-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Автоматичний Рефракто Кератометр (НК 024:2019 – 36386 Рефрактометр офтальмологічний, автоматичний)
Закупівля здійснюється за додатково виділені кошти які були виділені рішенням Новоайдарської районної ради № 28/9 від 25.03.2020
Торги не відбулися
178 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 894.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 894.50 UAH
Період оскарження:
14.04.2020 12:27 - 26.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
8b7a8a61197b4635b3668700a2607a33
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-14-001222-a.b1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Наша компанія ознайомилась з медико-технічними характеристиками, що до закупівлі в системі електронних закупівель на ProZorro UA-2020-04-14-001222-a, наведеними у Додатку №3 до Тендерної документації, та просимо Вас внести зміни, так як було встановлено наявність дискримінаційних положень. Всі позиції медико-технічних характеристик, описують обладнання конкретного виробника, що суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а деякі не мають жодного впливу на якість досліджень та роботу апарату в цілому; і порушують наше право на участь у даному аукціоні.
пункт 7 – вертексна (вертикальна) (VD) відстань - це відстань між задньою поверхнею корегующей лінзи (тобто окулярами) або контактними лінзами, і передньою частиною рогівки. Зазвичай, VD залежить від висоти носа. У випадку з європейцями (зазвичай високими носами) буде застосований високий VD, такий як 15.0. Для азіатів (зазвичай низькими носами) буде застосовуватися низький VD, такий як 12.0. Однак вищесказане насправді є умовним. Фактично, майже всі оптики, або офтальмологічні центри вимірюють на VD 12,0, що є заводським налаштуванням всіх аналогічних приладів (в пункті 8 вашої вимоги для Сфера (SPH) зазначено при VD 12 мм). Фахівці не змінюють це значення, крім як на 0.0, яке використовується для контактних лінз. Немає міжнародних правил або вказівок по цим критеріям. Такі відомі світові виробники аналогічних приладів, як: Huvitz, TOPCON, TOMEY не мають для своїх приладів значення - 10.0. Ми вважаємо, що це є рекламний хід виробника, так як оптометристам не потрібно це значення. Просимо вас видалити значення 10.0, так як це формальний параметр, що не впливає на загальні результати досліджень, є одним із пунктів технічної частині, в разі невідповідності до якої, Замовник буде мати можливість неправомірно відхилити Учасника. Просимо дану вимогу записати: Вертикальна відстань (VD) - 0,0; 12,0; 13,5; 15,0 мм.
пункт 26 - Всі сучасні прилади оснащені TFT моніторами і ці монітори мають різні розміри. Розмір монітора - це формальний параметр, що не впливає на загальні результати досліджень є одним із пунктів технічної частині, в разі невідповідності до якої, Замовник буде мати можливість неправомірно відхилити учасника. Це не впливає на якість вимірювання, тому просимо вилучити розмір монітора з вимоги і записати таким чином: Екран -Світлодіодний дисплей (LCD).
пункт 33 - Габаритні розміри - не є основними для стаціонарних пристроїв такого роду. Вимагаємо видалити цей пункт, так як це формальний параметр, що не впливає на результати досліджень і є одним із пунктів технічної частині, в разі невідповідності до якої, Замовник буде мати можливість неправомірно відхилити учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.04.2020 13:34
Вирішення:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЩАСТИНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" НОВОАЙДАРСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно з пунктом 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
КНП «Щастинська міська лікарня» (далі – Замовник) було оголошено тендерну процедуру закупівлі – відкриті торги по предмету: ДК 021:2015: 33120000-7 — Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Автоматичний Рефракто Кератометр (НК 024:2019 – 36386 Рефрактометр офтальмологічний, автоматичний)) (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2020-04-14-001222-a) за адресою www.prozorro.gov.ua.
На Вашу вимогу завантажену в систему «Prozorro» 17.04.2020 року стосовно встановлення дискримінаційних вимог за умовами тендерної документації повідомляємо наступне.
Статтею 22 Закону обов’язок щодо формування тендерної документації та встановлення технічних вимог до предмета закупівлі покладено на Замовника торгів. Так пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено: «Тендерна документація повинна містити:
інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля».
З огляду на вказане Замовник визначився із вимогами до товару, зокрема щодо його технічних вимог, особливостей конструкції, розміру тощо, керуючись своєю потребою. Вказане зафіксовано у додатках до тендерної документації.
Однак, Ви, як потенційний учасник, описані технічні характеристики вважаєте дискримінаційними, тому задля розмежування обов’язків сторін по суті розгляду вимоги слід зауважити спершу саме на понятті «дискримінації». Так, Закон України від 06.09.2012 № 5207-VI «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» не відносить до дискримінації ті випадки, що пов’язані із технічними особливостями виготовлення та експлуатації товарів. Отже, Вами необґрунтовано віднесено до поняття дискримінації власні погляди на конструкційні рішення виробників офтальмологічного обладнання.
Також, варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом, сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 69, 70, 72, 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Аналогічно і Цивільно-процесуальний кодекс України, а саме частина 2 статті 81 встановлює: «У справах про дискримінацію позивач зобов’язаний навести фактичні дані, які підтверджують, що дискримінація мала місце. У разі наведення таких даних доказування їх відсутності покладається на відповідача».
У вимозі поданій Вами не наведено жодних фактичних даних на підтвердження дискримінації.
У пункті 7 Додатку_3 до тендерної документації вищенаведеної закупівлі описана вертексна (вертикальна) (VD) відстань, яка може бути у діапазоні від 0 мм. до 15 мм. Для зручності використовують фіксовані значення такі як (VD) -0,0; 10,0; 12,0; 13,5; 15,0 мм. У своїй вимозі Ви зазначаете, що значення 10.0 мм. у цьому переліку є рекламним ходом виробника, оптометристам воно не потрібно та не впливає на загальні результати досліджень. Мусимо не погодитися з вищенаведеним твердженням оскільки це значення використовується спеціалістами для розрахунку прогресивних лінз, та суттєво розширює можливості використання апарата.
На Вашу думку зазначення Замовником габаритних розмірів товару, який він потребує закупити за результатами тендеру, є дискримінаційною умовою.
Не можемо погодитись із вказаним припущенням. Оскільки габаритні розміри і вага вказані як обмежувальні параметри для можливості використання електропідйомного столу, що має обмежені розміри та ваго-підйомні обмеження.
Твердження заявника вимоги, щодо не важливості розміру монітору на апараті не підкріплено жодними фактичними доказами. На нашу думку монітор є джерелом візуального управління і видачі результатів. Тому чим більшим буде монітор і вище його роздільна здатність, тим більшу інформативність він матиме.
Хочемо задля спростування Вашої позиції стосовно обмежень прав учасника за умовами тендерної документації, які начебто можуть складати дискримінацію, навести у приклад виробників, що мають значення вертексної відстані 10 мм, а саме: Reichert, (США), UNICOS (П. Корея), Kowa (Японія) тощо.
Відтак, є достатня кількість виробників офтальмологічного обладнання, що відповідають встановленим вимогам за тендерною документацією. Вказане свідчить про наявність потенційної конкуренції між виробниками та їх дилерами щодо успішної конкуренції в даній закупівлі.
Тобто, Ви не об’єктивно проаналізували ринок та не виявили достатньої кількості можливих виробників та їх представників, які можуть створити конкуренцію в торгах. Ви навмисно формуєте обґрунтування своєї позиції, про нібито наявність дискримінації, задля отримання вигідного для себе результату – встановлення тих технічних параметрів, які наявні в апараті, що Вами може бути запропоновано.
Неспроможність учасника запропонувати необхідний товар, не повинно створювати обмежень щодо потреби Замовника.
Разом з тим, керуючись положеннями статті 62 Конституції України Замовник наголошує, що обвинувачення в нібито формуванні дискримінаційних вимог за тендерною документацією, не можуть ґрунтуватись на не повній та не об’єктивно дослідженій інформації. Саме тому Ваші твердження є безпідставними та необґрунтованими, а висловлені Вами припущення не доводять вчинення дискримінаційних дій Замовником.
Таким чином, підстав для задоволення Вашої вимоги в правовому полі не встановлено. Тендерний комітет належним чином забезпечує здійснення процедури закупівлі з урахуванням вимог Закону та умов, встановлених у тендерній документації.
Статус вимоги:
Відхилено