• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт. Технічний нагляд за об’єктом «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення «С050828 Софіївка - Дружківка на ділянці км 0+000 - км 6+200»

Торги не відбулися

1 293 126.48 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 19 396.89 UAH
Період оскарження: 25.03.2020 17:47 - 08.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 389d975e91344e6b8b275107b798ef4b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-25-003802-b.c2
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Додаток 4 до Тендерної документації закупівлі містить вимогу про надання відомостей щодо «виконаного Учасником аналогічного договору» за 2017 – 2019 рр. Але зазначаємо про те, що такі договори виконуються в залежності від фінансування, період їх виконання не залежить від Технічного нагляду. Наприклад, договори, які були підписані у 2019 році, можуть бути розраховані на період виконання до кінця 2020 року або довше. Тобто вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів, але такі договори не завершені в повному обсязі. Звісно Учасник погоджується з тим, що «Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та зазначає у тендерній документації (далі – ТД) інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Згідно з ч.3 ст. 22 Закону, ТД може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищевикладене, вимоги ТД та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.» Але при цьому не слід ігнорувати Закон України «Про публічні закупівлі», яким встановлено, що під час здійснення закупівель Замовник повинен дотримуватися таких принципів, як добросовісна конкуренція серед Учасників, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно ч. 2 ст.16 Закону замовник вправі встановити такий кваліфікаційний критерій, як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». Водночас вважаємо, що законодавець, передбачаючи можливість для замовника встановлювати такий кваліфікаційний критерій ставив на меті ціль виключити тих учасників, що не мають досвіду у відповідному предметі закупівлі і, відповідно, не зможуть якісно виконати договір. Оскільки предметом даної закупівлі є ДК 021:2015: 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт. Технічний нагляд за об’єктом «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення «С050828 Софіївка - Дружківка на ділянці км 0+000 - км 6+200» вважаємо, що у відповідності до ч. 2 ст. 16 Закону замовник вправі вимагати від учасників наявність документально підтвердженого досвіду з надання послуг технічного нагляду за поточним середнім ремонтом автомобільної дороги. Умовами, що оскаржуються цією вимогою, замовник встановлює додаткові, не обумовлені у Законі обмеження щодо обсягів робіт, які мали бути виконані учасником за аналогічним договором. Просимо звернути увагу на практику рішень АМКУ, а саме рішення Органу оскарження №9932 від 23.07.2019р., № 10040-р/пк-пз від 24.07ю2019р.(пункт 2), №6110-р/пк-пз від 17.05.2019р. (ч.2). Враховуючи вищезазначене, а також практичний досвід Антимонопольного комітету, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та викласти зазначену вимогу у наступному вигляду «виконаного (повністю або частково) Учасником аналогічного договору…»
Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» частина 2 статті 16 зазначає саме факт «виконання», а не «укладення» договору. Сам по собі договір не може підтвердити факт виконання аналогічних домовленостей сторін. Згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору. Підтвердження факту надання послуг чи виконання робіт – відповідний акт наданих послуг/виконаних робіт. Аналогічне питання було розглянуте Верховним судом України (постанова від 09.08.2018 у справі № 913/159/17). У частині 2 статті 16 Закону одним з кваліфікаційних критеріїв до учасників тендеру визначено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. На переконання колегії суддів, надання учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору копії договору, укладеного раніше учасником тендеру з іншим контрагентом, не підтверджує викладений вище кваліфікаційний критерій, оскільки сам по собі договір не свідчить про його виконання. Крім того виконання може бути здійснено і неналежним шляхом. Наприклад, з простроченням строків і сплатою штрафних санкцій. Тому з метою підтвердження досвіду укладання аналогічних договорів учасник має подати не лише договір, але й документи, які підтверджують факт його виконання належним чином. Також слід зазначити, що умовами ТД не встановлено обмежень щодо обсягів робіт/послуг, які виконані за аналогічним договором.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 295aec8a8ac04c25814faa2060c9ca9f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-25-003802-b.a1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Додаток 4 до Тендерної документації містить вимогу про надання відомостей про наявність спеціалістів, а саме інженерів технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг, «не менше двох осіб». Але законодавстом не передбачено обмеження в цій частині кваліфікаційних вимог до спеціалістів, які здійснюють технічний нагляд на об'єкті будівництва, оскільки відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати лише ті види робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом. За неналежне виконання саме таких робіт (послуг) вони несуть відповідальність, визначену законом. На одному об’єкті будівництва може бути один спеціаліст, який несе відповідальність за неналежне виконання обов’язків відповідно до Постанови 903 від 11 липня 2007 р. та умов договору. Тому вимога про наявність не менше двох спеціалістів є дискримінуючою та значно звужує коло потенційних учасників. В той же час Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що під час здійснення закупівель Замовник повинен дотримуватися таких принципів, як добросовісна конкуренція серед Учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо видалити вимогу в частині обмеження кількості спеціалістів «не менше двох».
Вирішення: Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та зазначає у тендерній документації (далі – ТД) інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Згідно з ч.3 ст. 22 Закону, ТД може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищевикладене, вимоги ТД та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги: Відхилено