• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

оброблені фрурукти і горіхи

Завершена

115 410.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 577.05 UAH
Період оскарження: 28.11.2016 20:38 - 10.12.2016 00:00
Вимога
Є відповідь

Перегляд незаконного рішення

Номер: 7a25132f62c44cbc8c7bdd8f49fa06b4
Ідентифікатор запиту: UA-2016-11-28-001348-c.a1
Назва: Перегляд незаконного рішення
Вимога:
Просимо розглянути скаргу в найкоротші терміни.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: У відповідь на скаргу/вимогу, яку було подано через електронну систему закупівель «Prozorro» ФОП Попінанченко М.Ю., щодо незаконності вимоги трудових договорів від фізичної-особи підприємця у тендерній документації Замовника тендерним комітетом встановлено наступне. Так, ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлює право Замовника вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені Замовником згідно з ст.16 Закону кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Рішенням тендерного комітету №48 від 28.11.2016 року затверджено тендерну документацію по предмету закупівлі «Оброблені фрукти та горіхи», код ДК 021:2016-15332000-4. Пунктом 3 Розділу ІІ «Підготовка тендерних пропозицій» визначено, що Тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися з тендерної пропозиції, яка подається у формі, наведеній у Додатку 2 тендерної документації; документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником (згідно Додатку 3); проекту Договору про закупівлю (згідно Додатку 4). Отже, Додатком 3 до тендерної документації Замовника встановлені кваліфікаційні критерії до учасників. Так, пунктом 2, який має назву «Документальне підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Замовником встановлено наступні вимоги: 1. Завірені учасником копії договорів укладених за працівниками або штатний розклад (для юридичних осіб); 2. Інформація в довільній формі про кількість, кваліфікацію та досвід працівників; 3. Копії санітарних книжок водія, вантажника та експедитора з відмітками результатів медичного огляду. Таким чином, тендерною документацією Замовника передбачено вимогу щодо надання учасниками копій договорів укладених з працівниками або штатний розклад (для юридичних осіб). Зазначену вимогу Замовником встановлено на підставі норм чинного законодавства України. Так, ст. 21 Кодексу законів про працю України (далі –КЗпП) встановлює, що трудовий договір - це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, дотримуючись внутрішнього трудового розпорядку, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Сторонами трудового договору, згідно зі ст. 21 КЗпП, є робітник та роботодавець. Договір укладається, як правило, у письмовій формі. Трудовий договір може бути безстроковим, що укладається на невизначений строк, на визначений строк, встановлений за погодженням сторін, та таким, що укладається на час виконання певної роботи (ст. 23 КЗпП). Обов’язковими (необхідними) умовами договору, без яких він не вважається укладеним, згідно зі статтями 21, 31, 32 КЗпП, є місце роботи (підприємство, установа, організація, розташовані в певній місцевості (населеному пункті), де працівник виконуватиме обумовлену трудовим договором роботу); трудова функція, яку виконуватиме працівник (вид роботи і обов'язки працівника - посада, спеціальність, професія, кваліфікація працівника, згідно з якою він виконуватиме функції, обумовлені трудовим договором); час початку роботи (а при укладенні строкового трудового договору - термін закінчення роботи); розмір заробітної плати. Для укладення трудового договору громадянин зобов'язаний надати: паспорт або інший документ, що посвідчує особу; копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду; трудову книжку; у випадках, передбачених законодавством, також: документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію); довідку про стан здоров'я; інші документи. Укладення трудового договору оформлюється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу. У разі укладення трудового договору між працівником і фізичною особою, фізична особа повинна у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи зареєструвати укладений у письмовій формі трудовий договір у державній службі зайнятості за місцем свого проживання у порядку, визначеному Міністерством праці та соціальної політики України. Відповідно до листа Міністерства праці та соціальної політики України від 27.06.2007 року № 162/06/187-07 «Щодо штатного розпису» з урахуванням необхiдностi врегулювання та забезпечення прав працiвникiв на працю, захист вiд незаконного звiльнення та оплату працi, затвердження штатного розпису на пiдприємствi є обов’язковим, i вiдсутнiсть останнього слiд вважати порушенням вимог законодавства про працю, за яке роботодавець може нести адмiнiстративну вiдповiдальнiсть вiдповiдно до ч. 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Вiдповiдно до ст. 64 Господарського кодексу України пiдприємство самостiйно визначає свою органiзацiйну структуру, встановлює чисельнiсть працiвникiв i штатний розпис. Штатний розпис — це документ, що встановлює для даного пiдприємства, установи, органiзацiї структуру, штати i посадовi оклади працiвникiв. Штатний розпис мiстить назви посад, чисельнiсть персоналу та оклади за кожною посадою. Прийняття, затвердження керiвником пiдприємства штатного розпису проводиться шляхом видання спецiального локального нормативного акта (наказу), що визначатиме кiлькiсть працiвникiв кожної професiї з розподiлом штатних одиниць за структурними пiдроздiлами пiдприємства. Отже, законодавством чітко встановлено вимоги до роботодавців щодо забезпечення прав працівників, їх захисту від незаконного звільнення. Обов’язковою умовою при розробці та затвердженні штатного розпису є те, що роботодавець повинен присвоювати штатним одиницям тільки ті найменування посад і професій, які відповідають Державному класифікатору України. Відповідно до посад, затверджених у штатному розписі підприємства, складаються накази про прийняття працівників на роботу, а також вносяться записи до трудової книжки. Отже, для підтвердження довідки, що надається у довільній формі учасником процедури закупівлі про кваліфікацію та досвід працівників, як у фізичних осіб-підприємців, так і у юридичних осіб, Замовником встановлено законну вимогу щодо надання документального підтвердження наявності працівників, їх кваліфікації та досвіду у учасника, у вигляді копій трудових договорів з працівниками як для фізичних так і юридичних осіб, так і копій штатного розкладу, передбаченого законодавством лише для юридичних осіб, що і встановлено в п.2.1 Додатку 3 до тендерної документації Замовника. Чинним законодавством України визначено, що саме трудовий договір або штатний розклад містять детальну інформацію про місце роботи працівника, його трудову функцію, вид роботи і обов'язки працівника, посада, спеціальність, професія, кваліфікація працівника, згідно з якою він виконуватиме функції, обумовлені трудовим договором, час початку роботи (а при укладенні строкового трудового договору - термін закінчення роботи), розмір заробітної плати. Отже, Замовник при визначенні зазначеної вимоги керувався чинним законодавством України та встановив законну вимогу щодо документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Надана довідка у довільній формі про досвід та кваліфікацію працівників мала бути юридично підтверджена наданням копій трудових договорів з працівниками, обов’язковість наявності яких передбачено чинним законодавством України як для фізичних осіб-підприємців так і юридичних осіб, або наданням штатного розкладу, обов’язковість наявності якого передбачено чинним законодавством України лише для юридичних осіб. Тлумачення ФОП Попінанченко М.Ю. про відсутність вимоги надання для фізичних осіб-підприємців копій трудових договорів з працівниками є хибним та таким, що суперечить чинному законодавству України та умовам тендерної документації Замовника, у зв’язку з чим не можуть бути прийняті до уваги як підстава для відміни рішення тендерного комітету № 103 від 26.12.2016 року. Уважно розглянувши друге питання, що міститься в скарзі/вимозі ФОП Попінанченко М.Ю. щодо основної вимоги, яку повинна містити особова медична книжка є результати медичного огляду та відмітки про це, тендерним комітетом відділу освіти встановлено наступне. Переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559 віднесені працівники харчової та переробної промисловості, підприємств продовольчої торгівлі, в тому числі дрібнороздрібної, а також ті, що розташовані на території ринків, зокрема вантажники, водії, що зайняті транспортуванням харчової продукції (на всіх видах транспорту), працівники складів, експедитори. Відповідно до чинного законодавства України, а саме Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 квітня 2013 р. за № 662/23194, що визначає порядок заповнення форми первинної облікової документації «Особиста медична книжка» № 1-ОМК (далі - форма № 1-ОМК). У пунктах 2 – 4.6 зазначеної Інструкції містяться вимоги до ведення Форми № 1-ОМК, в яких зазначено, що Форми № 1-ОМК видається особі у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності, вона заповнюється посадовою особою медичної комісії закладу охорони здоров’я. На титульній сторінці форми № 1-ОМК зазначаються прізвище, ім'я та по батькові оглянутої особи. У пункті 1 зазначається повне найменування суб’єкта господарювання, де працює оглянута особа. У пункті 2 вписуються назва професії та характер виконуваних робіт відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 року № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок». У пункті 3 проставляються число, місяць, рік наступного медичного огляду. У пункті 4 зазначається повне найменування закладу охорони здоров’я, де проводився медичний огляд. У пункті 5 проставляються число, місяць, рік проведення медичного огляду. Форма № 1-ОМК підписується керівником та засвідчується печаткою закладу охорони здоров’я. Переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559 віднесені працівники харчової та переробної промисловості, підприємств продовольчої торгівлі, в тому числі дрібнороздрібної, а також ті, що розташовані на території ринків, зокрема вантажники, водії, що зайняті транспортуванням харчової продукції (на всіх видах транспорту), працівники складів, експедитори. У зв’язку з вищезазначеним, з урахуванням вимог чинного законодавства України, посилання на те, що відсутність в медичній книжці інформації, зазначеної як обов’язкова в Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка» є нісенітницею та дискримінаційною вимогою не відповідають дійсності. Окрім того, голова тендерного комітету Дирда Т.О. зазначила, що Перелік необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов'язкових медичних оглядів, та періодичність їх проведення, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 року № 280, для осіб, що не мають контакту з продукцією, яка зберігається та реалізується (бухгалтер), на відміну від осіб, що мають, контакт з продукцією, яка зберігається та реалізується (водій, вантажник, експедитор) містить зменшений перелік вимог необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень. Тому фактично, думка ФОП Попінанченко М.Ю. щодо того, що відсутність зазначеної інформації в особовій медичній книжці працівника є не суттєвим порушенням, є власним трактуванням учасникам, однак таким що суперечить нормам чинного законодавства України. Голова тендерного комітету Дирда Т.О. зазначила, що беручи до уваги вищезазначене, тендерний комітет відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради не може задовольнити скаргу/вимогу ФОП Попінанченко М.Ю.
Статус вимоги: Відхилено