Ремонт та технічне обслуговування транспортних засобів спеціального призначення
Місце надання послуг: власна або орендована станції технічного обслуговування автомобілів (об’єкт нерухомого майна) Учасника, що розташована в межах міста Києва на відстані не більше 40 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів транспортного управління Департаменту забезпечення діяльності Національного банку України (м. Київ, вул. Пухівська, 5) та власна або орендована станції технічного обслуговування автомобілів (об’єкт нерухомого майна) Учасника або субпідрядника, що розташована на відстані не більше 100 км дорогами загального користування від місцезнаходження регіонального підрозділу (ів) Національного банку України.
Загальна кількість транспортних засобів, яким необхідно здійснювати ремонт та технічне обслуговування – 88 одиниць.
Обсяг надання послуг (частіше виконувані види ремонту та технічного обслуговування одного автомобіля) наведені в додатку 4 до тендерної документації.
Завершена
2 299 664.53UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:01.04.2020 17:53 - 23.04.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено
скарга
Номер:3c57008b09c5477781f711c90f0021d7
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-04-01-003548-b.a1
Назва:скарга
Скарга:
Вих. № 92/Т від 16.04.2020 р.
Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03680
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙФ ЦЕНТР»
02660, м. Київ, вул. Крайня,1
206-26-26, yurist@auto-life.com.ua
Замовник:
Національний Банк України
01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9
Oleksandr.Kolomiiets@bank.gov.ua
Dmytro.Razumenko@bank.gov.ua
Скарга
щодо встановлення у тендерній документації
Національного банку України
дискримінаційних вимог
ТОВ «АВТОЛАЙФ ЦЕНТР» має намір взяти участь у Відкритих торгах: Ремонт та технічне обслуговування транспортних засобів спеціального призначення, код ДК 021:2015: 50110000-9 “Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання”.
Електронна площадка: https://www.dzo.com.ua/tenders/5342896
Ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-01-003548-b
ID 8ac6ddeeffd0467fb37ddcbaa28da806
Згідно п.п. 7, п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (стор. 14): Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції … «7) свідоцтво та/або сертифікат від офіційного партнера/представника заводу або договір від офіційного партнера/представника заводу виробника марки «Форд», що надає учаснику право проводити технічне обслуговування та ремонт автомобілів марки «Форд».
Закупівля здійснюється для 88 одиниць транспортних засобів, серед яких:
Місцезнаходження стоянки автомобілів регіонального підрозділу НБУ Марка автомобіля та кількість
м. Київ, “Форд Карго” – 12 од., “Форд Транзит” – 16 од.,
вул. Пухівська, 5 “Мерседес О 350” – 3 од., “КамАЗ” – 2 од.,
“МАН”– 2 од., екскаватор “New Holland” – 1 од.;
47 од. міні-навантажувач – 3 од., трактор “Беларус” – 3 од.,
трактор “ХТЗ” – 1 од.; напівпричіп “Trallis“ – 4 од.
м. Дніпро, “Форд Карго” – 4 од., “Ford Transit” – 6 од.
вул. Вознесенська,13
10 од.
м. Одеса, “Форд Карго” – 2 од., “Форд Транзит” – 5 од.,
вул. Рішельєвська, 8
9 од.
“МАЗ” – 1 од., міні-навантажувач – 1 од.
м. Львів, “Форд Карго” – 3 од., “Форд Транзит” – 5 од.
вул. Коперніка, 4
8 од.
м. Харків, трактор “ХТЗ” – 1 од.
площа Театральна,1 1 од.
м. Малин, “МАЗ” – 3 од., “ГАЗ” – 3 од., “ЗІЛ” – 1од.,
Житомирська область,
вул. Приходько, 62 екскаватор “АТЕК-999Е” – 1 од., бульдозер “Д-606” – 1 од., трактор “ЮМЗ” – 1 од., фронтальний навантажувач “Changlin” – 1 од., міні-навантажувач – 2 од.
13 од.
Отже, Замовник закуповує послуги з ремонту та технічного обслуговування не тільки для автомобілів марки Форд, а й для автомобілів інших марок.
Більше того, Замовником ніде не зазначено, що вказані транспортні засоби марки Форд в кількості 53 шт. знаходяться на гарантії, а тому такі транспортні засоби можуть обслуговуватись на СТО, що мають можливість виконання якісного ремонту та технічного обслуговування всіх марок транспортних засобів із застосуванням професійного обладнання та програмного забезпеченням зазначених в предметі закупівлі, при цьому не маючи свідоцтва та/або сертифікату від офіційного партнера/представника заводу або договору від офіційного партнера/представника заводу виробника марки «Форд».
Отже, Замовник, закуповуючи послуги для 88 транспортних засобів, серед яких 17 різних марок, і немає гарантійних авто, висуває вимогу про наявність в Учасників статусу офіційного представника саме заводу виробника марки «Форд», що безумовно обмежує конкуренцію серед Учасників, які, згідно із законодавством, мають право брати участь у процедурі закупівлі.
Так, ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначає перелік положень, що має містити тендерна документація. Згідно п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «… Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгову марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація містити вираз «або еквівалент». Замовник, порушуючи вищевказану норму, вніс до технічних вимог тендерної документації посилання на конкретну торгову марку, виробника, при цьому не навівши обґрунтування такого посилання, і не додавши вираз «або еквівалент», чим незаконно обмежив участь у процедурі закупівлі ТОВ «АВТОЛАЙФ ЦЕНТР», порушив права нашого підприємства.
Крім того, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко вказує, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Внесення Замовником в тендерну документацію додаткових вимог (не передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі»), що обмежують права одних учасників (в тому числі права ТОВ «АВТОЛАЙФ ЦЕНТР»), щодо участі у процедурі закупівлі порівняно з іншими учасниками є дискримінаційними, а відтак порушують норми ч. 3 ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Окремо зазначимо, що ТОВ «АВТОЛАЙФ ЦЕНТР» є офіційним сервісним центром Bosch Car Service, про що укладено сервісний договір з ТОВ «Роберт Бош Лтд», за умовами якого наше підприємство має універсальну автомайстерню по профілю Bosch Car Service. Сервісний центр повністю укомплектовано найсучаснішим діагностичним та спеціалізованим обладнанням концерну Bosch, а також доукомплектовано обладнанням та інструментом відомих фірм – Jonnesway, Rotary, Karcher, Beissbarth, Oma, Hazet, що забезпечує якість обслуговування всіх марок автомобілів на європейському рівні.
Більше того, наше підприємство має статус Авторизованого сервісного центру для здійснення технічного та гарантійного обслуговування автомобілів марок Land Rover та Jaguar – автомобілів преміум класу.
Отже, не маючи статусу офіційного представника саме заводу виробника марки «Форд», ТОВ «АВТОЛАЙФ ЦЕНТР» має підтвердження здатності надання якісних послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів на високому професійному рівні, а незаконна, дискримінаційна, необгрунтована вимога Замовника перешкоджає участі нашого підприємства у процедурі закупівлі, чим порушує наші права та охоронювані законом інтереси.
Відновлення порушених прав та законних інтересів ТОВ «АВТОЛАЙФ ЦЕНТР» може бути захищено шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційні вимоги про надання Учасником: «7)свідоцтво та/або сертифікат від офіційного партнера/представника заводу або договір від офіційного партнера/представника заводу виробника марки «Форд», що надає учаснику право проводити технічне обслуговування та ремонт автомобілів марки «Форд». (п.п. 7, п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (стор. 14)). У випадку визнання Органом оскарження обгрунтованими доводи Замовника про необхідність наявності такого статусу, зобов’язати Замовника додати в тендерну документацію вираз «або еквівалент».
Аналогічна позиція висвітлена у Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії
Антимонопольного комітету Україниз розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 р. (номер оголошення UA-2017-20-13-001432-с): «…Крім того, наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника.» (абз.7 стор.3)
З огляду на вищевикладене, прошу:
- Прийняти скаргу до розгляду;
- Прийняти рішення про встановлення порушення Національним банком України законодавства з питань здійснення публічних закупівель в процедурі закупівлі: Ремонт та технічне обслуговування транспортних засобів спеціального призначення, код ДК 021:2015: 50110000-9 “Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання”.
- Зобов’язати Національний банко України внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційні вимоги про надання Учасником свідоцтва та/або сертифікату від офіційного партнера/представника заводу або договір від офіційного партнера/представника заводу виробника марки «Форд», що надає учаснику право проводити технічне обслуговування та ремонт автомобілів марки «Форд» або додати вираз «або еквівалент».
- На час розгляду питань, порушених у скарзі, призупинити процедуру закупівлі.
ДОДАТКИ:
1.Доказ внесення оплати за розгляд Скарги.
2.Скан-копія витягу з Сервісного договору № 103/01/S/BCS/622091 від 12.02.2009 року.
Генеральний директор В.В. Водолага