-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Шовний матеріал
Торги не відбулися
587 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 937.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 937.50 UAH
Період оскарження:
24.03.2020 10:45 - 05.04.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Виділення в окремі лоти шовного матеріалу та затискувачів судинних, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Номер:
b5b4c6af90db4c50a7fbfd69868b7e88
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-24-000202-a.b1
Назва:
Виділення в окремі лоти шовного матеріалу та затискувачів судинних, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Вимога:
У зв’язку з бажанням прийняти участь в даній відкритій закупівлі та можливістю поставити шовний матеріал згідно тендерної документації Замовника за своєю найнижчою ціновою пропозицією, звертаємося до Вас із наступним:
Об’єднання всіх найменувань в один предмет закупівлі разом із затискувачами судинними у кількості 2 штук позбавляє українських виробників і імпортерів шовного матеріалу, яких в Україні багато, права взяти участь у процедурі закупівлі, окрім певних постачальників даних затискувачів. Як свідчить інформація з Прозорро, затискувачі судинні з даними медико-технічними характеристиками поставляють на території України лише три компанії: ТОВ «САНО ФАРМ», ТОВ «Лотусмед», ТОВ «Медіновація» (UA-2019-09-12-001799-b, UA-2020-03-05-000343-a, UA-2019-09-09-001375-b, UA-2018-06-25-001834-a). Таким чином, у даному тендері переможцем може бути лише одна з цих компаній, що є явною ознакою штучної дискримінації.
Замовником у тендерній документації не обґрунтовано необхідності об’єднання всіх найменувань різних за функціоналом медичних виробів в один лот. Таке об’єднання обмежує право тих суб’єктів господарювання на участь в процедурі закупівлі, які не можуть одночасно запропонувати постачання різних за функціоналом найменувань предмету закупівлі. Внесення в один предмет закупівлі шовного матеріалу і судинних затисквачів, які не є шовним матеріалом, значно звужує коло потенційних учасників бажаючих прийняти участь в даній процедурі закупівлі, що є дискримінацією.
Крім того, Замовником закуповується 3 535 штук шовного матеріалу і лише 2 затискувачі. При планованій вартості закупівлі 590 000 грн. виходить, що середня ціна однієї штуки шовного матеріалу складе 166,90 грн. Така сума є значно завищеною порівняно з вартістю шовного матеріалу на ринку, що призведе до значних втрат бюджетних коштів. Для порівняння приводимо навіть роздрібні (вищі за оптові) ціни на якісний шовний матеріал належних виробників, які мають усі необхідні сертифікати та відповідають технічним регламентам, на загальнодоступному ресурсі: https://prom.ua/ua/c2850321-golnit.html, https://prom.ua/ua/c968523-kompaniya-prestizh-medikal.html?category=161301. Виключення блокуючих позицій з одного лоту з шовними матеріалами дозволить прийняти участь в закупівлі іншим постачальникам шовного матеріалу, при цьому ціни таких постачальників будуть значно нижчими, за розраховані в даній закупівлі.
Відповідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням». Згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Тобто чинне законодавство однозначно забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала подібне питання об’єднання в одну закупівлю різних виробів і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
Таким чином, об’єднання в один лот шовного матеріалу та судинних затискувачів, які не є шовним матеріалом і постачаються на території України лише вибраними компаніями, згідно позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, також буде визнано порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Виокремлення кожного найменування предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників, від чого економічну вигоду отримає лікарня.
Невиокремлення предмету закупівлі за функціональністю свідчитиме лише про порушення ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Те, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника предмет закупівлі відповідає Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, не може бути виправданням для створення блокуючих умов.
Крім вказаного Наказу існує ще і Закон України «Про публічні закупівлі», який має вищу юридичну силу і містить додаткові обмеження. Згідно ст. 3 даного Закону в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Тобто, виокремлення предмету закупівлі за показником четвертої цифри повинно відповідати також і Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно ч. 2 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 7-1 цього Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів».
Враховуючи викладене, керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі UA-2020-03-24-000202-a шляхом виділення в окремі лоти шовного матеріалу та судинних затискувачів, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.03.2020 10:25
Вирішення:
Враховуючи вимогу та обговорення відносно технічних вимог до закіпвлі шовний матеріал тендерним комітетом прийнято рішення вилучити з технічних вимог затискувач судинний позиція 25 та зменшити очікувану суму закупівлі .
Статус вимоги:
Задоволено