-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі в спеціалізованій школі № 7 ім. Максима Рильського за адресою; м. Київ, Солом’янський район, пров. Платонівський, 3
Згідно з оголошенням, що додається
Торги не відбулися
975 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.1% або 10 700.00 UAH
мін. крок: 1.1% або 10 700.00 UAH
Період оскарження:
19.03.2020 20:00 - 25.03.2020 18:00
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційних вимог предмета закупівлі
Номер:
37e8059c517c4d19aa55eaa7c1b99d42
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-19-002582-a.b1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог предмета закупівлі
Вимога:
Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі. Ці вимоги не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси учасників закупівлі.
У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень законодавства України з питань здійснення державних закупівель, зазначаємо наступне:
Замовником встановлений кваліфікаційний критерій до учасників процедури закупівлі, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Таке рішення Замовника цілком відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», однак документацією з конкурсних торгів встановлені дискримінаційні умови підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію. Так, в п.23 додатка 3 тендерної документації вказано, що «Аналогічними слід вважати договори, які відповідають предмету закупівлі в об’ємах не менших, ніж в оголошенні».
Вважаємо, що Замовником неправомірно встановлені умови підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію, як «наявність досвіду виконання аналогічних договорів», а саме умова, що «Аналогічними слід вважати договори, які відповідають предмету закупівлі в об’ємах не менших, ніж в оголошенні», що є дискримінаційною і такою, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Законом визначене право Замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон не містить положень, що дозволяють Замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям.
Такі положення документації обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки досвід у виконанні аналогічних договорів або є або він відсутній. Так, стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» містить положення, що дозволяє Замовнику встановити кваліфікаційний критерій - «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів», а також зобов’язує Замовника передбачити у тендерній документації перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, тобто у документації конкурсних торгів має бути відображена інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям. Слід звернути увагу, що визначальною вимогою Закону, у разі, якщо Замовник бажає перевірити досвід учасника у виконанні аналогічних договорів, є саме наявність досвіду учасників у виконанні аналогічних договорів, при цьому Законом не передбачена можливість обмежувати такий досвід роботи будь-якими часовими рамками, обсягом поставленого товару або кількістю виконаних договорів, оскільки це може бути інструментом, яким буде звужуватись економічна конкуренція потенційних учасників процедур закупівель.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Також, частиною третьою статті 5 названого закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а статтею 22 Закону визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим Законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Таким чином, вважаємо, що положення документації конкурсних торгів щодо умов підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» є незаконним і таким, що порушує права та інтереси потенційних учасників процедури закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії Замовника (у частині встановлення умов щодо підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів») порушують основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а також вимоги статті 5, 22 Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до документації конкурсних торгів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.03.2020 14:34
Вирішення:
Шановний Учаснику, розглянувши Вашу скаргу повідомляємо.
Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Накази ДП "Прозорро" № 10, 11 від 19.03.2019 "Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Враховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання, а саме аналогічного договору з актами виконаних договорів.
Оскільки договір може бути укладений, але саме акт виконаних робіт - це докладний документ, який дозволяє Замовникові перевірити виконання яких саме робіт і в якій кількості були виконані Учасником.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні