-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Проявник,фіксаж ЄЗС ДК 021:2015 24930000-2 –Фотохімікати (проявники та фіксажі) (Класифікатор медичних виробів" НК 024: 2019: 41008 Хімічні реактиви для обробки рентгенівської плівки, для ручної пороявки)
Завершена
65 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 650.00 UAH
Період оскарження:
26.03.2020 15:27 - 31.03.2020 16:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель
Номер:
1518511f2ee246c8a4d3d40b4aefc726
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-26-003597-b.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін в Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель
Вимога:
Шановний Замовнику!
В Документації на проведення аукціону через систему електронних закупівель «Проявник,фіксаж ЄЗС ДК 021:2015 24930000-2 –Фотохімікати (проявники та фіксажі) (Класифікатор медичних виробів" НК 024: 2019: 41008 Хімічні реактиви для обробки рентгенівської плівки, для ручної пороявки)» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-26-003597-b), зазначено, що «еквівалент товару розглядатися не буде», але при цьому окрім конкретної назви товару зазначаються конкретні медико-технічні характеристики, тобто Замовник і іншої сторони допускає подачу аналогів/еквівалентів.
Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом.
Закупівля оголошена Замовником є допороговою, тож підпадає під дію Наказу ДП «ПРОЗОРРО» № 10 від 19.03.2019р. (зі змінами), який визначає саме порядок використання під час здійснення допорогових закупівель електронної системи закупівель, до складу якої згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) входять веб-портал Уповноваженого органу (Prozorro), авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву товару та інформацію про те, що еквіваленти не пропонувати. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників.
Зазначення найменувань плівок з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Також зазначення в предметі закупівлі найменування плівок суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору».
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Керуюсь ст.ст. 2, 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів плівок, що зазначені в Документації на проведення аукціону через систему електронних закупівель «Проявник,фіксаж ЄЗС ДК 021:2015 24930000-2 –Фотохімікати (проявники та фіксажі) (Класифікатор медичних виробів" НК 024: 2019: 41008 Хімічні реактиви для обробки рентгенівської плівки, для ручної пороявки)» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-26-003597-b).
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.03.2020 14:06
Вирішення:
Доброго дня ! Шановний Учаснику!
Як було позначено в документації процедури закупівлі, керуючись Інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", затвердженої Наказом ДП «ПРОЗОРРО» №10 від 19.03.2019 р., зі змінами, внесеними Наказом №11 від 20.03.2019 р., Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торговельну марку та виробника. Дана Інструкція не обмежує право Замовника під час проведення допорогової закупівлі встановлювати відповідні вимоги до товару, які Замовник вважає за необхідне, не передбачає ні обов’язку Замовника вказувати «еквіваленти», ні права передбачати можливість надання «еквіваленту» Учасниками.Стосовно зауважень слід зазначити, що нашим закладом в цьому році через систему закупівель ПРОЗОРРО був проведений аукціон на закупівлю, в якому переможцем було обрано продукцію торгової марки Кровлекс. Тож, дотримуючись рекомендацій фахівців рентгенологічного відділення та застосування принципів фотографічного процесу до загальної рентгенографії нами і була вибрана рентгенологічна плівка виробництва Кровлекс, яка є Українським виробником. Замовник потребує відповідного товару, що заявлений в технічному завданні на закупівлю. В даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються норми законодавства та дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. Позначення виробника товару в технічному завданні не означає, що коло потенційних учасників буде меншим ніж, як мінімум, дві подані пропозиції, що вже є достатнім для проведення конкурентної процедури. З огляду на викладене вище та керуючись наказом ДП «ПРОЗОРРО» від 19.03.2019 №10 зі змінами, внесеними Наказом №11 від 20.03.2019 р., Замовник не бачить у документації цієї закупівлі порушень чинного законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено