• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Персональні комп’ютери, програмне забезпечення

Завершена

230 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 150.00 UAH
Період оскарження: 17.03.2020 14:45 - 28.03.2020 23:00
Вимога
Відхилено

Умови

Номер: 69468eb9a3bc4bae930c72e7c1373dee
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-17-002618-b.b2
Назва: Умови
Вимога:
Шановний Замовнику! В оприлюдненій тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, яка значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Проте тендерна документація містить наступну вимогу: «Учасник повинен закріпити сервісного спеціаліста; терміново (протягом 3-х годин) зреагувати на його виклик для безкоштовного ремонту з необхідною заміною запчастин, усунення дефектів учасник повинен проводити протягом одного робочого дня (обов’язково підтверджується окремим гарантійним листом, який учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції)..» Щодо необхідності реагування спеціаліста СЦ на протязі 3-х годин з моменту отримання заявки – необхідно зважати на час оформлення заявки та на можливе завантаження сервісного центру роботою на момент виклику, що унеможливить вчасне прибуття за місцем виклику. Тож звертаємося з проханням переглянути час реакції з боку сервісного центру в сторону збільшення (до1-2 робочих днів). Звертаємо також увагу на те, що не всі гарантійні випадки, які можуть виникнути з товаром, підлягають усуненню/ремонту протягом одного дня, тож ця вимога не є правомірною. Для Учасників, що знаходяться у віддалених від Замовника містах/областях неможливо за одну добу провести заміну товару, що вийшов з ладу і або не підлягає ремонту, або потребує тривалого ремонту. Законом передбачено строк усунення недоліків, який не призводить до дискримінації .Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів" у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк та при пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк. Потенційні Учасник не можуть гарантувати усунення недоліків у строк, визначений Замовником, проте можуть гарантувати усунення недоліків у строк, передбачений Законом України "Про захист прав споживачів". Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Крім того, закупівлі повинні здійснюватися за принципами встановленими в ст.3 Закону. Тому просимо Замовника збільшити також і строк протягом якого Учасник зобов’язується усунити дефекти, якщо такі матимуть місце. Усунення Замовником вищезазначених вимог сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Шановний запитувач, на Ваше звернення (вимогу) надаємо роз’яснення про наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІI (зі змінами), (далі - Закон), встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, у відповідності до його преамбули. Згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розроблена та затверджена замовником і містить обов’язкові складові, визначені частиною другою статті 22 Закону. На виконання норм пункту 3 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію: детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики (додаток 1 до тендерної документації), з урахуванням вимог частини четвертої статті 22 Закону, щодо дотримання принципів здійснення закупівель, установлених Законом, та тендерна документація передбачає необхідність застосування заходів із захисту довкілля. При цьому, якщо технічна специфікація містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то у такому разі, вона містить вираз «або еквівалент», згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону. До того ж, замовником у технічній специфікації (додаток 1 до тендерної документації) встановлені технічні вимоги до предмета закупівлі та загальні вимоги до предмету закупівлі, виходячи з потреб замовника і специфіки його діяльності, відповідно до вищенаведених норм Закону. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Виходячи з вищенаведеного, у розділі: «Загальні вимоги до предмету закупівлі» технічної специфікації (додаток 1 до тендерної документації), тендерна документація містить наступні умови щодо гарантійного та післягарантійного обслуговування товару. Гарантійний строк на товар становить не менше 12 місяців з дати приймання товару замовником у повному обсязі. Умовою гарантійного обслуговування є, зокрема, експлуатація товару згідно з правилами експлуатації/згідно з технічною документацією виробника, що можуть надаватися разом із товаром. Учасник зобов'язаний проводити гарантійне обслуговування товару протягом гарантійного строку. Учасник повинен закріпити сервісного спеціаліста; терміново (протягом 3-х годин) зреагувати на його виклик для безкоштовного ремонту з необхідною заміною запчастин, усунення дефектів учасник повинен проводити протягом одного робочого дня (обов’язково підтверджується окремим гарантійним листом, який учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції). Щодо обґрунтування встановлення таких умов тендерної документації, з урахуванням змісту Вашого звернення (вимоги), слід зазначити, якщо на товар установлено гарантійний строк, покупець має право висунути вимогу у зв'язку з недоліками товару, які було виявлено протягом цього строку (частина третя статті 680 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ)). Разом з тим, даючи гарантії якості товару, продавець відповідає за його недоліки (частина друга статті 679 ЦКУ). За умов проведення закупівлі, учасник торгів повинен відповідати кваліфікаційним критеріям, установленим у тендерній документації згідно із Законом, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, і наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у зв’язку з чим є незрозумілим Ваше прохання, як потенційного учасника торгів «переглянути час реакції з боку сервісного центру в сторону збільшення (до1-2 робочих днів)», що пов’язано за Вашим твердженням, необхідністю «зважати на час оформлення заявки та на можливе завантаження сервісного центру роботою на момент виклику». Таке твердження може свідчити лише про відсутність достатнього рівня організації Вашої роботи, кваліфікації, у тому числі Вашого сервісного центру, або про відсутність необхідних запчастин для їх заміни, у випадку необхідності, щодо здійснення гарантійного обслуговування товару протягом гарантійного строку. Водночас порядок організації Вашої роботи, як то нечіткий та/або тривалий час оформлення заявки і можливе завантаження сервісного центру роботою на момент виклику, не повинно негативно впливати на забезпечення безперервності навчального процесу замовника. На нашу думку, для учасників, які впевнені у якості, запропонованих ними персональних комп’ютерів, що відповідають державним та міжнародним стандартам, не є проблемою забезпечення встановлених умов гарантійного обслуговування товару, оскільки настання гарантійних випадків у такому разі, зводяться до мінімуму. Разом з тим звертаємо Вашу увагу на те, що в тендерній документації відсутні обмеження щодо наявності у учасника, саме власного сервісного центру. Виходячи з вищенаведеного, Ваше твердження про встановлення замовником в тендерній документації дискримінаційної вимоги, яка значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, є безпідставним та не обґрунтованим, до того вимоги тендерної документації, встановлені з дотриманням вимог діючого законодавства, у тому числі з дотриманням принципів здійснення закупівель, установлених Законом. Ваше твердження про те, що «Законом передбачено строк усунення недоліків, який не призводить до дискримінації» не відповідає дійсному стану речей тому, що Законом (Законом України «Про публічні закупівлі») не перебачено строку усунення недоліків, який не призводить до дискримінації. Можливо, це пов’язано з Вашим наступним твердженням: «Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів" у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк та при пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк». Щодо посилання Вами, у даному випадку, на норми Закону України «Про захист прав споживачів», то таке посилання є недоречним. Оскільки замовник згідно з пунктом 9 частини першої статті 1 Закону (Закону України «Про публічні закупівлі України») є юридичною особою, яка здійснює придбання товарів у порядку, встановленому Законом (пункт 20 частини першої статті 1 Закону), а не є фізичною особою, що має намір придбати продукцію для особистих потреб, згідно з визначенням терміну: «споживач», наведеному у пункті 22 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» (споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника). Як уже було зазначено вище, замовником у додатку 1 до тендерної документації встановлені вимоги до предмета закупівлі, виходячи з потреб замовника та специфіки його діяльності, відповідно до норм Закону. Враховуючи вищевикладене, зокрема, те що тендерна документація розроблена у відповідності статті 22 Закону, з урахуванням вимог частини четвертої статті 22 Закону, щодо дотримання принципів здійснення закупівель, установлених Законом, Ваше прохання переглянути час реакції з боку сервісного центру в сторону збільшення (до 1-2 робочих днів), збільшити також і строк протягом якого учасник зобов’язується усунути дефекти, якщо такі матимуть місце (у строк, передбачений Законом України "Про захист прав споживачів"), вважаємо необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. Водночас, з урахуванням Вашого звернення, у відповідності до частини другої статті 23 Закону, до тендерної документації будуть внесені зміни, в частині встановленого строку усунення дефектів, у разі необхідності. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Інформація щодо запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі неліцензійної продукції

Номер: ed6cd9f2eedc4738a4e172992e6643f3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-17-002618-b.b1
Назва: Інформація щодо запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі неліцензійної продукції
Вимога:
Шановний Замовник! З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції: "Кожний примірник программного забезпечення Windows має бути попередньо встановлений без його активації. Учасник повинен підтвердити це шляхом надання офіційного листа від виробника або офіційного дистриб’ютора виробника в Україні". Крім того, у разі якщо програмне забезпечення встановлено виробником та було імпортовано в складі пристрою обладнання, то учасник повинен надати підтвердження цього, а саме: вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або надати лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання. У такому разі просимо Замовника закупівлі, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний листпідтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання. Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладенні.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Шановний запитувач, на Ваше звернення (вимогу) надаємо роз’яснення про наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІI (зі змінами), (далі - Закон), встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, у відповідності до його преамбули. Згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розроблена та затверджена замовником і містить обов’язкові складові, визначені частиною другою статті 22 Закону. На виконання норм пункту 3 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію: детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики (додаток 1 до тендерної документації), з урахуванням вимог частини четвертої статті 22 Закону, щодо дотримання принципів здійснення закупівель, установлених Законом, та тендерна документація передбачає необхідність застосування заходів із захисту довкілля. При цьому, якщо технічна специфікація містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то у такому разі, вона містить вираз «або еквівалент», згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону. До того ж, замовником у технічній специфікації (додаток 1 до тендерної документації) встановлені технічні вимоги до предмета закупівлі, виходячи з потреб замовника та специфіки його діяльності, відповідно до вищенаведених норм Закону. Виходячи зі змісту Вашого звернення (вимоги), необхідно зазначити, що замовник підтримує Вашу позицію щодо запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі неліцензійної програмного забезпечення, оскільки продаж контрафактного програмного забезпечення через процедуру електронних закупівель, становить загрозу для державних замовників, так як створює суттєві ризики в сфері кібербезпеки для користувача, що отримує такий контрафактний продукт. Крім того, відповідно до вимог Закону України «Про авторське право та суміжні права», розповсюдження та використання контрафактних копій комп’ютерних програм є порушенням авторського права корпорації «Microsoft», та завдає збитки корпорації «Microsoft», таки дії підпадають, зокрема, під ознаки адміністративного правопорушення. У випадку порушення авторських прав правовласник матиме право вимагати від порушника відшкодування збитків або виплати компенсації. Саме тому, у Технічній специфікації - у додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), встановлена наступна вимога: учасник повинен постачати тільки ліцензійне програмне забезпечення. Звертаємо Вашу увагу на те, що на підтвердження виконання цієї вимоги (постачати тільки ліцензійне програмне забезпечення), учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції роздруковану копію підтверджуючого електронного листа від компанії Microsoft про його участь у глобальній партнерській мережі Microsoft, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій. Поряд з тим, згідно з вимогами підпункту 6.2.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, складену в довільній формі, в якій необхідно вказати інформацію про марку, модель (тип) персонального комп’ютера, який пропонується учасником для постачання за договором про закупівлю, згідно з додатком 1 до тендерної документації, та назву і версію операційної системи (програмного забезпечення), що пропонується учасником для попереднього встановлення на персональні комп’ютери. Водночас, з урахуванням Вашого звернення, у відповідності до частини другої статті 23 Закону, до тендерної документації будуть внесені зміни у пункт 2 таблиці «Технічні вимоги» додатку 1 до тендерної документації, в частині уточнення технічних характеристик програмного забезпечення та встановлення відповідних вимог до їх підтвердження. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено