-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Системний блок, монітор, клавіатура, маніпулятор “миша”
Завершена
490 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
Період оскарження:
20.03.2020 19:08 - 01.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Умови
Номер:
b3e87e5e744c491e83c48c8222a7bb80
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-20-005226-b.a2
Назва:
Умови
Вимога:
Шановний Замовнику! В оприлюдненій тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, яка значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Так, відповідно до технічних вимог Замовника наявна вимога, необхідність якої не доведена Замовником, щодо того, що «Складові персонального комп'ютера мають бути однієї торгівельної марки (монітор, системний блок, клавіатура, миша мають бути виготовлені однією фірмою виробником).», а це значно обмежує вибір обладнання та ще більше звужує коло потенційних учасників, що є також вітчизняними виробниками. Оскільки якісні та економічно вигідні системні блоки виготовляє чимало українських виробників на відміну від моніторів, які дійсно самостійно виготовляє лише один виробник, клавіатур та мишек. Тож відповідти такій вимозі зможуть лише товари виключно 100%-ого іноземного походження, що відповідно вплине на відчутне здорожчення пропозиції та дискримінує вітчизняних виробників. Таким чином, встановлена Замовником в тендерній документації вимога суперечить принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Крім того, закупівлі повинні здійснюватися за принципами встановленими в ст.3 Закону. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.1, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», - просимо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційної вимоги встановленої до учасників та товарів. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.03.2020 16:14
Вирішення:
Згідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
На виконання вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет повідомляє наступне. Замовник визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з всіма чи окремими потенційними Учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на вибір Замовником виду предмета закупівлі, його технічних характеристик чи обґрунтування. Всі потенційні Учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення та тендерної документації, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута Замовником відповідно до діючого законодавства.
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Тендерної документації розроблено з урахуванням вимог чинних нормативно-правових актів України, державних стандартів та погоджені з відповідними службами Національної поліції України відповідно до наказу НПУ від 27.05.2015 року № 506 «Про централізоване матеріально-технічне забезпечення органів (підрозділів) поліції, закладів та установ, що належать до сфери управління Національної поліції України».
Вимога «Складові персонального комп'ютера мають бути однієї торгівельної марки (монітор, системний блок, клавіатура, миша мають бути виготовлені однією фірмою виробником», яка зазначена в пункті 6, Додатку 1 Тендерної документації викликана багатьма фактами та має обґрунтування, а саме:
1) виходячи з визначеного в Україні для бюджетних установ терміну експлуатації комп'ютерної техніки (який на даний час складає 10 років) та вимог щодо якості персонального комп'ютера, Замовник зацікавлений в закупівлі якісного товару, який не втратить своєї актуальності в найближчі роки, і, особливо, програмного забезпечення, що повинно бути сучасним і оновлюватися;
2) під час експлуатації неякісного периферійного обладнання (зокрема клавіатур та маніпуляторів "миша") спостерігається їх швидке псування (за 6 місяців кириличні символи стираються, кнопки маніпуляторів "миша" виходять з ладу). Виробники, які комплексно займаються виробництвом персональних комп’ютерів суворо слідкують за якістю та надають за вимогою до 5 років гарантії на свої вироби. Для таких виробників ім’я бренду дорожче за «миттєву» одноразову вигоду;
3) виконання вимоги знижує строки введення в експлуатацію та знижує витрати на виконання ремонту у подальшому, так як виробники, які комплексно займаються виробництвом персональних комп’ютерів тримають комплектуючі на своїх складах в Україні на весь термін експлуатації персонального комп’ютеру, згідно паспорту на виріб та мають в свою чергу багато авторизованих сервісних центрів на території Харківської області та України. Ця вимога економить бюджетні коштів та створює можливість забезпечення конкуренції на послуги з ремонту персонального комп’ютеру у майбутньому на протязі 10 років;
4) Додатком 1 до тендерної документації встановлено вимоги до персонального комп’ютера, складовими якого є системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор «миша»). Тобто постачання зазначених складових має здійснюватися комплектом. Постачання повного комплекту персонального комп’ютера одним виробником є найбільш економічно доцільним, дозволяє якісно та оперативно вирішувати питання, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань та зменшити витрати на обслуговування техніки в післягарантійний період, оскільки співпраця з одним виробником – є більш ефективнішою. Окремо зазначаємо, що усі провідні виробники комп’ютерної техніки здійснюють виробництво як системних блоків та моніторів, так і виробництво аксесуарів до них (клавіатура, маніпулятор типу «миша»).
