-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів ВП "Запорізька АЕС", ВП "Рівненська АЕС", ВП "Южно-Українська АЕС", ВП "Хмельницька АЕС", ВП "Атоменергомаш", ВП "Складське господарство", ВП "Управління справами", ВП "Аварійно-технічний центр", ВП "Атомремонтсервіс", ВП "Автоматика та машинобудування" ДП "НАЕК "Енергоатом"
Завершена
3 302 107.07
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 33 021.07 UAH
мін. крок: 1% або 33 021.07 UAH
Період оскарження:
31.03.2020 15:55 - 18.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в Тендерній документації
Номер:
0f84169747394a4a8e5bf6d94c75d846
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-31-001247-c.c2
Назва:
Вимога щодо внесення змін в Тендерній документації
Вимога:
Розділом 6 п. 5 Тендерної документації передбачено необхідність у складі тендерної пропозиції подати довідку про те, що Учасник є членом Угоди про пряме врегулювання збитків з Моторно (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ), а сама вимога щодо необхідного зазначено в Додатку № 2 до Тендерної документації. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до страховиків, які не приєдналися до прямого врегулювання та штучно обмежує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Чинним законодавством України не передбачено обов’язкового приєднання усіх членів МТСБУ до Угоди про Пряме врегулювання (далі – Угода). Відповідно до статті 627 Цивільного кодексу, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Водночас, не приєднання до Угоди ніяким чином не впливає на спроможність страховика здійснювати страхування, що є предметом закупівлі, за умови наявності ліцензії на здійснення обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та членства в МТСБУ. Звертаємо увагу Замовника, що право скористатися прямим врегулюванням, можливе лише у випадку якщо страхові компанії всіх учасників дорожньо-транспортної пригоди є учасниками Системи прямого врегулювання збитків, при цьому відшкодовується тільки шкода, завдана майну. Звідси, у зв’язку з низьким показником страховиків, які приєдналися до цієї Угоди (на сьогодні лише 15 страхових компаній), вимога Замовника про обов’язкову участь страховика в прямому врегулюванні збитків не лише не може покращити якість обслуговування та гарантію отримання страхового відшкодування, а є недоцільним, так як обмежує конкуренцію інших страховиків, які мають право укладати поліси ОСЦПВ. Вважаємо, що вказані умови є дискримінаційними, їх включення до тендерної документації суперечить вимогам ст. ст. 3, 5, ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якими недискримінація учасників є принципом процедури закупівель, а замовникові заборонено встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та обмежувати конкуренцію, тож просимо виключити вимогу щодо обов’язкової участі Учасника закупівлі у прямому врегулюванні збитків з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.04.2020 18:10
Вирішення:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі ВДЮПтаСПЗ ДП "НАЕК "Енергоатом":
Умови тендерної документації на закупівлю послуг з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВВНТЗ) в повній мірі відповідають чинному законодавству України в сфері публічних закупівель, не містять дискримінаційних умов та не обмежують конкуренцію учасників з наступних підстав.
Умову, щодо якої надано вимогу, було включено в тендерну документацію з метою належного захисту інтересів ДП «НАЕК «Енергоатом», зокрема у випадку можливої дорожньо-транспортної пригоди (ДТП), і вона в жодному випадку не суперечить законодавству України.
Так, Страхувальник (ДП «НАЕК «Енергоатом»), укладаючи договір ОСЦПВВНТЗ з страховою компанію, що входить до системи Прямого врегулювання збитків (ПВЗ), має можливість обрати страхову компанію, яка буде не тільки компенсувати збитки, за які страхувальник є відповідальним перед третіми особами, але й страхову компанію, що компенсуватиме збитки, отримані страхувальником в ДТП, відповідальним за які є водій іншого транспортного засобу.
Тобто, Страхувальник в статусі «потерпілого» в ДТП внаслідок винних дій третьої особи не буде змушений звертатись до страхової компанії із невідомим йому рівнем сервісу та непрогнозованою платоспроможністю, а буде впевнений, що отримає належним чином розраховане та своєчасно сплачене відшкодування від страхової компанії, в якій він застрахований, та яка в подальшому вже без участі Страхувальника-«потерпілого» вирішить всі фінансові питання із Страховиком винного в ДТП.
