• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Обладнання для кабінету інформатики– 1 комплект

Закупівля здійснюється з метою модернізації та обладнання кабінету інформатики для забезпечення навчального процесу. Джерело фінансування: кошти державного бюджету.

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
Період оскарження: 19.03.2020 16:03 - 01.04.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про видалення дискримінуючих вимог

Номер: 71cd6369bc3346fb8ef373f0f3a18905
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-19-001018-c.a1
Назва: Вимога про видалення дискримінуючих вимог
Вимога:
Шановний Замовник! 1. У складі ТД зазначено умову про надання копії чинних на дату подання пропозиції сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 і ДСТУ ISO 14001:2015, виданих учаснику як виробнику кабінетів інформатики, інтерактивних комплексів, та копії звітів останнього аудиту, датованих не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій. З огляду на положення норм матеріального права слід взяти до уваги, що отримання сертифіката відповідності системи управління якістю передбачено положеннями Національного стандарту систем управління якістю (ISO 9001). Отримання сертифіката відповідності системі екологічного керування передбачено положеннями ДСТУ ISO 14001:2015. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. Таким чином Замовник вимагає від учасників надання у складі тендерних пропозицій відповідності системи управління якістю та відповідності системі екологічного керування обов’язковість яких не передбачена положеннями чинного законодавства та наявність яких жодним чином не впливає на технічні і якісні характеристика предмета закупівлі, чим обмежує можливості потенційних учасників у закупівлі послуг. Вимагаємо виключити вказану вимогу з тендерної документації. 2. У складі ТД зазначено умову про те, що: - Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro Укр. має бути попередньо встановленим виробником системних блоків у заводських умовах, або авторизованим партнером Microsoft. Версія встановленого програмного забезпечення повинна бути призначена для України. Учасник повинен надати листа від виробника системних блоків чи представництва Майкрософт в Україні, який підтверджує легальність цього програмного забезпечення; - учасник повинен надати Копію офіційного листа від компанії Microsoft або представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику системних блоків, про підтвердження статусу партнера Microsoft. - Копію листа від компанії Microsoft або представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику системних блоків, що підтверджує права використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві. До відома Замовника, обов’язкове надання авторизаційних листів, підтверджень чи будь-яких інших листів від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Доводимо до Вашого відома, що згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та встановити ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Окрім того, продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність навіть сторонньому об'єктивному користувачу (офіційна веб-сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase). За власною ініціативою тендерний комітет не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет і як наслідок безпідставно вимагати документи, які видані (підготовлені) не Учасником закупівлі, а його контрагентом, оскільки постачання товару проводиться з дотриманням законодавства про авторські права та ліцензійної політики Microsoft. Вимагаємо виключити вказані умови щодо листів від компанії Microsoft з тендерної документації. 3. Щодо обов’язкової сертифікації ENERGY STAR®. За аналогією з умовою про сертифікацію ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001 подібна вимога є дискримінаційною. До відома Замовника, сертифікація енергетичної ефективності є обов’язковою для певного типу об'єктів будівництва відповідно до Закону України “Про енергетичну ефективність будівель”. В усіх інших випадках сертифікація ENERGY STAR® не обов'язкова, а відтак за таких обставин має дискримінаційний характер. Вимагаємо виключити вказану умову з тендерної документації. 4. У ТД зазначена умова, що навчання роботі на обладнанні проводиться на базі навчального центру представника виробника. Вказана вимога суперечить приписам ст. 3, 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки обмежує коло учасників лише тими учасниками, котрі мають власні навчальні центри. При цьому наша компанія з урахуванням того, функціонування обладнання можливе лише після його монтажу, абсолютно безкоштовно проводить навчання за місцем розташування замовника. Вимагаємо виключити вказану умову з тендерної документації або визначити, що навчання роботі на обладнанні проводиться за місцем розташування замовника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Заявник Вимоги! За результатами розгляду Вашої Вимоги повідомляємо наступне. 1. Відповідно до п.п. 4.4. Додатку 3 до тендерної документації Учасник надає в складі пропозиції копії чинних на дату подання пропозиції сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 і ДСТУ ISO 14001:2015, виданих учаснику як виробнику кабінетів інформатики, інтерактивних комплексів, та копії звітів останнього аудиту, датованих не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Зазначена вимога спрямована на отримання достовірної інформації щодо відповідності товару, що пропонується, вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 і ДСТУ ISO 14001:2015, які передбачені положеннями Національних стандартів. У зверненні відсутні підстави неможливості отримання учасником сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 і ДСТУ ISO 14001:2015, а також докази неможливості отримання. Сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 і ДСТУ ISO 14001:2015 передбачені чинним законодавством, і будь який учасник, продукція якого відповідає стандартам, має можливість отримати сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 і ДСТУ ISO 14001:2015, відповідно до вимог тендерної документації. Враховуючи викладене, зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною умови, тому вимога щодо внесення змін до тендерної документації є недоцільною. 2. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації: 1) п.п. 4.5. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro Укр. має бути попередньо встановленим виробником системних блоків у заводських умовах, або авторизованим партнером Microsoft. Версія встановленого програмного забезпечення повинна бути призначена для України. Учасник повинен надати листа від виробника системних блоків чи представництва Майкрософт в Україні, який підтверджує легальність цього програмного забезпечення. 2) п.п. 7. Копію офіційного листа від компанії Microsoft або представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику системних блоків, про підтвердження статусу партнера Microsoft. (вимога стосується системного блоку № 1та № 2) 3) п.п. 8. Копію листа від компанії Microsoft або представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику системних блоків, що підтверджує права використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві. (вимога стосується системного блоку № 1та № 2). Зазначаємо, що вказаними вище вимогами передбачено надання листа від виробника системних блоків ЧИ представництва Майкрософт в Україні, який підтверджує легальність цього програмного забезпечення; листа від компанії Microsoft АБО представництва ТОВ «Майкрософт Україна», НАДАНИЙ ВИРОБНИКУ СИСТЕМНИХ БЛОКІВ, про підтвердження статусу партнера Microsoft та права використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві. Таким чином відсутня вимога надання виключно авторизаційних листів, підтверджень чи будь-яких інших листів від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні, яка, на Вашу думку, є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». В потенційного учасника є вибір: надати лист від виробника системних блоків ЧИ представництва Майкрософт в Україні щодо легальності програмного забезпечення; листа від компанії Microsoft АБО представництва ТОВ «Майкрософт Україна», від виробника системних блоків, про підтвердження статусу партнера Microsoft та права використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві. З огляду на зазначене, вищевказані вимоги Додатку 3 до тендерної документації не є дискримінаційними чи незаконним, тому зміни до тендерної документації не вноситимуться. 3. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації для Інтерактивного комплексу обов’язкова сертифікація ENERGY STAR®. ENERGY STAR - це сертифікат енергоефективності, що дозволяє споживачам і підприємствам використовувати товари, які економлять їхні гроші і захищають навколишнє середовище, тому що енергоспоживання товару, який сертифікований за даним стандартом, знижено на 20-30% в порівнянні з товаром який цього сертифікату не має. Даний ефект досягається за рахунок того, що у разі простою техніка автоматично переходить у режим очікування, що знижує споживання енергії. Екплуатуючи товар, що має сертифікат ENERGY STAR споживачі беруть участь у програмі скорочення енергоспоживання та зниження рівня парникових газів. Задля підтвердження енергоефективності електронних виробів таку сертифікацію пройшла численна кількість суб’єктів господарювання, що їх виготовлюють. Згідно із п. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Законодавством Замовнику надано право на власний розсуд самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандартів. Враховуючи викладене, зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною умови, тому вимога щодо внесення змін до тендерної документації є недоцільною. 4. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації для Інтерактивного комплексу навчання проводиться на базі навчального центру представника виробника. Вимога щодо навчання на базі навчального центру представника виробника не передбачає надання учасником будь-якого документального підтвердження наявності навчального центру, що, в свою чергу, не може стати підставою відхилення учасника чи розцінюватись, як дискримінаційна вимога. До того ж, Замовником не встановлено конкретизованих вимог, на кшталт проведення навчання саме у приміщенні навчального центру представника виробника, чи інших вимог. Зазначена вимога не містить обмеження щодо неможливості проходження навчання за місцем розташування Замовника, тому можливість проведення учасником-переможцем навчання за адресою Замовника буде вітатись. Вимога щодо навчання на базі навчального центру представника виробника є законною та не обмежує участь потенційних учасників у закупівлі, тому не буде виключена із тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.04.2020 11:04