-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Мережеве обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 32420000-3 (Обладнання, комплектуючі та супутні послуги з побудови опорної бездротової мережі LoRaWan)
Завершена
34 296 237.96
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 514 443.57 UAH
мін. крок: 1.5% або 514 443.57 UAH
Період оскарження:
27.03.2020 08:56 - 23.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
24b6f0a5546f47618b5b885f905c36c3
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-27-000082-a.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємо Вашу увагу на те, що в п. 6 Розділу 3 Тендерної документації містяться вимоги щодо надання Учасником у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи:
- підтверджуючий документ про наявність у Учасника статусу партнера виробників запропонованого обладнання та програмного забезпечення;
- авторизаційний лист від виробника(ів) обладнання базових станцій та програмного забезпечення або його офіційного(-их) представника(ів) на території України, на підтвердження повноважень Учасника на постачання обладнання за результатами закупівлі партнера та можливість отримання гарантії від виробника, із посиланням на назву цієї закупівлі.
Зазначені вимоги значно звужують коло учасників торгів, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, чим порушують основні принципи здійснення закупівель відповідно до ч. 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», далі за текстом – «Закону». Крім того, виробник обладнання або їх представники мають можливість на власний розсуд надавати певним учасникам зазначені листи авторизації, іншим же учасникам відмовляти в їх наданні, або, зволікаючи час, не надавати їх вчасно. З огляду на зазначене, дане положення Тендерної документації призводить до обмеження кола потенційних учасників, створює нерівноцінні умови для суб’єктів господарювання та може спричинити істотне здорожчання предмету закупівлі через відсутність конкуренції безпосередньо при проведенні процедури відкритих торгів.
Пунктом 3 статті 5 Закону встановлено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ч. 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Але вищезазначені вимоги обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, порушує права та законні інтереси тих суб’єктів господарювання, які з незалежних від них обставин не можуть отримати відповідні гарантійні листи щодо авторизації, що в свою чергу призводить до порушення основних принципів, закладених в Законі стосовно недискримінації учасників торгів.
Крім того, п. 2.2 Додатку 3 Тендерної документації містить вираз: «Заміна цього обладнання БС на аналогічне можлива тільки за узгодженням із Замовником» (стор. 29), а поряд з цим в Додатку 3 є інформація: «Учасник має право запропонувати еквівалент конкретної торговельної марки чи фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерела його походження або виробника, які можливо вживаються в документації конкурсних торгів, за умови, що такий еквівалент відповідатиме вимогам, встановленим у документації.» (стор. 28), що суперечить одне одному.
Вимагаємо виключити з вимог Тендерної документації:
1) з п. 6 Розділу 3 Тендерної документації вимоги щодо надання:
- підтверджуючий документ про наявність у Учасника статусу партнера виробників запропонованого обладнання та програмного забезпечення;
- авторизаційний лист від виробника(ів) обладнання базових станцій та програмного забезпечення або його офіційного(-их) представника(ів) на території України, на підтвердження повноважень Учасника на постачання обладнання за результатами закупівлі партнера та можливість отримання гарантії від виробника, із посиланням на назву цієї закупівлі.
2) з Додатку 3 Тендерної документації - «Заміна цього обладнання БС на аналогічне можлива тільки за узгодженням із Замовником».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.04.2020 17:09
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику!
За результатами розгляду Вашої вимоги про усунення порушення (усунення дискримінаційних вимог) від «13» квітня 2020 року № UA-2020-03-27-000082-a.a1 повідомляємо про її відхилення з огляду на наступне.
Відповідно до умов пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації дійсно передбачено, що Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
- підтверджуючий документ про наявність у Учасника статусу партнера виробників запропонованого обладнання та програмного забезпечення;
- авторизаційний лист від виробника(ів) обладнання базових станцій та програмного забезпечення або його офіційного(-их) представника(ів) на території України, на підтвердження повноважень Учасника на постачання обладнання за результатами закупівлі партнера та можливість отримання гарантії від виробника, із посиланням на назву цієї закупівлі (с. 11 тендерної документації)..
Крім цього, відповідно до пункту 2.2 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» до тендерної документації міститься вираз: «Заміна цього обладнання БС на аналогічне можлива тільки за узгодженням із Замовником» (с. 29 тендерної документації).
У своїй вимозі Ви зазначаєте про необхідність внесення змін до тендерної документації в частині виключення зазначених вище вимог, у зв’язку із наявністю ознак дискримінації та суперечності можливості постачання Учасником еквіваленту заявленого обладнання.
Звертаємо Вашу увагу на те, що виробники обладнання здійснюють реалізацію своєї продукції, у тому числі тієї, що є предметом закупівлі, безпосередньо, а також через систему офіційних дистриб'юторів (представників) та партнерів. Отримати статус партнера може будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, за умови виконання умов партнерської програми. Крім того, виробник обладнання надає зазначеним контрагентам на їх запити гарантійні та / або авторизаційні листи щодо своєчасної поставки обладнання необхідної якості та кількості, а також усю необхідну документацію на таке обладнання. Тому будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, за умови виконання нею умов партнерських програм з виробником обладнання може запропонувати у своїй тендерній пропозиції необхідне обладнання.
Крім того, за таких умов виробник обладнання (офіційний представник, чи дистриб'ютор, чи партнер) надає контрагентам на їх запити гарантійні та / або авторизаційні листи щодо своєчасної поставки обладнання необхідної якості та кількості, а також усю необхідну документацію.
Такі авторизаційні листи Замовник вимагає з метою отримання гарантії того, що переможець торгів дійсно матиме змогу постачання якісного обладнання в обумовлені терміни та в необхідній кількості для забезпечення безперебійного надання супроводжуючих послуг з його встановлення, налагоджування та забезпечення працездатності, в тому числі щодо гарантії по гарантійним зобов’язанням виробників такого обладнання, а також своєчасного виконання завдань Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2019 – 2022 роки, затвердженої Рішенням Київської міської ради від «18» грудня 2018 року № 461/6512.
Зауважуємо, що відповідно до чинного законодавства Скаржник може набути статусу учасника як виробник товару безпосередньо, так і у якості юридичної чи фізичної особи, яка здійснює продаж обладнання інших вітчизняних та / або іноземних виробників.
Наголошуємо на тому, що запропонувати будь-яке обладнання відповідно до цієї закупівлі має можливість будь-яка юридична особа чи фізична особа-підприємець за умови відповідного звернення до виробника та / або його офіційного представника на території України вказаного обладнання та виконання умов партнерської програми, зокрема, й Скаржник.
Закупівля «Мережеве обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 32420000-3 (Обладнання, комплектуючі та супутні послуги з побудови опорної бездротової мережі LoRaWan)» (UA-2020-03-27-000082-a) здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням, відповідно до положень статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Слід зазначити, що тендерній документації є пояснення щодо необхідності узгодження із Замовником конкретного обладнання згідно пункту 2.2 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» до тендерної документації, по відношенню до якого застосовується відповідна вимога.
Відповідно до положень пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
На виконання вказаної вимоги тендерна документація містить Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)», в якому наведено детальний, повний і виключний перелік вимог щодо предмета закупівлі.
Слід зазначити, що тендерна документація містить наступний вираз: «Учасник має право запропонувати еквівалент конкретної торговельної марки чи фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерела його походження або виробника, які можливо вживаються в документації конкурсних торгів, за умови, що такий еквівалент відповідатиме вимогам, встановленим у документації» (с. 28 тендерної документації).
Враховуючи вищенаведене, Ви, як потенційний учасник процедури закупівлі, не позбавлені можливості поставити еквівалент обладнання, що є предметом закупівлі, який відповідає функціоналу обладнання, яке наявне у Замовника.
За вказаних умов підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено