• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

послуги із здійснення безкоштовних регулярних спеціальних перевезень пасажирів на маршруті Соціальна турбота смт.Станиця Луганська

Завершена

2 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 400.00 UAH
Період оскарження: 01.04.2020 12:13 - 13.04.2020 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 0fd4718a43e74856a80a1110f664884c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-01-001300-b.b2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Скаржник: Відповідач: Ідентифікатор закупівлі: До Антимонопольного комітету України Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 03035, м. Київ, МСП-03680, вул. Митрополіта Василя Липківського, 45. Приватне підприємство «Автолайн Компані» Ідентифікаційний код: 33164230 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Б. Ліщини, 45. Тел. 0661673273 Електрона адреса: perevozki@autoline.lg.ua Станично-Луганська селищна рада Станично-Луганського району Луганської області Ідентифікаційний код: 04335766 93600, Луганська обл., Станично-Луганській р-н, смт. Станиця Луганська, вул. Центральна, 52. Тел. 06472 31324 Електронна адреса: possovet.stanica@ukr.net UA-2020-04-01-001300-b СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель 21 квітня 2020 року Станично-Луганською селищною радаю Станично-Луганського району Луганської області була проведена процедура закупівлі за результатом відкритих торгів на електронному майданчику prozzoro.gov.ua (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-01-001300-b). Предмет закупівлі: "Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів (послуги із здійснення безкоштовних регулярних спеціальних перевезень пасажирів на маршруті Соціальна турбота смт. Станиця Луганська)" (за кодом ДК 021:2015 - 60130000-8)". За результатами аукціону перше місце посіло ТОВ «Еліт Бус Транс» з остаточною пропозицією 1779920,00 грн., однак рішення про визнання вказаного підприємства переможцем є прямим порушенням законодавства в сфері публічних закупівель. Закон України про публічні закупівлі установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для потреб держави і територіальної громади. Керуючись ст. 18 Закону, ПП «Автолайн Компані» змушено звернутися до Антимонопольного комітету із вказаною скаргою, оскільки: За вимогами п.29 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст. 22 Закону. Частиною 2 ст. 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням ч.3 ст. 5 Закону та дотримання принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням ч.3 ст. 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Зазначене слідує з офіційного роз’яснення Департаменту регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (Відповідь на запит 111/2017). Замовник, виходячи із специфіки предмету закупівлі, з урахуванням ч.3 ст. 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону, самостійно визначив форму та зміст довідки для підтвердження належної кваліфікації учасників. Так, згідно п.5 тендерної документації наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору є обов’язковим кваліфікаційним критерієм для учасника. Надалі, пп.3, 4 цього пункту передбачено, що учасник зобов’язаний подати в складі тендерної документації довідку учасника у довільній формі про досвід виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі та копію цього договору; оригінал відгуку від замовника про виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі. Вказані документи були надані учасником, однак навіть з поверхневого аналізу договору перевезень та листа-відгука замовника є очевидним, що його предмет не є аналогічним предмету закупівлі (відскановані копії вказаних документів містяться в тендерній пропозиції учасника). Учасником ТОВ «Еліт Буд Транс» в складі тендерної пропозиції надано Довідку про виконання аналогічного договору №10/106 від 14.04.2020 року, Договір №1312 «Про надання транспортних послуг з нерегулярних пасажирських перевезень» від 13 грудня 2019 року та лист-відгук Замовника від 10 лютого2020 року №37. Відповідно до п. 1.1. цього Договору у порядках та на умовах, визначених цим Договором, Перевізник зобов’язується за плату здійснити перевезення організованої Замовником групи пасажирів та їх багажу 16 грудня 2019 року по маршруту м. Сєвєродонецьк – м. Київ та 17 грудня 2019 року по маршруту м. Київ – м. Сєвєродонецьк, а Замовник зобов’язується сплатити за таке перевезення Перевізникові встановлену цим Договором плату. Таким чином предметом вказаного договору було надання транспортних послуг з нерегулярних пасажирських перевезень, як це зазначено у назві самого договору. Поряд з тим предметом закупівлі є послуги з регулярних спеціальних перевезень пасажирів. Згідно із ч.1 ст. 35 ЗУ «Про автомобільний транспорт» послуги з перевезення пасажирів автобусами можуть надаватися за видами режимів організації перевезень: регулярні, регулярні спеціальні, нерегулярні. Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах спеціальних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг. Перевезення пасажирів автобусами в режимі нерегулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах нерегулярних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг. Також відповідно до ст. 1 цього Закону (визначення термінів): Нерегулярні пасажирські перевезення - перевезення пасажирів автобусом, замовленим юридичною або фізичною особою з укладанням письмового договору на кожну послугу, в якому визначають маршрут руху, дату та час перевезень, інші умови перевезень та форму оплати послуги, або перевезення за власний кошт. Регулярні спеціальні пасажирські перевезення - перевезення певних категорій пасажирів (працівників підприємств, школярів, студентів, туристів, екскурсантів та інших) на автобусному маршруті за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку замовником транспортних послуг або уповноваженими органами Договірних Сторін у разі міжнародних перевезень. Таким чином, Закон не ототожнює, а, навпаки, виокремлює регулярні спеціальні пасажирські перевезення та нерегулярні пасажирські перевезення. І предмет наданого ТОВ «Еліт Буд Транс» договору не є аналогічним предмету закупівлі в розумінні законодавства про автомобільний транспорт. На відміну від предмета договору предмет закупівлі передбачає не разові, а регулярні перевезення окремих верств населення. Більш того наданий договір не є співставним за складом, характером і обсягом робіт із предметом закупівлі. Відтак, пропозиція ТОВ «Еліт Буд Транс» мала буди відхилена, оскільки учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі», замість цього 27 квітня 2020 року це підприємство було визнано переможцем, що є порушенням законодавства про публічні закупівлі. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 15 – 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та відкрити провадження по викладеним у ній обставинам. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про оголошення переможця визначеної процедури закупівлі. 4. Зобов’язати Замовника повторно провести процедуру оцінки тендерних пропозицій за вказаною процедурою закупівлі. Додатки: 1. Документ, що підтверджує внесення оплати за розгляд скарги.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.05.2020 17:16
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.05.2020 22:44
Автор: ПП "Автолайн компані", Віталій Потанін +380500719572 economist2@autoline.lg.ua
Вимога
Є відповідь

