• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молоко та вершки (Молоко)

Торги не відбулися

224 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 150.00 UAH
Період оскарження: 14.03.2020 23:45 - 26.03.2020 23:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: a8612243d4a84fc0b03e3d80f13c1fb8
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-14-000075-b.a1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Замовником КНП "ВОСТМО "Фтизіатрія" ВОР" було оголошено закупівлю за ідентифікатором UA-2020-03-14-000075-b на Молоко та вершки класифікація за ДК 021:2015: 15510000-6 в системі електронних закупівель ProZorro. Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель. Дані положення значно звужують коло осіб учасників та унеможливлюють здорову конкуренцію у даній процедурі закупівлі, і як наслідок придбання предмета закупівлі за ціною значно нищою ніж оголошена вартість, що суттєво б зекономило витрату бюджетних коштів. І. п.4 «Інші вимоги» в Додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагає надати учасником, наступні документи: 2) копію діючого сертифіката ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий учаснику та чинний на момент подання пропозиції. Якщо учасник не є виробником товару, то він також додає копію діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління безпечністю харчових продуктів; 3) копії діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління якістю; 4) учасник надає сертифікат на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015). Дане питання регламентується Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Ним передбачено, що сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Разом з тим з переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, даний предмет закупівлі виключили. Тобто, у Замовника відсутня законодавча підстава, щоб встановлювати такі положення в тендерній документації. Крім того, зазначаємо, що наявність таких сертифікатів не підтверджує якість виготовленої продукції, а лише свідчить про налагоджені процеси виробництва на підприємстві. ІІ. Проаналізувавши інші закупівлі на продукти харчування (сирні продукти (Сир твердий «Український», сир кисломолочний, оброблені овочі та фрукти, олія) оголошені Замовником встановили, що для підтвердження КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції, до початку аукціону, у сканованому вигляді лише: цінову пропозицію згідно Додатку 1 до Оголошення; інформацію про учасника згідно Додатка 2 до Оголошення. В вище згаданих закупівлях Замовник не вимагає жодних документів які б підтверджували якість запропонованого товару та не ставить будь яких інших вимог до учасника. Отже з вище викладеного випливає що Замовник встановив дискримінаційні положення в Тендерній документації до цієї закупівлі навмисно для обмеження можливість взяти участь у торгах інших представників бізнесу, які мають досвід роботи у даній сфері та можуть запропонувати якісний та конкурентоспроможний товар за доступними цінами. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). А згідно з частиною третьою статті 5 Закону прямо передбачається, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, ПРОШУ: 1. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. 2. Усунути порушення положень тендерної документації, внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення дискримінаційних положень, п.4 «Інші вимоги» в Додатку 2 до Тендерної документації: «2. учасник повинен використовувати систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифіката ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий учаснику та чинний на момент подання пропозиції. Якщо учасник не є виробником товару, то він також додає копію діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління безпечністю харчових продуктів; 3) учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування, для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління якістю; 4) учасник надає сертифікат на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний скаржник! Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 року № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а також ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає що замовник може установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.10.2019 року № 340 міжнародний стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 22000), а також на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» № 1602-VII від 20.09.2015 року, в тому числі, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», у 2017 році закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств базової системи харчової безпеки НАССР. Пройти сертифікацію за стандартом ДСТУ ISO22000 може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність зазначених сертифікатів є найбільш ефективний способом підтвердити виконання вимог ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» та підвищити безпеку своєї продукції до рівня міжнародних стандартів. Беручи до уваги те, що останнім часом якість харчових продуктів (молочних продуктів) значно погіршилась, з метою відбору найбільш якісних продуктів харчування, з’явилась необхідність встановити вимогу щодо наявності у виробника впровадженої системи управління якістю, що відповідає національному стандарту ДСТУ ISO 9001, ISO 14001:2015 щодо екологічного управління та ISO 22000:2019 щодо управління безпечністю харчових продуктів. Зазначені вимоги Замовника є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Окремо зазначаємо, що Орган оскарження неодноразово приймав рішення щодо необґрунтованості оскарження вимоги щодо надання Сертифікату системи управління якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001. Наприклад, рішенням 3463-р/пк-пз від13.04.2018 (UA-2018-01-23-002492-a.b3), рішенням 6492-р/пк-пз від 03.07.2018 (UA-2018-05-17-000313-b.b2), рішенням №11399 від 07.11.2018 року, рішенням №18793 від 17.12.2019 (UA-2019-11-05-001267-c) скарга стосовно аналогічної вимоги не задовольняється. Також варто зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає норм, які обмежують право замовника вимагати від учасника документального підтвердження відповідності та компетентності учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Звертаємо увагу, що закупівля товару для харчування пацієнтів лікарні є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально ефективне проведення зазначеної закупівлі. Тому, вважаємо, що вищезазначені вимоги жодним чином не є дискримінаційними, оскільки будь-який учасник може отримати вказані документи, у разі його відповідності встановленим вимогам щодо системи управління якістю харчових продуктів.
Статус вимоги: Відхилено