-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Засоби догляду за малюками (код ДК 021:2015 – 33750000-2; код за НК 024:2019: «Класифікатор медичних виробів»: 11239 – підгузки для дорослих)
Завершена
221 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 110.55 UAH
мін. крок: 0.1% або 110.55 UAH
Період оскарження:
02.04.2020 17:14 - 19.04.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційних вимог
Номер:
57fcad3be1c145fbbdf8f950cce7eb34
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-02-002170-a.a1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику!
Уважно вивчивши тендерну документацію (далі –ТД) повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме наступне.
По-перше. Згідно пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, однією з вимог Замовника є «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен: надати Замовнику документи (за адресою: пров. Рибальський, 10-в, м. Полтава, 36004. Комунальне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3 Полтавської міської ради»), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8 частини 1 та частини 2 статті 17 Закону. Документи подаються у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника, прошиті, пронумеровані та скріплені печаткою у запечатаному конверті (на конверті повинно бути зазначено: повне найменування і місце знаходження замовника; назва предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів; повне найменування учасника процедури закупівлі, його адреса, код ЄДРПОУ, номери контактних телефонів; маркування: «Документи учасника – переможця».
В даному розділі тендерної документації документом, що підтверджує відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону замовником визначено - оригінал або нотаріально завірену копію довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) (надалі - Довідка) на території України (на території країни походження - для іноземного суб’єкта господарювання), виданої уповноваженим органом, дійсної на дату подання документа.
Повідомляємо Вам, що відповідно до пункту 4 «Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2018 року № 733, Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Таким чином, якщо учасник-переможець, в день оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, подасть заявку на отримання Довідки, то отримати він її зможе і на п’ятий робочий день з дня подання заявки, а відповідно до вимог тендерної документації в цей день Довідка повинна вже бути у Замовника за адресою пров. Рибальський, 10-в, м.Полтава, 36004.
Тобто, Учасники, які знаходяться в іншому місті та вимушені надсилати такі довідки поштовим зв’язком, фізично не встигнуть виконати вимогу Замовника щодо надання такої Довідки на адресу Замовника у вказаний (5-денний) строк . Виконати таку вимогу зможуть лише ті учасники, які знаходяться в місті Полтава (наприклад Учасник ТОВ «ТОТУС – ФАРМ», який постійно стає переможцем у проведених Вами раніше закупівлях за аналогічним предметом).
В зв’язку з вищезазначеним, повідомляємо Вам, що вимога щодо надання переможцем торгів у строк, що не перевищує п’яти днів Замовнику документи (за адресою: пров.Рибальський, 10-в, м. Полтава, 36004 у письмовій формі — це дискримінація учасників закупівель за критерієм територіального розташування щодо замовника.
По-друге. Замовником в Додатку 6 до Тендерної документації наведено ще один «Перелік документів, які надаються переможцем торгів». До вказаного переліку входять зокрема «- копія свідоцтва платника ПДВ ( у разі наявності ) або єдиного податку, або виписки із відповідних податкових реєстрів; - копія паспорту громадянина України (стор.1,2,3-6), навіть за відсутності записів на окремих з перелічених сторінок (для фізичних осіб); - тендерну пропозицію по формі, наведеній у Додатку № 3; - копія документу, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання договору за результатами торгів (копія протоколу зборів засновників або копія виписки з протоколу засновників (учасників) про призначення керівника), або довіреність від імені юридичної особи, підписана керівником, на право підпису договору від імені учасника. Вказані вище документи подаються з супровідним листом у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи переможця, прошиті, пронумеровані (для юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (у разі наявності) – скріплюється печаткою*, для фізичних осіб – засвідчується власним підписом). Всі аркуші повинні бути пронумеровані та містити підпис уповноваженої посадової особи переможця (керівника або службової (посадової) особи переможця, яку уповноважено представляти інтереси переможця під час проведення закупівлі) із зазначенням посади, прізвища і дати підпису, а також відбитки печатки, а на зворотній стороні останньої сторінки повинен бути зроблений запис, в якому вказуються цифрами і прописом кількість пронумерованих сторінок, який засвідчується підписом та печаткою переможця. Оригінали документів, видані іншими установами, не засвідчуються підписом та печаткою переможця. Примітка: Уразі надання переможцем документу з датою реєстрації, що не відповідає вищезазначеним вимогам, документ вважається не поданим. Вчасно наданими документами вважаються ті, що протягом 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, надійдуть на адресу замовника та будуть оприлюднені переможцем в електронному вигляді у форматі PDF (скановані або оцифровані) на веб-порталі Уповноваженого органу».
Вказана вимога є такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі з огляду на наступне». Як вже зазначалось, вимога щодо надання документів у паперовому вигляді — це дискримінація учасників закупівель за критерієм територіального розташування щодо замовника.
Крім того, згідно зі статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі», подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Отже, прямою нормою Закону передбачено подання інформації в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Зазначена норма, за умови її дотримання, усуває дискримінацію учасників закупівель за критерієм територіального розташування щодо замовника, на відміну від умови надання документів у паперовому вигляді, установленій Замовником.
Згідно зі статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті». Надання переможцем закупівлі інших документів, аніж ті, що визначені статтею 17, Законом не передбачено та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції згідно зі статтею 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Нагадуємо Вам, що відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. В зв’язку з вищевикладеним, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до Закону, а саме: видалити з тендерної документації вимогу щодо надання документів в паперовому вигляді, а також вимогу щодо надання переможцем закупівлі інших документів аніж ті, що визначені статтею 17 Закону, в іншому випадку, ми будемо змушені звертатися з відповідною скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 50 Про розгляд вимоги Підгузки для дорослих.pdf 15.04.2020 15:27
Дата подачі:
10.04.2020 16:13
Вирішення:
Про розгляд вимоги до замовника стосовно встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації на закупівлю по предмету «Засоби догляду за малюками (код ДК 021:2015 – 33750000-2; код за НК 024:2019: «Класифікатор медичних виробів»: 11239 – підгузки для дорослих)
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
15.04.2020 15:30
Підтвердження вирішення:
Шановний учасник! Уважно вивчивши Вашу вимогу надаємо наступну відповідь:
1. Стосовно подачі Довідки про відсутність заборгованості з податків зборів (обов’язкових платежів) в тендерній документації на закупівлю по предмету «Засоби догляду за малюками (код ДК 021:2015 – 33750000-2; код за НК 024:2019: «Класифікатор медичних виробів»: 11239 – підгузки для дорослих) в Додатку 6 Тендерної документації вказано: «… - (ч. 2) оригінал довідки, яка видана уповноваженим органом або роздрукована довідка, що замовлена переможцем через «Електронний кабінет платника» (із зазначенням: індивідуального податкового номеру, номеру довідки та дати довідки), про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (дана довідка повинна бути датована не раніше дня публікації оголошення про проведення даної закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу);». Тобто учасник має право замовити довідку раніше дня публікації рішення про намір укласти договір з переможцем та мати наявну вже довідку на дату публікації рішення про намір укласти договір.
2. Також, повідомляємо, що згідно пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації є наступні вимоги: «…Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен:
1) завантажити на власному електронному майданчику у даній процедурі закупівлі скановані в РDF-форматі оригінали або нотаріально завірені копії документів, що підтверджують відсутність підстав , визначених пунктами 2,3,4,5,6 і частини 1 та частиною 2 ст. 17 Закону, а також оригінал форми “Тендерна пропозиція” (за результатами аукціону), згідно вимог, визначених Додатком № 2 до цієї тендерної документації.
У разі незавантаження в систему переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, відповідно до частини 3 ст. 32 Закону.
2) надати Замовнику документи (за адресою: пров.Рибальський, 10-в, м.Полтава, 36004. Комунальне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3 Полтавської міської ради»), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8 частини 1 та частини 2 статті 17 Закону. Переможець несе всі види відповідальності за достовірність наданої інформації в документах, наданих замовнику.».
Виходячи з вище зазначеного Замовник відхиляє пропозицію переможця, якщо переможець незавантажив в електронну систему необхідних сканованих в РDF-форматі оригіналів або нотаріально завірені копій документів, що підтверджують відсутність підстав , визначених пунктами 2,3,4,5,6 і частини 1 та частиною 2 ст. 17 Закону, а також оригінал форми “Тендерна пропозиція” (за результатами аукціону), згідно вимог, визначених Додатком № 2 до цієї тендерної документації.
3. Щодо переліку документів наведеному в Додатку 6 а саме:
- копія свідоцтва платника ПДВ (у разі наявності) або єдиного податку, або виписки із відповідних податкових реєстрів;
- копію паспорту громадянина України (стор.1,2,3-6), навіть за відсутності записів на окремих з перелічених сторінок (для фізичних осіб);
- тендерну пропозицію по формі, наведеній у Додатку № 3;
- копія документу, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання договору за результатами торгів (копія протоколу зборів засновників або копія виписки з протоколу засновників (учасників) про призначення керівника), або довіреність від імені юридичної особи, підписана керівником, на право підпису договору від імені учасника.
Дані документи учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель згідно п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Додатково Замовником встановлено вимогу про подачу переможцем документів в паперовому вигляді з метою недопущення втрати документів в зв’язку з технічними збоями Електронних майданчиків (а саме не відображення документів, їх втрати та ін.). При цьому Замовник діє згідно норм Закону та приймає рішення про відхилення переможця лише якщо переможцем не забезпечено порядок і строк надання документів визначених в абз.2 п.3 ст.17 Закону.
Також, додатково повідомляємо що будуть внесені зміни до тендерної документації до Додатку 6 в частині того, при яких випадках замовник може відхилити переможця.