• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015- 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин марки А-92, Дизельне паливо)

Завершена

1 561 301.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 613.01 UAH
Період оскарження: 23.03.2020 17:14 - 06.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні дії з боку Замовника

Номер: c976f91505624839a4cf39d3db990385
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-23-000935-a.a1
Назва: Дискримінаційні дії з боку Замовника
Вимога:
Просимомо видалити дискримінаційні вимоги, що містяться у Додатку 1 документації до закупівлі UA-2020-03-23-000935-a: "Не менше 5 (п’яти) власних або орендованих АЗС в межах Полтавського району. Документи, що підтверджують право власності або договори оренди АЗС надаються обов’язково у складі пропозиції". Вимога щодо надання права власності на АЗС, або договору оренди визнанна дискримінаційную багаточисленними рішеннями АМКУ. Таким чином і вимоги: "11. Копія ліцензії на право зберігання пального ( на кожне місце зберігання пального) 12. Копія ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним з додатком" відповідно до законодавства можуть виконати лише Учасники, які використовують АЗС за договорами оренди та за правом власності. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, аби суб'єкти господарювання, що є емітентами талонів та мають у використанні АЗС за іншими договорами, аніж ті, що зазначені вище, мали змогу взяти участь у закупівлі. Також просимо привести вимогу щодо надання ліцензій до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. При цьому чинне законодавство у сфері ліцензування видів господарської діяльності не передбачає винятків для провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Статтею 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що накуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; кількість товару та місце його поставки; місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) (пп.2-5 14 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі »). Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Тендерна пропозиція подається замовнику відповідно до вимог тендерної документації згідно з пунктом 30 частини першої статті 1 Закону. Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. При складанні тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товару за предметом (ДК 021:2015) - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин марки А-92, Дизельне паливо) ) Замовником відповідно до вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено такий кваліфікаційний критерій, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме надання довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із переліком не менше 5 АЗС власних або орендованих в межах Полтавського району із документальним підтвердженням право власності або договори оренди АЗС, за формою наведеною у Додатку 4. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Європейський суд з прав людини надає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання». Отже, відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не переслідує «законної мети» або ж відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Зауважимо, що для всіх учасників закупівлі замовником викладені єдині умови тендерної документації, а встановлення вищевказаного кваліфікаційного критерію не обмежує участь у процедурах закупівель учасників, оскільки відповідно до Господарського кодексу України кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності, а тому відповідність вказаним умовам є цілком можливою і доступною за способом виконання. Встановлення такого кваліфікаційного критерію замовником не має на меті обмежити конкуренцію чи надати переваги певному колу учасників, а лише спрямована на гарантування замовнику відпуску пального на АЗС за талонами в продовж всього терміну їх дії, і виконання договірних зобов’язань не повинно залежати від наявності у переможця закупівлі договорів на постачання, зберігання нафтопродуктів з партнерськими АЗС і зобов’язань третіх осіб. Наявність у переможця закупівлі власних чи орендованих АЗС є гарантією безперебійного відпуску пального за його ж талонами на цих АЗС. Пальним будуть користуватися шкільні автобуси, які здійснють підвезення учнів до навчальних закладів та в зворотньому напрямку. Дана кваліфікаційна вимога була висунута для забезпечення безперебійного проведення навчального процесу. Одночасно повідомляємо, що дискримінаційною вимога визнається виключно за рішенням Антимонопольного комітету України - державного органу із спеціальним статусом, що повинен забезпечити державний захист конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Навчальні заклади, які підпорядковані Відділу освіти, культури та молоді Полтавської РДА розташовані на території Полтавського району, кожен шкільний автобус має свій затверджений маршрут, згідно якого списується паливо, а якщо АЗС розташовані дуже віддалено від навчальних закладів, то це додаткове використання палива, це тягне за собою перевикористання бюджетних коштів та може зірвати навчальний процес. З повагою, тендерний комітет.
Статус вимоги: Відхилено