Станично-Луганська селищна рада Станично-Луганського району Луганської області; Скаржник : Приватне підприємство «Автолайн компані» Ідентифікаційний код: 33164230 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Б.Ліщини, 45. Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-01-001300-b

Номер: 4d562ec453674c419cdb4cd94ea11126
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-01-001300-b.b1
Назва: Станично-Луганська селищна рада Станично-Луганського району Луганської області; Скаржник : Приватне підприємство «Автолайн компані» Ідентифікаційний код: 33164230 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Б.Ліщини, 45. Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-01-001300-b
Вимога:
Замовник, виходячи із специфіки предмету закупівлі, з урахуванням ч.3 ст. 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону, самостійно визначив форму та зміст довідки для підтвердження належної кваліфікації учасників. Так, згідно п.5 тендерної документації наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору є обов’язковим кваліфікаційним критерієм для учасника. Надалі, пп.3, 4 цього пункту передбачено, що учасник зобов’язаний подати в складі тендерної документації довідку учасника у довільній формі про досвід виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі та копію цього договору; оригінал відгуку від замовника про виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі. Вказані документи були надані учасником, однак навіть з поверхневого аналізу договору перевезень та листа-відгука замовника є очевидним, що його предмет не є аналогічним предмету закупівлі. Учасником ТОВ «Еліт Буд Транс» в складі тендерної пропозиції надано Довідку про виконання аналогічного договору №10/106 від 14.04.2020 року, Договір №1312 «Про надання транспортних послуг з нерегулярних пасажирських перевезень» від 13 грудня 2019 року та лист-відгук Замовника від 10 лютого2020 року №37. Відповідно до п. 1.1. цього Договору у порядках та на умовах, визначених цим Договором, Перевізник зобов’язується за плату здійснити перевезення організованої Замовником групи пасажирів та їх багажу 16 грудня 2019 року по маршруту м. Сєвєродонецьк – м. Київ та 17 грудня 2019 року по маршруту м. Київ – м. Сєвєродонецьк, а Замовник зобов’язується сплатити за таке перевезення Перевізникові встановлену цим Договором плату. Таким чином предметом вказаного договору було надання транспортних послуг з нерегулярних пасажирських перевезень, як це зазначено у назві самого договору. Поряд з тим предметом закупівлі є послуги з регулярних спеціальних перевезень пасажирів. Згідно із ч.1 ст. 35 ЗУ «Про автомобільний транспорт» послуги з перевезення пасажирів автобусами можуть надаватися за видами режимів організації перевезень: регулярні, регулярні спеціальні, нерегулярні. Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах спеціальних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг. Перевезення пасажирів автобусами в режимі нерегулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах нерегулярних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг. Також відповідно до ст. 1 цього Закону (визначення термінів): Нерегулярні пасажирські перевезення - перевезення пасажирів автобусом, замовленим юридичною або фізичною особою з укладанням письмового договору на кожну послугу, в якому визначають маршрут руху, дату та час перевезень, інші умови перевезень та форму оплати послуги, або перевезення за власний кошт. Регулярні спеціальні пасажирські перевезення - перевезення певних категорій пасажирів (працівників підприємств, школярів, студентів, туристів, екскурсантів та інших) на автобусному маршруті за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку замовником транспортних послуг або уповноваженими органами Договірних Сторін у разі міжнародних перевезень. Таким чином, Закон не ототожнює, а, навпаки, виокремлює регулярні спеціальні пасажирські перевезення та нерегулярні пасажирські перевезення. І предмет наданого ТОВ «Еліт Буд Транс» договору не є аналогічним предмету закупівлі в розумінні законодавства про автомобільний транспорт. На відміну від предмета договору предмет закупівлі передбачає не разові, а регулярні перевезення окремих верств населення. Відтак, пропозиція ТОВ «Еліт Буд Транс» має буди відхилена, оскільки учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Тендерний комітет Станично-Луганської селищної ради Станично-Луганського району Луганської області (надалі Замовник) відповідно до норм Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VІІІ (далі за текстом – Закон) щодо відхилення тендерної пропозиції учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "ЕЛІТ БУС ТРАНС" при закупівлі: “ДК 021:2015 - 60130000-8 - послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів (послуги із здійснення безкоштовних регулярних спеціальних перевезень пасажирів на маршруті Соціальна турбота смт.Станиця Луганська)” (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-01-001300-b) повідомляє наступне: пропозиція учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "ЕЛІТ БУС ТРАНС" (надалі-Переможець) відповідає вимогам тендерної документації, затверджену рішенням замовника, підстави для відхилення тендерної пропозиції та скасування рішення про визначення переможця відсутні. Тендерною документацією замовника вимагалося надати учасниками у складі своїх тендерних пропозицій: інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а саме: довідку учасника у довільній формі про досвід виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі та копію цього договору; оригінал відгуку від замовника про виконання учасником аналогічного договору згідно предмету закупівлі. Учасником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "ЕЛІТ БУС ТРАНС" надано у складі тендерної пропозиції зазначені документи, предметом яких є аналогічні послуги, а саме: послуги перевезення. Переможець не порушив вимог тендерної документації в цій частині. Тотожним аналогічний предмет договорів та відгуків при проведенні процедур закупівель відповідно до вимог Закону не може бути оскільки це є дискримінаційною вимогою для учасників. В зв’язку з вищезазначеним, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "ЕЛІТ БУС ТРАНС" при закупівлі: “ДК 021:2015 - 60130000-8 - послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів (послуги із здійснення безкоштовних регулярних спеціальних перевезень пасажирів на маршруті Соціальна турбота смт.Станиця Луганська)” (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-04-01-001300-b) відсутні.
Статус вимоги: Відхилено