-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття ділянки автомобільної дороги по вулиці Пономаренка в с.Студеники Переяслав-Хмельницького району Київської області
Завершена
2 261 665.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 261.67 UAH
мін. крок: 0.1% або 2 261.67 UAH
Період оскарження:
20.03.2020 14:32 - 09.04.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
839fd8f4ceae420ca7aa241a48b3932b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-20-003312-b.c1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Вих. № 15/05 від «15» травня 2020 р. До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 39107995)
Адреса: 51931, Дніпропетровська обл.,
м. Кам’янське, Заводський район,
вул. Курська, 45, кв.2.
Тел: +38 097 830 27 37
email: afinacentr2017@gmail.com
Замовник: Департамент регіонального
розвитку Київської обласної державної
адміністрації
(код ЄДРПОУ 21467647)
Адреса: 04119, Україна,
м. Київ, вул. Юрія Іллєнка, 40
email: drrgkh_tender@ukr.net
телефон: +38(044)206-74-91
+38(044)206-74-31, +38(044)206-74-33
Інформація про закупівлю
ID: 108e9a83debb479b8955360e8b4e0910
Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-03-20-003312-b
СКАРГА
на дії Замовника
Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-03-20-003312-b.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації подало тендерну пропозицію.
Предмет закупівлі: Капітальний ремонт дорожнього покриття ділянки автомобільної дороги по вулиці Пономаренка в с.Студеники Переяслав-Хмельницького району Київської області (Код ДК 021:2015 45453000 – 7 Капітальний ремонт і реставрація), що зазначено у оголошенні та Тендерній документації.
Аукціон відбувся: 14.04.2020, 14:50 – 15:35.
За результатами аукціону участь прийняли шість учасників:
1) Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» – 2 121 463.10 грн з ПДВ;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд» – 2 260 324.00 грн з ПДВ;
3) Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЕЙТС» – 2 088 390.58 грн з ПДВ;
4) Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» – 1 796 800.06 грн з ПДВ;
5) Приватне підприємство «БУДСЕРВІС» – 2 258 894.70 грн з ПДВ;
6) Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕСКАР» – 2 260 200.00 грн з ПДВ.
Очікувана вартість закупівлі: 2 261 665.60 грн (з ПДВ).
За результатами аукціону найбільш економічно вигідною була пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР».
Відповідно до Протоколу № 227 від 08.05.2020 засідання тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» була відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
Підстави відхилення тендерної пропозиції: відповідно до п. 4 ч.1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- згідно підпункту 7 пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати витяг з реєстру платників податків на додану вартість чи єдиного податку (у разі якщо учасник є платником ПДВ чи єдиного податку). У разі, якщо учасник перебуває на іншій системі оподаткування – надати інформаційний лист, завірений підписом уповноваженої особи Учасника. Разом з тим, згідно п.2 Розділу V тендерної документації, усі документи, які учасник отримує від інших осіб/юридичних осіб приватного чи публічного права (підприємств/ установ/ організацій) повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі (за виключенням ліцензій, дозволів, сертифікатів, паспортів та документів, що підтверджують повноваження на підпис документів тендерної пропозиції та договору). У складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «АФІНАЦЕНТР» надано витяг з реєстру платників податку на додану вартість дата видачі якого 12.11.2019 р., що є невідповідністю умовам тендерної документації в цій частині.
Вважаємо, що рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» порушує права та інтереси Скаржника, є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.
Відповідно до підпункту 7 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт: Капітальний ремонт дорожнього покриття ділянки автомобільної дороги по вулиці Пономаренка в с.Студеники Переяслав-Хмельницького району Київської області (Код ДК 021:2015 45453000 – 7 Капітальний ремонт і реставрація), затвердженої рішенням тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації від 02.04.2020 Протоколом № 77 (далі – Тендерна джокументація), учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати витяг з реєстру платників податків на додану вартість чи єдиного податку (у разі якщо учасник є платником ПДВ чи єдиного податку). У разі, якщо учасник перебуває на іншій системі оподаткування – надати інформаційний лист, завірений підписом уповноваженої особи Учасника.
Згідно із п.2 «Інша інформація» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, усі документи, які учасник отримує від інших осіб/юридичних осіб приватного чи публічного права (підприємств/ установ/ організацій) повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі (за виключенням ліцензій, дозволів, сертифікатів, паспортів та документів, що підтверджують повноваження на підпис документів тендерної пропозиції та договору).
При цьому зазначаємо, що відповідно до пункт 183.12 статті 183 Податкового кодексу України (далі – ПК України) Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку.
Згідно із п. 2.3 розділу II Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1130 від 14.11.2014 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233) (далі – Положення) формування та ведення Реєстру здійснює Державна податкова служба України.
Пунктом 2.1 розділу II Положення визначено, що реєстр платників податку на додану вартість (далі – Реєстр) - автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Кодексу для забезпечення:
- реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ;
- єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ;
- контролю за справлянням податку на додану вартість;
- організації суцільного й вибіркового аналізу.
Відповідно до п. 2.2. розділу II Положення у Реєстр включаються такі види даних:
- ідентифікаційні - індивідуальний податковий номер, код за ЄДРПОУ, податковий номер, який надають контролюючі органи, реєстраційний номер облікової картки платника податків, а також найменування - для юридичних осіб та прізвище, ім'я, по батькові - для фізичних осіб - підприємців;
- реєстраційні - дані про реєстрацію, перереєстрацію, анулювання реєстрації платника ПДВ;
- кількісні - дані щодо загальних сум оподатковуваних операцій та вартості поставлених товарів (послуг), які зазначаються у реєстраційних заявах;
- інші дані, передбачені формами документів, встановленими цим Положенням.
Згідно із пунктом 183.11 статті 183 ПК України та п. 7.4 розділу VII Положення за запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру. Витяг діє до внесення змін до Реєстру.
За період з 12.11.2019 по дату надання Скаржником своєї тендерної пропозиції жодних змін до Реєстру щодо даних ТОВ «АФІНАЦЕНТР», зазначених у п.2.2 розділу II Положення, не вносилося.
Таким чином, Скаржником у складі тендерної пропозиції надано дійсний витяг з реєстру платників податків на додану вартість.
Разом з тим, зазначаємо, що відповідно до пункту 183.13 статті 183 ПК України, п. 7.1 розділу VII Положення з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією Державна податкова служба України щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті:
дані з Реєстру із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника ПДВ, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ;
інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації.
Додатково до таких даних з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування оприлюднюються дані про дату реєстрації суб’єктом спеціального режиму оподаткування, перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширювалась дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, із зазначенням дати внесення запису про такі види діяльності, дату виключення з такого реєстру, а також дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах.
Інформація оприлюднюється із зазначенням дати оприлюднення і дати оновлення інформації.
У разі наявності стосовно особи у Реєстрі інформації про те, що її реєстрація платником ПДВ підлягає анулюванню, разом із даними з Реєстру, до дати здійснення анулювання реєстрації оприлюднюються відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню», підстава для анулювання реєстрації платника ПДВ та дата виникнення такої підстави.
Тобто, інформація, що внесена до Реєстру є публічною, та оприлюднюється у формі відкритих даних.
При цьому, відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, Скаржником належним чином виконано вимоги підпункту 7 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції дійсного витягу з реєстру платників податків на додану вартість.
Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АФІНАЦЕНТР» на підставі нібито не додержання Скаржником пункту 2 «Інша інформація» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації в частині дати видачі витягу з реєстру платників податків на додану вартість, є грубим порушенням Замовником вимог ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла на дату проведення аукціону (далі – Закон), закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частинами 1, 3 ст. 5 Закону визначено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Згідно із ч.4 ст.16 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Таким чином, відхилення Замовником тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» є грубим порушенням ст.ст.3, 5. 16, 22, 28 та 30 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР», чия пропозиція є найбільш економічно вигідною та повністю відповідає вимогам Тендерної документації. що в свою чергу призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Крім того. неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника призвело до незаконного визначення переможцем вищезазначених відкритих торгів учасника ПП «БУДСЕРВІС» (згідно Протоколу № 230 від 08.05.2020 засідання тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації), та опублікуванню 08.05.2020 Замовником Повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником.
Враховуючи викладене, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів по закупівлі: Капітальний ремонт дорожнього покриття ділянки автомобільної дороги по вулиці Пономаренка в с.Студеники Переяслав-Хмельницького району Київської області (Код ДК 021:2015 45453000 – 7 Капітальний ремонт і реставрація) з боку Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, ідентифікатор закупівлі: UA-2020-03-20-003312-b, ID: 108e9a83debb479b8955360e8b4e0910.
3. Зобов’язати Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації скасувати рішення - Протокол № 227 від 08.05.2020 засідання тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР».
4. Зобов’язати Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації скасувати рішення - Протокол № 230 від 08.05.2020 засідання тендерного комітету Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації про визнання переможцем відкритих торгів приватне підприємство «БУДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22432817) та повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником.
5. Зобов’язати Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації прийняти рішення про визнання переможцем відкритих торгів товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» по закупівлі: Капітальний ремонт дорожнього покриття ділянки автомобільної дороги по вулиці Пономаренка в с.Студеники Переяслав-Хмельницького району Київської області (Код ДК 021:2015 45453000 – 7 Капітальний ремонт і реставрація).
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
З повагою,
Директор ТОВ «АФІНАЦЕНТР» О. С. Фесенко
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 15.05.2020 14:57
- платежка скарга.pdf 15.05.2020 14:57
- рішення від 19.05.2020 № 9697 + лист Замовнику.pdf 20.05.2020 09:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.06.2020 № 11084.pdf 05.06.2020 21:30
- рішення від 04.06.2020 № 11084.pdf 10.06.2020 22:11
- Пояснення на Скаргу Студеники.PDF 27.05.2020 15:14
- Афінацентр заперечення Студеники.docx 27.05.2020 15:14
- РІШЕННЯ ВИТЯГ ПДВ ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ТОРГІВ.PDF 27.05.2020 15:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.05.2020 14:58
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2020 09:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.06.2020 22:12
Дата виконання рішення Замовником:
22.07.2020 17:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано замовником