-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт". Поточний середній ремонт моста на автомобільній дорозі М-18 Харків – Сімферополь – Алушта - Ялта, км 147+227 у Харківській області (з розробкою проектної документації) (45233142-6 Ремонт доріг)
Торги не відбулися
44 922 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 50 000.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2020 14:40 - 10.04.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга про порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Номер:
63a008290b934b3aa74adeab3780813b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-001639-a.c3
Назва:
Скарга про порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Скарга:
Тендерна документація по закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга ТОВ "СМК 23" 09.04.2020 09:40
- Скан-копія платіжного доручення 09.04.2020 09:40
- довідка КБ-3 від 23.12.2019 09.04.2020 09:40
- оголошення про проведення торгів 09.04.2020 09:40
- додаток 2 до ТД 09.04.2020 09:40
- договір 174-11 09.04.2020 09:40
- відгук замовника 09.04.2020 09:40
- вимога щодо усунення порушень 09.04.2020 09:40
- рішення від 14.04.2020№7123+лист замовнику.pdf 14.04.2020 20:35
- Рішення від 24.04.2020 № 7937.pdf 27.04.2020 21:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.04.2020 09:40
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2020 20:35
Опис причини скасування:
Відкликано для доопрацювання
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
16.04.2020 07:37
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.04.2020 21:11
Вимога
Відхилено
вимога щодо усунення дискримінаційних безпідставних вимог
Номер:
b1d0917b37a648fdb8b649f817e86253
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-001639-a.a2
Назва:
вимога щодо усунення дискримінаційних безпідставних вимог
Вимога:
13 березня 2020 року Службою автомобільних доріг у Харківській області (далі – Замовник) оголошено закупівлю «ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт". Поточний середній ремонт моста на автомобільній дорозі М-18 Харків – Сімферополь – Алушта - Ялта, км 147+227 у Харківській області (з розробкою проектної документації)», ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-13-001639-a.
Тендерна документація по вказаній закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зважаючи на це, Тендерна документація потребує внесення змін в частині виключення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Тендерній документації.
Окремі умови Тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до додатку 2 Тендерної документації:
Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору.
Ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовний встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
Документальним підтвердженням досвіду виконання робіт є укладений договір підряду та акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), якими оформлюються роботи, належним чином виконані підрядником та прийняті замовником.
Тому вимоги Замовника в оскаржуваній закупівлі стосовно надання копій аналогічного договору, актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) є цілком обґрунтованими і законними для встановлення відповідності учасників кваліфікаційному критерію «наявність досвіду виконання аналогічного договору».
При цьому, ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає вимог чи обмежень стосовно відсотку, ступеню чи етапу виконання аналогічного договору, не містить жодних умов стосовно 85%.
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та інші його норми в підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів не встановлюють кваліфікаційні критерії щодо обсягів виконаних робіт та періодів, в які повинні були виконуватися дані роботи. Зазначеною умовою Замовник встановлює додаткові, не обумовлені у Законі обмеження щодо відсотку виконання (фактично – вартості виконаних робіт), що мали бути виконані учасником.
Вказані положення тендерної документації штучно звужують конкуренцію, призводять до дискримінації потенційних учасників.
Замовником жодним чином не обґрунтовано, не надано розрахунків стосовно обмеження відсотку виконання договору. Тому незаконним є позбавлення потенційного учасника можливості підтвердити свій досвід аналогічним договором з відсотком виконання менше 85%.
Вимоги, встановлені Замовником, є необгрунтованими та дискримінаційними, що порушує принципи об’єктивності і неупередженості Замовника, недискримінації учасників.
Ціна договору підряду не відображає ступінь його виконання або невиконання. На ціну і суму виконання договору підряду впливає багато факторів: можливість виконавця надати послуги за меншу вартість (що є метою проведення закупівлі – принцип «максимальної економії»), термін, на який укладено договір, наявність фінансування, сезонні та погодні обставини виконання робіт, зміни та уточнення проектних рішень, поява додаткових робіт тощо. При цьому така обставина, як наявність фінансування, в жодній мірі не залежить від виконавця, але напряму впливає на саму можливість виконання робіт.
Таким чином, підтвердженням виконання Договору та наявності у учасника досвіду є саме підписання сторонами актів приймання виконаних робіт, за якими замовник приймає виконані роботи.
Крім того, кожен вид робіт, передбачених до виконання договором підряду, має обумовлену кошторисом кількість та вартість. Вартість одиниці різних видів робіт може бути суттєво різною, в залежності від складності, трудомісткості конкретного виду робіт, потреби в механізмах, ресурсах тощо. Таким чином показник вартості виконаних робіт жодним чином не відображає відсоток фізичного фактичного виконання договору. Тобто при відсотку вартості виконаних робіт, наприклад, 50% може відповідати виконання 70% фізичних обсягів робіт за договором.
За договорами підряду Замовник має право уточнювати обсяг фінансування на відповідний період з урахуванням наявного бюджетного фінансування. Тобто на початку кожного календарного року, зазвичай Сторонами укладається відповідна додаткова угода, за якою затверджувався обсяг фінансування на поточний рік. Підрядник отримує фінансування робіт виключно в межах такої затвердженої суми.
Таким чином, навіть якщо підрядник технічно та організаційно готовий виконувати більший обсяг робіт за поточний рік, він обмежується наявністю бюджетного фінансування. На цю обставину підрядник не має жодного впливу.
Також слід зазначити, що сума виконання робіт за аналогічним договором учасника може у кілька разів перевищувати очікувану вартість закупівлі. оголошеної замовником, і при цьому відсоток виконання аналогічного договору буде меншим за 85%
Встановлений замовником відсоток виконання 85% є необґрунтованим, бузпідставним та таким, що порушує права та законні інтереси скаржника.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну умову щодо виконання аналогічного договору не менше, ніж на 85% від загальної ціни договору.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.04.2020 19:34
Вирішення:
Відсоток виконання аналогічного договору визначений в розмірі 85% від загальної ціни договору виходячи з міркувань забезпечення можливості підрядної організації виконати весь обсяг послуг з поточного середнього ремонту моста на автомобільній дорозі в межах технічного завдання згідно проектної документації та з дотриманням нормативних вимог (крім того, потрібно брати до уваги сезонність, терміновість та різноманітність робіт).
Встановлений відсоток та 3-річний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів не може бути проблемним для стабільно працюючих спеціалізованих виконавців, які відповідально прийняли рішення про участь у даній закупівлі та готові разом з Замовником нести спільну відповідальність за забезпечення безпеки дорожнього руху по мосту на автомобільній дорозі державного значення.
Дана вимога забезпечить участь у тендері досвідчених організацій, що дозволить отримати належну якість та своєчасність надання послуг. Відповідність учасника зазначеній вимозі тендерної документації є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов'язань учасником.
Вважаємо, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки виконання робіт, якість виконаних робіт або взагалі унеможливлює їх виконання. Вимоги щодо підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для стабільно працюючих учасників, які мають необхідний досвід та спроможність здійснити усі необхідні технічні та організаційні заходи для успішного досягнення результату, і які дають захист від недобросовісних учасників та створюють необхідні умови для якісного та професійного надання послуг.
Рішення щодо включення даної вимоги до тендерної документації є правомірним та не містить дискримінаційних вимог.
Зазначаємо, що саме оскаржуване визначення поняття "аналогічний договір" надає Замовнику впевненість у тому, що переможець вищевказаної процедури закупівлі належним чином виконає державне замовлення шляхом якісного та своєчасного виконання робіт із чітким дотриманням технологічних процесів, встановлених державними стандартами України.
Жодної дискримінаційної вимоги в тендерній документації не було встановлено, адже в ній передбачено:
- можливість надання учасником для підтвердження своєї кваліфікації будь-якої кількості аналогічних договорів з будь-якими замовниками, укладених протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі;
- вказані лише основні види робіт, визначені згідно технічного завдання.
Виконання всього комплексу та обсягу робіт за даною закупівлею потребує певного комплексу професійних знань та досвіду у виконанні лише ключових видів робіт та не може бути доручено некомпетентним учасникам без відповідної кваліфікації.
Відповідно до абз.1 ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" (тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити) Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимоги до кваліфікації за критерієм "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору"
Номер:
c2a3b0dc3bd84281bcbee13a1acbde27
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-001639-a.b1
Назва:
Вимоги до кваліфікації за критерієм "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору"
Вимога:
По І етапу:
Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного договору вважаються документи, що підтверджують обсяги виконаних робіт або наданих послуг на інших об'єктах, які є аналогічними предмету закупівлі і виконані відповідно до вимог державних та галузевих будівельних норм та технічних стандартів.
Аналогічним буде вважатися договір з виготовлення (розроблення) (та/ або коригування) проектної документації автомобільних доріг загального користування. Але, шановний Замовник, предметом закупівлі є "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт". Поточний середній ремонт моста на автомобільній дорозі М-18 Харків – Сімферополь – Алушта - Ялта, км 147+227 у Харківській області (з розробкою проектної документації) (45233142-6 Ремонт доріг) та в обсязі виконанні робіт зазначаються роботи, стосовні саме РЕМОНТУ моста!!! Не зрозуміло, чому в пидтвердженні виконання аналогічного договору є тільки "договір з виготовлення (розроблення) (та/ або коригування) проектної документації автомобільних доріг загального користування". Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації в частині Документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору а саме "Аналогічним буде вважатися договір з виготовлення (розроблення) (та/ або коригування) проектної документації з будівництва, реконструкції, капітального, поточного ремонтів штучних споруд на автомобільних дорогах загального користування. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.04.2020 12:13
Вирішення:
За вашою вимогою були внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено