантаженої) партії товару. Замовником в Додатку 4 тендерної документації встановлено вимогу надати наступні документи: - оригінал сертифікату якості та відповідності, виданий на ім’я учасника, виданий незалежною лабораторією у 2019 чи 2020 році та Оригінал посвідчення про якість вугілля пропонованої марки АС (6-13).
Наведена вимога як і всі інші вищезазначені порушує вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація та добросовісна конкуренція серед учасників.
Згідно ДСТУ 4096:2002 посвідчення якості на вугілля видається на відвантажену чи вироблену партію вугілля відповідною лабораторією. Таким чином Скаржник або інший учасник повинен мати в наявності марку вугілля, що є предметом закупівлі. А якщо учасник планує видобуток чи придбання вугілля в майбутньому, то такий учасник не в змозі надати документи, що вимагаються та виконати встановлену Замовником вимогу.
Відповідно до ДСТУ 7146:2012 під час укладання договору на поставку вугілля для побутових потреб повинен бути представлений лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, який і засвідчує можливість виробляти та постачати певну марку вугілля. Встановлена вимога, щодо надання у складі тендерної пропозиції учасникасертифікату якості та відповідності, є дискримінаційною, обмежує коло учасників процедури закупівлі. До того ж Такі документи як сертифікат якості чи сертифікат відповідності, декларація про відповідність не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, тобто враховуючи те, що предмет закупівлі за Кодом ДК 021-2015 (CPV):09110000-3 - Тверде паливо не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005р. №28, а також у зв’язку з тим, що Декрет КМУ від 10 травня 1993р. №46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" втратив чинність з 01 січня 2018.
Наведені вище вимоги тендерної документації порушують вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника, щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення відповідних змін до документації (Рішення № 1730-р/пк-ск. від 04.08.2016 р., рішення № 1784-р/пк-ск, від 11.08.2016 р., рішення № 1715-р/пк-ск від 01.08.2016 та інші).
Таким чином, з урахуванням наведеної вище iнформації вимагаємо внести змiни до тендерної документації із зазначених вище підстав задля вiдновлення прав учасникiв процедури, та усунення iнших порушень законодавства щодо дискримiнацiї учасникiв, адже на цей час тендерна документація Замовника не забезпечує принцип прозоростi процедури, її конкурентностi, а ставить певнi необrрунтованi рамки та обмеження для учасникiв закупiвлi з наданням переваги певним суб’єктам господарюваня.
В разі ігнорування звернення та відсутності видалення зазначених дискримінаційних вимог вимушені будемо звернутися із заявою на перевірку законності проведення торгів та встановлення дискримінаційних умов до контролюючих органів Фінансового контролю, Державної аудиторської служби України, правоохоронних органів та Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 295 від 21.04.2020.pdf 21.04.2020 16:40
Дата подачі:
17.04.2020 18:35
Вирішення:
Шановний Учаснику! 1. Стосовно вимоги щодо наявності вагового обладнання, повідомляємо наступне. Відповідно до п.1.3. Додатку 1 Тендерної документації. Для документального підтвердження наявності вагового обладнання (автомобільних вагів) для зважування - надати довідку в довільній формі про наявність вагового обладнання, яке може бути використане за місцем поставки вугілля, а також надати оригінал договору оренди (або користування або надання послуг зі зважування, якщо учасник користується ним на договірних засадах) або договору купівлі-продажу або свідоцтво або інший документ про право власності). Також учасники повинні надати оригінал документу з результатами повірки даного вагового обладнання, остання повірка має бути здійснена, не пізніше дванадцятимісячної давнини відносно дати розкриття тендерних пропозицій. У разі якщо учасник має нові ваги які за строком не підлягають плановій повірці він надає оригінал сертифікату відповідності засобів вимірювальної техніки, які надаються під час закупівлі вказаних ваг. Зауважуємо, що тендерна документація не обмежує учасників у правовій формі користування вагами, які необхідні для зважування вугілля, а вимога про можливість використання ваги за місцем поставки вугілля є обгрунтованою, оскільки замовник не має власних вагів, та відповідно при прийнятті поставки партії вугілля не зможе перевірити його вагу.
2. Стосовно вимоги щодо надання дозволу Держпраці, повідомляємо наступне. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації, учасник повинен підтвердити статус відповідного суб’єкта господарювання (вугілля виробництва якого пропонується до постачання), як легального виробника, шляхом надання в складі тендерної пропозиції копію дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці) на суб’єкта господарювання, продукція якого пропонується учасником, завіреного виробником пропонованого вугілля, діючого на весь період постачання. Зауважуємо, що дана вимога встановлена для підтвердження легальності статусу виробника, вугілля виробництва якого пропонується для постачання. У Вашій вимозі ви не зазначили та документально не підтвердили, яким чином вимога щодо надання дозволу Держпраці дискримінує вас як потенційного учасника, оскільки якщо ваше підприємство не є безпосереднім виробником, ви можете звернутися до виробника із запитом щодо надання відповідного документу.
3. Стосовно вимоги про надання оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар (предмет закупівлі), який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції, повідомляємо наступне. Відповідно до Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ України 14.03.2006 №120 (далі-Наказ), державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об’єкти, визначені в статті 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (4004-12), якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об’єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об’єкт. Відповідно до статті 11 ЗУ "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають, зокрема, продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров’ю людей. Оскільки процес спалювання вугілля супроводжується викидами в атмосферу забруднюючих речовин, замовником було прийняте рішення про включення в тендерну документацію відповаідної вимоги про надання учасниками висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, для уникнення закупівлі вугілля з можливим перевищенням вмісту шкідливих речовин. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки застосовується без винятку до всіх потенційних учасників, в свою чергу будь-який учасник може звернутися до уповноваженого органу з відповідною заявою про проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
4. Щодо надання оригіналу сертифікату якості та відповідності пропонованої марки вугілля АС (6-13), виданого на ім’я учасника процедури торгів в 2019 році або в 2020 році незалежною лабораторією, яка акредитована національним агентством по акредитації України, з показниками зольності на сухий стан, вологи на робочий стан, сірки на сухий стан, нижчої теплоти спалювання на робочий стан, а також оригінал документа про атестацію відповідної незалежної лабораторії та оригінал акту відбору проб відповідної пропонованої марки вугілля АС (6-13), що є предметом закупівлі за даною процедурою,повідомляємо наступне. У вимозі ви зазначаєте, що "учасник повинен мати в наявності марку вугілля, що є предметом закупівлі. А якщо учасник планує видобуток чи придбання вугілля в майбутньому, то такий учасник не в змозі надати документи, що вимагаються та виконати встановлену Замовником вимогу." Однак, у тендерній документації не вказано, що сертифікат якості та відповідності повинен бути виданий саме на те вугілля, яке планується для постачання, натомість для виконання вимоги достатньо надати сертифікат якості та відповідності вугілля АС (6-13), виданого на ім’я учасника процедури торгів в 2019 році або в 2020 році.
Таким чином, підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено