-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 09132000-3 Бензин (Бензин марки А-92 (талони))
Завершена
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
Період оскарження:
07.04.2020 14:17 - 19.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
c3671439d7544aefa06bdce75b76fb0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-07-002149-b.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Наша компанія має намір прийняти участь у процедури відкритих торгів на закупівлю: ДК 021:2015 код 09132000-3 Бензин (Бензин марки А-92 (талони), оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2020-04-07-002149-b.
Проте, вивчивши вимоги тендерної документації нами встановлено наявність вимог, які дискримінують нашу компанію, як учасника, а також обмежують коло інших учасників, які можуть задовольнити потреби замовника, але не можуть прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлено вимогу: «Учасник повинен надати гарантії можливості поставки предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає:
оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника, якими виробник доручає представнику, дилеру, дистриб'ютору надавати зазначені гарантії);
та/або
копію договору(ів) з виробником(ами) або представником, дилером, дистриб'ютором виробника, положення якого(их) повинні передбачати поставку предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника).».
Наша компанія, здійснює постачання імпортного палива, виробництва нафтопереробних заводів Литви, Греції, Турції, Білорусі та має відповідні договори з представниками ексклюзивних постачальників, що єдині здійснюють експорт нафтопродуктів в Україну зазначених виробників, які здійснюють поставку нафтопродуктів на території України. Також, маємо усі документи від представників ексклюзивних (єдиних) постачальників нафтопродуктів, що підтверджують та гарантують можливість поставки нафтопродуктів у кількості та в терміни, які задовольнять потреби замовника у повному обсязі. Крім цього, в Україні обмежене коло гуртових постачальників, які мають прямі стосунки з представником виробника.
Таким чином, виконання вимоги щодо надання гарантій можливості поставки нафтопродуктів у кількості, гарантійними строками та в терміни відповідно до умов тендерної документації, шляхом надання документів зазначених у пункті 1 розділі ІІІ тендерної документації не можливе, що дискримінує нас як потенційного учасника, а також взагалі обмежує коло учасників.
Крім цього повідомляємо, що жоден учасник процедури закупівлі не виконає умову тендерної документації стосовно підтвердження повноважень представника виробника імпортних нафтопродуктів з огляду на наступне.
Міжнародні контракти про співпрацю, укладені між представником виробника та виробником імпортних нафтопродуктів є комерційною таємницею та не підлягає розголошенню. Крім цього, жоден іноземний виробник нафтопродуктів не надає своїм партнерам (представникам), з якими укладені міжнародні контракти на експорт нафтопродуктів до України, доручення або інші документи, що підтверджують їх повноваження, як представника виробника, адже міжнародний контракт укладений між виробником і є таким документом. Проте, зважаючи на те, що такі документи є комерційною таємницею, надати їх у складі тендерної пропозиції не є можливим.
Крім цього, наголошуємо, що ані представник виробника, ані виробник нафтопродуктів не є Учасниками процедури у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Адже, саме Учасник має підтвердити свою спроможність здійснити поставку нафтопродуктів, для цього достатнім буде надання документів на купівлю-продаж нафтопродуктів гуртовими (дрібно-гуртовими) партіями.
Таким чином, вимога щодо надання документів від виробника нафтопродуктів або його представника (які взагалі не є учасником закупівлі), щодо надання будь-яких гарантій, у тому числі, що підтверджують повноваження представника є незаконною та дискримінаційною, що штучно обмежує коло потенційних учасників.
Крім цього, є не зрозумілим задля чого Замовником встановлена вимога про наявність в Учасника відносин з виробником нафтопродуктів або його представником, адже закуповується паливо в талонах, яке відпускається через мережу АЗС по Україні, а не постачається дрібним гуртом у резервуари Замовника. Крім цього, повідомляємо, що у мережу АЗС в різні дні, місяці, тижні, можуть бути поставлені нафтопродукти різних виробників.
Для вас, як Замовника, доцільніше вимагати наявність в Учасника договірних відносин з субʼєктами господарювання, що безпосередньо здійснюють відпуск нафтопродуктів через мережу АЗС та мають відповідні ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У звʼязку з викладеним вище, пропонуємо усунути незаконні та дискримінаційні вимоги шляхом внесення змін до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, доповнивши його наступним:
«та/або
копію договору(ів) купівлі-продажу нафтопродуктів, діючого не менше ніж до кінця 2020 року, гарантійним листом від постачальника нафтопродуктів, який гарантує можливість поставки предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів.».
Відповідно до п. 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовником вимагається, зокрема, довідка з обслуговуючого банку (банків), видана не раніше, ніж десятиденної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, про відсутність заборгованості по сплаті відсотків по кредитах, що є дискримінаційною та незаконною вимогою, адже при наявності кредитів, відсотки за їх користування нараховуються щоденно, а отже, у разі якщо банківською установою буде видана довідка станом, наприклад на 20 число місяця, буде наявність заборгованість за відсотками, але не прострочена, а поточна. Уся заборгованість по сплаті відсотків за кредитами списується банком не кожного дня, а один раз на місяць, в останній банківський день.
Таким чином, довідку з обслуговуючого банку (банків), видану не раніше, ніж десятиденної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, тобто не раніше 13.04.2020, про відсутність заборгованості по сплаті відсотків по кредитах зможуть надати виключно учасники яких немає жодного відкритого кредитного рахунку, що є дискримінацією нас як потенційного учасника, а також штучне обмеження кола потенційних учасників.
У звʼязку з викладеним, пропонуємо усунути незаконні та дискримінаційні вимоги шляхом внесення змін до тендерної документації виклавши зазначену вимогу в наступній редакції:
«3. Довідка з обслуговуючого банку (банків), видана не раніше, ніж десятиденної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, про наявність рахунків в банківських установах та про відсутність простроченої заборгованості по сплаті відсотків по кредитах. Учасник повинен надати зазначені довідки з кожного банку, в якому відкрито рахунки або взято кредитні зобов’язання.».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.04.2020 16:52
Вирішення:
Замовник уважно розглянув вимогу та повідомляє наступне:
1. Замовник жодним чином не дискримінує потенційних Учасників вимогою тендерної документації щодо того, що: «Учасник повинен надати гарантії можливості поставки предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає:
оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника, якими виробник доручає представнику, дилеру, дистриб'ютору надавати зазначені гарантії);
та/або
копію договору(ів) з виробником(ами) або представником, дилером, дистриб'ютором виробника, положення якого(их) повинні передбачати поставку предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника).». Оскільки відповідно до практики проведення закупівель по всій України досить велика кількість Учасників беруть участь у торгах та надають у складі своїх пропозицій вказані вище документи. А також в тексті своєї вимоги “Потенційний Учасник” також зазначив, що має договори із виробниками нафтопродуктів. Хоча він не може розмістити такі договори посилаючись на комерційну таємницю, але в розрізі Цивільного та Господарського кодексів України які саме майнові і немайнові інтелектуальні ознаки комерційної таємниці можуть порушити Учасники розмістивши договір невідомо. Оскільки навіть загальна ціна договору та всі інші відомості по таким договорам передається Учасником стороннім організаціям, таким як органи ДФС України.
Також “Потенційний Учасник” рекомендує Замовнику внести зміни та вимагати від Учасників надання копії договорів купівлі-продажу нафтопродуктів. Тут постає питання щодо подвійних стандартів по оцінці різного роду правочинів, а саме, міжнародний контракти носить ознаки “Комерційної таємниці”, а договір купівлі-продажу нафтопродуктів ні, дивно.
Підсумовуючи: “Потенційний Учасник” намагаючись видати своє власне небажання розмістити у складі своєї тендерної пропозиції об'єктивно обґрунтований та наявний у Учасників документ, хоче висвітлили це як звуження кола учасників. Але всі ці доводи, на жаль, не мають під собою жодного підгруньтя.
2. Що стосується вимоги Замовника по наданню довідок та документів які повинний надати Учасник переможець необхідно наголосити на тому, що Тендерна документація містить наступне визначення: У разі, якщо законодавством для надання документального підтвердження відповідності тієї чи іншої вимоги Замовника передбачено складання іншого документу, ніж той, що вимагається у тендерній документації, до вищезазначеного документу надається завірена підписом та печаткою учасника копія відповідного документу з поясненнями, оформленими згідно вищезазначених вимог.
Тобто якщо “Потенційний Учасник” немає можливості виконати вимогу Замовника в розрізі діючих нормативно-правових актів України, але в той же час Законом України “Про публічні закупівлі” передбачене підтвердження певних фактів та/або дії, у такому разі обізнаний Учасник подає документи від організацій які фактично уповноважені на надання таких документів і додатково прикріплює власний лист роз'яснення щодо надання саме такого документу.
3. Вимоги Замовника щодо надання довідок із обслуговуючих банків являється доцільною і жодним чином не заперечується “Потенційним Учасником”, а що стосується датування таких довідок і заборгованостей які можуть бути висвітлені в таких довідках то сам “Потенційний Учасник” наголошує на поточні та простроченій заборгованості, але правові поняття цих двох заборгованостей, напевно, досконало не вивчив. Оскільки вивчивши поняття поточної та простроченої заборгованості то стане ясно, що поточна заборгованість не може братися до розрахунку загальної заборгованості поки вона не буде простроченою, а також окремо Замовник наголошує, що така довідка являється інформаційною і інформація щодо наявності у Учасника лише поточних заборгованостей не може бути єдиною підставою для відхиляння тендерної пропозиції вцілому.
Статус вимоги:
Відхилено