• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Будівельні матеріали (44110000-4 Конструкційні матеріали)

Завершена

255 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 255.00 UAH
Період оскарження: 19.03.2020 14:27 - 30.03.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Безпідставна дискваліфікація ФО-П Пестрюга Р.С.

Номер: 23027f97a4944163bb1424ee2a26ee2b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-19-002389-b.b1
Назва: Безпідставна дискваліфікація ФО-П Пестрюга Р.С.
Вимога:
Шановний замовнику, ФО-П Пестрюга Р.С. було дискваліфіковано з причини не надання Свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ. Згідно тендерної документації та ЗУ "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Також, учасником ФО-П Пестрюга Р.С., було надано роз'яснення у листі, у складі тендерної пропозиції, де івн повідомляє, що не є платником ПДВ, тобто для нього не передбачено надання свідотства про реєстрацію ПДВ. Вважаємо дискваліфікацію ФО-П Пестрюга Р.С. не правомірною та безпідставною, яка порушує ст. 30 ЗУ "Про публічні закупівлі". Просимо передивитись своє рішенния та повернути ФО-П Пестрюга Р.С. на етап кваліфікації. У разі не задоволення вимоги, ФО-П Пестрюга Р.С. буде вимушений звернутись до органів АМКУ та інших органів для розгляду правомірності оцінки пропозицій даної закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Згідно до ч. 3, ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», - у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Закон України «Про публічні закупівлі» розглядає вищенаведене поняття вимога – як вимогу, про надання додаткової інформації стосовно невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Відповідно до вищевказаного необхідно розглядати Вашу вимогу з проханням «передивитись своє рішення та повернути ФО-П Пестрюга Р.С. на етап кваліфікації» як вимогу про надання додаткової інформації. Стосовно причин невідповідності пропозиції умовам документації та повідомляємо наступне: Комунальне підприємство «Дільниця по ремонту, утриманню автошляхів та споруджень на них» є платником податку на додану вартість. Згідно стаття 9 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) – податок на додану вартість відноситься до загальнодержавних податків та зборів. Пункт 14.1.177, статті 14 ПКУ вказує, що податок на додану вартість це непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу. Відповідно до пункту 14.1.181, статті 14 ПКУ, - податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу. Згідно з пунктом 198.5 статті 198 ПКУ платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема в операціяї, що звільнені від оподаткування. Зазначене стосується лише товарів/послуг, які були придбані з податком на додану вартість. Таким чином, у разі придбання КП «ДРУАС» товарів від платників ПДВ отримується податковий кредит і тим самим зменшується сума ПДВ до сплати у бюджет, а у разі купівлі від не платників ПДВ такі суми не обліковуються як податковий кредит, а відносяться на собівартість продукції та сплачуються до бюджету. При цьому увагу необхідно звернути на особливості діяльності КП «ДРУАС», як комунального комерційного підприємства. КП «ДРУАС» є балансоутримувачем частини об’єктів на території м. Краматорськ, зокрема автомобільних доріг та вулиць, тротуарів, зелених насаджень, скверів, дитячих майданчиків тощо. Така діяльність пов’язана з великими обсягів робіт з утримання об’єктів благоустрою, зокрема очищення вулиць та доріг від бруду та снігу, очищення зливової каналізації та дренажних мереж, догляд за деревами та кущами, догляд за газонами та квітниками, косіння трави, вигрібання та вивезення опалого листя, систематичне очищення сміттєвих урн, очищення фонтанів, прибирання сміття по місту тощо (повна номенклатура робіт з утримання та ремонту об’єктів благоустрою наведена у Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 154 від 23.09.2003 р. та Правилами утримання зелених насаджень в населених пунктах України затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України № 105 від 10.04.2006 р.). Підприємство не займається виготовленням продукції, а тому не має достатніх обсягів «вхідного ПДВ» за рахунок яких можна в достатній мірі формувати податковий кредит. Така діяльність пов’язана з великою долею ручних робіт та обслуговуючою ці роботи техніки (розвезення робочих по місту, техніка з кузовами для складування сміття та вивезення його на полігон для розміщення відходів, робота поливо-мийних машин, підмітально-прибиральних машин, грейдерів, тракторів, автогідропіймачів, міні-тракторів, райдерів, мотокіс, газонокосарок, бензопил тощо). Враховуючи таку специфіку роботи «вхідний ПДВ» підприємство в основному отримує лише від закупівлі палива для роботи техніки та невеликих обсягів матеріалів необхідних для проведення ремонтних робіт на об’єктах благоустрою. Отже підприємство постійно відчуває недостатність коштів для формування податкового кредиту та змушене щомісячно здійснювати перерахування сум податкових зобов’язань з сплати ПДВ до державного бюджету за рахунок власного прибутку та/або оборотних коштів. При цьому КП «ДРУАС» не має змоги перейти на спрощену систему оподаткування без сплати ПДВ, оскільки загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість). Таким чином, для підприємства є критично важливим формування податкового кредиту, а це можливе лише за умови придбання товарів в ціну яких включено ПДВ. Вказані проблеми підтверджуються зокрема, рішеннями Запорізького окружного адміністративного суду про стягнення заборгованості з податку на додану вартість та розстрочення боргу по справі № 808/7467/14 де з підприємства було стягнуто та розстрочено 18.12.2014 року на 60 місяців сума 1050992,04 грн. (даний борг підприємство повністю сплатило лише в лютому 2020 року) та низкою штрафних податкових-повідомлень рішень за невчасну сплату податку на додану вартість. Щодо листа в якому повідомляється про те, що ФОП Пестрюга Р.С. не є платником ПДВ, тобто для нього не передбачено надання свідоцтва про реєстрацію ПДВ зауважуємо, що згідно пункту 182.1., статті 182 ПКУ, - якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою. Відповідно пункту 183.3., статті 183 ПКУ, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку або особи, яка відповідає вимогам, визначеним підпунктом 6 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу, реєстраційна заява подається згідно з пунктом 183.7 цієї статті не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних. Отже Ви маєте право у добровільному порядку отримати статус платника ПДВ та відповідно отримати Витяг з реєстру платників податку на додану вартість (свідоцтво про реєстрацію платником ПДВ). Таким чином, надання вищевказаного документу, що посвідчує статус платника ПДВ є можливим та передбачено діючим законодавством, однак для цього необхідно подати відповідну реєстраційну заяву в порядку передбаченому ПКУ. Крім того, зазначаємо, що згідно частини 2, ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі», - в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається, зокрема очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Згідно пункту 9, частини 2, статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», - тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Відповідно до вищевикладеного тендерна документація містить норми про врахування податку на додану вартість. Також в проекті договору наданого в додатку 6 до тендерної документації ціна договору вказана з ПДВ, що є істотною умовою договору поставки згідно статті 180 Господарського кодексу України (проект договору з Вашою печаткою та підписом подано в складі пропозиції). Також у п. 11.6 проекту Договору вказується, що постачальник повинен мати статус платника податку на загальних підставах При цьому зауважуємо, що Вами при заповненні електронних форм на майданчику ціна пропозиції вказана з ПДВ, а тому електронна система закупівель розглядає Вашу цінову пропозицію з ПДВ хоча Ви не є платником ПДВ та неправильно заповнили інформацію при поданні пропозиції. Просимо Вас з поставитись з розумінням до описаної вище інформації.
Статус вимоги: Відхилено