-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 34110000-1 — Легкові автомобілі (Легкові (службові) автомобілі для медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості)
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2020 12:08 - 03.04.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
2ad636921588475d84b8a407581bcb04
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-000606-c.b1
Назва:
Вимога щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Вимога:
«13» березня 2020 року Виконавчий комітет Бочечківської сільської ради (далі — Замовник) оприлюднило Оголошення UA-2020-03-13-000606-c про заплановану закупівлю ДК 021:2015 - 34110000-1 – Легкові автомобілі (Легкові (службові) автомобілі для медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості) . Ознайомившись з Тендерною документацією (далі — Тендерна документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а відтак порушують права та інтереси потенційних учасників, зокрема право щодо можливості прийняти участь у даному тендері на рівних засадах.
Так, у Додатку 1 до тендерної документації Технічне завдання до предмету закупівлі зазначено наступні якісні та технічні вимоги Замовника:
1) кліренс – 210;
2) двигун, об’єм, см куб. – не менше 1598;
3) об’єм багажного відділення (л) – не менше 376;
4) об’єм багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 1409;
5) довжина автомобіля,мм – не менше 4341;
6) колісна база,мм – не менше 2673;
7) повнорозмірне запасне колесо;
8) розмір шин 215/65 R16;
9) екологічні норми автомобільних викидів - Євро 6;
10) режим ЕСО водіння.
Зважаючи на вказані технічні параметри до транспортного засобу та аналізуючи інші технічні вимоги Замовника до предмета закупівлі в їх сукупності, вбачається, що даним технічним характеристикам відповідає лише одна модель автомобіля, яка офіційно присутня на території України, це - RENAULT DUSTER. Це підтверджується тим, що параметри автомобіля, які вказані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації: кліренс – 210; двигун, об’єм, см куб. – не менше 1598; об’єм багажного відділення (л) – не менше 376; об’єм багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 1409; довжина автомобіля,мм – не менше 4341; колісна база,мм – не менше 2673; повнорозмірне запасне колесо; розмір шин 215/65 R16; екологічні норми автомобільних викидів - Євро 6; режим ЕСО водіння , а також всі інші технічні параметри, які задовольняють вимоги Замовника щодо предмету закупівлі, є тільки в однієї моделі автомобілів - RENAULT DUSTER. У той же час, згідно наявної практики Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, предмету закупівлі повинен відповідати зареєстрований в Україні товар щонайменше двох виробників (рішення від 04.07.2017р. №4377-р/пк-пз, від 30.03.2018р. № 2959-р/пк-пз).
Таким чином, якісні та технічні вимоги до предмету закупівлі, визначені у Додатку 1 до тендерної документації Замовника, вважаємо незаконними та дискримінаційними.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за наступними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживання. Згідно статті 5 вищенаведеного Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. У відповідності до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
У Додатку 1 до тендерної документації усі заявлені якісні та технічні вимоги, які висуває Замовник до предмету закупівлі, не дозволяють широкому колу суб’єктів господарювання – учасникам ринку реалізації транспортних засобів - прийняти участь у даній процедурі закупівлі та запропонувати еквівалент. Адже такі параметри притаманні лише одній моделі автомобіля - RENAULT DUSTER, і, відповідно, інші учасники ринку, що мають аналогічний товар високої якості, який за своїми характеристиками жодним чином не поступається «вказаній» (обраній) Замовником моделі автомобіля, не можуть взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, Технічні вимоги, хоча і містять вираз «або еквівалент», побудовані та підібрані таким чином, що сукупність викладених Замовником вимог до предмету закупівлі унеможливлює подання потенційним учасникам еквіваленту товару. Зазначене підтверджується і тим, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником. У той же час, враховуючи, що визначеним Замовником параметрам, як нами було наведено вище у тексті цієї Вимоги ,відповідає лише одна модель транспортного засобу, яка офіційно присутня на території України, - RENAULT DUSTER, потенційні учасники позбавлені можливості прийняти участь у торгах та запропонувати дійсний аналог транспортного засобу за своїми технічним характеристиками високої якості і за прийнятною ціною.
Натомість, дії Замовника щодо визначення технічних характеристик предмету закупівель під конкретну модель транспортного засобу можуть сприяти перемозі у торгах лише певного суб’єкта господарювання – виробника та/або постачальника такої моделі, та відповідно порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси потенційних учасників, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 наведеного Закону.
Таким чином, якісні та технічні вимоги Замовника, викладені у Додатку 1 до тендерної документації, є дискримінаційними, такими, що штучно звужують конкуренцію та не дають можливості суб’єктам господарювання, які діють на ринку реалізації транспортних засобів, але товар яких не підпадає під вказані умови Замовника, прийняти участь у торгах на рівних засадах та на умовах добросовісної конкуренції.
У той же час внесення змін до Технічних вимог викладених у Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
1) встановити вимогу до кліренсу – не менше 185;
2) встановити вимогу до об’єму двигуна – не менше 1497;
3) встановити вимогу до об’єму багажного відділення (л) – не менше 350
4) встановити вимогу до об’єму багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 890
5) встановити вимогу до довжини автомобіля, мм – не менше 4335
6) встановити вимогу до колісної бази, мм – не менше 2560
7) змінити вимогу щодо розміру шин 215/65 R16
8) змінити вимогу по запасному колесу
9) встановити вимогу по екологічному стандарту - не менше Євро 5
10) видалити вимогу щодо режиму ЕСО водіння
призвело б до усунення дискримінаційних вимог наведених у Додатку 1 до тендерної документації та як наслідок, дозволило б значно розширити коло потенційних учасників торгів, які б змогли б запропонувати транспортні засоби за відповідними цінами, а Замовник міг би обрати найбільш прийнятну пропозицію.
ПРОСИМО:
1. Прийняти Вимогу до розгляду
2. Усунути дискримінаційні умови, зазначені у Додатку 1 до тендерної документації Технічне завдання до предмету закупівлі привівши тендерну документацію у відповідність із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.03.2020 15:42
Вирішення:
Шановні учасники! Відповідно до вимог частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Таким чином, тендерним комітетом повністю дотримані вимоги щодо подання детального опису товару, що закуповується, його технічних та якісних характеристик. Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06 Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих що передбачені ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та указує у тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям. Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Ураховуючи зазначене вище, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.04.2020 20:03