• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

за кодом CPV за ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)

Торги не відбулися

104 835 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 524 178.00 UAH
Період оскарження: 17.03.2020 18:38 - 13.04.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: f67ab5355ebc4186a5f94b21d62ddee8
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-17-003195-a.c1
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику. При проведені процедури складання тендерної документації було порушено Закон України «Про публічні закупівлі», необґрунтовано внесені деякі вимоги до учасників торгів, що полягає в наступному: У тендерній документації міститься вимога «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, оскільки Скаржник зазначає, що від моменту оприлюднення оголошення до кінцевого строку подання пропозицій у учасників є лише 10 календарних днів, з них – лише 8 робочих днів. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, тощо. При цьому, оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати таку інформацію, та ще й у такі стислі терміни. Відповідно, Замовник вимагає інформацію, надання якої залежить не від учасників, а від третьої сторони – оператора системи розподілу. Дискримінаційною умовою є те, що дану інформацію потрібно отримати саме від ОСР, коли інші учасники ринку електроенергії, наприклад «НЕК «Укренерго», теж такою володіють і є незацікавленими в наданні неправдивої інформації. В цьому випадку незрозуміла мотивація Замовника щодо надання інформації, адже кількість споживачів суттєво впливає на порядок виконання електропостачальниками вимог "Правил роздрібного ринку електричної енергії" щодо створення центрів обслуговування споживачів, наявності кол-центрів та виконання інших обов'язків, пов'язаних із обслуговуванням клієнтів. Тобто Замовнику варто отримати інформацію щодо кількості споживачів саме у разі кількості споживачів, більшої за 50 000, адже саме тоді увага працівників постачальника розсіюється на більшу кількість споживачів. . Тому така вимога необґрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 50000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані, хоча саме їм і варто. Більше того Замовник у тендерній документації зазначає право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі будь-яких сумнівів чи недовіри до інформації, поданої учасником Замовник сам може отримати необхідну актуальну інформацію. Отже, просимо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги "Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Довідки ОСР повинні бути видані не раніше 15 днів відносно дати розкриття тендерних пропозицій." Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: З приводу вимоги ID: UA-2020-03-17-003195-a.c1 щодо внесення змін до тендерної документації пояснюємо наступне: Вимога тендерної документації (п.11 Додатку 2) передбачає необхідність документального підтвердження учасниками того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Довідки ОСР повинні бути видані не раніше 15 днів відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Слід зауважити, що у вимозі необґрунтовано зазначається, що довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Вищенаведена вимога ТД сформована Замовником на виконання положень Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312. Відповідно до пункту 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Таким чином, КП «Теплопостачання міста Одеси» є споживачем на роздрібному ринку, а тому у разі, якщо учасник обслуговує більше 50 000 споживачів, Замовник має право на обслуговування в інформаційно-консультаційному центрі та кол-центрі, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. А тому Замовник має право на інформацію щодо майбутнього постачальника та порядку взаємодії з електропостачальником. Враховуючи, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором розподілу існують договірні відносини, а реєстр споживачів ведеться оператором системи в електронному вигляді, то не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу в строк 10 днів інформації щодо кількості споживачів. Відтак з вашої вимоги щодо внесення змін в тендерну документацію, незрозуміло яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необґрунтованість положення ТД, які гуртуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином така редакція ТД не відповідає ЗУ «Про публічні закупівлі». Оскільки з тотожних питань уже неодноразово висловилась Колегія АМКУ із розгляду скарг у наступних рішеннях по скаргах у закупівлях, як наприклад за наступним ідентифікатором: UA-2020-01-20-000256-a, де міститься роз’яснення, що саме така вимога не вважається дискримінаційною, тому внесення змін в ТД не вбачається доцільним. Також з приводу термінів отримання інформації, зазначимо, що процедура закупівлі оголошена відповідно до ч.4 ст.10 ЗУ Про публічні закупівлі. Кінцевий термін подання тендерних пропозицій 17.04.2020 р. відповідно до оголошення. З моменту оприлюднення оголошення до кінцевого строку подання пропозицій 31 календарний день. Із сьогоднішного дня до моменту подання пропозиції 15 робочих днів, відтак стверджувати про дискримінаційність, незаконність визначених термінів є надуманим. Посилання на те, що термін для отримання такої інформації у ОСР є надто обмеженим не відповідає дійсним обставинам. Отже, ствердження у вимозі, що від моменту оприлюднення оголошення до кінцевого строку подання пропозицій у учасників є лише 10 календарних днів, з них – лише 8 робочих днів безпідставне та не відповідає дійсності. З огляду на вищевикладене, вимога щодо внесення змін до тендерної документації не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено