• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

вугілля кам’яне марки АМ 13-25

Завершена

185 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 859.00 UAH
Період оскарження: 14.04.2020 10:17 - 17.04.2020 11:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 31a12c5eb00b45cd8fc13b34fbbb6d18
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-14-000654-b.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику! По-перше: В пункті 4 Оголошення про проведення допорогової закупівлі через систему електронних торгів, а саме вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, зазначено, що учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи: 1. документ, що підтверджує наявність в Учасника ВЛАСНИХ складських майданчиків в КРИЖОПІЛЬСЬКОМУ РАЙОНІ; 2. свідоцтво або витяг (відомості) про реєстрацію нерухомого майна на складський майданчик з ваговою, що є ВЛАСНІСТЮ учасника; 3. документ, що підтверджує наявність в Учасника ВЛАСНИХ стаціонарних повірених автоваг, ЯКІ ЗНАХОДЯТЬСЯ В КРИЖОПІЛЬСЬКОМУ РАЙОНІ, за допомогою яких буде здійснюватися зважування вугілля кам’яного; 4. копії документів, що підтверджують наявність в Учасника ВЛАСНОЇ навантажувальної техніки. Вважаємо зазначені вимоги до кваліфікації учасника, такими, що є дискримінаційними. Не зрозуміло, чим обумовлено саме те, що в учасника повинні бути власні, а не можуть бути орендованими складські приміщення, стаціонарні повірені ваги та ще й виключно територіально розташовані в Крижопільському районі; чому саме повинні бути у власності, а не можуть бути в оренді складський майданчик з ваговою та навантажувальна техніка, при цьому Ви, як Замовник, зазначаєте в тих самих вимогах до кваліфікації учасників, що «копії документів, що підтверджують наявність в Учасника (у ВЛАСНОСТІ/ОРЕНДІ) вантажних автомобілів для поставки вугілля до Замовника невеликими партіями (4-5 тони за один раз) за заявкою Замовника (вантажопідйомність автотранспорту має бути до 5 тонн) разом із свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів». Слід звернути увагу, що якщо виходити з того, що саме зазначені вище вимоги до кваліфікації учасника сформульовані таким чином, що розраховані на економічність пропозиції (тобто якомога вигідна цінова пропозиція), то це протирічить принципам закупівлі визначених в ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України ”Про публічні закупівлі” затвердженої Наказом № 10 від 19.03.2019 року (надалі-Інструкція), іншим пунктам «Оголошення про проведення допорогової закупівлі через систему електронних торгів», а також умовам викладеним в проекті Договору про закупівлю вугілля кам’яного, а саме: Пункт 11 зазначеної Інструкції зазначає, що «На етапі розгляду пропозицій учасників ЕСЗ автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни / приведеної ціни. Документи замовника з інформацією щодо переможця закупівлі та/або відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції завантажуються ним в ЕСЗ окремими файлами. Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція учасника, у разі відхилення попередньої найбільш економічно вигідної пропозиції учасника, визначається ЕСЗ автоматично. При цьому замовник повторно здійснює в ЕСЗ дії щодо визначення переможця закупівлі», що в свою чергу вказує на те, що переможцем буде учасник з найбільш економічно вигідною пропозицією. Стосовно «Оголошення про проведення допорогової закупівлі через систему електронних торгів» в розділі «Цінова пропозиція» зазначено, що «Загальна вартість пропозиції (стартова сума) повинна включати доставку товару на склад покупця», що також в свою чергу вказує на те, що найбільш економічно вигідна пропозиція буде включати в себе доставку товару на склад покупця. Стосовно Договору про закупівлю вугілля кам’яного, згідно п.5.2., п.5.3. розділу V. «Поставка товару» зазначено, що місце поставки (передачі) товару: 24631 Вінницька область, Крижопільський район, с. Заболотне вул. Чоботарська 1. Поставка Товару здійснюється автотранспортом за рахунок Постачальника, що також в свою чергу вказує на те, що найбільш економічно вигідна пропозиція буде включати в себе доставку товару на склад покупця. Тому враховуючи, що згідно ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. В даному випадку порушується принцип недискримінація учасників, оскільки, як вже зазначалось,пункт 4 Оголошення про проведення допорогової закупівлі через систему електронних торгів, містить в собі умови, що є дискримінаційними. Згідно ст. 5 «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 статті 22 «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з чого, можна зробити висновок, що будь то учасник у якого складські приміщення, стаціонарні повірені ваги, складський майданчик з ваговою та навантажувальна техніка будуть у власності та/або в оренді, територіально розташовані в Крижопільському районі та/або в іншому місці, все одно переможе учасник, що запропонує найбільш економічно вигідну пропозицію, та головне, щоб при цьому не були порушені принципи, за якими здійснюються закупівлі. Керуючись нормами ЗУ «Про публічні закупівлі» та Інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України ”Про публічні закупівлі” затвердженої Наказом № 10 від 19.03.2019 року,- Вимагаємо усунути наведені порушення шляхом внесення змін до вимог до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження зазначених в пункті 4 Оголошення про проведення допорогової закупівлі через систему електронних торгів, прибравши вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, виклавши їх, наприклад, в наступній редакції: - документ, що підтверджує наявність в Учасника власних/орендованих складських майданчиків; - свідоцтво або витяг (відомості) про реєстрацію нерухомого майна на складський майданчик з ваговою, що є власністю учасника та/або договір оренди на складський майданчик з ваговою; - документ, що підтверджує наявність в Учасника власних/орендованих стаціонарних повірених автоваг, за допомогою яких буде здійснюватися зважування вугілля кам’яного; - копії документів, що підтверджують наявність в Учасника власної/орендованої навантажувальної техніки. По-друге: У додатку 1 до оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель встановлені технічні вимоги до предмету закупівлі: код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (вугілля кам’яне марки АМ 13-25), зокрема, ви намагаєтесь придбати вугілля кам’яне марки АМ (13-25) із показниками зольності на сухий стан палива не більше ніж 6,9% та загальної вологи на робочий стан палива, не більше ніж 6,9%, що не відповідає вимогам ДСТУ 7146:2010. Звертаємо вашу увагу на те, що ДСТУ 7146:2010 є національним стандартом України та поширюється на кам'яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовують для побутових потреб. У таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 встановлені якісні, технічні та фізико-механічні показники, яким повинно відповідати вугілля, що реалізується на території України. Згідно даної таблиці встановлені наступні показники для вугілля марки АМ (13-25), а саме: зольність на сухий стан палива не більше ніж 16% та загальна волога на робочий стан палива не більше 7%. Оголошена вами процедура закупівлі на даний момент не відповідає ДСТУ 7146:2010 в частині технічного завдання, порушує встановлені державою вимоги до якісних стандартів та, як наслідок, обмежує коло потенційних учасників торгів та призводить до дискримінації учасників, які реалізують якісне вугілля у відповідності до державних стандартів та мають всі передбачені законодавством документи. Для нас, як для досвідченого постачальника вугілля, незрозуміло, чому ви, як Замовник, вказуєте завідомо некоректні технічні вимоги і яку особисту мету цим переслідуєте. Тим більш незрозуміло, чому ви раптом змінили показники вугілля, якщо в попередній процедурі закупівлі вугілля марки АМ (13-25) (UA-2020-03-13-001567-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-03-13-001567-a), яка відбулася кілька тижнів тому, встановлені в тендерній документації показники вугілля відповідали ДСТУ 7146:2010 та повністю задовольняли ваші потреби. Складається думка, що вами, як Замовником, були вказані саме такі технічні вимоги з метою обмежити конкуренцію та допустити до торгів тільки цікавих для вас постачальників. Наприклад, переможцем попередньої процедури закупівлі визнаний ПрАТ "Вінницяоблпаливо" , а його вугілля та матеріально-технічна база дозволяє виконати усі, навіть дискримінаційні, умови даної закупівлі (файли якість Вінницяоблпаливо.pdf та Вінницяоблпаливо МТБ.pdf додані до вимоги). Вимагаємо привести показники вугілля у відповідність до ДСТУ 7146:2010 (зольність на сухий стан палива не більше ніж 16% та загальна волога на робочий стан палива не більше 7%), прибрати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, і внести відповідні зміни в Додаток 1 до оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель. В разі ігнорування звернення та бездіяльності відповідальних осіб Замовника вимушені будемо звернутися за захистом своїх прав та інтересів до уповноважених на здійснення контролю осіб.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу щодо закупівлі ДК 021:2015 - 09110000-3 — Тверде паливо (вугілля кам’яне марки АМ 13-25) повідомляємо наступне. Допорогова процедура закупівлі здійснюється Замовником відповідно до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України ”Про публічні закупівлі” затвердженої Наказом № 10 від 19.03.2019 року. Відповідно до ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» показники зольності (до 6,9%) та вологи (до 6,9%) не порушують вимоги ДСТУ адже знаходяться в межах (до 16 % та до 7% відповідно). Зауважимо також, що території Крижопільського району є безліч суб’єктів господарювання, що займається торгівлею вугілля та мають власну матеріально-технічну базу, в тому числі складські приміщення з ваговою, навантажувальну техніку та ін., а тому права учасників щодо участі даною вимогою не порушені. Крім того, період, коли є можливість внесення змін в оголошення, закінчився в момент закінчення періоду уточнень - 17.04.2020 року об 11:00 год., а тому у Замовника не має технічної можливості щодо їх внесення. Встановивши дані вимоги, Замовником не порушено норми «Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України ”Про публічні закупівлі”, затвердженої наказом ДП "Прозорро" № 10 від 19.03.2019 р., відповідно до якої здійснюються усі допорогові процедури закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.04.2020 13:02