Участь страхових компаній в ПВЗ є вільним волевиявленням таких страхових компаній, однак є і підтвердженням певного їх фінансового стану, оскільки середній термін виплати відшкодування за системою ПВЗ становить 50 днів, в свою чергу за класичною – близько 90 днів. Тобто страхова компанія, яка не бере участі в ПВЗ, може цілком легально користуватися обіговими коштами ще 40 днів.
Враховуючи, що ОСЦПВВНТЗ є обов’язковим видом страхування, а тарифна політика у страхових компаній визначена законодавчо, відповідно й платежі мають бути однакові. А отже, договір на ОСЦПВВНТЗ із страховою компанією, що входить до системи ПВЗ, є безкоштовним бонусом та значною сервісною перевагою при тій самій ціні полісу.
Вимога щодо участі страхової компанії в ПВЗ не є дискримінаційною ще і тому, що в ній на даний час бере участь 15 страхових компаній, при цьому їх за обсягом залучених премій за 2019 рік становить 35 відсотків від загальної кількості укладених договорів ОСЦПВВНТЗ в України, що є значним показником.
Щодо посилання на ст. 627 ЦК України, то воно є не доцільним, оскільки Моторно-транспортне страхове бюро України жодним чином не обмежує права страхових компаній, які бажають укласти договори на пряме врегулювання збитків.
Враховуючи викладене, вимога щодо участі страхової компанії у ПВЗ не суперечить чинному законодавству, зокрема ч. 1 ст. 5 Закону, а Замовником дотримано всіх вимог Закону, зокрема і ст. 22 Закону.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в Тендерній документації
Номер:
6a233b5b3c194305ba973e45cdc9e5f8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-31-001247-c.a1
Назва:
Вимога щодо внесення змін в Тендерній документації
Вимога:
Розділом 6 Тендерної документації передбачено необхідність у складі тендерної пропозиції подати довідку про те, що Учасник є членом Угоди про пряме врегулювання збитків з Моторно (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ), а сама вимога щодо необхідного член зазначено в Додатку № 2 до Тендерної документації.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до страховиків, які не приєдналися до прямого врегулювання та штучно обмежує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
Чинним законодавством України не передбачено обов’язкового приєднання усіх членів МТСБУ до Угоди про Пряме врегулювання (далі – Угода).
Відповідно до статті 627 Цивільного кодексу, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Водночас, не приєднання до Угоди ніяким чином не впливає на спроможність страховика здійснювати страхування, що є предметом закупівлі, за умови наявності ліцензії на здійснення обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та членства в МТСБУ.
Звертаємо увагу Замовника, що право скористатися прямим врегулюванням, можливе лише у випадку якщо страхові компанії всіх учасників дорожньо-транспортної пригоди є учасниками Системи прямого врегулювання збитків, при цьому відшкодовується тільки шкода, завдана майну.
Звідси, у зв’язку з низьким показником страховиків, які приєдналися до цієї Угоди (на сьогодні лише 15 страхових компаній), вимога Замовника про обов’язкову участь страховика в прямому врегулюванні збитків не лише не може покращити якість обслуговування та гарантію отримання страхового відшкодування, а є недоцільним, так як обмежує конкуренцію інших страховиків, які мають право укладати поліси ОСЦПВ.
Вважаємо, що вказані умови є дискримінаційними, їх включення до тендерної документації суперечить вимогам ст. ст. 3, 5, ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якими недискримінація учасників є принципом процедури закупівель, а замовникові заборонено встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та обмежувати конкуренцію, тож просимо виключити вимогу щодо обов’язкової участі Учасника закупівлі у прямому врегулюванні збитків з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.04.2020 15:18
Вирішення:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі ВДЮПтаСПЗ ДП "НАЕК "Енергоатом":
Зазначені критерії (довідки) (пункт 6 розділу ІІІ ТД), а саме:
«1. Довідку (в довільній формі), що підтверджує рівень страхових виплат не менше 30% та не більше 70% відповідно до отриманих страхових платежів за останній звітний період, за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності). 2. Довідку (в довільній формі), що підтверджує наявність страхових резервів у розмірі не менше 20 000 000,00 (двадцяти мільйонів) гривень за останній звітний період, за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності)» стосуються показників в цілому по страховій компанії.
Зазначені показники є дуже важливими для діяльності страховика та характеризують, в першу чергу, його підхід до укладання та виконання договорів страхування і його надійність.
Статус вимоги:
Відхилено