-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування
Торги відмінено
39 063 534.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 85 208.36 UAH
мін. крок: 0.2% або 85 208.36 UAH
Період оскарження:
16.03.2020 22:08 - 21.05.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Оскарження рішення замовника на єтапі прекваліфікації
Номер:
f5981b1231294eeda28fd61a7f4e804f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-16-003975-b.b6
Назва:
Оскарження рішення замовника на єтапі прекваліфікації
Скарга:
Філією «БМЕС» АТ «УЗ» (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2020-03-16-003975-b про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) з публікацією англійською мовою, було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі Послуги з організації харчування/Catering services (Лот № 1 ДК 021:2015, код 55510000-8 «Послуги їдалень» (Послуги з організації харчування в дитячих оздоровчих таборах), Лот № 2 ДК 021:2015, код 55510000-8 «Послуги їдалень» (Послуги з організації харчування в пансіонатах)), далі – Процедура закупівлі, Закупівля.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Скаржник) прийняло участь у Закупівлі та подало відповідну тендерну пропозицію за Лотом № 1 та за Лотом № 2.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Скаржника в порядку ч. 5 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» як за Лотом № 1, так і за Лотом № 2 вона була відхилена згідно оприлюдненої 05.06.2020р. на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та згідно відповідного розміщеного Протоколу розгляду тендерних пропозицій за Лотом № 1 та Лотом № 2 (далі – Протокол за Лотом № 1, Протокол за Лотом №2, а разом Протоколи), згідно яких тендерну пропозицію Скаржника було відхилено як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника як за Лотом № 1, так і за Лотом № 2 необґрунтованим й протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_2_БМЕС-УЗ..pdf 10.06.2020 22:56
- Платіжне доручення №1198_від 10.06.2020 року.pdf 10.06.2020 22:56
- Рішення від 15.06.2020 № 11717 (+лист Замовнику).pdf 15.06.2020 23:43
- інформація про перенесення розгляду скарги від 10 червня 2020 № UA-2020-03-16-003975-b.b6.pdf 01.07.2020 21:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.07.2020 № 12965.pdf 03.07.2020 20:55
- Рішення від 02.07.2020 № 12965.pdf 07.07.2020 21:53
- пояснення в АМКУ послуги їдалень Рамедас 2.docx 22.06.2020 17:08
- Пояснення п-ги їдалень Рамедас.pdf 22.06.2020 17:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.06.2020 22:56
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.06.2020 23:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.07.2020 21:53
Задовільнена:
Так
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
c44041966c5541b7a3af5366ec3dea78
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-16-003975-b.b5
Назва:
Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» та про допущення до аукціону ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «СВІТ ПРОДУКТІВ»» та
ФОП Мазаратій Н.І. у процедурі відкритих торгів з публікацією англійською мовою
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення Замовника .pdf 10.06.2020 18:47
- Платіжне доручення ФС 8408 від 24.02.2020р.pdf 10.06.2020 18:47
- Заперечення на пояснення Замовника.pdf 30.06.2020 14:05
- Клопотання + довіреність представника.pdf 30.06.2020 14:06
- рішення від 15.06.2020 № 11710 + лист Замовнику .pdf 15.06.2020 19:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.07.2020 № 12838.pdf 02.07.2020 19:45
- рішення від 01.07.2020 № 12838 .pdf 06.07.2020 20:00
- пояснення в АМКУ послуги їдалень Фабрика смаку.docx 26.06.2020 08:58
- Пояснення п-ги їдалень Фабрика с-ку.pdf 26.06.2020 08:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.06.2020 18:47
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.06.2020 19:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
06.07.2020 20:00
Задовільнена:
Так
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
5f7a60f1af044187b7017becdd169462
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-16-003975-b.b4
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Філією «БМЕС» АТ «УЗ» (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2020-03-16-003975-b про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) з публікацією англійською мовою, було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі Послуги з організації харчування/Catering services (Лот № 1 ДК 021:2015, код 55510000-8 «Послуги їдалень» (Послуги з організації харчування в дитячих оздоровчих таборах), Лот № 2 ДК 021:2015, код 55510000-8 «Послуги їдалень» (Послуги з організації харчування в пансіонатах)), далі – Процедура закупівлі, Закупівля.
Виходячи з цього та керуючись положенням ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), товариство з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Скаржник), вирішив прийняти участь у даній Процедурі закупівлі.
Згідно ст. 3 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 09.04.2020р. (надалі – Документація), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
1. Згідно п. 1 розділу 3 Документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі якщо це передбачено тендерною документацією), та завантаження файлу (ів), який(і) повинен(ні) містити, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам, визначеним статтею 17 Закону, відповідно до Додатку 1 до тендерної документації.
Згідно п. 5 розділу 3 Документації для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям та вимогам установленим статтею 17 Закону, учасник процедури закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції подає документи відповідно до Додатку 1.
Так пп. 3.1 п. 3 Додатку 1 встановлено, що на підтвердження такому кваліфікаційному критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасник надає інформацію про досвід виконання аналогічного договору (виконання договору відповідно до предмету закупівлі) у вигляді довідки згідно форми 2.
Враховуючи викладене вище та зважаючи на надані Замовником роз’яснення, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу 31.03.2020р., для цілей підтвердження даного критерію під аналогічним договором розуміється договір із предметом закупівлі код ДК 021:2015 55510000-8.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак вищезгадані вимоги Документації входить у пряме протиріччя з зазначеними приписами закону, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, зокрема, за надмірно формалізованою умовою визначення (посилання) предмету аналогічного договору за конкретним кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 - 55510000-8. При цьому, такі вимоги само по собі є безпідставними, невиправданими тощо.
Як вбачається з Документації, зокрема, Технічного завдання (Додаток 4) та Проекту договору (Додаток 5) за даною Закупівлею закуповується послуга з організації харчування відпочиваючих та персоналу Закладу, основною складовою якої є саме приготування їжі (приготування високоякісних страв) на базі харчоблоку Закладу. Окрім того організація харчування згідно умов Документації включає забезпечення Закладу необхідними продуктами харчування, зокрема у відповідності до встановленого щоденного меню, сервірування столів, їх прибирання, миття посуду.
Отже послугу з організації харчування, що закуповується за даною Процедурою закупівлі, характеризують такі її вирізняльні ознаки як повний цикл (самостійне забезпечення виконавцем послуги продуктами харчування, приготування страв, сервірування столів, прибирання) та систематичність (приготування їжі та виконання інших робіт за певним упорядкованим графіком).
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, не розкриває зміст коду 55510000-8 за його найменуванням (не містить опису послуги), так само як і не містить визначення такого поняття як «Послуги їдалень».
Отже абсолютно реальною може бути ситуація, коли конкретний суб’єкт господарювання має успішний досвід надання послуг з організації харчування так званого «повного циклу» (як зазначено вище) на підставі відповідного договору, однак предмет такого договору, який за своїм змістом (права та обов’язки сторін, порядок реалізації тощо) відповідає характеру послуги, що закуповується за даною Процедурою закупівлі, не визначений саме за кодом ДК 021:2015 - 55510000-8 (Послуги їдалень).
З огляду на це принагідно зауважимо, що в самій Документації та в оголошенні про Закупівлю в предметі закупівлі поряд з кодом 55510000-8 «Послуги їдалень» міститься посилання на назву цієї послуги як Послуги з організації харчування. При цьому Послуги з організації харчування в структурному та семантичному плані, з урахуванням Технічного завдання та Проекту договору, ближчі до коду ДК 021:2015 55523100-3 «Послуги з організації шкільного харчування», або ж 55321000-6 «Послуги з готування їжі». В той же час оголошення англійською мовою взагалі визначає предмет закупівлі саме як Кейтерингові послуги (Name of procurement object: Catering services).
Окрім того, відповідність предмету аналогічного договору саме за кодом ДК 021:2015 - 55510000-8 (Послуги їдалень) жодним чином не впливає на здатність виконувати умови договору з організації харчування в цілому, окрім того відсутня безпосередня залежність мети застосування зазначеного критерію, яка випливає зі самого його змісту – підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, від встановлених Замовником за даним критерієм особливих вимог (обмежень) – «виконання договору із предметом закупівлі код ДК 021:2015 55510000-8».
Досвід виконання аналогічного договору, яким в даному випадку є договір, за яким надавались послуги з організації харчування, не знаходиться у безпосередньому причинному зв’язку з конкретним кодом ДК 021:2015, зазначеним у такому договорі. Встановлене Замовником обмеження (вимога) фактично опосередковує обставину неможливості якісного та вчасного надання послуг з організації харчування потенційним учасником, що надавав такі послуги за кодами як 55520000-1, 55523100-3, 55524000-9, 55321000-6 тощо, або ж взагалі за договором про надання послуг з організації харчування, в якому не визначено предмет закупівлі у відповідності за ДК 021:2015, що об’єктивно не можна вважати законною, обґрунтованою та такою, що відповідає дійсності (є істинною).
Таким чином зазначені вище умови (вимоги), згідно яких під аналогічним договором розуміється договір із предметом закупівлі код ДК 021:2015 55510000-8, з одного боку, є абсолютно безпідставними, невиправданими, невиваженими та незаконними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник.
Так, наведені вище умови Документації можуть виконати лише і тільки ті суб’єкти господарювання, які, зокрема, мають документально підтверджений досвід виконання договорів, укладених за предметом саме за кодом ДК 021:2015 55510000-8, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання (у тому числі, Скаржника).
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені дискримінаційні вимоги (умови) порушують права та інтереси Скаржника, оскільки фактична неспроможність виконати такі дискримінаційні умови Скаржником позбавляє останнього можливості подати пропозицію (встановлені такі умови (вимоги), які заздалегідь не можуть бути виконані Скаржником).
В той же час Скаржник має успішний досвід роботи з надання подібних послуг та спроможний забезпечити надання послуг, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію (в якості одного з прикладу – копія договору (додаток до Скарги № 2).
2. Згідно п. 1 розділу 3 Документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі якщо це передбачено тендерною документацією), та завантаження файлу (ів), який(і) повинен(ні) містити, зокрема, інформацію та документи відповідно до Додатку 2 до тендерної документації.
З огляду на зазначене, згідно п. 21 Додатку 2 до Документації учасник повинен надати копію експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження, виданого на ім’я учасника.
Згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл – це документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
При цьому згідно ч. 2 ст. 23 цього Закону обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють, зокрема, експлуатацію закладів громадського харчування та закладів роздрібної торгівлі, що відповідають вимогам, встановленим Кабінетом Міністрів України. До моменту встановлення таких вимог цей виняток поширюється на всі заклади громадського харчування та заклади роздрібної торгівлі.
Згідно п. 27 ст.1 цього ж Закону заклад громадського харчування – це ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи інший заклад незалежно від територіальних ознак (місця) провадження господарської діяльності з громадського харчування та ступеня доступності харчування будь-яким особам.
Тобто, отримання експлуатаційного дозволу як документу дозвільного характеру є обов’язком лише у випадках, передбачених законодавством, при цьому навіть в сфері надання послуг, що є предметом даної Закупівлі, такий обов’язок не виникає.
Отже, експлуатаційний дозвіл:
1) не є обов’язковим для усіх операторів (будь-якого оператора) ринку харчових продуктів;
2) не є обов’язковим для надання (пропонування) послуг, що є предметом даної Закупівлі;
3) є дозвільним документом, а отже його отримання залежить не лише від волі учасника, а й від волі (дій) третьої особи, в даному випадку – компетентного державного органу.
Вищезгадане підтверджується і тезами роз’яснень Замовника, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу 09.04.2020р.
В той же час вищезгадана вимога надає штучну перевагу одним учасникам, які могли б задовольнити їй, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадану вимогу, що призводить до дискримінації учасників.
Так, суб’єкт господарювання, який здатний надавати послуги з організаціях харчування, що є предметом даної Закупівлі, не зобов’язаний мати експлуатаційний дозвіл в принципі для надання таких послуг, як зазначено вище.
Процедура отримання експлуатаційного дозволу для операторів ринку, що провадять діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження регламентується, серед іншого, Порядком видачі експлуатаційного дозволу, затвердженим постановою КМУ № 930 від 11.11.2015р. (далі - Порядок). Згідно п. 3 Порядку оператори ринку повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальними органами Держпродспоживслужби на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. При цьому, цим же пунктом передбачено, знов таки, що зазначений обов’язок не поширюється на операторів ринку, які провадять діяльність, зазначену в частині другій статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Згідно п. 9 Порядку строк видачі експлуатаційного дозволу становить 30 календарних днів з дня отримання територіальним органом Держпродспоживслужби заяви та переліку харчових продуктів, які оператор ринку планує виробляти або зберігати. При цьому видачі експлуатаційного дозволу в обов’язковому порядку передує інспекція (огляд) заявлених потужностей відповідним територіальним органом Держпродспоживслужби.
Отже, надається неправомірна перевага учасникам, які до моменту оголошення про проведення Закупівлі вже мали такий експлуатаційний дозвіл, порівняно з тими, хто такий дозвіл не має (при тому, що такий дозвіл для цілей надання послуг, що є предметом Закупівлі, не потрібен), оскільки для останніх, зокрема – Скаржника, встановлюється додатковий тягар по вчиненню додаткових дій з отримання такого дозволу (який в принципі не потрібен), при цьому наявний очевидний та значний ризик неотримання такого експлуатаційного дозволу до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, з урахуванням вищенаведених норм щодо порядку та строків видачі такого дозволу.
При цьому, отримання такого дозволу не залежить від волі лише самого учасника (Скаржника), а навпаки, знаходиться у безпосередній залежності від волі (дій) третіх осіб (в даному випадку - Держпродспоживслужби).
Не зайвим буде зауважити, що Замовник обґрунтовує таку вимогу про надання експлуатаційного дозволу метою отримання відповідального надавача послуг, який зможе максимально підтвердити свою надійність.
В той же час, враховуючи вищевикладені положення законодавства, можна впевнено дійти висновку, що експлуатаційний дозвіл - як дозвільний документ, обов’язок з отримання якого виникає лише у визначених законом випадках, - жодним чином не впливає на здатність виконувати послугу з організації харчування в цілому, окрім того відсутня безпосередня залежність порядку та якості надання послуг від такої вимоги, тобто відсутній причинно-наслідковий зв’язок між такою встановленою Замовником вимогою та метою її застосування, на якій зауважує Замовник - відповідальність та надійність надавача послуг.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір №1 про співробітництво від 01.02.2018 року.PDF 11.04.2020 19:50
- Скарга у сфері публічних закупівель.pdf 11.04.2020 19:50
- Платіжне доручення №1068 від 10.04.2020.pdf 11.04.2020 19:50
- Відповідь_Держпрод_експлутац_дозвіл-потужнотсі.pdf 28.04.2020 10:07
- Поясн_АМК_Філія_БМЕС_УЗ.pdf 28.04.2020 10:07
- Поясн_АМК_Філія_БМЕС_УЗ.doc 28.04.2020 10:07
- Лист-відгук від ОТГ до Договору №1.pdf 28.04.2020 10:07
- Відгук від ліцею до Договору №1.pdf 28.04.2020 10:07
- Рішення про проведення державної реєстрації.pdf 28.04.2020 10:08
- Лист-звернення_експлуатац дозвіл.pdf 28.04.2020 10:08
- рішення від 15.04.2020 №7202+ лист Замовнику.pdf 15.04.2020 14:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.04.2020 №8158 .pdf 29.04.2020 15:29
- рішення від 28.04.2020 №8158 .pdf 04.05.2020 20:58
- пояснення в АМКУ послуги з організації харчування.docx 24.04.2020 11:26
- скан пояснення ФБМЕС до АМКУ послуги з організації харчування.pdf 24.04.2020 11:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2020 19:50
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.04.2020 14:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.05.2020 20:58
Дата виконання рішення Замовником:
13.05.2020 16:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення АМКУ виконано
Вимога
Вирішена
ВИМОГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
12696b07942b4e748175fdc41b769300
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-16-003975-b.b3
Назва:
ВИМОГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно п. 21 Додатку 2 Тендерної документації учасники повинні надати копію експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження, виданого на ім’я учасника.
В той же час, згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження. При цьому згідно ч. 2 ст. 23 цього Закону обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють, зокрема, експлуатацію закладів громадського харчування та закладів роздрібної торгівлі, що відповідають вимогам, встановленим Кабінетом Міністрів України. До моменту встановлення таких вимог цей виняток поширюється на всі заклади громадського харчування та заклади роздрібної торгівлі. Згідно п. 27 ст.1 цього ж Закону заклад громадського харчування – це ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи інший заклад незалежно від територіальних ознак (місця) провадження господарської діяльності з громадського харчування та ступеня доступності харчування будь-яким особам.
Тобто, отримання експлуатаційного дозволу як документу дозвільного характеру є обов’язком лише у випадках, передбачених законодавством, при цьому навіть в сфері надання послуг, що є предметом даної Закупівлі, такий обов’язок не виникає (предметом даної закупівлі є послуги їдалень (послуги з організації харчування) чи catering services (англ.)).
