-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Багатофункціональні пристрої,принтери та проектори
Завершена
380 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 900.00 UAH
Період оскарження:
01.04.2020 13:10 - 17.04.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
b782ce681e9f4112b7ae6a0453f9a322
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-01-001611-b.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу на дискримінаційну вимогу, яка міститься в Документації закупівлі по процедурі електронні допорогові торгів, а саме: надання авторизаційного листа. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.04.2020 13:27
Вирішення:
Шановний Учасник!
Ми уважно розглянули Вашу скаргу щодо дискримінаційної вимоги яка міститься в документації закупівлі по процедурі електронні допорогові торги, а саме: надання авторизаційного листа, та повідомляємо наступне:
По-перше, закупівля відбувається за процедурою відкритих торгів;
По-друге, на території України є значна кількість неякісних товарів нелегальним шляхом (в обхід митного контрою) обладнання, яке не має офіційної (авторизованої) сервісної підтримки та гарантійного обслуговування. Наявність підтвердження щодо легального походження товару від виробника надає додаткові гарантії щодо постачання товару, який розповсюджується згідно з правилами виробника (ці правила можуть бути різні відповідно до регіону поставки) та подальшого його сервісного обслуговування на території України.
Виробник може надавати лист авторизації про передачу повноважень на продаж (реалізацію) його товару в Україні для участі в торгах декільком уповноваженим фірмам. Також у тендерній документації відсутня вимога щодо надання оригіналу листа (як це було у випадку з рішенням АМКУ № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019).
Відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», у Додатку 2 до тендерної документації, в технічних вимогах до виробів міститься вираз «або еквівалент», тобто для участі в процедурі закупівель допускаються пропозиції з еквівалентами товару незалежно від виробника і коло виробників не є обмеженим.
Висновок: Враховуючи зазначене Замовник жодним чином не обмежив коло учасників даної закупівлі, тому до тендерної документації вносяться зміни, які частково враховують Ваші вимоги щодо підтвердження прав Учасника продажу (розповсюдження) виробів будь якого виробника.
Статус вимоги:
Задоволено