-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 - 09120000-6 Газове паливо (Природний газ)
Торги не відбулися
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2020 16:36 - 25.03.2020 23:00
Вимога
Відхилено
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Номер:
82db123a132042e8bf2627b979978775
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-002335-a.b3
Назва:
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
ри вивченні положень тендерної документації Замовника, ми з"ясували що п. 1 розділу 3 містить вимогу про надання в складі тендерної пропозиції наступних документів: довідки щодо переліку уповноважених осіб, що мають право доступу до інформаційної платформи від імені користувача платформи постачальника; належним чином завірені копії довіреностей, згідно форми розміщеної на сайті УТГ, на уповноважених осіб, що мають право доступу до інформаційної платформи від імені користувача платформи (ПОСТАЧАЛЬНИКА) не менше трьох. Просимо уточнити до якої саме інформаційної платформи: ТОВ "Оператор ГТС України" чи АТ "Укртрансгаз". Також просимо забрати вимогу про не менше трьох довіреностей, оскільки чинне законодавство жодним чином не обмежує кількість осіб, які можуть мати доступ до інформаційних платформ чи то ТОВ "Оператор ГТС України" чи то АТ "Укртрансгаз". Вважаємо, що така вимога абсолютно нічим не підкріплена та є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників торгів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.03.2020 21:22
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Пункт 1 розділу 3, Тендерної документації згідно з предметом закупівлі код за ДК 021:2015 – 09120000-6 Газове паливо (Природний газ), яка розміщена до умов даного оголошення, на який Ви посилаєтесь, не містить вимогу «про надання в складі тендерної пропозиції наступних документів: довідки щодо переліку уповноважених осіб, що мають право доступу до інформаційної платформи від імені користувача платформи постачальника; належним чином завірені копії довіреностей, згідно форми розміщеної на сайті УТГ, на уповноважених осіб, що мають право доступу до інформаційної платформи від імені користувача платформи (ПОСТАЧАЛЬНИКА) не менше трьох».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Номер:
35916e7b3a274b0aa1fc3462be99c375
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-002335-a.b2
Назва:
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Газова Компанія», маючи намір взяти участь у зазначеній закупівлі як учасник, вивчив тендерну документацію Замовника та виявив, що тендерна документація містить дискримінаційні умови для новостворених суб’єктів господарювання.
Зазначені умови обмежують конкуренцію та дискримінують товариство з обмеженою відповідальністю «Газова Компанія», унеможливлюючи його участь в даний закупівлі, що суперечить ст.ст. З, 20, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Такі умови можуть бути усунуті Замовником шляхом внесення змін до тендерної документації:
Згідно п.5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу до учасника - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість встановлення кваліфікаційного критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, проте замовник безпідставно обмежив коло потенційних учасників виключно до тих, які мають досвід роботи.
ТОВ «Газова Компанія» є новоствореним підприємством, що зареєстроване вперше тільки 01.10.2019, а всі необхідні дозвільні документи, які надають право брати участь у відкритих торгах, предметом яких є Природний газ (Код згідно ДК 021:2015 – 09123000-7) отримало з 01.01.2020 року. А отже, така умова є дискримінаційною і може та повинна бути усунута з тендерної документації шляхом зазначення наступного – «кваліфікаційна вимога - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не застосовується до новостворених суб’єктів господарювання».
Таку ж думку висловила постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 2155-р/пк-пз від 12.03.2018 року, висловивши свою позицію наступним чином:
«…Встановлення зазначеної вимоги Документації обмежує коло потенційних учасників Процедури закупівлі лише тими, які мають досвід виконання аналогічного договору (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника)…,
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принципи здійснення закупівель - недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації…».
ТОВ «Газова Компанія» поважає право Замовника визначити кваліфікаційні вимоги згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», і жодним чином не намагається вплинути на Замовника у будь який неправовий спосіб, проте зазначає, що якби Замовник погодився із викладеною позицією щодо внесення до тендерної документації, а саме до п. 5 розділу 3 тендерної документації змін у вигляді «вимога: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не застосовується до новостворених суб’єктів господарювання.» - це б дало можливість всім новоствореним суб’єктам господарювання спробувати свої сили і взяти участь у процедурі торгів з даної закупівлі, підвищило б конкурентну спроможність, а також, ймовірно, в кінцевому результаті зменшило б ціну товару, що б призвело до економії коштів державного бюджету.
Враховуючи, що Замовник має право за результатами звернень внести зміни до тендерної документації, у відповідності до всього вище викладеного, -
ПРОСИМО ЗАМОВНИКА:
1. Внести зміни до тендерної документації шляхом зазначення: кваліфікаційна вимога – вимога: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не застосовується до новостворених суб’єктів господарювання.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.03.2020 21:20
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Тендерний комітет Державної установи «Рівненський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України» утворений для організації та проведення процедур закупівель. У своїй діяльності тендерний комітет керується Законом України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), Положенням про тендерний комітет та чинним законодавством України. Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.
Одними із принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону, є максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та інше.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством.
Згідно з пунктом 5 розділу ІІІ Документації нами, Замовником, визначено кваліфікаційні критерії до учасників процедури закупівлі з числа тих, що встановлені частиною другою статті 16 Закону, та визначено перелік документів, що підтверджують інформацію учасників тендерних торгів про їх відповідність таким критеріям, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази та наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до вимог тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, останній повинен надати у порядку згідно з Розділом ІІІ наступні документи:
- копію аналогічного договору щодо постачання природного газу;
- копію документу (або документів), що підтверджує фактичне виконання аналогічного договору* (постачання учасником природного газу), копія якого надана у складі тендерної пропозиції – акт приймання-передачі природного газу (або інший аналогічний документ, складений сторонами договору у письмовій формі, що у двосторонньому порядку підтверджує приймання-передачу природного газу – видаткова накладна, акт звірки взаєморозрахунків, тощо);
- позитивний відгук від замовника згідно аналогічного договору, що має бути датований, а так само містити інформацію про реквізити відповідного аналогічного договору, щодо виконання якого надається зазначений відгук – номер (за наявності) аналогічного договору та дата його укладення, а також про якість поставленої продукції, своєчасність поставок, найменування та кількість поставлених товарів згідно договору.»
Статтею 16 ч.2 Закону передбачена можливість встановлення Замовником такого кваліфікаційного критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, тому ми не вбачаємо безпідставного обмеження кола потенційних учасників.
Щодо зазначеного Вами Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ( № 2155-р/пк-пз від 12.03.2018 року), то в Рішенні вказано, що «Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вимоги щодо обов’язковості надання документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору саме з бюджетною установою». Тобто, в тому випадку, який розглядав АМКУ, в тендерній документації були встановленні вимоги, які “обмежували коло потенційних учасників Процедури закупівлі лише тими, які мають досвід виконання аналогічного договору з бюджетними установами (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника, який має досвід виконання договорів з установами, що не відносяться до бюджетної сфери)”.
Замовником було дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, установлених Законом, зокрема не встановлено дискримінаційних критеріїв щодо учасників (вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм мають право брати участь у Процедурі закупівлі на рівних умовах), встановлені в даній Процедурі закупівлі умови, повністю відповідають нормам законодавства. Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства і враховуючи надане право Замовнику відповідно до Закону ст.16 ч.2 встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, нами було передбачено в тендерній документації з метою безперебійного постачання природного газу для потреб Замовника.
Тому тендерним комітетом було прийнято рішення одноголосно, що в цій частині не має підстав для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
встановлено наявність дискримінаційної вимоги
Номер:
138c1285d8514f9683f72471f2a1f35f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-002335-a.b1
Назва:
встановлено наявність дискримінаційної вимоги
Вимога:
Шановний, Замовнику!
За результатами ознайомлення з вимогами Вашої Тендерної Документації, встановлено
наявність дискримінаційної вимоги, що суперечить природі відкритих торгів та йде в протирічь з
принципами, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі». Зокрема, звертаємо увагу
на вимогу, що міститься у «Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме п.5
Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону, - вимога, що
Учасник повинен підтвердити наявність створеної точки контакту, яка повинна знаходитись за
місцем поставки, визначеним в тендерній документації, підлягає виключенню, у зв’язку з тим, що
не відповідає нормам чинного законодавства. Питання створення представництв на рівні закону -
не закріплено імперативно. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок
створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно
бажання Ліцензіата (Товариства). Висування вимоги, щодо територіального розміщення офісу, -
звужує вибір для Вас, як замовника та суперечить принципам закупівлі. Встановлення подібних
вимог - обумовлює створення дискримінаційних вимог. Дискримінаційними вважаються вимоги,
яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших
Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими учасниками ринку. На
підтвердження додаємо рішення АМКУ стосовно визнання вимог, щодо наявності представництв
за місцем постачання або місцезнаходженням Замовника дискримінаційними. Таким чином,
вищевикладене тягне за собою порушення, зокрема, Закону України «Про захист економічної
конкуренції», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного
газу, Закону України «Про господарські товариства» та низки інших нормативно-правових актів.
Просимо усунути Вас недолік Тендерної Документації у цій частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 22.04.2019 № 4897.pdf 19.03.2020 14:32
Дата подачі:
19.03.2020 14:33
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Тендерний комітет Державної установи «Рівненський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України» утворений для організації та проведення процедур закупівель. У своїй діяльності тендерний комітет керується Законом України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), Положенням про тендерний комітет та чинним законодавством України. Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.
Одними із принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону, є максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та інше.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством.
Згідно з пунктом 5 розділу ІІІ Документації нами, Замовником, визначено кваліфікаційні критерії до учасників процедури закупівлі з числа тих, що встановлені частиною другою статті 16 Закону, та визначено перелік документів, що підтверджують інформацію учасників тендерних торгів про їх відповідність таким критеріям, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази та наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до вимог тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для постачання газу. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.1 цього Розділу всі документи згідно переліку, вказаного нижче, зокрема: «довідку, складену Учасником в довільній формі, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для надання послуг, що є предметом закупівлі, із зазначенням інформації щодо найменування, кількості тощо; довідку у довільній формі щодо наявності точок контакту за місцем постачання газу (згідно п.4.3 Розділу 1 цієї Тендерної документації) із зазначенням адреси, телефону та режиму роботи кожної контактної точки. Точка контакту за місцем постачання повинна функціонувати постійно. Надати гарантійний лист про те, що у будь-який робочий день працівник може звернутись до точки контакту за отриманням інформації; гарантійний лист про те, що за місцем поставки товару, визначеного в п.4.3 Розділу 1 цієї Тендерної документації, в Учасника наявна точка контакту, яка повноцінно функціонує із зазначенням адреси, відтак, Замовник може у будь-який день звернутись до неї ; довідка в довільній формі що учасник має у власності чи користуванні офісні приміщення (із відповідним цільовим призначенням будівлі), в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів.».
Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що Учасник повинен підтвердити наявне обладнання та матеріально-технічну базу необхідну для постачання газу в Рівненській області (враховуючи, що об’єкти Замовника знаходяться на території області). У розумінні Замовника в матеріально-технічну базу входять офіси, точки контакту. Дійсно, питання створення представництв (точок контакту) на рівні закону не закріплено імперативно. Однак, жодним нормативним актом не вказано, що точки контакту не відносяться до матеріально-технічної бази та не заборонено висувати подібну вимогу.
Крім того, підпункт 1 пункту 2.5. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу встановлює, що при провадженні господарської діяльності з постачання природного газу ліцензіат повинен дотримуватися таких технологічних вимог: «мати у власності чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів»; підпункту 2 пункту 2.2. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу встановлює, що при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат зобов’язаний дотримуватися таких організаційних вимог «створити точки контакту (які можуть знаходитись за місцезнаходженням ліцензіата) для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів. Контактні дані і режим роботи кожної контактної точки повинні бути передбачені у договорі постачання природного газу і на сайті ліцензіата».
Відтак, даний пункт не забороняє ліцензіату розміщувати точки контакту не тільки за місцем знаходження ліцензіата, а й за будь-яким іншим місцем, що забезпечувало б якісне надання послуг з постачання природного газу, що також відповідає положенням ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на те, що договір постачання природного газу за результатами торгів укладається на весь очікуваний обсяг споживання природного газу, необхідний для потреб опалення Замовника протягом року, виникає необхідність щомісячної співпраці із переможцем торгів для оперативного вирішення питань пов’язаних із закупівлею газу.
Відсутність точок контакту у районах звужує можливість замовника як бюджетної установи безпосередньо співпрацювати з переможцем торгів в порядку постачання газу та оперативної передачі інформації (наприклад, звужує право на коригування протягом розрахункового періоду підтверджених обсягів природного газу – адже неможливість оперативного коригування обсягів може призвести до штрафних санкцій), оперативного документального оформлення (додаткових угод, актів виконаних робіт, актів звірки тощо) та може призвести до додаткових витрат пов’язаних із пересилкою документів, оплатою поштових відправлень, відряджень, затрат робочого часу працівників на доїзд до обласного центру тощо. В ряді випадків затрудняється доступ до основного офісу як в телефонному, так і в електронному режимі, як результат, не можливо своєчасно отримати/передати належну інформацію та документи. Особливо це відчутно, у кінці бюджетного року, коли виникає необхідність оперативного обміну документами, у зв’язку із обмеженим терміном реєстрації органами ДКСУ. Таким чином, створюються дискримінаційні умови до Замовника щодо оперативного вирішення питань для безперебійного постачання природного газу та можливе понесення додаткових витрат, порушується право Змовника на отримання належних умов співпраці.
Крім того, за відсутністю цієї вимоги створюється загроза для якісного надання послуг із урахуванням передбачених законодавством на ринку природного газу прав споживача.
Із урахуванням права та можливостей будь-якого ліцензіата (учасника торгів) влаштувати точки контакту не тільки за місцем свого місцезнаходження, а й за місцем господарської діяльності (реєстрації), а також враховуючи відсутність перешкод щодо виконання даної вимоги (наприклад, шляхом укладення договорів оренди та забезпечення функціонування точки контакту в орендованому приміщенні тощо), зазначена вимога не може вважатись дискримінаційною, оскільки жодним чином не порушує права будь-кого із учасників торгів та відповідає положенням законодавства у сфері публічних закупівель, Законів України «Про ринок природного газу», "Про ліцензування видів господарської діяльності».
Щодо позиції Антимонопольного комітету про підтвердження наявності матеріально-технічної бази за місцезнаходженням поставки товару, то варто зазначити, що вона у кожному конкретному випадку різна, оскільки наявні рішення Колегії як про визнання даної вимоги як дискримінаційною, так і визнання даної вимоги правомірною.
З метою уникнення додаткових витрат, безперебійного постачання природного газу та ризиків зриву опалювального сезону, що може призвести до негативних наслідків, а також оперативного закриття бюджетного року та своєчасної реєстрації документів органами ДКСУ, вважаємо, що дана вимога обґрунтована.
Замовником було дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, установлених Законом, при оголошенні процедури Замовник керувався основним принципом максимальної економії та ефективності, та не встановлено дискримінаційних критеріїв щодо учасників (вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм мають право брати участь у Процедурі закупівлі на рівних умовах), встановлені в даній Процедурі закупівлі умови, повністю відповідають нормам законодавства. Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства і враховуючи надане право Замовнику відповідно до Закону ст.16 ч.2 встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, нами було передбачено в тендерній документації з метою безперебійного постачання природного газу для потреб Замовника.
Тому тендерним комітетом було прийнято рішення одноголосно, що в цій частині не має підстав для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено