• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1723375 Чорнухи-Лубни на ділянці км1+582-км5+890 Чорнухинського району Полтавської області

Завершена

82 748 602.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 8 274.86 UAH
Період оскарження: 06.04.2020 17:01 - 03.05.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на дискримінаційні вимоги

Номер: e0a2840bdcad4c2983f9caf92b6a9f1a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-06-002992-b.a3
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги (див. доданий файл).
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2020 11:35
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.05.2020 21:48
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.05.2020 21:48
Автор: ТОВ ГРАНІТ-001, Западня Віталій Валерійович +380931400845 granit-001@ukr.net
Вимога
Вирішена

щодо застави

Номер: 8cf458e0d0ba41678e231eca5ba8770a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-06-002992-b.a2
Назва: щодо застави
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації від учасника – переможця закупівлі вимагається надати в забезпечення виконання договору заставу в розмірі 5% від вартості договору про закупівлю. Враховуючи терміни виконання робіт/надання послуг з ремонту, а також вже усталену практику через об’єктивні обставини їх продовження, зокрема через відсутність бюджетного фінансування, вимагаємо внести зміни та виключити цю вимогу з тендерної документації. Названа умова створюватиме фінансове навантаження на будь-яке підприємство, що виграє тендер, особливо в умовах вже існуючої економічної кризи в країні та в умовах епідеміологічного нещастя в світі в цілому. Виключення умови щодо застави надасть можливість переможцю тендеру зосередити кошти не на забезпеченні, а на придбанні необхідного будівельного матеріалу, пального для техніки тощо. Вимагаємо внести зміни – виключити умову щодо застава та враховувати під час складання тендерних документацій вкрай негативну ситуацію в країні, яка до то ж має перспективу ще більшого загострення та ускладнення.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Повідомляємо Вам, що Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації в частині вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

на усунення неправомірних дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: f162516888f14a5ca0616179148b2673
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-06-002992-b.b1
Назва: на усунення неправомірних дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Тендерним комітетом ДП «Агенство місцевих доріг Полтавської області» було оголошено закупівлю робіт з капітального ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1723375 Чорнухи-Лубни на ділянці км 1+582 – км 5+890 Чорнухинського району Полтавської області (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь). Ознайомившись з тендерною документацією вищезазначеної закупівлі, категорично не погоджується з вимогою Замовника закупівлі щодо надання Учасниками закупівлі підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (их) договору (ів) тим вимогам, що наведені в п.9 «Переліку документів, що підтверджують відповідність Учасника торгів, кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, установлених у тендерній документації» тендерної документації. А саме, Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування державного та/або місцевого значення будь-якої категорії одним договором або сумарно в обсязі 100% від обсягів основних робіт/послуг, визначених Замовником в тендерній документації в натуральних величинах. Аналогічний договір має бути виконаний не менш ніж на 85% від загальної ціни договору. При цьому, за найменуваннями робіт та витрат: - Ренегенерація конструктивних шарів дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг – 30713 кв.м; - Влаштування нижнього шару покриття із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем – 33191 кв.м.; - Влаштування верхнього шару покриття асфальтоукладачем – 33191 кв.м.; Для підтвердження інформації про виконання аналогічного договору Учасник, окрім іншого, зобов’язаний надати копію позитивного відгуку замовників за наданим аналогічним договором який має бути виданий не раніше дати оголошення закупівлі, тобто після 06 квітня 2020 року. На думку тендерного комітету ДП «Агенство місцевих доріг Полтавської області» саме в такий спосіб Учасник закупівлі має переконати його у своїй спроможності виконати з відповідною якістю обсяг послуг, визначений ним, як замовником, у тендерній документації. З розумінням відносячись до права Замовника отримувати іншу інформацію від Учасників закупівлі на підтвердження виконання аналогічних договорів, які надані йому законодавцем положеннями ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», не лишнім буде зауважити, що своїми вимогами на підтвердження виконання аналогічного договору у спосіб, визначений Замовником, він порушує вимоги ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 того ж таки Закону, які передбачають недискримінацію учасників, а також їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у даній закупівлі. А також принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, у відповідності ст.3 Закону. Тим більше, що постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже неодноразово було дано правову оцінку подібним неправомірним вимогам замовників. Як приклад рішення № 15496-р/пк-пз від 28.10.2019 року та рішення № 2372-р/пк-пз від 07.02.2020 року. Вважаємо, що у такий спосіб Замовник закупівлі штучно створює нерівноправні умови для суб’єктів господарювання, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, якщо не говорити про наміри Замовника виписати тендерну документацію під конкретного Учасника закупівлі. Ніяким чином зазначені вимоги не підтвердять Замовнику закупівлі спроможність учасників виконати обсяги послуг з відповідною якістю, а лише обмежать коло учасників, які не зможуть по тим чи іншим причинам надати відповідний перелік документів за такими вимогами тендерної документації. Відомий факт, що підтвердженням виконання аналогічного договору слугують підписані сторонами акти виконаних робіт та, лише у випадках коли вони не складались, виконання робіт можливо підтвердити відгуком замовника такої закупівлі. Відгук надається замовником закупівлі на запит учасника закупівлі після виконання робіт за його бажанням, ніяк законодавством не передбачається зобов’язання Замовника закупівлі надати учаснику (підряднику) закупівлі відгук про виконання робіт. Замовник закупівлі просто може не захотіти цього робити і все. Ніяким чином не підтвердить спроможність виконати обсяги робіт і факт виконання певних обсягів за аналогічними договорами. Якщо Учасник виконував аналогічні роботи менших обсягів, то що йому заважає виконати їх у 2-3 рази чи більше на даний час? А якщо поглянути на іншу сторону проблеми: у 2017-18 роках учасник закупівлі міг виконати такі обсяги, а вже в поточному році ні? Причиною може слугувати втрата технічних можливостей, застарілість техніки, тощо. Як бути в такому разі? Замовник закупівлі своїми аргументами не довів доцільність встановлення подібних вимог до учасників у редакції наведеній у тендерній документації, а лише допускає дискримінацію по відношенню до учасників закупівлі. Зважаючи на вищезазначене та керуючись правами наданими законодавством України в сфері публічних закупівель, в и м а г а є м о: 1. Прийняти дану Вимогу до розгляду. 2. Виключити з тендерної документації «Закупівлі робіт з капітального ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1723375 Чорнухи-Лубни на ділянці км 1+582 – км 5+890 Чорнухинського району Полтавської області (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» дискримінаційні вимоги щодо: а) документального підтвердження досвіду виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування державного та/або місцевого значення будь-якої категорії одним договором або сумарно в обсязі 100% від обсягів основних робіт/послуг, визначених Замовником в тендерній документації в натуральних величинах. б) вимоги до аналогічного договору який має бути виконаний не менш ніж на 85% від загальної ціни договору. При цьому, за найменуваннями робіт та витрат: - ренегенерація конструктивних шарів дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг – 30713 кв.м; - влаштування нижнього шару покриття із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем – 33191 кв.м.; - влаштування верхнього шару покриття асфальтоукладачем – 33191 кв.м.; в) зобов’язання надати копію позитивного відгуку замовників за наданим аналогічним договором з вказівкою категорії автомобільної дороги, який має бути виданий не раніше дати оголошення закупівлі, тобто після 06 квітня 2020 року (дати оголошення закупівлі).
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня! Повідомляємо Вам, що тендерна документація Замовника розроблена відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону) та до Примірної тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016р. № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Враховуючи вимоги п. 29 ч.1 ст.1 Закону, тендерна документація розробляється і затверджується Замовником. Тендерна документація повинна містити перелік складових, визначених ч. 2 ст. 22 Закону. Ч. 2. ст. 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріплених у ст.3 Закону та з дотриманням вимог чинного законодавства в цілому. Рішення щодо визначення «аналогічного договору» на цю закупівлю прийнято Замовником на підставі положень законодавства, державних та галузевих стандартів, а також галузевих будівельних норм, які стосуються саме видів робіт, що виконуються при проведенні поточного середнього та капітального ремонтів, будівництві та реконструкції автомобільних доріг загального користування, а саме: - ст.8 ЗУ «Про Автомобільні дороги», автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення. - ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт» і ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво». Визначення «аналогічного договору», тільки виходячи із назви предмета договору, є безпідставним, оскільки в даному випадку Замовник повинен буде вважати аналогічним договором і договір з поточного середнього ремонту, наприклад, де виконувались тільки роботи з організації та безпеки руху, при цьому не передбачались будь-які роботи з ремонту земляного полотна та дорожнього одягу. Таким чином, встановлення в тендерній документації вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору в частині обсягів основних робіт в натуральних величинах, необхідна для підтвердження спроможності Учасника виконати роботи за предметом закупівлі відповідно до Технічного завдання (Додаток №4 до тендерної документації). Отже, відсутні законодавчі підстави щодо задоволення вимоги. Крім того, повідомляємо, що за загальним правилом, відгук – це лист, що містить письмову оцінку замовника щодо робіт, що виконувались учасником раніше. Крім того, відповідно до встановленої у тендерній документації вимоги, та з метою отримання можливості пересвідчитись у добросовісності учасника, Замовник вимагає надання інформації, яка б дозволила б йому це зробити, у вигляді відгуку від замовника за попереднім договором. У випадку, якщо Замовник за попередніми договорами не має до виконавця робіт жодних претензій щодо якості, обсягів та строків виконання робіт, він надає підряднику позитивний відгук щодо виконання ним відповідних робіт за раніше укладеним договором. Враховуючи положення ч. 1 ст. 859 ЦК України, підрядник гарантує та відповідає за якість виконаних робіт протягом усього гарантійного строку. При цьому, відповідно до ЦК України, перебіг гарантійного строку починається з моменту, коли виконана робота була прийнята або мала бути прийнята замовником, якщо інше не встановлено договором підряду. Таким чином, надання відгуків, які мають бути видані не раніше дати оголошення закупівлі, надає можливість Замовнику в повному обсязі отримати інформацію щодо строків та якості виконаних Учасником робіт. Отже, відсутні законодавчі підстави щодо задоволення вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.05.2020 21:49