-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобіль пожежний першої допомоги (пожежна машина легкого класу)
Джерело фінансування - кошти Європейського Союзу і співфінансування за рахунок коштів обласного бюджету Львівської області. Закупівля здійснюється для реалізації проекту: «Спільний захист людей та навколишнього середовища шляхом створення українсько-польської системи попередження та реагування на катастрофи в Карпатському Єврорегіоні» (PLBU.03.02.00-UA-0704/17-00), в рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна ЄІС 2014-2020
Завершена
13 382 737.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 65 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 65 000.00 UAH
Період оскарження:
10.04.2020 16:42 - 07.05.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Номер:
a942a60c847848a7b91bc85d71cda4f8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-003608-b.b2
Назва:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Вимога:
Згідно з п.3 "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору", таблиці 1 "Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»", додатку 1 "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА" вимагається наступне:
3.1. Довідка про виконання аналогічних договорів щодо поставки пожежних автомобілів замовникам державної або комунальної форми власності за останні 3 роки, де зазначено найменування замовника згідно такого договору; відомості про найменування поставлених товарів (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю чи конфіденційну інформацію). (сканований оригінал) (зразок довідки додається).
3.2. Сканований оригінал або копія аналогічних договорів, зазначених в довідці (не менше 3 договорів). Скан-копії документів, що підтверджують передачу майна отримувачу (акти приймання-передачі або видаткові накладні).
3.3. Відгук / рекомендаційний лист від замовника про належне виконання Учасником договорів, зазначених в довідці. (сканований оригінал).
Примітки:
* у випадку, якщо у предметі договору не зазначається конкретна назва товару, які постачалися за договором – учасник обов’язково до копії такого договору долучає належним чином оформлені додатки (тобто додатки, які підписані обома сторонами договору), з яких Замовник зможе визначити товари, які постачалися учасником;
** у випадку, якщо у предметі договору зазначається конкретні найменування товару, який постачався за договором – учасники мають право подавати копії договорів без додатків.
*** Аналогічні договори мають підтверджувати досвід поставки пожежних автомобілів із сумою договору не менше – 2 000 000 грн. кожен.
****Принаймні один відгук має містити інформацію щодо досвіду постачання пожежних автомобілів з цистернами виконаними з полімерних матеріалів (поліпропілен або його похідні з ідентичними фізичними характеристиками).
Виходячи з даних вимог випливає, що:
1) Обмеженнями зазначеними в Пунктк 3.1. замовник звужує коло постачальників до тих, у яких є досвід поставки саме пожежних автомобілів, і тільки замовникам державної або комунальної форми власності.
Якщо компанія займалася виробництвом пожежних машин на експорт або посталвляла пожежні автомобілі імпортного виробництва не замовникам державної або комунальної форми власності або тільки починає свої перші поставки відповідного всім вимогам товару, замовник виключає її !!!
Взяти участь можуть тільки кілька фірм, які поставляли даний товар раніше ....
2) Приміткою «****Принаймні один відгук має містити інформацію щодо досвіду постачання пожежних автомобілів з цистернами виконаними з полімерних матеріалів (поліпропілен або його похідні з ідентичними фізичними характеристиками).", замовник звужує перелік, постачальників, які пройшли п 3.1., до одного.
Не дивлячись на те, що в Додатку № 4 "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" у вимогах зазначено: "матеріал цистерни — композитні матеріали типу поліпропілен або еквівалент"
Тобто брати участь може тільки той постачальник у якого є досвід поставки пожежних автомобілів з цистернами виконаними з полімерних матеріалів (поліпропілен або його похідні з ідентичними фізичними характеристиками), а запропонувати до постачання можна еквівалент.
З метою недопущення порушення принципів прозорості та добросовісної конкуренції учасників вимагаємо змінити вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Пропонуємо:
3.1. Довідка про виконання аналогічних договорів щодо поставки автомобілів, де зазначено найменування замовника згідно такого договору; відомості про найменування поставлених товарів (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю чи конфіденційну інформацію). (сканований оригінал) (зразок довідки додається).
3.2. Сканований оригінал або копія аналогічних договорів, зазначених в довідці (не менше 3 договорів). Скан-копії документів, що підтверджують передачу майна отримувачу (акти приймання-передачі або видаткові накладні).
3.3. Відгук / рекомендаційний лист від замовника про належне виконання Учасником договорів, зазначених в довідці. (сканований оригінал).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.04.2020 20:32
Вирішення:
Шановний учаснику.
Розглянувши вашу вимогу щодо внесення змін до кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічних договорів», вважаємо за необхідне повідомити наступне.
Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну «аналогічний договір». Тобто, замовник самостійно встановлює вимоги щодо наявності підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та перелік документів, якими учасник закупівлі повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, виходячи із специфіки та значної вартості предмета закупівлі.
Замовник використовує даний кваліфікаційний критерій з метою визначення та підтвердження фактів:
- постачання учасником товарів, аналогічних предмету закупівлі;
- виконання учасником взятих на себе зобов'язань;
- отримання замовником якісного товару у визначені строки.
Вимога щодо надання учасником аналогічних договорів саме від замовників державної або комунальної форми власності обґрунтована можливістю перевірки достовірності наданої інформації учасником щодо виконання договорів за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro та інших або прямих звернень до держзамовників - отримувачів (користувачів) даної пожежної техніки. Також дана вимога унеможливлює підробку документів та інформації, наданих замовнику, змову та інші можливі зловживання з боку недобросовісних учасників. З огляду на стратегічну важливість товару та обмежені строки для проведення закупівлі і постачання товару (дані автомобілі потрібні для захисту людей та навколишнього середовища) вважаємо дану вимогу цілком обґрунтованою. Також наголошуємо, що результати реалізації вище вказаного Проекту (в тому числі і результати процедур публічних закупівель) будуть перевірятися незалежними аудиторами на відповідність вимогам європейського законодавства. Даний факт ще раз підтверджує необхідність зазначення підвищених вимог до учасників торгів з метою врахування норм європейського законодавства щодо процедур публічних закупівель.
Замовником встановлена наступна вимога щодо надання відгуків про виконання аналогічних договорів:«Відгук/рекомендаційний лист від замовника про належне виконання Учасником договорів, зазначених в довідці. (сканований оригінал). Принаймні один відгук має містити інформацію щодо досвіду постачання пожежних автомобілів з цистернами виконаними з полімерних матеріалів (поліпропілен або його похідні з ідентичними фізичними характеристиками).»
Відповідні дані надаються учасником для підтвердження спроможності постачальника виробляти пожежні автомобілі із цистернами,що виготовлені із полімерних матеріалів або їх похідних із ідентичними фізичними характеристиками. Замовник при визначенні вимог до матеріалу пожежної цистерни керувався власним досвідом експлуатації пожежної техніки, а також досвідом вже проведених закупівель пожежних автомобілів на території України. Згідно із аналізом закупівель, проведених різними українськими замовниками, зокрема підрозділами ДСНС України, військовими частинами, аеропортами, тощо - світові і провідні українські виробники пожежних автомобілів використовують полімерні матеріали–поліпропілен та його похідні для виготовлення цистерн.
Наводимо посилання на процедури, що успішно завершені. Постачальниками пожежної техніки є іноземні та вітчизняні виробники:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-11-03-002765-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-13-001505-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-25-002420-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-03-07-002006-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-17-002484-a
Також звертаємо вашу увагу, що така значна кількість успішно завершених процедур та наявність достатньої кількості учасників ще раз підтверджують факт відсутності дискримінації у наших вимогах тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.05.2020 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо змін у проект договору
Номер:
36c02d465d9148d197866abbfdc5a525
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-003608-b.a1
Назва:
Щодо змін у проект договору
Вимога:
Вимагаємо переглянути визначені умови фіксації ціни предмету закупівлі до еквіваленту євро до гривні за курсом НБУ на день аукціону.
Замовник визначає у п. 3.3. проекту договору, що «Ціна Товару, визначена п.3.1. Договору та є еквівалентом _______ євро, що вказується в національній валюті України – гривні і розраховується виходячи з курсу євро до гривні в ДЕНЬ АУКЦІОНУ, встановленого НБУ (___________ 2020 1 Євро – ____ грн.). Відповідно до ч.2. ст.533 Цивільного кодексу Сторони домовились, що у разі зміни курсу гривні до євро на встановлену дату оплати у порівняні з курсом, встановленим в цьому пункті Договору, більш ніж на 3%, нова ціна буде визначатися за офіційним курсом євро за даними НБУ на встановлену дату оплати Товару.» Тобто, на момент оплати має відбутись перерахунок ціни за товар (за умови 100% постоплати), зважаючи на курс євро в день АУКЦІОНУ. Вважаємо, що Замовник має зафіксувати ціну товару, що є еквівалентом в євро по курсу НБУ на ДЕНЬ ОГОЛОШЕННЯ ТОРГІВ. Таким прикладом є оголошена закупівля № UA-2020-04-03-001003-b. Тому що потенційні учасники, формуючи тендерні пропозиції, розраховують свої фінансові можливості і ризики, виходячи із даних визначеного бюджету закупівлі та курсу євро на день ОГОЛОШЕННЯ ТОРГІВ. Курс євро в день аукціону наразі – невідомий! Учасники не в змозі прогнозувати/оцінити свої ризики.
У разі стрімкої зміни курсу євро у день аукціону, потенційний учасник-переможець може відмовитись від виконання договору з огляду на свої можливі фінансові втрати.
Тому задля успішного результату проведення закупівлі, вимагаємо викласти п. 3.3. у наступній редакції:
«Ціна Товару, визначена п.3.1. Договору та є еквівалентом __________ євро, що вказується в національній валюті України – гривні і розраховується виходячи з курсу євро до гривні на день оголошення торгів, встановленого НБУ (10.04.2020 1 Євро – 29,6382 грн.). Відповідно до ч.2. ст.533 Цивільного кодексу Сторони домовились, що у разі зміни курсу гривні до євро на встановлену дату оплати у порівняні з курсом, встановленим в цьому пункті Договору, більш ніж на 3%, нова ціна буде визначатися за офіційним курсом євро за даними НБУ на встановлену дату оплати Товару.
А також пункт 12.4. у наступній редакції:
«При зміні поточного курсу ЄВРО встановленого Національним банком України (НБУ) по відношенню до курсу ЄВРО на момент оголошення торгів, вартість товару може бути змінена на величину, пропорційну зміні такого курсу ЄВРО за даними НБУ.
Розрахунок проводиться за наступною формулою: Ц = Ц1× Курс П : Курс1,
де: Ц – змінена ціна за одиницю товару;
Ц1 – первинна ціна за одиницю товару згідно тендерної пропозиції;
Курс П – поточний курс ЄВРО;
Курс 1 – курс ЄВРО станом на момент оголошення торгів.
Поточним курсом ЄВРО є курс ЄВРО, встановлений НБУ на дату укладення додаткової угоди до договору. Курс ЄВРО на момент оголошення торгів становив – 29,6382 грн. за 1 ЄВРО.
Дані щодо курсу євро отримані із архівів курсів НБУ на дату оголошення закупівлі - 10.04.2020.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.04.2020 13:36
Вирішення:
Шановний учаснику.
Розглянувши вашу вимогу щодо внесення змін у проект договору, вважаємо за необхідне повідомити наступне.
Для вірного розуміння прав та можливостей для коригування істотних умов договору, необхідно детально розглянути співвідношення правових норм ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" та ст. 652 Цивільного кодексу України. Частиною 1 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі», передбачено: «Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом». Частина 1 статті 652 Цивільного кодексу України регулює порядок зміни або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин. Так, зокрема передбачено: «1. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися ПРИ УКЛАДЕННІ ДОГОВОРУ, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання». Тобто, вже в момент укладення договору сторони зобов’язані враховувати усі ті обставини, які діють під час підписання договору і вирішувати можливість виконання умов договору.
Відповідно до ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі», істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися ПІСЛЯ ЙОГО ПІДПИСАННЯ до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключних випадків, встановлених в даній статті.
Зі змісту вказаних норм вбачається, що укладаючи договір сторони розраховують на його належне виконання і досягнення поставлених ним цілей. Звичайно, ПІД ЧАС виконання договору можуть виявлятись обставини, які не могли бути враховані сторонами при укладенні договору, але істотно впливають на інтереси однієї чи обох сторін. Але, звертаємо вашу увагу, що така зміна істотних умов договору має відбуватися ВЖЕ ПІСЛЯ УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ. Оскільки при укладенні договору та визначенні його умов сторони зобов’язані розумно оцінювати ті обставини, при яких він буде виконуватися. Зміна обставин вважається істотною, тільки якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, ВОНИ НЕ УКЛАЛИ Б ДОГОВІР або уклали б його на інших умовах. Тобто, підставою для зміни істотних умов договору можуть бути лише ТІ обставини, що виникли ПІСЛЯ його підписання та впливають на виконання зобов'язання сторін за договором.
Отже, якщо вносити зміни до проєкту нашого договору в тій редакції, в якій ви пропонуєте, виникне ситуація, що буде суперечити нормам цивільного, антиконкурентного законодавства та законодавства з питань публічних закупівель. Оскільки, при зростанні курсу валюти після дати оголошення закупівлі, але до моменту підписання договору – відбувається зміна істотних умов договору що ДО МОМЕНТУ ПІДПИСАННЯ договору. Тобто переможець процедури закупівлі, знаючи про таке зростання, свідомо під час аукціону будете занижувати свою ціну / АБО свідомо, при укладанні договору, підписувати його на умовах, які не дозволять його виконати і тій редакції, яка погоджена за результатами аукціону.
Звертаємо також вашу увагу, що позиція органів судової влади також є однозначною з даного питання. Тобто, при зміні умов договору потрібно враховувати ТІЛЬКИ ТІ ОБСТАВИНИ, ЯКІ ВИНИКЛИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ (ТОБЮТО ПІСЛЯ УКЛАДАННЯ) ДОГОВОРУ. Жодні обставини (зокрема зміна курсу валюти з моменту оголошення торгів), які виникли ще ДО ДАТИ укладання договору, НЕ МОЖУТЬ БУТИ належним підтвердженням можливості внесення змін до договору. Як підтвердження наших слів та доводів, просимо ознайомитися з одним із рішень Верховного суду України, в якому якраз розглядалося питання правомірності / неправомірності внесення змін до договору враховуючи обставини, які виникли ЩЕ ДО МОМЕНТУ підписання договору (ПОСТАНОВА Верховного суду України від 17 жовтня 2018 року у Справі № 910/23585/17): «…Водночас, судам слід врахувати, що підставою для зміни істотних умов договору, можуть бути лише обставини, ЩО ВИНИКЛИ ПІСЛЯ ЙОГО підписання та впливають на виконання зобов'язання сторін за договором …»
Враховуючи все вище викладене, вважаємо, що ваші вимоги є незаконними та не підлягають задоволенню
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.05.2020 00:01