-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Легковий автомобіль RENAULT DUSTER (або еквівалент)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2020 14:12 - 24.03.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
3a495d626d5a48f7b0fe6d2da4085ef0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-002495-b.b1
Назва:
Вимога щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Вимога:
«13» березня 2020 року КНП "Ямпільська центральна районна лікарня" Ямпільської районної ради Сумської області (далі — Замовник) оприлюднило Оголошення UA-2020-03-13-002495-b про заплановану закупівлю ДК 021:2015 - 34110000-1 – Легковий автомобіль Renault Duster (або еквівалент) . Ознайомившись з Тендерною документацією (далі — Тендерна документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а відтак порушують права та інтереси потенційних учасників, зокрема право щодо можливості прийняти участь у даному тендері на рівних засадах.
Так, у Додатку № 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначено наступні якісні та технічні вимоги Замовника:
1) кліренс – 210;
2) двигун, об’єм, см куб. – не менше 1598;
3) об’єм багажного відділення (л) – не менше 376;
4) об’єм багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 1409;
5) довжина автомобіля,мм – не менше 4341;
6) колісна база,мм – не менше 2673;
7) повнорозмірне запасне колесо;
8) розмір шин 215/65 R16;
9) екологічні норми автомобільних викидів - Євро 6;
10) режим ЕСО водіння.
Зважаючи на вказані технічні параметри до транспортного засобу та аналізуючи інші технічні вимоги Замовника до предмета закупівлі в їх сукупності, вбачається, що даним технічним характеристикам відповідає лише одна модель автомобіля, яка офіційно присутня на території України, це - RENAULT DUSTER. Це підтверджується тим, що параметри автомобіля, які вказані Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації: кліренс – 210; двигун, об’єм, см куб. – не менше 1598; об’єм багажного відділення (л) – не менше 376; об’єм багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 1409; довжина автомобіля,мм – не менше 4341; колісна база,мм – не менше 2673; повнорозмірне запасне колесо; розмір шин 215/65 R16; екологічні норми автомобільних викидів - Євро 6; режим ЕСО водіння , а також всі інші технічні параметри, які задовольняють вимоги Замовника щодо предмету закупівлі, є тільки в однієї моделі автомобілів - RENAULT DUSTER. У той же час, згідно наявної практики Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, предмету закупівлі повинен відповідати зареєстрований в Україні товар щонайменше двох виробників (рішення від 04.07.2017р. №4377-р/пк-пз, від 30.03.2018р. № 2959-р/пк-пз).
Таким чином, якісні та технічні вимоги до предмету закупівлі, визначені у Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, вважаємо незаконними та дискримінаційними.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за наступними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживання. Згідно статті 5 вищенаведеного Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. У відповідності до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
У Додатку № 1 до тендерної документації усі заявлені якісні та технічні вимоги, які висуває Замовник до предмету закупівлі, не дозволяють широкому колу суб’єктів господарювання – учасникам ринку реалізації транспортних засобів - прийняти участь у даній процедурі закупівлі та запропонувати еквівалент. Адже такі параметри притаманні лише одній моделі автомобіля - RENAULT DUSTER, і, відповідно, інші учасники ринку, що мають аналогічний товар високої якості, який за своїми характеристиками жодним чином не поступається «вказаній» (обраній) Замовником моделі автомобіля, не можуть взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, Технічні вимоги, хоча і містять вираз «або еквівалент», побудовані та підібрані таким чином, що сукупність викладених Замовником вимог до предмету закупівлі унеможливлює подання потенційним учасникам еквіваленту товару. Зазначене підтверджується і тим, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником. У той же час, враховуючи, що визначеним Замовником параметрам, як нами було наведено вище у тексті цієї Вимоги ,відповідає лише одна модель транспортного засобу, яка офіційно присутня на території України, - RENAULT DUSTER, потенційні учасники позбавлені можливості прийняти участь у торгах та запропонувати дійсний аналог транспортного засобу за своїми технічним характеристиками високої якості і за прийнятною ціною.
Натомість, дії Замовника щодо визначення технічних характеристик предмету закупівель під конкретну модель транспортного засобу можуть сприяти перемозі у торгах лише певного суб’єкта господарювання – виробника та/або постачальника такої моделі, та відповідно порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси потенційних учасників, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 наведеного Закону.
Таким чином, якісні та технічні вимоги Замовника, викладені у Додатку № 1 до тендерної документації, є дискримінаційними, такими, що штучно звужують конкуренцію та не дають можливості суб’єктам господарювання, які діють на ринку реалізації транспортних засобів, але товар яких не підпадає під вказані умови Замовника, прийняти участь у торгах на рівних засадах та на умовах добросовісної конкуренції.
У той же час внесення змін до Технічних вимог викладених у Додатку № 1 до тендерної документації, а саме:
1) встановити вимогу до кліренсу – не менше 185;
2) встановити вимогу до об’єму двигуна – не менше 1497;
3) встановити вимогу до об’єму багажного відділення (л) – не менше 350
4) встановити вимогу до об’єму багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 890
5) встановити вимогу до довжини автомобіля, мм – не менше 4335
6) встановити вимогу до колісної бази, мм – не менше 2560
7) змінити вимогу щодо розміру шин 215/65 R16
8) змінити вимогу по запасному колесу
9) встановити вимогу по екологічному стандарту - не менше Євро 5
10) видалити вимогу щодо режиму ЕСО водіння
призвело б до усунення дискримінаційних вимог наведених у Додатку № 1 до тендерної документації та як наслідок, дозволило б значно розширити коло потенційних учасників торгів, які б змогли б запропонувати транспортні засоби за відповідними цінами, а Замовник міг би обрати найбільш прийнятну пропозицію.
ПРОСИМО:
1. Прийняти Вимогу до розгляду
2. Усунути дискримінаційні умови, зазначені у Додатку № 1 до тендерної документації привівши тендерну документацію у відповідність із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 19.03.2020 14:38
Дата подачі:
17.03.2020 15:27
Вирішення:
На Вашу вимогу щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимого у документації конкурсних торгів повідомляємо наступне.
Уважно проаналізувавши Ваші зауваження та Тендерну документацію до предмету закупівлі, тендерний комітет КНП «Ямпільська ЦРЛ» прийняв рішення внести зміни до тендерної документації, а саме до Технічної специфікації предмета закупівлі (додаток 1 до тендерної документації) з метою дотримання вимог ст.1, 5, 22 Закону щодо недискримінації учасників закупівлі, враховуючі рекомендації Міністерства інфраструктури України №4084/18/10 від 19.04.2018року.
Перелік змін до Тендерної документації, та Тендерна документація зі змінами оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель через авторизований електронний майданчик 19.03.2020 року та доступна для ознайомлення.
Додатково повідомляєм, що автомобіль, який планує закупити КНП «Ямпільська ЦРЛ» буде використовуватися для перевезення лікарів та/або пацієнтів лікарні, враховуючи територіальну віддаленість між населеними пунктами та незадовільний стан доріг сільської місцевості Тендерним комітетом було прийнято рішення про затвердження саме таких технічних характеристик предмету закупівлі а саме:
1) Кліренс - не меньше210мм;
Проаналізувавши ринок автомобілів даної категорії України, Замовник виявив ЯК МІНІМУМ ДВА ВИРОБНИКА, ЯКІ Б ВІДПОВІДАЛИ ЗАЯВЛЕНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ
Необхідність зазначення марки, моделі, виробника в технічних вимогах до предмету закупівлі пов’язана з метою забезпечення унеможливлення виникнення проблем технічного характеру та пов’язаних з економією бюджетних коштів, економічністю експлуатації, обслуговуванням та ремонтуванням даної техніки.
Статус вимоги:
Задоволено