5) детальний аналіз та моніторинг сегменту ринку показав, що персональний комп’ютер (системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор «миша») можуть запропонувати не менше 5 виробників, 3 дистриб’юторів, 50 посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами.
6) для забезпечення належного функціонування вже запроваджених інформаційно-телекомунікаційних систем у сфері інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності поліції.
7) для уніфікації обладнання та програмного забезпечення з наявними програмно-технічними платформами та комп’ютерним обладнанням.
8) для уникнення конфліктів між складовими персонального комп’ютеру та спеціалізованого програмного забезпечення, яке вже придбано та експлуатується Замовником, тому що тільки провідні виробники комп’ютерної техніки, які комплексно займаються виробництвом персональних комп’ютерів здійснюють тестування конфліктів між складовими персонального комп’ютеру та операційною системою, пишуть власні драйвери для моніторів, маніпуляторів «миша», клавіатур, слідкують за їх оновленням та сумісністю. Замовник завжди може звернутися до виробника на предмет вирішення проблеми з драйверами, які конфліктують зі спеціалізованим програмних забезпеченням.
Частиною 1 статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі» встановлено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 2 статті 20 Закону України «Про здійснення державних закупівель», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Тому, Замовником будь-які права потенційних Учасників не порушені, та наші дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх однакові та відкриті.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає, що немає підстав для внесення запропонованих Вами змін до тендерної документації згідно Вашої вимоги про усунення порушення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Інформація щодо запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі неліцензійної продукції
Номер:
584ec387cc854dd4b59ef4d56ff7dd4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-20-005226-b.b1
Назва:
Інформація щодо запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі неліцензійної продукції
Вимога:
Шановний Замовник! З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладенні.
Пов'язані документи:
Учасник
- Авторизація на програмне забезпечення .pdf 22.03.2020 17:09
Дата подачі:
22.03.2020 17:09
Вирішення:
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції все програмне забезпечення має бути ліцензійне відповідно до чинного законодавства України.
У Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлено вимоги щодо ліцензійності програмного забезпечення, а саме: "… 8. Програмне забезпечення, що поставляється з обладнанням, повинно бути ліцензійним відповідно до вимог міжнародного права. …Операційна система попередньо встановлена виробником системного блоку, ліцензійна не гірше Microsoft Windows 10 Pro…". Дані вимоги Замовника забезпечують придбання товару з дотриманням законодавства про авторське право та ліцензійної політики компанії «Microsoft».
Відповідно до пункту 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (додаток 1 до Тендерної документації): «У місцях, де технічні вимоги містять посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати наявним вираз «або еквівалент». Еквівалентом вважається аналог, технічні вимоги якого відповідають вищенаведеним технічним вимогам». Це стосується і програмного забезпечення. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
На Вашу вимогу повідомляємо, що обладнання буде розглядатися лише з ліцензійною операційною системою або операційною системою, яка є еквівалентом та не потребує ліцензування, відповідно до вимог міжнародного права. Внесення змін до тендерної документації у запропонованій Вами редакції може обмежити потенційним Учасникам можливість участі у закупівлі та відповідно зменшити конкуренцію під час проведення торгів, тому вважаємо, що Ваше звернення щодо доповнення тендерної документації вимогою:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.»
- є дискримінаційною та неправомірною вимогою для потенційних Учасників, які пропонують еквівалентні операційні системи; Учасників-нерезидентів; Учасників, які мають право продавати ліцензійну продукцію компанії «Microsoft» (авторизовані Microsoft в інших державах), порушує положення статті 3 Закон України «Про публічні закупівлі». Згідно загальних принципів господарювання згідно статті 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих потенційних Учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції Microsoft або дистриб’ютором Microsoft в Україні та дискримінує тих потенційних Учасників, хто не має таких відносин на пряму із виробником Microsoft або дистриб’ютором Microsoft в Україні.
Доводимо до Вашого відома, що згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та встановити ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії виробника Microsoft чи дистриб’ютором Microsoft в Україні.
Також повідомляємо що в закупівлі мають право приймати Участники-нерезиденти та компанії які є авторизованими партнерами компанії «Microsoft» або дистриб’юторами компанії «Microsoft» в інших державах, підрозділи, філії чи офіси, яких знаходяться на території Україні. Ці компанії також мають право торгувати ліцензійним програмним забезпеченням та діють відповідно до вимог Законодавства України та міжнародного права.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає, що немає підстав для внесення запропонованих Вами змін до тендерної документації згідно Вашої вимоги про усунення порушення. А навпаки задоволення Вашої вимоги про усунення порушення призведе до порушення принципів закупівель викладених в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII.
Статус вимоги:
Відхилено