Отже, експлуатаційний дозвіл:
1) не є обов’язковим для будь-якого оператора ринку харчових продуктів;
2) не є обов’язковим для надання (пропонування) послуг, що є предметом даної Закупівлі;
3) є дозвільним документом, а отже його отримання залежить не лише від волі учасника, а й від волі (дій) третьої особи, в даному випадку – компетентного державного органу.
В той же час вищезгадана вимога надає штучну перевагу одним учасникам, які могли б задовольнити їй, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадану вимогу, що призводить до дискримінації учасників.
При цьому, не зайвим буде зауважити, що згідно умов Тендерної документації потенційному учаснику процедури закупівлі не забороняється користуватися послугами третіх осіб, які внаслідок особливості їх діяльності як операторів ринку харчових продуктів зобов’язані мати такий експлуатаційний дозвіл та мають його (тобто щонайменше постає питання про законність та доцільність вимагання такого дозволу виданого саме на ім’я учасника, який не зобов’язаний його мати в силу приписів законодавства).
Враховуючи зазначене, просимо вилучити з Тендерної документації умову про надання копії експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження, виданого на ім’я учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.04.2020 21:16
Вирішення:
Щодо винятків стосовно необхідності отримання експлуатаційного дозволу, зазначених у частині 2 статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» повідомляємо, що замовник не вимагає надання в складі документів пропозиції експлуатаційного дозволу на експлуатацію закладів громадського харчування, а тому тендерна документація відповідає чинному законодавству.
Щодо вимоги про надання копії експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження, виданого на ім’я учасника повідомляємо:
1. Замовник має на меті в процесі конкурентного відбору отримати відповідального надавача послуг, який зможе максимально підтвердити свою надійність.
Тендерну документацію замовником розроблено з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон) та згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» № 680 від 13.04.2016 року. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Закупівля послуг з харчування є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально ефективне проведення даної закупівлі.
2. Згідно ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
Стаття 1
22) експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження;
Стаття 20
8. Операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до цього Закону, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.
Стаття 23
1. Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
Як висновок тендерний комітет з метою відбору відповідального надавача послуг, який повинен зберігати та постачати продукти харчування тваринного походження, які буде використовувати у приготуванні страв зобов’язаний отримати експлуатаційний дозвіл на зберігання харчових продуктів тваринного походження
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо калькуляції.
Номер:
04467f231b194e05982335b7416ae66a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-16-003975-b.b2
Назва:
Вимога щодо калькуляції.
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацією в чинній редакції від 16.03.2019 р., вважаємо, що Документація складена з порушенням норм, визначених законодавством щодо закупівлі, що може унеможливити подальше проведення процедури закупівлі, у встановленому законом порядку, з огляду на наступне.
Розділ 3. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, зазначає, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі якщо це передбачено тендерною документацією), та завантаження файлу (ів), який(і) повинен(ні) містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 4 до тендерної документації.
Згідно п.25 Додатку 2 до тендерної документації у переліку документів, що має надати учасник містяться Калькуляції на послуги з організації харчування з розшифровками по статтях витрат з розрахунку за один людино/день з урахуванням вимог, викладених в інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зазначених у Додатку № 4 тендерної документації, а саме:
- калькуляція вартості послуг з організації харчування відпочиваючих;
- калькуляція вартості послуг з організації харчування персоналу Замовника.
Таким чином, як вбачається з документації, відповідна інформація має надаватися Учасником разом з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зазначених у Додатку № 4 тендерної документації, так як є її невід’ємною частиною.
Разом з тим Замовником не передбачено конкретного порядку завантаження необхідних документів пропозиції, зокрема, частини тендерної пропозиції з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, та документів, які містять інформацію про ціну (цінової частини), а так само не передбачено порядку заповнення калькуляції та можливість її відокремлення, як документа, що містить інформацію про ціну.
Відповідно до ст. 27 Закону «Про публічні закупівлі» у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі (ч. 1 ст. 27). Під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону (ч. 2 ст. 27).
Згідно ст. 28 Закону до початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників (ч. 2 ст. 28). У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Враховуючи очікувану вартість Закупівлі, оголошення про проведення Процедури закупівлі оприлюднене Замовником відповідно до положень частини четвертої статті 10 Закону про закупівлі.
За таких умов, у порушення вищезгаданих вимог ст. 27 Закону до розкриття тендерних пропозицій інформація про ціну буде доступною всім учасникам та Замовнику, що являється явним порушенням діючого законодавства України.
Тому просимо взяти до уваги вищезазначене та віднести такі документи як Калькуляції на послуги з організації харчування з розшифровками по статтях витрат з розрахунку за один людино/день з урахуванням вимог, викладених в інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зазначених у Додатку № 4 тендерної документації до переліку документів, які містять інформацію про ціну та надати роз’яснення щодо порядку їх заповнення і завантаження, відокремивши від інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.04.2020 19:51
Вирішення:
Замовником будуть внесені зміни до ТД
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога на умови Тендерної документації.
Номер:
2bff78897e384ce1a7b064ea8856ef55
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-16-003975-b.b1
Назва:
Вимога на умови Тендерної документації.
Вимога:
Шановні добродії!
Надані Вами 31.03.2020р. роз’яснення щодо аналогічного договору з одного боку не узгоджуються з інформацією в оголошенні та умовами Тендерної документації, а з іншого - встановлюють дискримінаційні умови.
Так, в оголошенні сам предмет закупівлі визначений як «Послуги з організації харчування/
Catering services». При цьому англійському терміну «Catering services» за національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – ДК 021:2015), відповідає назва (термін) «Кейтерингові послуги» та відповідний код 55520000-1, а «Послуги з організації харчування» в структурному та семантичному плані найближчі до коду 55523100-3 – «Послуги з організації шкільного харчування».
В той же час розуміння аналогічного договору як такого, в якому зазначено саме код ДК 021:2015 - 55510000-8, є не просто занадто формалізованим підходом, а, фактично, звужуванням кола потенційних учасників.
В першу чергу не зможуть прийняти участь ті суб’єкти господарювання, які мають досвід надання послуг з організації харчування, в т.ч. з повним закритим циклом, однак які не працювали з бюджетними організаціями (бо в комерційній сфері не вимагається посилання на ДК 021:2015, а предмет договору визначається за погодженням сторін). Також автоматично «відсіються» ті підприємства, які мають значний досвід в цій сфері та працювали з бюджетними організаціями, але в контракті зазначений код за ДК 016:2010 (напр., 56.21.1, 56.29.1, 56.29.2 тощо).
Окрім того, саме оголошення в даній Закупівлі досить добре дає зрозуміти, що наразі немає єдиного підходу до класифікації послуг, які закуповуються за даною Закупівлею. Як випливає з Тендерної документації та проекту договору закуповується комплексна послуга, яка включає приготування їжі на базі відповідного Закладу, безперебійну доставку продуктів харчування та організацію харчування відпочиваючих та персоналу Закладу. В той же час, аналіз інформації з порталу Prozorro дає можливість зрозуміти, що такі послуги закупаються під предметом закупівлі, визначеним як за кодом 55510000-8 — Послуги їдалень, так і за кодами 55520000-1, 55523100-3, 55524000-9, 55321000-6 тощо, при цьому у дужках найчастіше якраз і зазначається загальний опис такої послуги - послуги з організації харчування. Отже значна кількість учасників може мати успішний досвід виконання аналогічних договорів з надання послуг з організації харчування у сфері публічних закупівель, в той же час за суто формальними ознаками - невідповідність зазначеного в договорі коду ДК 021:2015, - не зможе прийняти участь в даній закупівлі, що є дискримінацією.
Не зайвим буде зауважити, що у Формі 2 «Інформація про досвід виконання аналогічного договору» перший стовпчик якраз би і розкривав предмет (зміст) договору, незалежно від коду ДК 021:2015, а інакше постає питання про доцільність такого розділу (адже згідно роз’яснення предмет повинен бути лише за кодом 55510000-8).
Отже, надані роз’яснення, фактично, змінюють та викривляють тлумачення п. 3.1 Додатку 1 Тендерної документації, встановлюючи додаткові обмеження, які є дискримінаційними по суті.
Враховуючи викладене, просимо змінити підхід у розумінні аналогічного договору, посприяти у розширенні конкурентного середовища та не допускати дискримінації потенційних учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.04.2020 18:13
Вирішення:
Оскільки, у тендерній документації надано вичерпну інформацію щодо аналогічного договору, не вбачається за необхідне вносити зміни до умов тендерної документації в зазначеній частині.
Статус вимоги:
Задоволено